Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dokonalá "rodina"

27. 04. 2004
7
1
2620
Autor
aldebaran

Tohle je jen pokus o něco jiného. Tak se moc nedivte.

 Byl hnusný den. Venku bylo zamračeno a jediné, co se dalo dělat, byl spánek. Ani to však Martinovi nestačilo. Převaloval se na posteli a přemýšlel nad hloupostma.

Mám vstát? Nemám vstát? Mám zapálit dům? Nemám zapálit dům? Mám zmlátit sestru?

Zíral do stropu a očima sledoval nerovnosti na omítce. Chvílemi se pokoušel usnout, ale nešlo to.

 Po dlouhodobém válení se konečně rozhodl opustit rozehřátý kokon z peřin. Jenže ranní erekce ho okamžitě donutila si sednout.

Klesni! Ještě že tu není moje úchylná sestra. Ta by do mě pak rýpala celý den. ( "Martin Smolík, stál mu jako kolík!" řehtala by se)

  Konečně vstal a zamířil si to v plandavém pyžamu do koupelny. Opláchl napuchlý obličej ledovou vodou a utřel se ručníkem.

Proč už není pondělí, ale neděle? Tady je taková nuda. Je zrovna ( ohlédl se na budík) 9:25....

Zmizel za dveřmi WC.

"Martine?" ozval se nedočkavý upištěný hlas z chodby, "kdy už konečně pohneš s tou svou línou prdelí a vypadneš odsaď?"

Já tu sestru snad zabiju! Tady se člověk ani nemůže v klidu ...

"Tak kde to vázne?" bouchala už na dveře nedočkavá sestra, "já už to nevydržím. No pro mě za mě, já to pustím tady na koberec".

"Klidně!" ozval se Martin, "ale uklízet si to budeš sama!"

Za dveřmi to utichlo. Slyšel vzdalující se kroky.

Konečně klid. Pohoda...

BUCH! BUCH! "Pusť mě dovnitř, ty kreténe. Tady něco je!!!"

"Kecy", nedal se obměkčit Martin, "ještě pár minut a..."

Za dveřmi se ozval tlumený výkřik. Cosi těžkého spadlo na podlahu.

"Jsi trapná, ségra!" řekl Martin," takovým divadlem mě nedostaneš. Ty stará komediantko!"

Podivné bublání a šoupání po koberci, ho nakonec donutily spláchnout.

Já tu ségru fakt nesnáším. Ještě jednou tohle udělá...

Otevřel dveře a zůstal zírat na koberec.

Byla tam rudá šmouha, která se táhla až ke schodišti.

Tohle ale přehnala. Zašpinit takhle koberec.

Shýbl se a přejel prstem po červené skvrně. Byla mokrá a TEPLÁ!

No tohle asi měsíčky nebudou. Co jí to zase napadlo za hovadinu..

Vzpřímil se.

Mám to ochutnat?

NE, NEJSI PŘECE ČUNĚ!

Ale co když to je..

KREV? NEBUŤ LABUŤ, JASNĚ ŽE JE TO BARVA!

Ale co když ne?

TAK TO ZKUS! KDYŽ SE PŘIOTRÁVÍŠ, JE TO TVOJE VĚC.

Takovým malým množstvím?

TŘEBA TO NENÍ BARVA.

"Ticho!" řekl si sám pro sebe. Otřel prst do pyžama a vydal se po "krvavé stopě". Došel až na konec chodby a stanul u schodiště.

Tady stopa končila. Nikde ani živáčka. Máma zrovna byla nakupovat, táta na služební cestě. Zůstal tu jen se sestrou.

Tak tohle jí nedaruju.

Odvrátil zrak ze schodiště a zadíval se na záchodové dveře. Ty byly stále otevřené dokořán. Uvnitř bylo zhasnuto.

Martin netrpělivě čekal, až se odněkud vyřítí jeho milovaná sestřička a se šklebem se  tam zamkne.

Nic. Stál už tam pět minut a nic.

Ta Veronika má ale nápady. to se jí musí nechat, ale mohlo by to už skončit.

"Veroniko?", zavolal směrem k jejímu pokoji, "už je tam volno.Můžeš jít!"

"Tak jo!" ozvalo se za ním.

Martin sebou škubnul a otočil se. V půli schodiště stála udivená Veronika v noční košili a v ruce měla hrníček horkého kakaa.

"Co to všechno mělo znamenat?" zlobil se Martin, " ten koberec špinavý od barvy, ty zvuky... Čekám!" 

Veronika se na něj zašklebila.

"Co to blábolíš za nesmysly?" nechápala," já jsem šla na dvůr. Nechtělo se mi na tebe čekat a tak jsem použila kadibudku. Cestou jsem se zastavila v kuchyni.."

"A co je tohle?" ukázal rozzlobený Martin na koberec, který ...byl čistý.

Čistý, vždyť před chvílí byl od krve.

JÁ JSEM TI TO ŘÍKAL.

Nic jsi mi neříkal. Tu šmouhu jsi také viděl.

NO, TAK POTOM JSME OBA BLÁZNI.

"Co?" hleděla marně Veronika po koberci, " co tam máš? ... Počkej! Jaká  barva na koberci? Jaké zvuky?...Nepřeskočilo ti? Asi jo! Jestli už nic po mě nechceš, tak budu na záchodě".

Veronika ho ledabyle odstrčila  a zamířila si to chodbou pryč. Ušla pár kroků a zastavila se.

"Nevím jak si to udělal", ozvalo se za ním, " ale já už  tu šmouhu taky vidím."

Co?

NO, TO UŽ  ZAČÍNÁ BÝT ZAJÍMAVÉ.

Ticho!

Martin udělal pár kroků a stanul vedle své sestry. Oba teď  zírali na potřísněný koberec a nevydali ani jeden hlásku.

Co teď?

TEĎ SI DÁME DELI ...

(Ten brácha má ale blbé nápady. Jak to asi udělal? Pořád mě něčím překvapuje. Asi na něj změním názor. Ale nedám mu nic vědět! Budu hrát tu jeho hru.)

Nemáme to radši uklidit dřív než přijde máma?

NO TO CHCI VIDĚT, JAK VY DVA BUDETE SPOLEČNĚ V PYŽAMECH DRHNOUT PODLAHU.

Sklapni!

NO JÁ TEDA MLČÍM.

(Budeme to muset uklidit nebo budeme mít průser. To nechci vidět !)

 

"BUDEME TO MUSET UKLIDIT", řekli oba zaráz a dali se do smíchu.

"Přines kartáč, kýbl...", začal rozkazovat Martin a v tu chvíly mu přejelo rukou něco po zádech.

Veronika ucítila to samé. Cukla sebou.

"Do hajzlu!" okřikla ho ," už toho nech! Já už tu tvoji hru dál hrát nechci!"

"Ale já to nedělám. Já myslel, že to ty!"

"Já to nebyla. Říkala jsem ti, že jsem byla.."

Na záchodě se rozsvítilo. Dveře se pohnuly a začaly se sami zavírat. Na chodbě se výrazně ochladilo. Omítka na stěnách začala praskat. Obrázky příbuzných padaly na koberec. Stíny se začaly prodlužovat a pohltily všechno světlo.

"Tady nezůstanu ani chvíli", vřískla vyděšeně Veronika a dala se na útěk, zatímco Martin zůstal vyděšeně stát na místě.

Nedoběhla ale daleko. Nějaká neviditelná síla jí uchopila za chodidlo. Veronika se natáhla na podlaze a byla tažena přímo k zářícímu WC.

"Co tak blbě čumíš!" řvala na Martina  a bezmocně se kroutila pod stiskem neznámé síly," pomoz mi. Prosííím"

TAK NĚCO DĚLEJ. TY BLBOUNE. NEBO SE JÍ NĚCO STANE!

Martin vyrazil za Veronikou. Chytil ji za ruce a začal se o ní přetahovat. Do jeho těla však udeřila silná rána a on byl odmrštěn ke schodišti.

"Martinéééé!" křičela Veronika, ale to už se záchodové dveře začaly otevírat a její obličej oslnilo jasně bílé světlo. Bezradně se snažila zachytit o jakýkoliv nábytek, nehty drásala omítku. Nic jí nepomohlo.

Zář ji celou pohltila. Martin se zvedl ze země a vyrazil ke světlu, které teď zaplnilo celou chodbu.

Veronika zmizela neznámo kam. A dveře se za ní začaly pomalu zavírat.

Co mám...?

BĚŽ ZA NÍ!!!!

Martin se odrazil a skočil. Nevěděl kam, ani co ho tam čeká, ale už se to nedalo vrátit zpět.

Dveře se zavřely. Světlo uvnitř pohaslo. Praskliny na stěnách zmizely, obrázky opět visely na svém místě a koberec byl opět netknutý.

Hlavní dveře se otevřely. Do domu vešel manželský pár.

"Už to skončilo?" zeptala se žena svého partnera.

"Ano, dům už se nasytil",odpověděl jí chladným hlasem manžel, "máme opět patnáct let pokoj. Jestli chceš pořídíme si další děti. V sirotčinci jich je dost".

"Ne!!" odmítla jeho návrh žena, " chce to něco menšího. Koupíme si raději psa a pak se odstěhujeme. Deset dětí by už mohlo stačit! Ostatním rodinám v městečku stačilo jen osm. Ty domy jsou tak nenasytné".

Muž přikývl a vydaly se společně po schodech nahoru vyklidit dětské pokoje.


1 názor

Andulka
22. 11. 2005
Dát tip
Zacatek a asi do poloviny je to perfektni....pak se to trosku tahlo a ten konec me zklamal. Tot k obsahu. Jinak to mas napsany velmi ctive, ctenar u toho nemuysi premyslet, protoze mu dokonale vybavis scenu i hlavni hrdiny....

aldebaran
22. 11. 2005
Dát tip
Díky! Konec je ze všeho nejhorší! Všichni čekají něco originálního a ono nic! I když některým se konec líbil.

Andulka
22. 11. 2005
Dát tip
no...oni vsichni cekuji ten vrchol...tu pointu ....protoze ten zacatek a prostredek je vazne dobrej....ze se na to jeden doslova tesi...:-))))))tak se pak nediv...

trigate
22. 06. 2005
Dát tip
Napsané zručně, pointu nečekal jsem. Popis standardní je, ale atmosféra není nikde. Vysvětlení věku manželů, alespoň letmé, hodilo by se. :-)

Zvěruška
30. 04. 2004
Dát tip
Upřímně obdivuju lidi, kteří dokážou zabřednout do takovýchto žánrových vod.Lovu zdar!!!

reka
28. 04. 2004
Dát tip
docela dobry. ten konec je az prilis tendencni - padajici obrazky, kricici sestra. Je to skoro jak scena z Vetrelce. Mohlo by se to odehrat nejak tiseji. Taky mi prijde, ze si ke konci uz strasne spechal. co rika Kodynie o veku manzelu, me zarazilo taky

idle
27. 04. 2004
Dát tip
zajímavý*

fungus2
27. 04. 2004
Dát tip
Zaujalo mě to. TIP

Feanor
27. 04. 2004
Dát tip
"No tohle asi měsíčky nebudou"+perfektní pointá=tip

johny81
27. 04. 2004
Dát tip
Tak tohle bylo dost dobry...tipnu to

Kodynie
27. 04. 2004
Dát tip
To bylo tak příšerně strašidelné, ještě že jsem to nečetla večer před spaním asi bych nedokázala po tom usnout. Je to dobře vygradovaný příběh. PS: Ty manželé tam bydleli už 75 let (pokud obětovali vždy dvě děti) a pořád byli mladí? Nějaký druh nesmrtelnosti nám tu předkládáš? Dům který Ti zaručí věčnou mladost, pokud mu včas něco živého obětuješ jinak sežere Tebe?

StvN
27. 04. 2004
Dát tip
Pořád jsem čekal na to něco jiného. Myslim si, že je to docela dobré. Ale víc neřeknu, protože jsem byl celou dobu trochu mimo. Mimo děj. Nedokázal jsi se mnou nic udělat. Předpokládám, že jsi se nesnažil navodit hrůznou atmosféru, protože tohle dílo nemá atmosféru žádnou. Ke konci jsem si všiml dvou hrubek. Nezoufej a snaž se dál.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru