Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Oblíbené místo

28. 04. 2004
3
0
2872
Autor
Davinči

Jedno místo rád vídáváš, kam rád chodíš, kam se schováváš. Kde ticho tvé tě vyslyší, kde pískot myší neruší.

Bílé ticho, sluneční prázdnota,

nevšední zážitek, zažitá prostota.

Nasládlý zpěv, zevšedlý hluk,

Rozbité zrdcadlo, mořený buk.

 

Čistá je mysl, krvavá zem,

zbytky, od ptáčat co vylétla ven.

Špinavé stíny, zkřivený rám

od jednoho obrazu, co tak rád mám.

 

Nazlátlý měsíc, bláhové časy,

rozvláčné svítání, šedivé vlasy.

Svázaný jazyk, uvadlé rty,

nikdy už nepoví co všichni ví ...

                             


proconsul
13. 05. 2004
Dát tip
Ta první sloka a “zažitá prostota” se mi líbí nejvíce. Líbí se mi jak navazuješ jedno na druhé.

Davinči
13. 05. 2004
Dát tip
díky, díky a co říkáš tomu jak jsem ti sdrbl dílko ??? promin, chtěl jsem to poslat jen tobě, ale chybička se vloudila

proconsul
13. 05. 2004
Dát tip
Já jsem fakt vděčný, když mi někdo poradí. Takhle alespoň vím, že jsi o tom přemýšlel. :-)

gumka
03. 05. 2004
Dát tip
hm. no pocity pekné ale narvané do strašnej formy myslím v tom že také prvotné chyby ako je gramatický rým a to fakt v tej najčírejšej podobe.. ale hm holt pocity pekné..

Davinči
03. 05. 2004
Dát tip
100 lidí sto názorů...

Arienalia
30. 04. 2004
Dát tip
Lancelott: Ne ne ,správně :-) Lyrika obsahuje hlavně pocity autora ,jeho citově zabarvený pohled na svět ,líčení přírody a žádný děj (nebo jeho minimum). Epika pak výhradně děj občas propletený nějakým tím líčením (ne mnoho) ;-) Jako studentovi za 1! :-)) Davinči: Nazlátlý měsíc,bláhové časy, rozvláčné svítání.. To se mi líbí nejvíc.. celkově není špatná

Myshak
28. 04. 2004
Dát tip
aplaus, potlesk, poklona, všechna čest, atd. Vážně se mi to líbí. Geniální slovní spojení, jazyková jemnost a výrazovost!!! Taky si musím najít takové místo, kde by inspirace rostla na stromech :-) I.varianta mi přijde lepší...

Dobrý, má to tu správnou atmosféru....:-)*T

Lancelott
28. 04. 2004
Dát tip
Sám asi cítíš, že poslední řádek prvotní varianty je příliš dlouhý. To je přesně to, co jsem psal u té druhé básničky. Je to o rytmu. Počet slabik na vzájemně provázaných řádcích by měl být stejný. Je to jako tanec. Pokud neuděláš vždy strejný počet kroků, zašmodrcháš se. Čtení rytmické básně je hned o něčem jiném. Skutečně si připadáš jako při tanci, nebo jako na lodi, která se příjemně houpá ve mírném větříku na klidné vodě. Druhá varianta je lepší...minimálně po rytmické stránce...dovětek nekomnetuju...je to tvoje věc, jestli ho tam chceš, nebo ne. Co se však týče epičnosti, nemůžu ji nikde najít:o( Jako lyrika to ale není špatné:o) Líbíš se mi čím dál víc:o))

Davinči
28. 04. 2004
Dát tip
jo mě to také nesedělo, ale už jsem to zakončil korektně. Prosím o vysvětlení rozdílu Lyrika - Epika. Tuším mělo by to být něco o ději, ale ta hlava ..... Díky.

Lancelott
28. 04. 2004
Dát tip
No...mě se to v podstatě taky z počátku hodně pletlo...než mi to někdo vysvětlil. Já to tiž...zdá se mi, že je to jen o tom ději. Děj je...epika. Děj není...lyrika. Epika obsajuje příběh...lyrika obsahuje hlavně pocity. All: pokud by to někdo dokázal vysvětlit lépe, nebudu se zlobit:o))

Isaak
28. 04. 2004
Dát tip
Výborně vysvětleno.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru