Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dva v poušti

Výběr: sleeping_beauty
10. 05. 2004
12
0
8433
Autor
Kandelabr

Mimochodem mám v očích písek, pomyslel si první, když přelézal dunu a pocítil uspokojení z objevení fungujícího řádu světa. Je na poušti a tak je jasné, že má v očích písek, bylo by divné kdyby ne. Byl rád, že se může na něco spolehnout a ta radost se mísila s opravdovostí řezavé bolesti v oku, do kterého se zavrtávaly písečná zrníčka. Tak polez, zavolal na něj druhý, který šel o něco vepředu a tak byl vlastně první. Nemůžeme být už daleko, když jsem šli takhle daleko, pomyslel si první a chvíli přemýšlel nad tím, že když jdou z daleka, mají to k cíli blízko, ale zpátky je to zase daleko. Jestli bude nějaké zpátky, pomyslel si a polní lopatkou urazil hlavu písečné zmiji, která tekla kolem něj po duně. Druhý upadl, plácal se v horkém písku, tiše a soustředěně, šetřil totiž síly, neplival, ani nenadával, jak to dělal před tisíci pády, na začátku cesty pouští, zuby měl secvaklé k sobě, dělal v písku skoro tempa, písek byl měkký a nechtěl ho pustit a snášel ho z vrcholku duny a vyvrhnul ho dole prvnímu u nohou. První ho zvedl, druhý zamrkal a na řasách měl zrnka písku. První oprášil druhému písek ze zad, což bylo gesto spíš přátelské, než užitečné, nebylo potřeba nic říkat, jeden pohled a jedno kývnutí hlavy stačilo. Škrábali se na dunu, tentokrát šel vepředu první, druhému se trochu motala hlava a tak šel druhý. První se vydrápal na dunu, rozhlédl se po obzoru, zaclonil si oči, zamhouřil je a pátral a hledal a sondoval a civěl pak zahulákal TÁMHLE! a prstem ukázal druhému, který se právě došplhal za ním siluetu v dálce. TÁMHLE! TÁMHLE! křičel na druhého jako kdyby snad byl druhý hluchý, což nebyl. Oba se smáli, běželi dolů z duny, batohy na zádech jim poskakovaly a přezky cinkali a oni běželi a běželi a doběhli k mohutným obrovským velikánským pyramidám, které byly tři a byly trochu divné, protože stály na špičkách a ne na podstavci a prvního to trochu udivovalo, ale druhý byl naopak nadšený a hned hodili batohy na zem, běhali kolem pyramid a hádali se jestli ty pyramidy někdo obrátil nebo jestli je takhle postavili schválně a přitom hledali vchod a první říkal, že bude dole, ve špičce, protože je to inverzní pyramida a druhý řekl, že inverzní pyramida je blbost, to by musel být celý svět pyramida a někde uprostřed by byla díra ve tvaru pyramidy, to by byla inverzní pyramida a první řekl, že druhý to zamlouvá a že vchod bude ve špici. Ba ne, řekl druhý, vchod bude nahoře v základně, je to normální pyramida, akorát obrácená, ale to se nám hodí, všecky poklady budou teď spadnuté ve špičce, tu by stačilo navrtat a chytat ty miliony, které budou samospádem tryskat z pyramidy. A prvnímu se to líbilo,ale chtěl vědět, proč někdo tu pyramidu obrátil a jestli třeba tohle není ta správná poloha pyramidy a obrácené nejsou všechny ty známé. Tím větší by měla cenu, mínil druhý, musíme ji navrtat hrozně opatrně, aby se nepřeklopila a budem děsně bohatí a slavní. A tak pyramidu navrtali a zlato teklo a mísilo se s pískem, první s druhým pobíhali kolem nabývajícího jezera zlata, smáli se a tancovali a skákali a hulákali, ale opatrně, aby pyramidu nepřevrhli, zlato pořád teklo, poušť byla horká a byla v ní spousta písečných zrníček a první s druhým se předháněli v tom, co si koupí, až se dostanou zpátky.

Jestli bude nějaké zpátky, pomyslela si zmije písečná tekoucí po duně.


Android
01. 09. 2004
Dát tip
To na konci, že si zmije "pomyslela" bych dal pryč. Jinak super! *TiP

Andulka
30. 07. 2004
Dát tip
Bajecna pointa!*

alina
23. 07. 2004
Dát tip
já si furt lámala hlávku, jakápak asi bude pointa ;) .. inu, pěkně ti to plyne.. skoro jak ten písek! *o*

:-) t*

Carrie
18. 05. 2004
Dát tip
fajn, obrácené pyramidy zaujaly :o)

StvN
15. 05. 2004
Dát tip
Začátek je násilný. Ale pak je to tkové dobré, milé, hopsavé. Nevím, něco se mi líbí, ale zdá se mi, že umíš víc.

ECHO
14. 05. 2004
Dát tip
Já bych tedy ještě zvážil, jestli "přezky cinkali" je opravdu správně česky, a před "siluetu" bych udělal čárku, aby čtenář nemusel několik minut přemýšlet, cože to vlastně ta věta znamená. Odstavce nejsou potřeba, na tak krátký text jsou dva akorát.

pozorovatel
12. 05. 2004
Dát tip
Pejsek a kočička:-)))) Je to slabší než minulá. Nudil jsem se. Jen občas mě zaujal autorův styl psaní.

Miki
12. 05. 2004
Dát tip
Já mysím, že se ti to povedlo.

Yossarian
12. 05. 2004
Dát tip
je to nádherná hra se slovíčky (hlavně na začátku) začít text "Mimochodem ..." je naprosto originální a pěkný ALE asi ti vyškrábu oči, jestli to nepřepíšeš do čitelnýho textu!! tzn. s aspoň několika málo odstavci, takhle to vyprasit dohromady, to se nedělá tip ti dám, ale pokud ti na tom textu záleží, maličko to rozkouskuješ :) děkuju slečně za avizo

Kytiii
11. 05. 2004
Dát tip
juuu.... vida - když se daří, tak se daří :o) tip

Tragicus
11. 05. 2004
Dát tip
great! pomyslela si zmije... vazne dobre...

kabe
11. 05. 2004
Dát tip
to je teda konstrukce jako alobalova krabice od kurete plna omastku..a ta zmije na konci? vrha na to cely svetlo jestli by ten prvni odstavec nesel zkratit na jedinou vetu

angel1
10. 05. 2004
Dát tip
nádhera. přelévání první druhý a druhý první, jako pejsek a kočička, když věšeli prádlo: a tak tam viseli oba, řekla písečná zmije.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru