Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

nechápavý muž(?) ...alebo o muchách, žene a letnom slniečku

12. 05. 2004
10
0
9299
Autor
aramis

priatelia, môj prvý pokus o prózu, takže poprosím pochopenie :) ...a ešte: na konci je to úplne iné, ako sa zdá zo začiatku ;)

22.6. ráno        08:12: 21°C

09:01: 23°C

10:19: 26°C

11:36: 29°C

11:58: 31°C

12:42: 33°C

13:04: 34°C

13:18: stále 34°C.

 

Holub stojí kamennej dlažbe a vyzobáva z pomedzi kameňov omrvinky, ktoré tam nahádzali dôchodcovia, sediaci okolo na lavičkách. Zrazu odletel, pretože na jeho miesto vletela lodička. Ľavá, čierna, lakovaná. Niekoľkokrát sa zakolísala okolo pozdĺžnej osi a potom ju o krok ďalej nasledovala aj pravá lodička. Potom opať ľavá. Zdalo by sa, že sa striedanie nôh bude opakovať, ale podpätok vopchal do medzery medzi kameňmi, ich nositeľka stratila rovnováhu a pri páde sa vôbec nepodobala na ženu, hlavne slovným prejavom.
Potom sa pozviechala a pokračovala ďalej. Slnko hrozne pieklo a v širokých uličkách sa pre ním nebolo kam skryť. Ale ona musí...
Dlažba z mačacích hláv bola rozprávkou oproti asfaltu. Rozpálený na letom slnku sa menil na kašu, do ktorej sa jej borili jej krásne čierne lodičky. Ale musí ísť ďalej... to všetko bude mať koniec... Už sa blíži jej cieľ...
Už len zopár uličiek, ešte s námahou prejsť za roh...
Áno, je tam. Už ho vidí. Je tak krásny ako zvyčajne. Vysoký a jeho telo je posiate druhotnými pohlavnými znakmi, ako sú mocné ruky, široké ramená a silné stehná, ktoré ho odlišujú od všetkých ostatných. Na chvíľku musela prestať obdivovať jeho sekundárne pohlavné znaky a vyslobodiť podpätok. Áno, je to on... tie mocné ruky ju o chvíľu vezmú okolo pásu a povie: "Tak si mi chýbala..."
"Ach bože, ešte aj tie sprosté muchy..." sadajú si na jej spotené telo. Odháňa ich rukami, čím si ešte znižuje beztak nízku stabilitu v lodičkách na asfaltovom chodníku. Ale ona musí pokračovať... už len zopár krokov a bude pri ňom, vezme ju do svojich mocných rúk a povie: "Tak si mi chýbala... si unavená..." a potom si s láskou v očiach uvedomí, že tú námahu a utrpenie podstúpila len kvôli nemu. On si to určite uvedomí...
Už len krok... padá mu bezmocne do rúk, trošku teatrálne, až dôchodcovia prestali, lebo začali. Prestali kŕmiť holubov, pretože si začínali spomínať, čo robili s podobnými slečnami za mlada. On zachytáva jej spotené a unavené telo... "Tak si mi chýbala..." ach áno, hovorí to, presne ako prepokladala... "... si unavená..." áno áno, rozplýva sa štastím, teraz jej povie, ako veľmi chápe a ako ju veľmi ľutuje... "...ale prečo si si nevzala autobus?"
Nemal sa to pýtať. Zvrtla sa na opätku a nahnevane odišla.


Rabb
06. 02. 2006
Dát tip
Přijde mi to jako příběh inspirovanej vtipem z novin.. ..poslední řádek bych vypustil. Pointa vyvolala úsměv.. :-)

Barman
03. 04. 2005
Dát tip
Ty tvé povídky jsou zatraceně dobré*

aramis
11. 06. 2004
Dát tip
tak tak :) ale uz to prerabat nebudem a ani pisat nic podobne... teda zatial.... :) takze uz to necham tak... ale ako poucenie do buducnosti moze byt ;)

dlhagi
09. 06. 2004
Dát tip
akoze aj tuto som od teba vcera citala, len uz mi nezostalo sil na kritiku:) i ked by som vypustila tie sekundarne pohlavne znaky... skus toho chlapika opisat skor cez predstavy tej baby, ked kraca, v sparne, teple, namahavo za svojim utesitelom a predstavuje si ako ju nezne ale pevne vezme do narucia a podobne zvasty.. kazdy z nas uz si urci si uz to v nom budi akusi pohlavnost alebo nie:))) z.

komedie
07. 06. 2004
Dát tip
nemáž za co,aramí:)))

aramis
04. 06. 2004
Dát tip
louu: neviem, ake mas skusenosti so zenami, ale ja rozne... :) mas pravdu mohlo by to byt aj lepsie, ale toto je moj prvy pocin presahujuci jednu stranu, ak si vsimnes, zacal som niecim uplne inym :) dakujem za zastavenie a za kritiku ;)

woai
04. 06. 2004
Dát tip
tak to mi něco připomíná ;-))))))))))))))) dávám veliký TIP! :-) a kromě mého života mi to připomíná ještě "příběh", který mi nedávno pověděl někdo, koho mám ráda: "sedí 7letá holčička na břehu řeky a usedavě pláče - kolemjdoucí se jí ptá, copak se jí stalo - utopil se mi tady syn - ale vždyť ty nemáš dítě - ale já jsem si představila, že mám syna a on spadl tady do řeky a přesně tady se utopil..." M.

aramis
04. 06. 2004
Dát tip
woai: dakujem :)) ten vtip - aj ked mala zena, ale predsa zena :))

maia
04. 06. 2004
Dát tip
woai, krasny pribeh. :-) Skoro ako z mojho zivota. :-)

maia
22. 05. 2004
Dát tip
Ahoj "sympaticky a citlivy muz" :-) ... a preco si sa to bal byt trochu viac autobiograficky? ;oP

aramis
21. 05. 2004
Dát tip
...pod tvojou kritikou ano :)

johanne
20. 05. 2004
Dát tip
... tak tobě se líbí žlutá barva... :o)))

Marky2
18. 05. 2004
Dát tip
arami tak tedy pokud to máš být ty, citlivý, v plné síle pak to beru ;o))))

aramis
17. 05. 2004
Dát tip
johanne: dakujem za uzasnu kritiku, ta kritika je naozaj dielo, rozsahom a kvalitou dobiehajuce - a aj mozno presahujuce - ten moj vyplod ;o))) navyse je krasna zlta a to sa mi na nej paci ;o) ako vidim, popis toho chlapa sa mi nepodaril ,nemal to byt nabuchany bezmozog, ale sympaticky a citlivy muz, nieco ako ja :o))))) no a zas dakujem za uzasny rozbor, budem sa snazit si z toho co najviac zobrat. marky: k tomu muzovi; viz moje predchadzajuce riadky :) komedie, perchta: dakujem :)

Marky2
14. 05. 2004
Dát tip
Aramí musím rozvést mainu myšlenku, myslíš, že by muž, který má "mocné ruky, široké ramená a silné stehná" dokázal vypustit z ůst větu jako "Tak si mi chýbala..."? ;o)))) Jináč T*

johanne
14. 05. 2004
Dát tip
takže :))): jak jsem ti psala, ten začátek se mi fakt líbí, je to zajímavej nápad začínat povídku údaji o čase a teplotě ;) pak holub a důchodci :)) to je taky dost dobrý, ne tak originální, už jsem četla podobný věci i tady na písmáku, ale většinou mě to rozesměje, pokud je to napsaný dobře... což tady je :)), vybavím si důchodce neustále žehrajíce na politiku, choroby,... (ale taky ty holuby, který jim žerou zrní i se sáčkem, místo toho, aby ukázněně čekali, až jim hodní stařečci nasypou...) líčení chůze té slečny se mi taky docela líbí, možná to, že se při pádu nepodobala ženě, hlavně slovním projevem - to mi připadá jako trochu profláklá fráze, ale budiž... je to pravda :)))... tahle část má v sobě i určitý napětí :)) ["ale ona musí... musí, musí :)))], jo, to je dobrý... a asfalt v létě, to je fakt krása :D pak uvidí toho chlapa... v podstatě celej ten odstavec je jen o jeho sekundárních pohlavních znacích, takže to ve mě evokuje představu nějakýho nabušenýho cvoka bez mozku... možná tím, jak to pořád zdůrazňuješ, ho fakt degraduješ jen na hmotu :o) pak je to trošku natahovaný (už jen pár kroků... už jen krok...), no nevím, tady celkem nuda :o) a pak opět nastupují důchodce... supr :))))) a zakončení je tady v pohodě :o), co na tohle měla říct :o)))... takže celkově to není nijak špatný, ale zas taky nijak výjimečný, ta daná situace se ti podařila zachytit docela dobře... ale člověk se zkrátka "jen" usměje a jde dál, něco mi tam chybí :o

Perchta
13. 05. 2004
Dát tip
**

Hihihi....nejni to špatný, Aramisi.......taková občasná malá realitka....:-)))))*t

aramis
12. 05. 2004
Dát tip
maia:par chyb? vies,ako dlho som to pisal a kontroloval?? a este k tomu na slovenskej klavesnici, to je pre mna hotove utrpenie... :o)) ostatnym dakujem za precitanie a vyjadrenie ;o)

maia
12. 05. 2004
Dát tip
Viem si to predstavit, musketier. :-)

aramis
12. 05. 2004
Dát tip
:-p

Seregil
12. 05. 2004
Dát tip
Dobrý...**

johanne
12. 05. 2004
Dát tip
nooo... jako epizodka z letního dne je to celkem fajn, některý části se mi fakt líbily - třeba ten začátek je dost dobrej :)), důchodci a tak občas je to ale trošku... no, kvalita zkrátka kolísá :D, tvý verše se mi zatím líbí víc, ale jako první pokus to není špatný, jen piš dál :))))

aramis
12. 05. 2004
Dát tip
johanne: ehm cenim si kritiku, hlavne v takom rozsahu a od teba (bez ironie)... asi zostanem verny forme, ktorou som tu zacal... taketo ulety mozno len obcas :o) dochodcovia sa pacili alebo nie? co sa ti nepacilo? popis podrobnejsie, nech tomu nebuduce nic nechyba ;o) seregil: dakujem

aramis
12. 05. 2004
Dát tip
chroust: mocnych je nas tu viac... :))

aramis
12. 05. 2004
Dát tip
po hlavne nemocnych? :)))) ja nie som nemocny, skor taky napomocny... :o) a aj skolu som mal taku... ...pomocnu :o))

aramis
12. 05. 2004
Dát tip
bola ti skola v niecom napomocna? :))

maia
12. 05. 2004
Dát tip
He, chlapci, hrate sa? ;-)

aramis
12. 05. 2004
Dát tip
hrame :)

maia
12. 05. 2004
Dát tip
A preco? Ved kyblickov na piesocku je dostatok... ;o) Tak sa pekne udobrite. :-))

aramis
12. 05. 2004
Dát tip
mami on mi zobral kyblik... a lahvaca :))

maia
12. 05. 2004
Dát tip
aramis, aka mami, ved sme sa predsa dohodli, ze som tvoja krasna starsia sestra. Dokedy ta to mam ucit? :-)) A za to oslovenie si naozaj tie cigarety nezasluzis. Pekne ich chrustikovi vrat. :-))

aramis
12. 05. 2004
Dát tip
ale chrust nech mi vrati to pivo... ...vlastne nech nic nevracia :)) este mam plnu bednicku... aj ked mi z nej beries... si moja sestra, ano mami :o))

maia
12. 05. 2004
Dát tip
Nie, nebolo by dobre keby chrustik vracal, potom by sa ine deti nemohli hrat na piesocku... :-) Si strateny pripad. :-))

Arien
12. 05. 2004
Dát tip
Napodruhé jí to vyjde, stačí jen do toho mocného muže s ještě mocnějšími sekundárními znaky hučet dostatečně dlouho. Ale nemá ťaplat v lodičkách, to je můj názor, má si vzít sandálky, dyž je takový hic.

aramis
12. 05. 2004
Dát tip
co dostanem? ty svojmu starsiemu a silnejsiemu bratovi vyhrazas terorom? ved pockaj, ja ti to vratim! bonznem mame, ze sa jej hrabes v spodnej bielizni... keby som vedel, ze budem mat takeho bracha, tak by som jej tie tabletky vtedy nevymenil... :)) mami: on sa ti hrabe v bielizni... :))

aramis
12. 05. 2004
Dát tip
arien: ta zena je... no zena, krasa za kazdu cenu, aj ked je hic ;o)) na druhykrat jej to vyjde, ale on to potom zas zabudne :)

maia
12. 05. 2004
Dát tip
Bastrikurimotyka! A nedostanete obaja! ;o))

aramis
12. 05. 2004
Dát tip
nevadi, my mame vlastne zasoby :o))

maia
12. 05. 2004
Dát tip
synáčka sa pýtať nebudem, lebo ten píše iba krasne erotické básne. :-) A vas dvoch opustam pre dnes, lebo mam ine povinnosti. Hrajte sa bezomna. :-) Ze, mama! To neviem, ci vobec rozdycham...:-))

aramis
12. 05. 2004
Dát tip
ale ze sme si za nu spolocne kupili cigarety a obrazkove casopisy:), k tomu sa nepriznas... jasne ze silnejsi, omnoho...! ve som uz tretiak, a dokonca druhykrat! :)) zmlatim ta, strasne... mami never mu, je to klamar... :))

aramis
12. 05. 2004
Dát tip
...nevadi, my sa zabavime aj sami alebo si donesieme na hranie susedovych dceru :o)))

maia
12. 05. 2004
Dát tip
Hm, a kde je ta susedovie dcera, ha? :-)

komedie
12. 05. 2004
Dát tip
***************************************************

tanganika
11. 05. 2004
Dát tip
celkom mile....:)

maia
11. 05. 2004
Dát tip
:-))))) Mas tam zopar chyb, ale pre Poulicny klub to nie je podstatne. *

cmukina
11. 05. 2004
Dát tip
:-))

maia
11. 05. 2004
Dát tip
Vies, tak ma napadlo, ze toto dielko je znacne nerealisticke. Myslis si vari, ze by muz, ktory ma "mocné ruky, široké ramená a silné stehná" dokazal povedat taku inteligentnu vetu ako: "...ale prečo si si nevzala autobus?" :-) V podstate je to nadherna rozpravka pre dospelych... :-)

_iris
11. 05. 2004
Dát tip
poviem ti ze fajn prvy pokus :) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru