Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

S ďáblem v těle

16. 05. 2004
26
2
10129
Autor
Cirilla

Ze včerejška na dnešek...

   Babiččina veranda k seancím přímo vyzývala. Jako pubescentky jsme tu se sestrou vyvolávaly duchy, uskutečňovaly telepatické přenosy a posléze „meditovaly“ u vína. Jenže sestra je teď v Norsku, dům prázdný (drahý je v cizině), člověk jen slyší jeho oddechování. Blížila se květnová půlnoc, v televizi nic nedávali, a tak jsem si vzala láhev Veltlínského, hřbitovní svíčku (protože babička jiné nevede), krabičku cigaret a Waltariho Temného anděla a zamířila v ona místa.

    Prosklená stěna verandy ukazovala jen temné obrysy lesa za plotem a hvězdy. Ani kočky dnes neřvaly. Prastaré houpací křeslo útrpně zavrzalo, když jsem dosedla. V lese zahoukal sýček a úplněk na mě upřel své studené oko. Ne, opravdu si číst nebudu, to radši vzpomínat. A tak jsem otevřela láhev a nalila si do omlácené skleničky. Komfortu se tu člověk nedočká, ale z té věci člověk cítil babiččinu měkkou ruku, protkanou vystupujícími žilami a sálající teplo. Veltlín nezklamal.

- Víš, že tam straší? Zeptala se mě jednou babička. Jako malá jsem se sem bála chodit, ale teď to tu zavánělo patosem dobrodružství. Posbírala jsem v mysli fragmenty vzpomínek a jala rozjímat.
- Ještě někoho by to chtělo, kdo by tady seděl vedle, koukal do plamene svíčky a spolubyl… ticho verandy uklidňovalo a mně pomalu klesla hlava.

   Zahřmění mě probralo. Bouřka? Ne, hvězdy venku dál klidně zářily, oblohu proťal jen stín netopýra uhánějícího za můrou.
Protřela jsem si ospalé oči a podívala se na ratanové křeslo vedle prastarého stolku.

   Seděl tam. Takový celý v černém, dlouhé tmavé vlasy sepnuté do ohonu. Docela kocourek, řekl by si jeden, jen kdyby tak nečpěl sírou.

- Ahoj, řekl úplně, ale úplně klidně.
- To se dělá, rušit spící holky takovým burácením?
- Sorry, řekl , ty doprovodné efekty mě strašně baví, stejně jako ten zápach síry. No, uznej, nepovedlo se mi to ántré? Můžu? Nevyčkával odpověď a nabídl si cigaretu.

   Chvilku bylo ticho, temnej vyfukoval pentagramy a jiná černomagijná znamení do vzduchu, jako by si myslel, že mě tím nějak ohromí.

- Nemyslím si, že tě ohromím. Jen jsem si říkal, že když jsi tak úpěnlivě volala do noci po společnosti, že ti třeba udělám radost…
- Hm… a taky neni slušnost číst cizí myšlenky.
- To není schválně, já slyším všechno. Mám odejít? Radši bys ňákýho bílýho s křídlama?
- No, já bych asi nejradši šla spát.
- Ale. Tak si pokecáme, když máme oba volnou chvilku, ne? A ležérně si dal nohu přes nohu.
- Tak mi řekni, proč tu není bílej s křídlama…
- Maj nahoře dost horko, zachechtal se. Odvracej konec světa. Zas bude dole práce, člověk o hříšníka ani nezavadí. To je samá zdravotní sestra, karmajógíni a jiný obejdové…
- No dovol?!
- Promiň, neuvědomil jsem si…! usmál se.

   Dovolila jsem si mu pohlédnout do očí. Byly zelené, s temnými škvírkami místo panenek. Stále se licoměrně usmíval. Pak si zavdal z otlučené skleničky.

- Dobrý, poznamenal, tak ji dopijem, ne?
- Klidně.

   Nahnul se přes stůl a zblízka se na mě podíval. Už nevypadal tak děsivě… Pak se nahnul ještě víc a políbil mě do vlasů.

- Já myslela, že svádět opuštěný holky je spíš záležitost Panů, kupidů či jinejch amorků…
- Hm, naopak, zabručel.

 


 

Ráno jsem nevyspalá potkala babičku.
- Babi, vidělas ho někdy?
- Pěknej, hoch, že jo? Tyhle ptáčkové to s ženskejma uměj
...


2 názory

Alissa
03. 04. 2012
Dát tip
Lehké, pěkné a při vší nadpřirozenosti příjemně samozřejmé. Díky za to :-)

domin.go
20. 03. 2008
Dát tip
ten konec to srazil asi o osmatřicet tříd níž takys ho mohl/a nechat odejít a pak o tom přemýšlet ta romantika je v povídce naprosto zbytečná a je to škoda, protože jsem při čtení očekával nějaké vyústění, nějakou hlubokou myšlenku - a ono tohle jinak jazyk je precizní

Milly
16. 10. 2005
Dát tip
avi :-)

Milly
02. 10. 2005
Dát tip
Jo, čte....., pořád.......... :-) čárky- "Pěknej hoch, že jo? " A na začátku "jala SE" Dost se mi líbil styl, jakým je to psaný- takovej "vytříbenej"- nevím, jak to popsat.. -t-

Cirilla
09. 01. 2005
Dát tip
jéje, díky, on mě tu ještě někdo čte? :)

honzzik
17. 12. 2004
Dát tip
:)))

houmles
28. 07. 2004
Dát tip
slaaava! doufam ze ti dal do tela, devce! ale jestli i s babickou...no fuj teda, taky by ta zencka mohla mit trochu rozumu. ale jeden sirnatej se najde. blblblbllblbll

Cirilla
28. 07. 2004
Dát tip
houmi, s babičkou kdeže, ale dal mi co proto, jsemť celá voflambovaná :)))

Cirilla
26. 07. 2004
Dát tip
N¨_T bohužel nestíhám sledovat, co zde kdo píše, halt sem občas něco frknu, aby řeč nestála ;)

3/5+T příjemné, ale to už tu psali jiní...;)

Plopez
19. 05. 2004
Dát tip
Takovy Gaimanovsko / harlekynovity cteni na dovolenou ale líbí

Drago
18. 05. 2004
Dát tip
chyběla jsi tu... za těch pár písmenek tip. a klub.

Aviva
18. 05. 2004
Dát tip
Asi začnu pít víno...tip

Seregil
18. 05. 2004
Dát tip
Fajnový počtení...

chicoria
18. 05. 2004
Dát tip
Dost dobrý, tip.-))

Gekon
17. 05. 2004
Dát tip
pěkné ;) *

guy
17. 05. 2004
Dát tip
Tos měla dost štěstí, že se ti snil, když byl najedenej ... páč takhle vypadá, když dostane hlad a rozpustí si ohon :-)))

rainman
17. 05. 2004
Dát tip
je to milý *...připomíná mi to něco, cos tu měla ve svém minulém zdejším životě, ale asi se pletu :-)...

Toxman
17. 05. 2004
Dát tip
Hezké, Veltlín nezklamal... ;o)*

RadeX
17. 05. 2004
Dát tip
Pěkný! Píšu jedničku... teda jako TIP. ;-)

Dash_707
17. 05. 2004
Dát tip
Fajn :o))

ezochian
17. 05. 2004
Dát tip
Takový miniaturní Goethe v sukních. Možná by stálo za to shlédnout představení divadla JaMi - Faust aneb Má i ďábel duši? se skvělým Jaroslavem Lokosem v roli Fausta. To je síla! Ale i já něco podobného jako ty prožil. Žij a piš! Jsi dobrá.

Orbi
17. 05. 2004
Dát tip
a hele.-) *

j_i_r_i_k
17. 05. 2004
Dát tip
Jééé, co Ty tu? Ale jen tu zůstaň, tohle je totiž fakt super...

StvN
17. 05. 2004
Dát tip
Málem jsem zapomněl. Zase nízké pudy, pánové, tomu se tedy dnes říká literatura?

Delahaye
17. 05. 2004
Dát tip
... a choděj´ i čertice ??? :-)) T. + avi

Craerassy
17. 05. 2004
Dát tip
jéje...mně stačí ten ďábel...je to nádherný..:-)) tip a díky za avi

Cirilla
17. 05. 2004
Dát tip
Díky Vám :))) MVR

StvN
17. 05. 2004
Dát tip
Jo, díky mi.

Dero
16. 05. 2004
Dát tip
Ale jo ... má to své ... kouzlo *** ;o)

Elyn
16. 05. 2004
Dát tip
:))).......

Cirilla
16. 05. 2004
Dát tip
Jéje díky, člověk sem přijde po roce a hned taková odezva :) ♥ ♥ ♥

Tragicus
16. 05. 2004
Dát tip
rekl bych, prumer... ale i to je dobre, malo co je tady alespon prumerne ;] az na par vyjimek... :

Kytiii
16. 05. 2004
Dát tip
mě se to líbilo... zvlášť ta babča - uličnice :o) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru