Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Růže

17. 05. 2004
3
0
1990
Autor
Hody

Spatřil jsem v zahradě růži

natáhl jsem ruku, abych ji utrhl

"Jsem růže," nezapírala

Byla zřejmě dost naivní.

Ulomil jsem ji, jakobych říkal

"A já jsem člověk"

Sklopila oči docela k zemi

a zašeptala: 

                      "Děkuji"


StvN
22. 09. 2004
Dát tip
Ne nadarmo se skloňuje žena, růže, píseň, kost.

Dash_707
18. 05. 2004
Dát tip
:o))

Hody
18. 05. 2004
Dát tip
A jakou má pointu samo slovo pointa, že je tak smělé? Jestli skutečně chcete můj osobní výklad této básně, ačkoli si na něj nekladu žádný zvláštní nárok, připadá mi to asi takhle: Já sám nevím jak je myšlen poslední verš. Ale: Sklopila oči a řekla: "Děkuji" Ale kdo to řekl? Růže? Copak jsem ji trhal sám pro sebe? Takhle přece odpovídá ta, která tu růži dostala - a zároveň nikdo neví, jestli to neřiká ta růže. A tedy ona pointa je: květina-děvče..jaký mají vztah a jak jsou si podobné? A myslel to tak autor vůbec... A jaký je vůbec účel básně.. A poezie? ...Je účelem poezie pointa?...Je účelem čtenáře hledat onu pointu? Mě se ta báseň líbí protože právě je tak nejednoznačná... ...protože však dnes na nejednoznačnost nikdo nemá čas, chápu vaše námitky.

Waawe
18. 05. 2004
Dát tip
po prvním přečtení jsem si říkal : "sakra co to je ? " po třetím : "ono je to docela dobré" ! a teď : "má to něco do sebe a líbí se mi to. dám Tip* měj se fajn m.

Waawe
18. 05. 2004
Dát tip
a propo...mám strašně rád nejednoznačné věci... alespoň tak si každý tu pointu může domyslet po svém +m-

romi
17. 05. 2004
Dát tip
Ulomil jsem ji, jakobych říkal "A já jsem člověk" *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru