Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Příběh labutí

17. 05. 2004
13
0
10570
Autor
andromeda

obrazek [http://rp.colorstudio.cz/images/large/TRN238.jpg]

 

 

Voda v jezeře příběh si povídá

o věrné lásce dvou labutí,

návštěvník na lodi občas sem zavítá,

neslyší více šum perutí,

 

bělostné peří odnesla voda,

jezero krví se zbarvilo,

zazněl výstřel, marná jsou slova,

to srdce lidské je zradilo...


to srdce lidské je zabilo a poté samo sebe zkazilo infekcí chřipky ptačí... labutí oči nikdo nezatlačí...

Háber
18. 01. 2006
Dát tip
to je smutné, zrada vždy bolí...nevinných

Šaman2
30. 09. 2004
Dát tip
Děkuji moc Vesuvanko :-) ... velice jsi mě potěšila :-) ... víš jsem taky člověk, který většinu věcí cítí především srdcem (a jsem rád, že to tak je, i když to lidé lehko zneužívají). Na Andromedu jsem narazil náhodou přes nějaké avízo a když jsem si to dílko přečetl, krásně mě pohladilo na srdci :-) ... nemám tolik času, tak jsem nečetl všechna její díla, ale asi tři další jsem hned přečetl a světe div se, každé další mi dávalo stejně krásný pocit :-) . Když jsem narazil na toto dílo, dost mě mrzelo, že tu krásu kazí hrubá kritika od člověka, který by se měl nad svým vystupováním rozhodně zamyslet ... všechno se dá řešit i slušně !!! ... když se mnou někdo chce debatovat jen za použití sprostých výrazů a urážek, je to podle mě hulvát a s takovým člověkem se nehodlám bavit (nestojí mi za to). Proto jsem musel reagovat a vyjádřit svůj názor.Myslím, že Andromeda umí psát svá díla tak, aby chytla lidi za srdce a to neumí každý, ač je to dle mého názoru to nejdůležitější, co nám může nějaké dílko dát :-) ... když mě něco neosloví, dál to nečtu ... díla Andromedy mě oslovila okamžitě :-)

vesuvanka
29. 09. 2004
Dát tip
Šaman2 moc krásně jsi to andromedě napsal, její díla jsou nádherná a něžná ... vyzařuje z nich veliká láska k přírodě a jsou pohlazením na duši.... Ráda bych Ti poděkovala...

Šaman2
24. 09. 2004
Dát tip
Plně souhlasím s Hermanem, Vesuvankou, Rezavým řetězem a Synáčkem. SB vidí všechno jen černobíle (jen dobré a špatné), ale nic není jen černobílé a kdo si to myslí je podle mě celkem zaostalý (to je jako když dělám software pro nějakou firmu a postarší paní, která bude s danou aplikací pracovat všechno odmítá, protože v jejím původním, dnes už silně zastaralém programu to bylo jinak ... nebo odmítá cokoliv dělat na PC ... samozřejmě že bez počítačů to jde dobře taky, ale oni mají člověku pomoct a ušetřit čas ... jen někteří lidé občas odmítají pochopit, že nyní už máme 21. století ... stejně tak někteří lidé odmítají pochopit, že každému se líbí něco jiného ... někdo má rád dokonalost, jiní dají na pocity, které v nás daná báseň zanechá ... osobně dám spíš na ty pocity ... nikdo z nás ale nemá právo urážet tvorbu ostatních jen proto, že zrovna jemu se nelíbí ... takoví lidé by se nad sebou myslím měli zamyslet) ... i když u SB mi to přijde spíš jako když jí pícha a stálá chuť někoho urážet a provokovat (evidentně se jí to líbí) zaslepuje oči :-( . Pokud někdo myslí, že básně jsou jen o dokonalých rýmech, dost se plete ... spousta takových básní je pouze dokonale nudná ... báseň je o tom, aby člověka oslovila. Osobně mám rád hlavně rýmované básně ... rýmy se mi líbí, ale pokud super rýmovaná dokonalá báseň nic neřekne dál ji nečtu. Kdo si za čas vzpomene na skvěle napsanou, ale nudnou báseň ... NIKDO !!! Mě se tato báseň líbí ... je taková příjemná ... asi se budu opakovat, ale opět (stejně jako jiná díla Andromedy) mě oslovila a mile pohladila na duši. Dávám TIP pro ty, kteří ještě dnes dokáží cítit srdcem a vnímat okolí (hlavně krásu přírody a lásky) duší. Nejspíš mi teď napíše SB něco stejně nepříjemného ()možná i stejně urážlivého a sprostého) na mé "nedokonalé" básně proto, že mám jiný názor než ona a že se to nebojím říct (ovšem narozdíl od ní slušně), ale mě je to celkem jedno ... pokud se mě snaží někdo urážet, nestojí mi za to, abych se s ním bavil ;-) V posledních letech jsem v životě zažil tolik bolesti, že se to nedá ani popsat (a stále bolí :-((( ), ale vydržel jsem ... vždy jsem si dodal sílu jít dál ... nějaká nepříjemná kritika mě dnes rozhodně nezlomí ... nepopírám, že mrzí, ale jedno milé slovo je mnohem silnější než 1000 zlých :-) (naštěstí :-) ) Andromedě přeji hodně štěstí v její tvorbě, myslím, že dovede psát přesně tak, aby oslovila ty z nás, co necítí jen nosem ... :-)

TIP a dovoluji si zařadit navíc ještě do klubíku...

ashentree
26. 08. 2004
Dát tip
jooo, to je další lidovka...jedním uchem sem a druhým tam...tuhle ale nezhudebním...kdy mi to už konečně dojde i vnitřně :-) dík, že na mě tak myslíš, Baru ;) ***

andromeda
26. 08. 2004
Dát tip
Já ti s tím zhudebněním kdyžtak pomůžu.......

Darla
12. 06. 2004
Dát tip
Hezkéééééé!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TIPík

andromeda
30. 05. 2004
Dát tip
maia-dík za Archetyp!!

maia
29. 05. 2004
Dát tip
Tip za myslienku a Archetyp za rozputanu diskusiu. :-)

Waawe
26. 05. 2004
Dát tip
sb je zase strašně chytrá...(jako vždycky) asně, záleží hodně na vzájemné toleranci a respektu, ale sb to svou arogancí, pýchou a vznešeností už moc přehání... a navíc...je skoro všem k smíchu :))) ale vem to buřt.... báseň je hezká !!!! měj se fajn m. PS : ještě si TIP*nu make love no war

andromeda
26. 05. 2004
Dát tip
Waawe, děkuju za všechny Tvoje kritiky....

Hermann
21. 05. 2004
Dát tip
S-B.. Jasné, to je pravda, ale nedá sa ku všetkému takto zložito pristupovať.. Ale ak Andromedku nerešpektuješ, tak jej daj pokoj, dobre? Nezaslúži si také slová ako si jej adresovala.. mala by si sa jej ospravedlniť.... Aj v živote , napríklad nemôžeš všetko rozoberať a za všetkým hladať šablonu a profesionalizmus...Potom aj úsmev sa dá vysvetliť ako stah slavlov v oblasti tvári ,alebo len tak od srdca.... Toto máš trochu podobné....Hermann

andromeda
21. 05. 2004
Dát tip
Poslední věta: děláš písmáku jen ostudu!

Hermann
20. 05. 2004
Dát tip
sleeping beauty- do kelu Teda ty si ale ironická a sarkasticky-arogantná!!!!!!! Hermann

Hermann
20. 05. 2004
Dát tip
Jasné, že viem, že máš polku pravdy, ide len a len o princíp a rešpekt...Ja som tiež vážny kritik a nehodnotím všetko tipom a je mi jedno, čo si o tom kto myslí, ak sa mi to páči je to ok, ak nie tiež...Ako vravíš, nemám dôvod niečo zhadzovať....Dakujem Ti. Hermann

andromeda
20. 05. 2004
Dát tip
Vzniklo to mezi náma, tak do toho prosímtě nezatahuj Vesuvanku, Hermanna a jiné autory..........Já na tohle téma už nechci diskutovat, myslím, že ani ty ne, takže to konečně ukončíme...OK?

andromeda
19. 05. 2004
Dát tip
sleeping beauty, žádala jsem tě, abys na můj nick už nechodila, tak to laskavě dodržuj!!!

Lyryk
19. 05. 2004
Dát tip
chjo..., věčný problém, obě strany mají trochu pravdu, ale forma komunikace o ní trošičku kulhá; 1) nelze se s_b divit, že podléhá pocitům marnosti, když čte podobné básně denně ve velkém množství - je potom zbytečné ji provokovat sebejistotou autora, že její vyjádření apriori nebylo snad k věci, prostě bylo...; invektivy, sice podané se vší slušností slov, počala bohužel sama andromeda; 2) když autor nasadí své dílko do Arény, musí očekávat ostřejší kritiku; Aréna tu byla odjakživa pro signalizaci tříbení názorů; když se tedy autor pustí na tento tenký led diskuse, měl by si být vědom, že bez jistých vědomostí o formálních prvcích poetiky nemůže v debatě uspět; 3) s_b se také velkoryse nemusela nechat vyprovokovat, ale já to částečně chápu; problematika rýmů tady byla obsáhle a několikrát diskutována a patří mezi nejjednodušší základy básnického snažení; když někdo přesto signalizuje, že hodlá v poezii zacházet s rýmy dle své libosti - rozčiluje to i mne; jaký smysl to pro poezii a autora samotného má?? žádný, je to skutečně ztráta času; 4) pamatuji si na své pocity z kritik či názorů na má ranná díla; vnitřně jsem se bouřil proti zapšklým pravdám, ale z lásky k poezii jsem si postupně pojmy z poetiky osvojil a svým kritikům dnes dávám za pravdu; každý kolem mne to neudělal a většina mých tehdejších souputníků s poezií skoncovala - vnímám tedy ostřejší přístup s_b jako katalyzátor opouštění poezie či rozhodnou celoživotní lásku k ní, která se projevuje především ztajenou a neokázalou vnitřní pokorou autora - a takovou pokoru tady nevidím; 5) podobné básně przní vkus zdejších čtenářů a nelze je jenom tak nekriticky přejít...

Hermann
19. 05. 2004
Dát tip
S_B - Nie je dobre ak sa považuješ za niečo nad a nepriamo si všetkých autorov, ktorí sú tu zhodila.... To už zachádzaš daleko....Alebo nemáš ani toľko svedomia si prečítať na seba svoju vlastnú kritiku? Myslíš, že andromedine a dielka iných a i moje nemajú žiadnu úroveň???? !!!! Vyspi sa z toho kočička.....Hermann

andromeda
19. 05. 2004
Dát tip
Mrzí mě, Lyryku, že Tvůj názor není bohužel objektivní.......Stojíš na straně SB - ona Tě sem určitě navedla. K bodu 1. - to jsem nezačala já /jestli myslíš tu větu o ztrátě času/, ale v minulosti SB, já ji jen opakovala.... K bodu 2. - ostrou kritiku snesu, nejsem žádný extra umělec, ale musí to být v rámci slušnosti.... K bodu 3. - co se týče rýmů, všimni si kategorie, kdybych si myslela, že jsou dokonalé, což jsem nikdy nikde netvrdila, zařadila bych to do rýmovaných..../koneckonců většina básníků ví, že nejde mnohdy jen o rýmy, ale o myšlenku../ K bodu 5. - není co říct, jen to, že se SB držíš za jeden provaz....... Alespoň, že se má na koho odvolat....

Lyryk
19. 05. 2004
Dát tip
andromeda: vážím si vás obou, každé jinak a jindy, ale nevěř tomu, že snad se s_b ve všem vždy souhlasím .-) ono to není tak jednoduché na dobrovolné bázi peskovat jednoho z nejaktivnějších redaktorů - zrovna tak není správné tě odradit a znechutit přísným postojem;

andromeda
19. 05. 2004
Dát tip
Já nikoho nepeskuju - jen se bráním.....

Lyryk
19. 05. 2004
Dát tip
.-))) já peskuji, neříkám, že ty .-)

Možná trochu pomíchám hrušky s jablky, Zdeňku, ale i "ostřejší" či negativní" kritiku si představuji poněkud jinak - u zkoušky na vysoké škole se (za normálních podmínek) neříká studentům, že plodí sračky.....a vystavují se tam v podstatě taktéž kritice (co jiného je hodnocení zkoušky, zapsané v indexu?). Bereš to, zdá se mi, poněkud černobíle - opustit, nebo mít celoživotní lásku.........podívej, já poezii nechci opustit, ale nechci ani to druhé, jelikož to není jediný zájem z mé strany; pokud bych ovšem byl nucen si vybrat - ano, poezie prohraje; ale je tohle cíl? Cíl amatérského literárního serveru? Potom ale není amatérským serverem... Když si čtu dílo, hodnotím pocity, hodnotím snahu a hodnotím nápady......to snad není u poezie natolik závažná chyba..... Navíc, pokud se komukoliv jakékoliv dílo nelíbí, nemusí ho přece číst, nebo se k autorovi vracet a kazit si tak vkus (tady už nevidím snahu o kritiku, nezlob se).......a to má díla nevyjímaje, jelikož tím pádem spadají do kategorie týchž sraček, abych použil již použitý obrat.....

Hermann
19. 05. 2004
Dát tip
rezavej retez- Konečne to niekto povedal pravdivo a krásne....Viac sa asi povedať nedalo... krásne si to povedal a aj ja sledujem túto debatu...Sleeping Beauty by si mala uvedomiť čo urobila a ja jasné, že tu sme na AMATERSKOM serveri, nie seme na súťaži....Niekto píše básne pre rýmy niekto pre pocity....Krásne si to napísal!!!! Hermann

Hermanne, vážím si Tvého postoje a zejména Tvého souhlasu se mnou (jsem ješitný jako kdokoliv jiný - kdoví, možná i víc...); připouštím ale, že mám jen půl pravdy - tu druhou půlku má druhá strana....ono je to o vzájemném respektu. Celá věc není zase tak jednoduchá - nemůžeš přece chválit, tipovat a výběrovat každé dílo, které přečteš (to jistě uznáš), ale nemůžeš žádné dílo (pokud neodporuje v první řadě morálce, ve druhé řadě třeba náboženskému přesvědčení či zákonu) znectít. Jak jsem napsal - když si čtu dílo, hodnotím pocity, hodnotím snahu a hodnotím nápady......a musím říct, že na většině děl, která jsem četl, bylo něco pozitivního, kvůli čemu jsem třeba tipoval. Možná je to špatně, možná ne.......možná můj tip díky tomu nemá žádnou cenu, možná autory potěší a povzbudí - ale já nejsem ten, kdo o tom rozhodne....

vesuvanka
19. 05. 2004
Dát tip
Plně souhlasím s tím co napsali Rezavej_řetěz a Hermann - když čtu dílo, hodnotím pocity, nápady a snahu. Díla, která se mi nelíbí, nemusím číst. Pokud jde o tematiku básní - poezie vyjadřující lásku k přírodě je stejně hodnotná jako poezie milostná či jiná, nemusí se třeba líbit každému, ale své čtenáře si vždycky najde.

synáček
18. 05. 2004
Dát tip
Ze všeho, co jsem tu četl pod tou básničkou si vybírám cmukinu...možná mi někdo vyčte, že už dětinštím...nicméně já jsem se celý živost snažil o to vidět věci kolem sebe dětskýma očima...skutečná krása totiž jinýma očima mnohdy ani viditelná není... TIP…a díky!

andromeda
18. 05. 2004
Dát tip
synáčku,je to přesně tak, jak píšeš, v kom nezůstal alespoň kousek dítěte, skutečnou krásu neuvidí......dík za kritiky

vesuvanka
18. 05. 2004
Dát tip
Synáčku, to máš pravdu, skutečná krása se dá vidět opravdu jen dětskýma očima.

Hermann
18. 05. 2004
Dát tip
Sleeping beauty- Musím reagovať...Milá neznáma, Ty si vravíš aká si dokonalá? Alebo čo? Ako môžeš uraziť tak andromedu, že jej napíšeš, že ju hlúpa?!!! Môžeš napísať hocičo, ale nikhoho neurážaj moja milá...Jej báseň je o inom ako o dokonalých rýmoch...Nevšimla si si náhodou, že jej ani o rýmy nejde...Tie sú tam len na rytmuis, nie na učenie pre iných...Ona svoju báseń zamerala na to, čo sa stalo, na ľudskú zlobu, kde prišli o život labute a nielen tie...Toto sa netýka len labutí...je to niečo viac..je to výzva....poviem Ti, že ma riadne začínaš srať s Tvojimi kritikami...Keďsa Ti nepáči, tak to nepčítaj...A ak chceš napísať niečo brutálne, napíš to inteligentne a vysvetli svoje konanie... Len som sa rozčúlil...Teraz si štasná? Bože kde som mal len oči, že som strácal čas nad Tvojimi dielkami...Nejde tu o to, písať čo naj, naj, ide tu aj o princíp, o ducha. Pripadáš mi že sa ani netešíš, keď svieti slnko, len opisuješ ako slnečné lúče presakujú cey atmosféru a vidíš to všetko veľmi zložito...Spomaľ milá moja, lebo sa zblázniš....Uvedom sa konečne!!!!! Dokáž sa tešiť y maličkostí, nevid všetko zložito!!!! Hermann Andromedka- Kašli na Beauty, Tvoja báseň ma dostala. Je to krásny príbeh...A to som ani dnes nechcel byť dlho na nete, lebo mám prácu v yáhrad, no na toto som musel reagovať.... Veľa šťastia priateľka. Nedopustím, aby ťa niekto takto verejne urážal a zhadzoval Tvoju tvorbu!!!!! Hermann a tip pre teba

andromeda
18. 05. 2004
Dát tip
Hermanne, já ti moc děkuju za tvoji reakci a podporu.......máš to u mě...

vesuvanka
18. 05. 2004
Dát tip
Sleeping beauty: Ještě trochu opožděně také reaguji - když jsem tuto báseň hodnotila a tipovala, nepřečetla jsem si hodnocení předchozích čtenářů, snad jen Cmukinu, která napsala první a dala obrovské množství tipů. Dodatečně jsem si všechno přečetla a je mi líto, co jsi Andromedě napsala. ona se dá napsat kritika způsobu psaní, každému se líbí jiný způsob vyjádření myšlenky a pocitů, to je vpořádku, ale to co jsi Ty napsala, je urážlivé a svědčí o určité aroganci. Nemůžeš přece odsuzovat tímto způsobem to co se Ti nelíbí. Je hodně čtenářů, kteří si právě tohoto druhu poezie vyjadřující lásku k přírodě, váží. Andromedo, já Tě také nedám...

Hermann
18. 05. 2004
Dát tip
Vesuvanka- Jasné priateľka, Andromedu si NEDAME!!!!! Hermann

andromeda
18. 05. 2004
Dát tip
Vesuvanko - i tobě děkuju za podporu!!!!!!!

Dávám tip.....a DNI (alias SB) zase začíná vystrkovat růžky.....:-)

andromeda
17. 05. 2004
Dát tip
dík

andromeda
17. 05. 2004
Dát tip
sleeping beauty - nebyla to pro tebe ztráta času???

InTime
17. 05. 2004
Dát tip
tady se snad člověk v rýmech zdokonaluje ne?

andromeda
17. 05. 2004
Dát tip
Vidíš, druhá ztráta času se mnou.....

andromeda
17. 05. 2004
Dát tip
In Time, sleeping beauty je už po téhle stránce naprosto zdokonalená, jediná tady - a nás ostatní teď může poučovat!!! Víš???

InTime
17. 05. 2004
Dát tip
No jo no...všichni nejsme dokonalí. Mě samotné se to líbí...a to nekoukám jenom na hrubky nebo na rýmy,ale na pointu a ta se mi líbí.

Das_Freeman
17. 05. 2004
Dát tip
Co se to tu děje? Dohad? Můj názor se přiklání spíše k InTime. Báseň sice není promakaná jako před vkladem do poetického výtisku,ale člověka osloví. sleeping_beauty: Snad trochu schovívavosti by mohlo být...a nebo jsi už moc vysoko?

andromeda
17. 05. 2004
Dát tip
sleeping beauty, ty už se nezměníš...

andromeda
17. 05. 2004
Dát tip
s. b. - no comment

InTime
17. 05. 2004
Dát tip
sleeping_beaty:Četla jsem tvoje díla. Jsou moc pěkná a propracovaná,proto bych čekala od člověka, který tomu rozumí a je v tom dobrý, trochu jiné chování. Snad radu, schovívavost a ne takovou zlost.

andromeda
17. 05. 2004
Dát tip
Hele, sleeping beauty, jestli chceš válku, můžeš ji mít, já dovedu být taky pěkně nepříjemná......A ocenila bych, kdybys má dílka se svými kritikami jednou provždy vynechala!!!! Já zas vynechám tvoje.

vesuvanka
17. 05. 2004
Dát tip
Moc smutný příběh, který vžene slzy do očí... Krásně napsané a dávám veliký TIP

cmukina
17. 05. 2004
Dát tip
fnuk! krasa! keby mozem dam 1000000000000000 tipov.. :-) ************************************************************************

InTime
17. 05. 2004
Dát tip
to je krásný....:-))))*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru