Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Věda...a Bůh

26. 05. 2004
14
2
16106
Autor
synáček

Ke zveřejnění této úvahy…která není nikterak nová… mě přiměl Rezavej řetěz svými otázkami o morálce a dostupnosti moderní techniky. Nejsou to stejné věci, ale myslím si, že něco společného přece jen mají… Mluvím-li o Bohu, potom nemyslím dědečka na obláčku… a nemyslím dokonce vůbec žádnou „Bytost“…ba ani bezbystostné „Něco“ … dokonce ani ne žádný Vesmírný princip… ani „Prasílu“… ani „živou Energii“… Světlo… prostě nic z toho… a přitom všechno dohromady…! Nechci zde mluvit o Bohu. Chci ale oslovit všechny, kteří cítí, že „něco“ takového (v jakékoli podobě), tedy mimo naše smyslové poznání existovat může… protože jedině oni mohou pochopit o co mi v této úvaze šlo…

Úkolem vědy by mělo být především objevování - správněji však poznávání Božích Zákonů ve Stvoření. A to nejenom zákonů hmotných. Nejenže o nic takového (oficiální) věda nikdy neusilovala, ale ona přece mnohdy ani nevěří, že něco jako Bůh vůbec existuje.

Věda (alespoň tedy ta dnešní) neslouží ani Bohu, ani lidskému duchu, ale pouze jen lidskému rozumu. Nezajímá se proto o zákonitosti duchovní, ale hmotné. Její pomůcky jsou rovněž jen hmotné a slouží k rozšíření našeho (pro zkoumání hmotného světa mimochodem velmi nedokonalého)  smyslového vybavení.

Je pravda, že v posledních dvou stoletích učinila věda obrovský krok kupředu. Stal se však proto člověk lepším?... Stal se rychlejším, akceschopnějším, racionálnějším a mnohem závislejším na hmotě v nejrůznějších formách, jak pracovního procesu, tak i zábavy.

Je pravda, že dnes, díky mobilním telefonům a Internetu, dokážeme komunikovat s kýmkoli na světě. Existují však důkazy o tom, že lidský duch  pomocí telepatie, může dokázat totéž...

Je pravda, že dnes (díky tak výkonným počítačům, tak silným raketovým motorům a tak bezpečným konstrukcím raket a raketoplánů) se můžeme dostat na měsíc. Existují však důkazy o tom, že stejné schopnosti má i lidský duch. Například v Indii byste našli hned několik mistrů, kteří podnikli (bez pomoci jakékoli techniky) dokonce i mnohem vzdálenější „cestování“...

Situace v níž se dnešní věda nachází, mi (pochopitelně, že nadneseně) připomíná cestující v jakémsi „pohádkovém“ vlaku bez oken: Po vytušení, že vlak, v němž cestují, může projíždět velmi zajímavými a krásnými krajinami, počnou vymýšlet nejrůznější „špičková“ zařízení, která by jim umožňovala podívat se ven. To se konečně podařilo, takže jsou nyní všichni velmi pyšní na to jak mohou uvnitř svých (nadále) temných vagónů (bez oken), při umělém osvětlení, a na obrazovkách dokonalých barevných televizorů, pozorovat venkovní krajinu ozářenou denním světlem...

Řečeno srozumitelněji: jsem přesvědčen o tom, že kdyby lidstvo od samého počátku rozvíjelo i své duchovní schopnosti - namísto pouze jen rozumových - a kdyby se (tolik) nezajímalo jen o věci ryze pozemské, mohlo být (ve všem) mnohem dál. Mohlo být mnohem spokojenější i mnohem zdravější... A co je hlavní: žilo by v souladu s Božím plánem... 


2 názory

synáček
04. 06. 2008
Dát tip
Božím plánem je myšlen zákon, který Bůh do Stvoření vložil a který (pro nás „v neviditelném“ světě) funguje stejně neomylně jako přírodní zákony ve světě hmotném, tedy viditelném. Ty schopnosti, o kterých jsem mluvil, patří ke schopnostem lidského ducha a jsou neoddělitelné…To, že se o nich (v souvislosti s vědeckým pokrokem) zmiňuji, neznamená, že bych je jakkoli preferoval. Tou nejhlubší podstatou lidského ducha (nebo lidské duše, chceš-li) je láska… pocit sounáležitosti se vším a se všemi… Rozvíjet duchovní vlastnosti, nebo mohutnosti lidské duše neznamená proto nic jiného, nežli se zbavovat materiálního balastu, jímž je duše dnešního člověka uvězněna…doslova paralyzována, takže se její pravá podstata projevit ani nemůže… a i k oněm (Tebou zmiňovaným) charakterovým kvalitám se musíme proto dostávat stejně pracnou oklikou… tedy přes rozumové myšlení hmotného (tudíž k zemi připoutaného) mozku…

Řízek
02. 06. 2008
Dát tip
jen nevím, jestli v Božím plánu je, aby nějaký mnich se svým ducem cestoval vesmírem.... té telepatii věřím, ale moc se mi to cestování duchem nezdá. je ale fakt, že člověk by se měl rozvíjet ředevším duchovně... ale ne až tak kvuli schopnostem, ale kvuli charakteru, jednání, atd... kvůli tomu, co skrze nás ovliňuje okolí

Havranka5
20. 07. 2005
Dát tip
Víra je ta nejhorší choroba mozku a rozumu vůbec Tuto větu myslím smrtelně vážně. Pro rozum obecně má význam pouze přesvědčení na základě pozorování nebo pokusu, popř. logického odvození. Tedy objektivních, reprodukovatelných a měřitelných faktů. Víra je naprosto z pohledu rozumu nesmyslný pojem, byť jsoucí. Víra je projev touhy, snění, nebo blouznění, ať už nás samých či předchůdců, autorit, nebo společenství, ve kterém jsme. Víra je šalba mozku sám na sebe, mozku který se hroutí pod tíhou sebe sama nebo z vnějšku. Víra je blízká zkáze a rozkladu, smrti a proto je vzdálená zdravému, rozvíjejícímu se životu. Na vědě je úžasné to, že neustále prověřuje své teorie zda-li jsou v souladu navzájem i s pozorováními a výsledky pokusů. Jakmile se nějaká část ukáže chybná, je nemilosrdně ihned odstraněna, jakmile se ukáže nepřesnost, je upřesňována. Věda narozdíl od víry nezná dogmat. Vědě není nic svaté. Věda na ničem tvrdošíjně nelpí. Pouze popisuje a vysvětluje vztahy a skutečnosti v našem vesmíru, po dráze logika-matematika-fyzika (fyzika mikrosvěta(jaderná fyzika) a makrosvěta (mechanika, astronomie) termodynamika...) -chemie - geologie - biologie (minulost: paleontologie, archeologie, dějepis - současnost: genetika, anatomie, fyziologie, morfologie... ) až po vědní obory popisující a objasňující podstatu chování člověka a lidské společnosti. Rozumný člověk, je člověk bez víry (v cokoliv). Já nevěřím v boha. Já jeho objektivní existenci neberu do svého světonázoru jako základní a nezvratitelný fakt z něhož bych odvozovala vše ostatní, jak to dělají věřící. To je totiž z pohledu logiky nesmysl. Prostě se jev zvaný bůh neprojevuje nikde tak, aby nešly věci vysvětlit (a mnohdy obstojněji a rozumněji) bez něj. Zvířata mají rozum. Jen jsou na nižším stupni vývoje. A divoká zvířata zdravě vůbec nežijí. Jsou zžírána vnitřními i vnějšími parazity, prostoupena nemocemi, neléčená zranění. Takoví dinosauři, kteří ovládali celé prvo a druhohory naši planetu také prospívali velmi dobře... do té doby, než vyhynuli. :-) Jistě. Víra v boha všech podob a variant, a církev jako projev této víry, již od doby cca renesance nepotlačuje rozum, protože na to, aby ho vymýtila, je příliš slabá, pouze se ho snaží podrobit a znásilnit ve svůj prospěch. Víra je něco jako virová infekce. Člověk díky dalekohledům, a mikroskopům, radarům a fotometrickým čidlům, detektorům částic, vidí dál a lépe než všechna zvířata dohromady. :-) A tohle všechno jsou plody rozumu, nikoliv víry. Kůň se ti kolikrát zastaví a odmítá jít i tam, kde mu nic nehrozí. Prostě má zafixováno, jakožto těžké zvíře, že co zní pod kopyty dutě, je nebezpečné tím, že se mu může prolomit pod nohama a on se zraní a zemře. Ale most ani podlaha přívěsu se pod ním neprolomí, a přesto se na ní bojí vkročit. A když hoří stáj, stádo pokud ho nevyvedeš ven (chytneš vůdčího jedince, za kterým půjdou všichni ostatní), uhoří. Prostě neuteče. Při lesním požáru zvěř neproběhne skrz tenkou přehradu ohně, a raději se udusí kouřem, nebo uhoří. Tvůj pohled na zvířata je pohled měšťáka, který mezi nimi nikdy pořádně nežil. Idealizuješ si je. Nebezpečně a lživě si idealizuješ ten "čistý a šťastný život v prvotním ráji, lůně přírody" . Jen si přečti nějaké pojednání o životě pravěkých či středověkých lidí, jak byli prolezlí nemocema, zmrzačení, utahaní každodenním bojem o holý život. Muži umírali v průměru ve čtyřiceti, ženy ve třiceti. Proto byl nedostatek žen a tudíž války o ně. A ta vysoká kojenecká a dětská úmrtnost... udělal sis sedm děcek, a tři se dožili dospělosti. Věda je nástroj rozumu. Jako nástroj neodpovídá za své použití. Penicilín či umělá ledvina slouží stejně komukoliv, papeži i bezvěrci, nevinné dívence i mladistvé vražedkyni. Věda je průvodní jev rozumného myšlení. Tvůj článek z pohledu víry a jejích dogmat účelově kritizuje a do jisté míry vykonstruovaně napadá vědu jako takovou, a obviňuje jí z něčeho, co se jí netýká, co není její součástí ani jejími výsledky, co ona pouze z popisuje a objasňuje. A co nejhoršího, snaží se vědu násilím demagogie podřídit pod víru. Zneužít vědu aby otrocky sloužila víře a jejím zájmům. To je to nejhorší, co vůbec může být.

Havranka5
20. 07. 2005
Dát tip
http://www.pismak.cz/dilo.php?num=167963 zde je odkaz na další frontu střetu víry s rozumem

synáček
20. 07. 2005
Dát tip
Havranka5: Díky za ten odkaz. Přečetl jsem si povídku změněnou na diskusi a přečetl jsem i všechno pod tím… Je mi líto, ale musím říct, že mi tam všichni připadali poctiví… všichni… až na Tebe. Jsou prostě lidé, kteří jsou otevření a snaží se hledat pravdu… a jsou lidé, kteří jsou přesvědčeni o tom, že ji našli a nutí ostatní, aby přijali „pravdu“ jejich… Dost věcí Ti tam z Tvých tzv. argumentů vyvrátili, ale nemyslím si, že bys Ty něco takového byť jen postřehla… nebo se mýlím…?

Havranka5
20. 07. 2005
Dát tip
prosím tě, mluv konkrétně. Co vyvrátili... a jak vyvrátili. Já chovám k věřícím soucit a respekt. Ovšem pokud se věřící nepokouší šířit svou víru przněním nevinných pacholat, lákáním je do osidel víry na cukr a čokoládu, a popohánět je bičem, aby už uvěřili (myšleno obrazně) nebo že tam už jsou i ostatní děcka... a nebo chytáním klopýtnuvších existencí.

synáček
20. 07. 2005
Dát tip
Havranka5: Takže nepostřehla… Chceš-li to konkretizovat, tak Ti tam velmi správně bylo vysvětleno co Bible opravdu je. Ty ji používáš jako „zákoník“ při soudním přelíčení… Ale i já Tebe bych prosil o vstřícnost. Už jednou jsem Tě upozornil, že můj článek není o víře, natož pak o církvi… tak se, prosím, drž i Ty tématu… chceš-li argumentovat, tak k věci…

Havranka5
20. 07. 2005
Dát tip
ta předlouhá kritika výše nebyla k tématu?

Havranka5
20. 07. 2005
Dát tip
http://osel.cz/index.php?clanek=1191

synáček
20. 07. 2005
Dát tip
Havranka5: Promiň… víš, myslel jsem, že Tvá jediná odpověď za mým vstupem byl ten Tvůj odkaz… moc se omlouvám… Tak ohledně toho co víra je. Není ani projevem touhy, nebo snění, jak píšeš Ty, ale je to zcela přirozený pohled na cokoli, k čemu jsme nějakým způsobem dospěli (ať již jsme se s něčím takovým setkali sami, nebo o tom víme od těch, kteří tu byli před námi) a co si (prozatím) nemůžeme nahradit poznáním, nebo, chceš-li, věděním. Plno věcí si během času takto nahradit můžeme… některé (prozatím) ještě ne. Všechno to, co tu tak sebevědomě prezentuješ, je pouze jen proto, že jsi se narodila v tomto čase a většina toho o čem píšeš bylo dokonce objeveno ještě před Tvým narozením… Myslíš si, že za nějakých X století věda neudělá již žádný krok kupředu…? Že některé naše předpoklady… tedy otázky dnešní (jakékoli-teď nemluvím pouze jen o Bohu) víry nevyvrátí, či naopak nepotvrdí? Já jsem přesvědčen, že zcela jistě ano… Pokud jde o zvířata, tak mluvíš o zvířatech dnešních, žijících na planetě, která je v mnoha otázkách již před hrozící ekologickou katastrofou… a pokud jde o lidstvo, tak mluvíš naopak o bádání v dostupném pravěku a středověku, tedy rovněž o (myslících) lidech, pokud jde o přední mozek. Ten jeden vývojový článek v archeologii jaksi stále chybí… nevíme (z vědeckého hlediska) dokonce ani důvod tak rychlého rozšíření člověka myslícího po zemi. To všechno ještě na výzkum vědců čeká. Ty se možná jejich verdiktu dožiješ… Dnes ale již (alespoň) víme, že nemohlo jít o mutaci. Právě věda přece přišla na to, že pozitivní mutace je vyloučena. Všechny jsou vždy jen negativní… Hlavně však, Havranko, nevím, proč stále tak planeš…? Já přece vůbec nemluvil o víře… a ani jsem neodsuzoval vědu. Jenom si (a to stále a stejně nezvratně) myslím, že přesně tak jako jsou zákony viditelné, tedy fyzikální, jsou jistě i zákony neviditelné… tedy (prozatím) mimo kontrolu našeho smyslového poznání… a na tomto poli oficiální věda nepracuje, přestože tyto jevy existují a nelze je nikterak popřít… Např. Na úrovni solitonového vlnění při používání tzv. systémové informační terapie pracuje stále jen pár soukromých nadšenců a přestože úspěchy jsou naprosto fascinující, tak k nim oficiální věda bude hledat cestu ještě velmi dlouho a lidé se budou „léčit“ dál klasickou oficiální medicínou, třeba jen proto, že v homeopatickém léku se nenajde ani jedna jediná molekula jiné hmoty, nežli je voda. Ani se ale najít nemůže, protože vlnění hmotné není. A to všechno navzdory tomu, že již dávno nositel Nobelovy ceny Carlo Rubia dokázal, že vlastně žádná hmota ani neexistuje. Dokázal, že poměr mezi částicí energie (fotonem) a částicí hmoty (nukleonem) je překvapivě 1 000 000 000 :1. Tím se důležitost hmoty (a to nejen pro fyziky) stává zcela bezvýznamnou, ba téměř zanedbatelnou… Ale nic si z toho nedělej… vždyť oficielně prokázat to, že se země točí muselo trvat taky několik staletí…

synáček
20. 07. 2005
Dát tip
Havranka5: … ještě na ten Tvůj další odkaz: „Vypadá to, že pod rodičovskou střechou nemůže být mladý člověk tak docela sám sebou a to platí dokonce i v otázkách víry. Teprve když se postaví na vlastní nohy, může popustit uzdu svým vlastním vrozeným dispozicím.“ S tím lze jen souhlasit. Je přece jasné, že prostředí v němž člověk vyrůstá nás všechny determinuje. Právě proto by mělo být povinností každého z nás, abychom ve věku, kdy už jsme schopni vlastního názoru, přehodnotili všechno v čem jsme vyrůstali a (statečně) se rozhodli, co z toho si ponecháme a co je nutno opustit… Přesto mi připadá, že existuje mnoho lidí, kteří něco takového od sebe nevyžadují a to v čem vyrůstali považují (naopak) za jakousi poctu, či výhru a připadá jim dokonce až zrádné cokoli na tom měnit… Záleží zde, pochopitelně i na citových vazbách mezi rodiči a dětmi. V tom vidím i vysvětlení té vytrvalosti ve víře u jednovaječných dvojčat (viz onen článek), neboť se jedná o něco velmi podobného jako je klon… takže i citová vazba je mezi nimi silnější a „jiná“, než jak je tomu u těch dvojvaječných… Za ten odkaz děkuji… rád jsem si to přečetl…

Havranka5
19. 07. 2005
Dát tip
"Úkolem vědy by mělo být především objevování - správněji však poznávání Božích Zákonů ve Stvoření...." Jako kdybych slyšela inkvizitora... Dýchá na mě ryzí temno středověku. Naopak. úkolem vědy je potírat tmářství, víru, rozvíjet logiku a rozum tak, aby se člověk a lidstvo vyvíjelo. úkolem vědy je sloužit pokroku ve všech oblastech poznání člověka. Víra je ta nejhorší choroba mozku a rozumu vůbec. "...Věda (alespoň tedy ta dnešní) neslouží ani Bohu, ani lidskému duchu, ale pouze jen lidskému rozumu. Nezajímá se proto o zákonitosti duchovní, ... " Věda beze zbytku na základní úrovni vysvětlila podstatu víry, náboženství a příčiny vzniku bible, i pramenů, ze kterých pisatelé písma zcela drze opisovali. Věda zkoumá obecně celý vesmír. Vše co je v něm obsaženo. Naopak. Věda (od archeologie po astronomii) nám jasně dokazuje pravou podstatu písma svatého. A za co jsme vděční rozumu? Za život. Uvědomujete si, jak to tu vypadalo ve středověku? Epidemie moru, hniloba, fekál církevní i svědský všude, náboženské šílenství, upalování jinověrců a bezvěrců, kacířů a čarodějnic. Prznění dětí křty a dalšími zvrácenostmi všemocné chobotnice církve. neustálé půsty, sebemrskačství za tzv. hříchy, nenávist, vzájemné špiclování, dobrovolně povinné členství v církvích, placení desátků církvi, pravidelné vymývání mozků v kostelech. hodiny náboženství ve školách od útlého dětství. vězení klášterů.. Děsí mě tvůj dogmatizmus. Církevní propaganda..."boží plán...boží zákony ve stvoření..." ty šílený dogmata a lži, kterými tak samozřejmě operuješ v těch církevních frázích... tohle je hrůznější četba, než číst podrobnou zpověď masového vraždícího pedofila, protože pedofilově przní "jen" nevinné tělo. Vy s przněním lidského, hlavně nedospělého rozumu, przníte navíc i to tělo. četls ty hrůzy, křivdy a zrůdnosti, kterými se písmo svaté jen hemží? Chceš nějaké citáty? Co třeba výrok zasebevražděné nesmrtelné třetiny trojboha alias zbožštělého nevzdělance, kterému se nechtělo makat v otcově truhlárně: Lukáš 19,27 Ale mé nepřátele, kteří nechtěli, abych byl jejich králem, přiveďte sem a přede mnou je pobijte.'" To je ta křesťanská láska k bližnímu? Slyšel jsi hlavu svaté inkvizice Ratzingera, (tedy nyní již Kongregaci pro nauku víry), který jasně vyhlásil při svém zvolení za papeže křížové tažení proti všem nevěřícím, za jejich katolizaci, třeba i násilnou?

synáček
19. 07. 2005
Dát tip
Hyvranka5: „…úkolem vědy je potírat tmářství, víru, rozvíjet logiku a rozum tak, aby se člověk a lidstvo vyvíjelo. úkolem vědy je sloužit pokroku ve všech oblastech poznání člověka…“ S tím mohu než plně souhlasit… nebo máš vážně pocit, že přesně toto nemůže být součástí Božího plánu…? „Víra je ta nejhorší choroba mozku a rozumu vůbec…“ To, doufám, nemyslíš vážně…? Každý (alespoň tedy většinou) v něco věříme - i Ty, Havranko. Ty přece věříš tomu, že Bůh neexistuje. Jiní věří naopak, že Bůh existuje… obojí je naprosto stejný postoj… obojí je víra…a důkazy budou chybět (asi) na věky... nebo Ty snad víš jak (objektivně) dokázat neexistenci Boha...? „A za co jsme vděční rozumu? Za život…“ Např. zvířata rozum nemají a přesto (alespoň tedy pokud jim člověk jejich život už nenaruši) žijí velmi zdravě. Dokonce i stáda (domestikovaných) krav, která se pasou (a nejsou zavřena po celý svůj život v kravínech a krmena smradlavou silážní sračkou, kterou do nich cpou „rozumní“ lidé), tak si udržují zdraví tím, že si vybírají přesně takové druhy trav a květin, které momentálně pro své zdraví potřebují a prospívají velmi dobře… Já přece nejsem, Havranko, proti rozumu… jsem jen proti jeho jednostrannému používání… Rozum má člověk pochopitelně proto, aby jej používal. Jenomže rozum by měl být nástrojem lidského ducha… a ne jen vládcem bezduchých robotů vidících a slyšících pouze jen to, co jim jejich analyzátory dovolí… (Jistěže víš, jak velmi omezené poznatky to mohou být, vzhledem k téměř nekonečnému spektru v němž oba dva lidské analyzátory pracují. Vždyť i mnohá zvířata vidí a slyší lépe než člověk… a je mnoho případů, že např. geopatogenní zóny zvířata poznávají naprosto spolehlivě… dokonce i kůň nebo pes se mnohokrát zastaví před místem, kde se vzápětí povalí strom, či odtrhne skála a nic netušícímu člověku tak zvíře bez rozumu zachrání život…) „Děsí mě tvůj dogmatizmus. Církevní propaganda…“ Musím se jen usmívat… o církvi mluvíš Ty… ne já. „četls ty hrůzy, křivdy a zrůdnosti, kterými se písmo svaté jen hemží? Chceš nějaké citáty? Co třeba výrok zasebevražděné nesmrtelné třetiny trojboha alias zbožštělého nevzdělance, kterému se nechtělo makat v otcově truhlárně: Lukáš 19,27 Ale mé nepřátele, kteří nechtěli, abych byl jejich králem, přiveďte sem a přede mnou je pobijte.“ I já bych Ti mohl najít mnoho takzvaně „vědeckých“ knih, v nichž bude možná víc nesmyslů a nepravd nežli v Bibli (v poměru k rozsáhlosti a stáří obou děl pochopitelně). Vždyť bibli psali pouze jen pozemští lidé… a dokonce ani Evangelia, z nichž Ty jsi vytrhla konec jednoho podobenství (Tebou označeného truhláře… ve skutečnosti to byl tesař, mluvíme-li oba o témže člověku) Ježíšova není možno brát nejenom doslovně… ale je třeba si uvědomit, že první evangelium bylo napsáno nějakých třicet let po jeho smrti… Když si k tomu přidáš fakt, že samotná církev si nevěděla ještě o mnoho déle rady s úlohou JK a nejprve se domnívala, že měl přemoci ďábla… a trvalo jí celých devět století, než za hlavní důvod jeho příchodu označila „zásluhu“ jeho smrti… tak jak si můžeš být jista tím, že něco takového sám JK vůbec kdy řekl…? „Slyšel jsi hlavu svaté inkvizice Ratzingera, (tedy nyní již Kongregaci pro nauku víry), který jasně vyhlásil při svém zvolení za papeže křížové tažení proti všem nevěřícím, za jejich katolizaci, třeba i násilnou?“ Neslyšel… a na rozdíl od Tebe je mi naprosto lhostejné, co řekl… ovšem, řekl-li skutečně toto, tak bych mu docela i věřil, protože taková katolizace už přece v Evropě jednou byla… a nejenom v Evropě… Jenže můj článek nebyl o kritizování církve, ale vědy… takže to nemíním rozvíjet dál… o tom by si měl (dnes už) každý poctivě uvažující tvor udělat úsudek sám… Přeji Ti, Havranko5, krásný zbytek večera… a díky, žes tu byla…

Brosqička
10. 02. 2005
Dát tip
Máte naprostou pravdu, ale lidé jako Vy, kteří o tom přemýšlí a mluví o tom, mohou na tom alespoń trochu změnit. Lidské pokolení se stále víc a víc upírá k materiálním hodnotám. Jsme nešťastní, chybí-li nám něco.., když ten druhý má lepší auto než my, víc peněz, lepší oblečení.. Stále jsme s něčím nespokojení. Je to takový paradox :čím víc toho máme, tím víc toho chceme! Mnozí z nás jsou ochotni kvůli penězům a materialismu i vraždit! Kam se vytratilo to nejdůležitější, co spojuje tento svět..láska? Nemyslím jen vztah dvou lidí (už i ten je dost pošramocený -podvádět se a lhát si je skoro normální ..), ale vztah člověka k člověku. Měli bychom se naučit bližního milovat a přát mu štěstí.. Spoustu času trávíme ve školách, kde se učíme miliony údajů, spoustu informací, ale většina z nich je nám skoro k ničemu v reálném životě. K čemu mi je, že vím, kdy se narodil Alexandr Veliký a kolik dobyl území, když si nedokážu požádně srovnat své hodnoty a porozumět slovům jako je přátelství a vděčnost? Někdy si říkám, jestli je Bůh opravdu vševědoucí...?, protože kdyby byl, asi by takovýhle svět nechtěl dopustit. Přesto ale určitě existuje, tomu věřím stoprocentně.. Asi o tom taky napíšu úvahu, tyhle otázky mě dost často trápí. Děkuju, že jste mi ukázal, že je víc takových dušiček, co otom přemýšlí. TIP PS. Přečtěte si knížku od Marlo Morganové: Poselství od protinožců. Ta mě dost ovlivnila.. co se týče názorů o správném a naplněném životě

synáček
10. 02. 2005
Dát tip
Brosqička: Díky, že jste tu byla... víte, lidé si hodně věcí o Bohu vysvětlují po svém a všechny jejich omyly pramení hlavně z toho, že přisuzují sami sobě až obrovský význam... téměř rovnající se samotnému Bohu. I to, že Bůh je vševědoucí si vysvětlují, tak, aby to pro ně bylo jakýmsi zastřešením Božské péče o člověka. Stejně tak Jeho všudypřítomnost. To, že je Bůh všudypřítomný, to rozhodně neznamená to, že je stále s každým z lidí po věky věků... jako spíš to, že je "stále doma"... že je kdykoli k zastižení... z jakéhokoli místa... pokud ovšem my budeme trvat na tom, že s ním opravdu chceme "komunikovat"... A podobné je to i s jeho vševědoucností... což tedy rozhodně nemůže znamenat to, že o něčem buď neví, nebo ví a nechce proti tomu nic dělat... nebo dokonce proti tomu nic dělat nemůže... To všechno jsou úvahy lidí, kteří mají o Bohu velmi zkreslený obraz... ale takových pokřivených názorů je mezi lidmi mnoho... a to dokonce i v církvích samotných, které o Bohu chtějí vydávat svá (vesměs různorodá) svědectví... Je to jistě na dlouhé a dlouhé debaty... anebo vlastní uvažování o Bohu, což Vy, jak je vidět, děláte... a tak se jistě budete přibližovat ke Světlu... Pravdě... nebo tedy Bohu... víc a víc... Na tu Vaši úvahu se moc těším... (pošlete mi, prosím, Avi) a ty protinožce si jistě přečtu... budu se po nich pídit... děkuji...A

Perchta
17. 01. 2005
Dát tip
Jenom Bůh ví, co je boží plán... Naše smysly jsou také jen okna... Já jsem hrdá na svou profesi vědecké pracovnice, ale u ostatních stojí lékaři výše, pravděpodobně kvůli soucitu, co mají. Takže duch vítězí! :-))

synáček
17. 01. 2005
Dát tip
Tak proto ten boj...(!)... usmívám se... jsi milá... děkuji...

Perchta
17. 01. 2005
Dát tip
Boj se, boj. Milá jsem průběžně, podle potřeby.

Perchta
15. 01. 2005
Dát tip
Nemohla. I když: podstata, princip, najít to, je to krása!

synáček
15. 01. 2005
Dát tip
Udělat... dostat... nebo najít (cokoli) je krása... to jistě ano... ale to přece není nic, co by souviselo s podstatou...

Perchta
15. 01. 2005
Dát tip
A proč ne?

synáček
15. 01. 2005
Dát tip
Myslel jsem v tomto (našem konkrétním) případě... jinak pochopitelně ano... dokonce s podstatou čehokoli... dokonce všeho... tím spíš nám to ale nepomůže jako definice podstaty něčeho konkrétního... mluvíme přece o vědě... a ne o tom, co taková vědecká práce přináší za pocity vědcům... ne?

Perchta
15. 01. 2005
Dát tip
Trvám na svém původním názoru, i když chápu, že málokdo dokáže chápat krásu v tak abstraktním smyslu. Pravda a krása jedno jsou.A krásná lhářka? Buď není krásná nebo nelže.

synáček
15. 01. 2005
Dát tip
Perchta: Ale jistě... jenomže ten článek je o tom o jakou pravdu by se hlavně(!) měla věda zajímat... i když souhlasím s Tebou, že objevování jakékoli(!) pravdy přináší vědcům pochopitelně radost...

Perchta
23. 09. 2004
Dát tip
mas ti diskuzi, neverim na diskuze, ale k clanku se vyjadrim: veda je hledani krasy.

synáček
23. 09. 2004
Dát tip
Perchta: Nerozumím... myslel jsem, že věda hladá princip... podstatu... odpověď... ale krásu...? Mohla bys to, prosím, nějak piblížit...?

Dotek
01. 08. 2004
Dát tip
Všichni nemůžem dělat do magie :-)

synáček
01. 08. 2004
Dát tip
Ta úvaha je právě o tom, že to, čemu (dnes!)s říkáme magie... mohlo... nebo snad dokonce mělo(?) být naší přirozeností... Jelikož ale lidstvo šlo „jinudy“… a rozvíjelo pouze jen své rozumové ( ale nikoli i duchovní) schopnosti… tak dnes je to (pochopitelně) už jen debata víceméně akademická...

Eilil
13. 07. 2004
Dát tip
vynikající úvaha!!! krásně jsi vyjádřil myšlenku.. a moc se mi líbí ta metafora o vlaku zaplněném přístroji.. je znamenitě výstižná.. Výborně jsi se rozhovořil o tom jak vědou (a opájením se a oslavováním našich úspěchů) se vzdalujeme naší přirozenosti a naše (dle mého názoru) přirozené schopnosti zakrňují pod nadvládou rácia.. :o) a stáváme se tak otroky materiálního světa.. děkuji moc za tuhle úvahu.. :o) posílám tip :o)

synáček
13. 06. 2004
Dát tip
Díky za názor… máš naprostou(!) pravdu… věda (ale i církev) se zabývá nesmyslnými detaily a pod svými drobnohledy hledají vztahy mezi „něčím“ a téměř „ničím“ navzájem…a chceš-li jim porozumět, tak musíš dlouho a dlouho studovat a používat jejich terminologii, které pak nikdo jiný nežli jen vy nebude rozumět… a budete si pak všichni dohromady (ovšem jen mezi sebou) připadat velmi nadřazení a moudří… oproti ostatním… Věda Ti sice řekne, že se člověk vyvinul z „nějaké živé buňky“, neřekne Ti však, kde se tady ta živá buňka vzala. Církev sice věří v Boha, nevěří však v existenci duše (sui generis) a tvrdí, že duše je formou těla… a od něho, že je neoddělitelná… takže Ti nemůže odpovědět na otázku zda existuje posmrtný život nebo ne… ale přitom Tě bude nutit, abys věřil tomu, že u Posledního soudu se Ti to tvoje tělo zase dá dohromady a Tvá (do té doby „někde“ snad „odpočívající“) duše zase svou formu (zázrakem) bude mít… a Ty zas budeš opět fungovat… potom už (možná) na věky… No… a na opici se už raději neptej nikdy… protože se přece věda a církev spolu dohodli, že člověk s opicí nemá vlastně společného vůbec nic, takže to, že do určité doby Ti připadá embryo lidské úplně stejné jako je embryo opiček… tak to Tě jen šálí zrak… protože kdybys přečetl to o čem se (právě nedávno) spolu dohodli… tak by ses dověděl, že lidský jedinec je lidským jedincem od okamžiku spojení lidských pohlavních buněk… protože i lidská duše (podle jejich dohody) vzniká právě v tuto chvíli… Jestli Tě něco takového ovšem zlobí… tak si z toho nic nedělej… nebylo to poprvé, co se pozemští lidé o něčem takovém dohodli… V r. 553 v Konstantinopolu zrušili dokonce hlasováním platnost jednoho z Božích zákonů… takže od této doby se duše „přestala“ vtělovat… neboť tento koncil zrušil reinkarnaci… Proto bychom měli mít vlastně radost, že se dohodli na tom, jakým způsobem (a hlavně kdy) lidská duše vlastně vzniká… když už se (podle nich) nemůže inkarnovat… Já vím… vypadá to všechno jako náramná legrace… nicméně jedná se o otázky života a smrti…

synáček
04. 06. 2004
Dát tip
Okultismus je velmi nebezpečná forma „zábavy“ a nejhorší je, že si lidé toto nebezpečí nejenom neuvědomují… ale i podceňují… pokud by ho již v úvahu vzít chtěli… Ve vztahu člověka a Boha… v hledání a objevování Pravdy… je také nebezpečí… takové, že se vždy najde někdo, kdo se bude snažit vyrobit si (tak, jako na jakékoli jiné lidské činnosti) „firmu“ takže tu vznikne zase jen další církev, anebo sekta… či jakékoli jiné (lidmi organizované) společenství… se všemi problémy a omyly, které tak chronicky u všech církví známe… Zneužití čisté mysli… mi připadá naopak dost těžko proveditelné… spíš mi připadá složité se k ní dopracovat… není to vůbec jednoduché, jelikož necvičená mysl je neustálým otrokem rozumu…. od narození … až do smrti… Každá mysl (pokud není specielně vycvičená k bdělé přítomnosti… tedy očištěna… jak tomu Ty říkáš) tak se zaobírá stále všemi třemi časy najednou: vzpomíná na minulost, řeší přítomnost a plánuje budoucnost… a ještě ke všemu vše dualisticky porovnává… JSEM TAKÉ PRO OPATRNOST v každém případě a proto… vzhledem k tomu, že člověk je bytost duchovní… vidím největší nebezpečí právě v jeho připoutání k hmotě…

Hermann
04. 06. 2004
Dát tip
Reagujem... Píšeš veľmi pekne a ja viem, že si človek aj veľmi hĺbavý, vzdelaný a veľmi si ťa vážim, avšak aj ty dobre vieš, že ak v niečom nesúhlasím, rád oponujem a je mi jedno, či toho, alebo toho poznám, či nepoznám. Ale k Tvojmu článku...Veda skutočne obohatila mnoho vecí, uľahčila ich, zlapšila spojenie, dopravu, priemysel, vzdelanie. Ale zastávam Tvoj názor, že veda ako také odvetvie brzdí psychologický rozvoj človeka, alebo...a to si treba uvedomiť, a položiť si otázku ako-„Chceme byť vedení vedou, alebo duchom?“ Ak budeme vedení vedou, ostaneme možno vzdelaní /vedecky/, ale spoločnosť nás vtiahne do šedého priemeru. Ak chceme byť vedení duchom, staneme sa možno tým, čím sme tu na Písmáku...teda aspoň väčšina z nás...Poviem Ti jedno, nie je dobré ani jedno, ani druhé...Nastolil a nastoluješ vždy dobré myšlienky a ja ich nemôžem len tak obísť.Človek by si mal uvedomiť hlavne, čomu verí, na čo má názory a čo chce rozvíjať...Ak si toto uvedomí, nebude čumieť do telky celý deň a bezmyšlienkovite prepínať programy, ale urobí niečo pre iných, či seba, ide do záhrady, hrá na gitaru, učí sa cudzí jazyk, píše, číta...Takýto človek je duchovný, ale nejde už do mesta, či na návštevu peši, ale na aute, volá aj mobilom, či používa internet...Ak prepadne jednému, či druhému je to vždy zlé...Človek by mal mať hranice pokiaľ dovolí vede, aby ho pohltila...Je to ľahké, je predsa lepšie sedieť na internete celý deň ako cvičiť jogu, či čítať, či pomáhať v záhrade, alebo hocičo duchovnejšie...Je to pohodlné... Taký menší príklad. Ako redaktor metalového zinu viem, že v minulosti boli metalové časopisy /ten metal je ako príklad.../ rozšírené všade..Dnes zanikajú a nahrádzajú ich webziny, webové časopisy, dnes už nikto nechodí pešo, každý autom, dnes sa dá zoznámiť a vybaviť svadba bez toho, aby sa tí dvaja aj videli, dnes si zaplávaš v koralovom mori cez virtuálnu hru v počítači, či sa pomiluješ s dievčaťom cez počítač...Je to zlé? Jasné, je to veľmi zlé, ale ľudia sú takí, pohodlní, nemajú čas, ponáhľajú sa, hrabú peniaze, a pritom sa tvária ako najväčší dobrodinci, hlavne, že sú lakomci a v banke majú tučné kontá...Málokto dnes niečo robí pre ducha...Malé deti si už dnes nepýtajú prsník matky, ked sa chcú napiť mlieka, ale ovládač na vesmírny simulátor... Dobre, toto sa deje, takto to je, je toho veľa, čo sa deje, je toho veľa, čo som nenapísal a každý to vie iste aj bezo mňa.Ale treba sa spýtať...Dá sa tomu zabrániť? Moja odpoveď je nie..nedá sa už tomu zabrániť....Svet radikálne speje do konca, a nikto nevie, čo tu bude...Možno za sto rokov budeme piť klonované mlieko, či si pestovať vlastné bunky nášho tela na regeneráciu, aby sme nepoužívali toľko liekov, rozmnožovať sa budeme len insemináciou, lebo mužom klesla už teraz tvorba spermií a ženy trpia stále gynekologickými chorobami...Klasický príklad..Toto píšem u rodičov a mama teraz v piatok asi o 16.hodine popoludní poprosila môjho najmladšieho brata aby jej priniesol zo záhradky kôpor../pre Vás Čechov, neviem, či viete čo to je, taká zelinka , ktorá sa dáva do omáčky, neviem,ako sa to povie po česky../ a môj bráško prišiel za mnou, že vraj aby som to išiel vziať ja, lebo on nevie, čo to kôpor je...A pritom mu rastie v záhradke pod nosom...Klasický príklad ako sa dnešná mládeš už vymaňuje z prírody..Ešte môj nebohý dedko robieval sirup z bazy čiernej, ešte pre asi 10.timi rokmi sme s mojim otcom chodili zbierať lipový kvet na čaj...Dnes? Všetko chemické, kúpte si lieko, a je tam napísané, že vám vydrží aj 3.mesiace v chladničke...Prečo asi??? Kúpte si jogurt, môžete ho mať aj mesiac, v chladničke a nepokazí sa..Všade je plno chemických látok, ktoré majú za úlohu len predlžiť trvácnosť výrobku a prečo? No to je ľahké, aby mali výrobci lepšie zisky... Je tu zmienka o telepatii, mimotelovom vnímaní, či cestovaní, blúdení duší...Toto iste nemôže vykonávať každý tieto veci sú veľmi špecifické a úzke a len pre málo ľudí, ktorí majú buď taký dar, alebo majú vrodenú nejakú schopnosť..Dnešný svet sa málo zaujíma o ducha, veď je lepšie materiálno, nie??!!! Ešte teraz možno niekoho uarzí, ale napíšem to... Možno otočím teraz misku pomyslených váh keď napíšem, že veda sa mohla rozvíjať dobre, ale tak, aby ju človek brzdil, ale dosť jej vývin zamädzilo kresťanstvo.Práve kresťanstvo ja osobne považujem za tichú a pomaly, ale stále rastúcu burinu, čiže plevel... Toto asi nie je sem téma, ale už budem končiť tak to vydržte, tí /možno dvaja.../, ktorí si toto okrem Synáčka aj čítajú...Vidíš Petře, takto je to s duchovnosťou a materiálnom...Presne tak ako si to napísal...je len na každom z nás ako a do akej miery sa dáme ovplyvniť, či si miesto telky pozrieme do vlastnej duše, obohatíme ju, alebo len lacno a povrchne do seba necháme prúdiť lacný mainstream, korupciu, budeme rozčarovaní z väčšiny stupídnych a lacných amerických filmov, alebo radšej naučíme svoje dieťa nejaké ľudové piesne, zoberieme ho do lesa, ukážeme mu zvieratká, pojmy, zmysly, alebo ho necháme zabíjať postavičky v počítačových hrách....Všetko sa nám to vráti...Chcem sa poďakovať Synáčkovi za jeho pravú a hlbokú myšlienku, ktorá sa vyslovuje iba so zdvihnutým prstom...Hermann Tip pre Synáčka a priateľský stisk rúk...

synáček
04. 06. 2004
Dát tip
Upřímně řečeno… čistá mysl, to není zkoušení něčeho… pro mne je to stav mysli… o který bychom měli usilovat, pokud nechceme prožívat své životy v nečistém a iluzorním vidění samsáry… Je to stav o který usiluji i já… i když se nepovažuji za nějakého mistra dzogčhenu… Nevím ale proč i třeba sem pleteš stále jen náboženství… technika dzogčhenu nemá nic společného s žádným(!) náboženstvím… ani s žádným Bohem… je to naprosté osvobození mysli od všeho… je to prapůvodní stav mysli… je to pravý opak nějakého (jakéhokoli!) náboženství… A jestli je v bdělém vědomí přítomnosti nebezpečí…? Je to přesně obráceně…! Jestli vůbec někde opravdu víme co děláme… tak je to právě tady… v tomto stavu! Neexistuje větší… hlubší soustředění, nežli v tomto stavu mysli… ! Mluvíme asi stále každý o něčem jiném… jinak si Tvé „nebezpečenství“ v tomto(!) případě nedovedu vůbec vysvětlit…

synáček
04. 06. 2004
Dát tip
Maxima Gali: ...promiň, neuvedl jsem oslovení... tak se to snažím napravit....

synáček
04. 06. 2004
Dát tip
Hermann: Díky za rozšíření tématu... i za praktické příklady... jsem rád, žes to četl...

synáček
02. 06. 2004
Dát tip
Nemám stále jasnou představu o tom, o co Ti vlastně jde...nevím, kdo, nebo co je A1, kdo je A2... v každém bych souhlasil s něčím ... a s něčím naopak ne... Možná pomaleji chápu... Nemohla bys, prosím, uvést jednoduše a jasně hodnoty, které v této oblasti uznáváš Ty sama... možná se nebudeme až tak lišit...Děkuji...

zvedavec
28. 05. 2004
Dát tip
:-) nepochopila som, ak budem chcieť pochopiť Tvoju odpoveď (a zdá sa, že aj odpoveď iných), budem si musieť nájsť viac času... zatiaľ nechápem. Maj sa krásne

synáček
27. 05. 2004
Dát tip
maia: Díky…ano přesně o tom mluvím…a ten Tvůj podnět je zajímavý…jistě…

synáček
27. 05. 2004
Dát tip
navzdory čtenářům: Bojuješ s problémy, které si sám vytváříš...já (na rozdíl od tebe) nemluvím vůbec o víře...mluvím o schopnostech lidského ducha...o paranormálních jevech... Už ten oficiální terminus technicus jasně přece dává najevo, jak se k těmto věcem společnost staví...

Schwalbe
27. 05. 2004
Dát tip
Souhlasím. t* Bráno do důsledku by se dnešním vědcům mělo říkat spíše učenci, protože vědec je od slova vědět a ti dnešní toho skutečně mnoho neví, protože se stále hrabou v té hmotě v domění, že jsou na vrcholu poznání.

MeTB
27. 05. 2004
Dát tip
Tahle úvaha je pro mě tak trochu v zajetí západní filozofie - sice odkazuje do Indie, ale kouká na svět z pozice *západního člověka*. Lidé na různých místech světa mají na bytí jiný názor - čím víc jde člověk na východ, tím víc se blíží k duchovnímu pohledu (až u Japonska se to láme), naopak na-západ-mířící-člověk se dostává do materiálnějšího světa. Krom toho, proč myslíš, že lidé nerozvíjí i své duševní schopnosti? Soudíš tak snad z toho, že pořád ještě neumíme číst myšlenky, levitovat, a když chceme na Měsíc, musíme raketou? Kam se potom poděla hlubinná psychologie, psychoanalýza? Je fakt, že z východních praktik, kterak duševní harmonie dosáhnout, se staly cestou k nám křiklavá hesla z televize a billboardů, ale to nebrání někomu, kdo se o to opravdu zajímá, dobrat se jejich původní podoby. Stačí hledat.

nesouhlasím s tím jak je článek napsán, zacházíš tu s pojmy a tvrzeními docela lehkovážně :) Čím je pro Tebe duch? Poezie, kultura Ti duchovní rozměr neskýtá? Pakliže ano nebo ne, proč? :)

synáček
27. 05. 2004
Dát tip
Maxima Gali: Že by skutečně jazyková bariéra…? Čtu tu Tvou kritiku (na Tvoje doporučení znovu a znovu…) ale… snad mimo „pojekce“ (z Tvé strany) mě nenapadá nic… a už vůbec ne to, čím bych se byl provinil já: V prvním a druhém odstavci své kritiky mluvíš o náboženství, přesto, že jsem v úvodu řekl, že o Bohu…tudíž o náboženství mluvit nechci… Odpověděl jsem Ti ale i tak …a k tomu Tvému názoru na náboženství jsem si dovolil přidat názor svůj… a musím konstatovat, že ani jeden z našich názorů není nikterak chvályhodný… alespoň v tom se tedy shodneme… Pokud jde o Tvůj třetí odstavec…který jak je vidět Ty sama považuješ za stěžejní…tak já se přiznám, že mě naopak připadal natolik od tématu, že jsem na něj proto ani nereagoval, nicméně mohu to udělat nyní: Možná pravdu máš, možná pravdu nemáš…někdy nám dialog chybí…někdy ne… Bez ohledu na to, že naučit se dialogu je bezpochyby nesmírně důležité, tak si myslím, že to s problémem duchovních schopností člověka nemá nic společného…(až tedy na to, že všechno souvisí se vším…pochopitelně…)

synáček
27. 05. 2004
Dát tip
Schwalbe: Díky za upřesnění...ano, plně souhlasím...!

synáček
27. 05. 2004
Dát tip
MeTB: Říkáš velmi správně, že čím víc na západ, tím více materializnu je v myšlení lidí a východ, že je naopak duchovní. Já si ale nemyslím, že je správnější si vybrat, co by mi vyhovovalo víc… Myslím si, že nejsprávnější je harmonické rozvíjení obojího… jak potenciálu duchna, tak i potenciálu rozumu… Hlubinná psychologie a ni psychoanalysa s tím nemá nic společného… mluvil jsem o mohutnosti lidského ducha…o schopnostech, které se čas od času u některých lidí (ještě i dnes) projeví…které však lze i probouzet, či zdokonalovat u všech ostatních…

synáček
27. 05. 2004
Dát tip
von Tikowitz:. Lidé již díky absolutnímu upřednostňování právě jen rozumu ani pomalu neví, co to duch je. Ten, kdo je plný ducha…tedy duchaplný…je podle většiny lidí člověk inteligentní, všestranně vzdělaný, vtipně reagující, bystrý… jenže toto všechno jsou přece (opět jen) vlastnosti rozumu. Duch se (na rozdíl od rozumu) projevuje citem…takže člověk duchaplný, je člověk laskavý… Poezie… a umění vůbec bylo vždy záležitostí právě ducha…tedy citu. Můžete však v dnešním tzv. moderním umění vidět stále větší a větší vliv právě rozumu… proto také dnešní umění již téměř nerozvíjí lidského ducha… ale opět jen (hlavně) bystrost lidského rozumu…

synáček: v tom se asi neshodneme. evidentně se Ti míchají dva pojmy: duch a duše myšlenky našeho rozumu a vášně našeho emocionálního systému A poezie resp. metafora je jakýsi most přes propast mezi vnitřními a neviditelnými duchovními aktivitami a světem jevů. Metafora, toto propojení mezi duchovním světem a zjevným, je darem myšlení řeči, částečně zapomenutá schopnost přejít. Tudíž více myšlením a filosofií, nežli čím jiným. Ahoj :) P.

synáček
27. 05. 2004
Dát tip
von TikowitzNemyslím si, že by se míchaly mně… ale museli bychom si asi skutečně ujasnit pojmy (my dva), abychom měli jistotu, že mluvíme opravdu o tomtéž…a pokud jde o metaforu, tak právě jak která…v tom to je. Ty tzv. moderní jsou opravdu hlavně jen myšlením a filosofií… Přeji krásný večer…

Synáčku držím Ti palce, ale do duchovního světa se vchází obrazy (starými nebo mladými), za které může naše myšlení, duch.Určitě jsi četl knihu knih. Tohle je ryzí abstrakce, rozum (i když možná ten nerozumný :)). Možná máš pravdu, a uvnitř nás skryta nějaká víra, ale rozumu to nedá, a zase ji bude chtít uchopit slovy a skončíme zase u obrazu, pokud o ní nechceme přijít..či odmítnout. Hezký večer. Pavel

omlouvám se...ještě: jsi na dobré cestě (a fakt Ti držím palce), ale příliš natahuješ krok a není kvůli duchovnu úplně nezbytné jezdit do Asie :)

synáček
27. 05. 2004
Dát tip
von Tilcowitz: Ty obrazy...to jsou vjemy...a naštěstí za ně (alespoň drtivou většinou naše myšlení nemůže...jsou to spíš "implantace", které "vcházejí" přímo, jako odrazy toho, co jsme prožili. Naše myšlení má na starosti spíše pojmy... které s tím světem, kterému Ty říkáš duchovní mají pramálo společného...ale už mlčím...vážně… Petr

synáček
27. 05. 2004
Dát tip
von Tikowitz: Nemluvil jsem o duchovnu...o tom se bavím teď s Tebou...mluvil jsem o mocnostech ducha...tedy o něčem úplně jiném...nicméně máš pravu, že ani kvůli tomu není nutné jezdit do Asie... (Promiň...slíbil jsem, že už budu mlčet, ale netušil jse, že jsi mě předběhl s dalším vstupem...)

beda
27. 05. 2004
Dát tip
maia: jo, souhlas. :-)))) zvedavec: důkazy ? :-)))) synáček: bedovi se líbí jak jsi to napsal a je rád, že se tak stalo. :-) *

synáček
27. 05. 2004
Dát tip
bedovi děkuji...rád jsem ho tu viděl...

synáček
27. 05. 2004
Dát tip
zvedavec: Předeslal jsem, že nechci aby to bylo o Bohu, natož pak o víře…! Není mi proto jasné, proč Ty mluvíš o věřících a „sloužení Bohu“. Pro ty, kdo v této kategorii uvažují to je jednodužší…nicméně podmínkou to není…tento problém jde mimo náboženství…je to naprosto samostatný problém… Rozdíl mezi duchem a rozumem…pokud jde o vědu, je v tom, zda zkoumáme jevy racionální, či iracionální… smyslové, či mimosmyslové… Vždy tu byli lidé, kteří byli obdařeni něčím, co nebylo běžné… Církev takové jedince upalovala na hranici… a světská správa je považovala za šarlatány…a tolerovala jim tak maximálně dráhu varietních umělců, takže chodili po světě… četli zapečetěné dopisy, „přikovávali“ diváky k židlím… předváděli levitace, materializace a jiné „zázraky“… a vydělávali si tak na živobytí… Pokud vím, tak v celé Akademii věd u nás se paranormálními jevy zabýval Rndr. Zdeněk Rejdák a to víceméně na vlastní pěst. Není problém se o těchto věcech něco dovědět, protože existuje dost literatury, která se nejrůznějšími paranormálními jevy zabývá. Není nutno sahat ani k zahraniční literatuře, protože jsme měli Břetislava Kafku, což byl fenomenální hypnolog, který prováděl spoustu výzkumnické práce (na vlastní pěst) a již ve třicátých letech min. století vydal své „Nové základy experimentální psychologie“. Nadšenci, kteří se těmito jevy (opět pouze jen na vlastní pěst) zabývají se scházejí v mezinárodních transpersonálních konferencích…z nichž 12. se konala v r. 1992 dokonce v „porevoluční“ Praze… A pokud jde o boj proti drogám, tak máš pravdu…tam jsem mluvil přesně o tomtéž…

vesuvanka
26. 05. 2004
Dát tip
Synáčku, to je skvělá úvaha. Věda dokázala hodně, ale nikdy nedosáhne vrcholu asi právě proto, že se zajímá pouze o hmotu a to duchovní jí uniká, nebo vlastně věda záměrně duchovní podstatu opomíjí. Věda uznává pouze to, co se dá hmatatelně prokázat. Ale jsou jevy, nad kterými, jak se říká zůstává "rozum stát" - telepatie a pod. Mě fascinují přírodní národy, kdy lidé dokázali vystihnout podstatu něčeho tak dokonale, že věda by na to potřebovala spoustu pozorování a přístrojů než by se dopátrala podstaty. Líbí se mi Tvé přirovnání k cestujícím v "pohádkovém vlaku bez oken", kteří hledají špičková zařízení, aby se mohli podívat ven na krásnou krajinu. To je velmi výstižné. A závěr je nejlepší: Lidstvo ůby mohlo být mnohem spokojenější a zdravější, kdyby žilo v souladu s Božím plánem. Děkuji Ti a dávám obrovský TIP

Davinči
26. 05. 2004
Dát tip
teda, pěkny, nezbyva nez souhlasit s kazdym slovem.

andromeda
26. 05. 2004
Dát tip
Často o tom přemýšlím a něco na tom určitě bude. Dávám tip

gabio
26. 05. 2004
Dát tip
já souhlasím s tím, že by člověk měl rozvíjet svůj mozkový potenciál už odmalička...Takoví "dalajlámové" na to přišli už dávno. Nepotřebují vymoženosti, aby žili ještě s většími možnostmi než lidé v "civilizaci." Úvaha skvělá... tip

Moc, pěkné... víš, že už jsem o tom taky přemýšlela? nicméně v dnešní době je náš mozek tak "zakrslý" v těchto otázkách komunikace, že málokdo je schopný tyto schopnosti v sobě objevit, natož rozvíjet.... a upřímně, málokdo tomu vůbec chápe..ve své podstatě jsou lidé spokojení s tím, co jim kdo "naservíruje" poddá až pod nos.... nač se zabývat takovými věcmi, ale potěším, jsou mezi námi i tací, kteří rozvíjí své "skryté" schopnosti a používají je... moc pěkné, líbí se mi Tvá úvaha... jen tak dál.. děkuji a tip!

Nemohl jsem dočíst. Co si představuješ pod pojmem věda? Víš vůbec, co to je? Znáš její počátky?

Craerassy
26. 05. 2004
Dát tip
Boží plán...to jde mimo mě, synáčku...věda přeci neznamená jen zkoumání vesmíru, počítače a mobily...

synáček
26. 05. 2004
Dát tip
vesuvanka; Davinči; andromeda: Děkuji vám...že jste to četli a reagovali... Maxima Gali: Všechna náboženství jsou lidskými organizacemi...i kdyby stokrát tvrdili, že mají přímé spojení se samotným Bohem. V dnešní době jsou rozhodně již pouze jen brzdou...protože víceméně člověku zakrývají pohled na Boha tím, že stojí (a vždy stát budou) mezi člověkem a Bohem... gabio; kouzelná květinka: Díky za odsouhlasení i za Tip... navzdory čtenářům: Je mi to líto...ale zavinil sis to tak trochu sám...kdybys pozorně četl prolog, tak jsi ani nemusel začínat...číst... sleeping beauty: Možná je...možná není... V každém případě však děkuji, že jsi reagovala... Craerassy: Ale to jsou přece jen takové dva (vybrané) příklady téměř pro děti...jenom v lékařské vědě bych mohl uvádět mnoho případů, kdy lze nahradit výsledky nejmodernější vědy duchovním potenciálem zcela obyčejných lidí...od léčitelství až po stavění krvácení v operačním poli, nebo operativní zákroky bez přítomnosti anestesilogů...atp… ale i Tobě pochopitelně děkuji...

zvedavec
26. 05. 2004
Dát tip
môžem si dovoliť aj čosi dlhšie? no, risknem to, toto je pre mňa tak zaujímavá téma... Věda (alespoň tedy ta dnešní) neslouží ani Bohu, ani lidskému duchu, ale pouze jen lidskému rozumu. Prosím Ťa, mohol by si vysvetliť, aký je rozdiel medzi ľudským duchom a ľudským rozumom? Aby sme si ujasnili pojmy. Mne napr. pripadá celkom v poriadku, ak veda slúži predovšetkým ľudskému rozumu. Pretože všetci nie sú veriacimi, nemôžem od nich očakávať, že budú slúžiť Bohu, v ktorého neveria. Ale na druhej strane: veľmi zanedbanou oblasťou aj mne pripadá práve skúmanie (vlastne NEskúmanie) zákonov, ktoré sú – zdá sa - skutočne existujúcimi, no nie sú to zákony zachytávajúce správanie sa hmoty. Na toto pole nastupuje potom viera. Niečo sa nám zdá, ale nie je to vedecky preskúmané...no skúsenosť nám hovorí svoje. ...v posledních dvou stoletích učinila věda obrovský krok kupředu. Stal se však proto člověk lepším?... nie, nezdá sa mi. Osobne sa mi zdá skôr, že človek dnes žije ako pod vplyvom drog, odtrhnutejšie od reality a možno aj od iných ľudí (nemyslím ani tak tých, ktorí sa tu stretávame a aj rozprávame, spoznávame, skôr na tých, čo si vyberajú rôzne ilúzie vo forme počítačových hier, pasívneho prijímania názorov iných..., stávame sa ľahúčko zotročiteľnými cez médiá, v ktorých sa prezentujú len vybrané názory, vytvára sa falošná realita... Stal se rychlejším, akceschopnějším, racionálnějším a mnohem závislejším na hmotě v nejrůznějších formách, jak pracovního procesu, tak i zábavy. Je pravda, že dnes, díky mobilním telefonům a Internetu, dokážeme komunikovat s kýmkoli na světě. Existují však důkazy o tom, že lidský duch pomocí telepatie, může dokázat totéž... Predlož mi dôkazy, prosím... prahnem po nich. Aj to cestovanie ma zaujíma... Situace v níž se dnešní věda nachází, mi (pochopitelně, že nadneseně) připomíná cestující v jakémsi „pohádkovém“ vlaku bez oken... Zaujímavé prirovnanie, a pri tom premietaní nám občas pridávajú aj neskutočné „pravdy“, podľa potrieb. Volá sa to všelijako prijateľne, začíname reklamou na tovary, ale mňa dosť ubíja, že my ľudia tak radi necháme premýšľanie na iných. Bez kontroly. A vydávame sa tak často i na pospas vychytralcom. Řečeno srozumitelněji: jsem přesvědčen o tom, že kdyby lidstvo od samého počátku rozvíjelo i své duchovní schopnosti - namísto pouze jen rozumových - a kdyby se (tolik) nezajímalo jen o věci ryze pozemské, mohlo být (ve všem) mnohem dál. Mohlo být mnohem spokojenější i mnohem zdravější... A co je hlavní: žilo by v souladu s Božím plánem... Tvoj návrh je teda – venovať sa aj tejto oblasti? Všimla som si kedysi Tvoju snahu riešiť liečenie drogových závislostí formou rozvoja duchovných schopností. Mne sa táto Tvoja myšlienka mimoriadne páčila a verím, že toto je taká tá pravá cesta, ako pomôcť postihnutým.

maia
26. 05. 2004
Dát tip
Vies, co som som uvedomila? Vlastne vdaka internetu mam mozno sledovat moje telepaticke prepojenia s dusi blizkymi ludmi. Ono je veda obmedzena rovnako ako je obmedzeny aj ludsky mozog, ktory je silne prepojeny s egom, ktore byva castou brzdou v napredovani. Berme to tak, ze tymto sposobom, cez vedu sa dopracovavame k duchovnosti, ktoru sme kedysi este v casom Atlantidy stratili. Pekny podnet na uvahu. *

zvedavec
26. 05. 2004
Dát tip
maia - zaujímavý postreh. Mne sa tiež zdá, že cez internet sa zase nejakým spôsobom spájame, inšpirujeme , možno rozvíjame v´daka zrýchleným možnostiam stretnutia s blízkymi ľuďmi - a je to fajn. :-)

Podívej. V první větě jsi cosi definoval. Přesněji jsi ale napsal kravinu. Pokud chce uvažovat o vědě a o víře, měl bys respektovat obojí. Jinak to neni úvaha o vědě a o víře, ale pouze o víře a o víře.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru