Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

II.

Výběr: drfaust, Elyn, Jinovata
05. 06. 2004
10
0
6402
Autor
Šikibu

II.

 

Prší

Samým deštěm

zvlhl i rukáv pod mou hlavou

 

Jsi mi, můj milý,

jak ve stádě oveček vlk

 


srha
13. 01. 2005
Dát tip
avi

* je krásná

Jinovata
18. 09. 2004
Dát tip
***

ulita
01. 09. 2004
Dát tip
jak, co?

srha
01. 09. 2004
Dát tip
nerozumím

ulita
01. 09. 2004
Dát tip
šmarjá čemu na tom nerozumíš?? když sem hodíš jedno slůvko bez kontextu, tak se ptám co a jak tím myslíš, ne?

srha
01. 09. 2004
Dát tip
no jakože je moje. ať si děláš co děláš, tak tuhle si beru. žádny protest nepřipouštím!

ulita
01. 09. 2004
Dát tip
no jo, dyk taky jo... po dvou hodinách spánku bych na nějakej protest stejně neměla...

srha
01. 09. 2004
Dát tip
to tak paříš?

srha
01. 09. 2004
Dát tip

ulita
01. 09. 2004
Dát tip
asi jo :)

srha
01. 09. 2004
Dát tip
tak tedy hodně zdaru

srha
30. 08. 2004
Dát tip
moje

Marthin
30. 07. 2004
Dát tip
:-)

navážeč
30. 07. 2004
Dát tip
super. to s tim rukávem... ty rukávy, to byly nějaký kapšišky... ale já se budu muset podívat do nějaký knížky. tohle je mi tak povědomý...

navážeč
30. 07. 2004
Dát tip
jo, típek.

Šikibu
30. 07. 2004
Dát tip
navážeč: no, kapšišky. tradiční japonský oděv totiž žádný kapsy neměl, tak to všechno strkali do rukávů,,, a taky to používali jako polštář, když bylo nejhůř.

Elyn
29. 07. 2004
Dát tip
..tak malá, přitom tak velká..*

Elyn
29. 07. 2004
Dát tip
aví :)

srha
02. 07. 2004
Dát tip
sleeping: Tak hele... abych se k tomu vyjádřil ...vezmu si ten nick... japonská básnířka píšící tanka v raném středocvěku (počítáno z úhlu Evropy)...milenka císaře... napsala spousty milostných tanka... tím příjde za prvé, že Šikibu zůstala Šikubu věrná:)) protože jde o krátký text tak: Já tam mám nadherný obrázek... obrázek vyplynuvší právě z toho, co ty jsi asi neuchopila (a rozhodně netvrdím, že bys to musela uchopi jako já... určitě existují jiné interpretace) právě ten rukáv pod mou hlavou... já měl ten déšť jako výraz... melancholie snad... a ten rukáv pod mou hlavou mi ho proměnil v pláč... pro mne je to hezkej obraz... je sice pravda, že srovnávat déšť s pláčem není asi nic originálního... na druhou stranu, konstrukce toho obrýzku je pro mne fakt hezká.... takže mne to nijak neruší... a ta druhá část? Pro mne je nádherně jemná... opět situace vyjádřená obrázkem.... Kéž by se alespoň polovině písmáků podařilo promlouvat ke mně takovými obrázky.... nevím, kde vidíš jakoukoli nekritičnost, ale podle mne, je tenhle text (a že tu textů na toto téma máme snad 90%) výrazná nadstandard... a jsem s úsměvem... to já jen tak, že ten výběr nebyl bezmyšlenkový a nekritický... jakákoli tvá představa o tom, že jsem to udělal z nějakých jiných důvodý, byť bych třeba mohl, je mylná.

srha
02. 07. 2004
Dát tip
nemůžeme se shodnout, neshodneme a já se o to ani nesnažím... ano, přidávám všude svoji osobu... a nevím jestli tě napadlo proč: Čistě právě z toho důvodu, že si, narozdíl od tebe, nedělám nárok na univerzální chytrost, nárok na univerzálně platný názor.... nechávám tím prostor pro jiné, kteří mohou přijít a říct: Mně se to líbí..., myslím že je to dobré... Pokud někde něco vytýkám, tak ze svého úhlu pohledu; pokud někde něco chválím, tak ze svého úhlu pohledu.... Jinak to ani nejde. Já jsem si svého předporozumění vědom. To by mě zajímala jedna věc: Slyšela tys vůbec někdy o hermeneutice?

Šikibu
02. 07. 2004
Dát tip
Fakt pršelo.

srha
02. 07. 2004
Dát tip
Existuje sice jakýsi výčet vlastností, které by básnička, aby básničkou byla, měla mít... můžeme se pokusit o jistou definici poezie, avšak bude to jen pokus. Pokus, kterému se stejně nepodaří postihnout všechny rámce poezie. Neboť jakožto umění "vzniká" tím, jak působí na subjekty, kterým je určena. A je to jakási míra intersubjektové "estetické shody". Poezie (a nakonec všechna umění) se nevejdou do žádné plechovky od kompotu ani do rámečku od obrázku.... A jak těžké je říct, co je dobré?! Nelze než říct svůj názor a připustit, že jiní mají právo na ten svůj.

srha
02. 07. 2004
Dát tip
aha psal jsem tuhle poznámku (viz výše) ve stejné době jako ty Každým svým krokem a každou svou poznámkou mě utvrzuješ, že přesvědčena betonově jsi. A´t už pak deklaruješ opak, mluví za tebe tvé kritiky, činy... Klidně můžeš deklarovat, že připouštíš jiné názory; dokud ovšem se podle toho nebudeš chovat i v kritikách, asi ti to nikdo neuvěří.

srha
02. 07. 2004
Dát tip
končím; tyhle debaty mě nebavěj. měj se. L.

angelik
30. 06. 2004
Dát tip
obrovskou sílu to má, každá ta řádka, a přesto je to něžné*

darksky
24. 06. 2004
Dát tip
t* nema cenu to okecavat

Seregil
10. 06. 2004
Dát tip
Moc pěkně... opět klub a znovu sekce ozvy Ticha

Drago
10. 06. 2004
Dát tip
... :´o) t.

(závorka)
06. 06. 2004
Dát tip
jo, (líbí) T

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru