Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Snění vdaných dam

09. 09. 2000
7
2
10585
Autor
JiKo

Půlnoční výkřik do tmy ... Věnováno nejen vdaným, ale všem nerozhodným, co se bojí měnit to své jisté za sny.

Ach vy vdané ženy! Chcete utéct ze svých okovů, ale nedokážete to. Sníte o zlatém princi, potkáte rytíře ve stříbrné zbroji, přesto se spokojujete s vaším bronzem a pláčete že doma máte rezavé železo ...

2 názory

martinez
16. 01. 2007
Dát tip
:o) jeden * na dobrou noc

Craerassy
20. 04. 2004
Dát tip
Ajajaj...špatný výběr dámy, JiKo?:-) tip

JiKo
20. 04. 2004
Dát tip
Celkem to k té úvaze svádí, že? Dycky jsem se prsil, že nepíšu o sobě a snad se mi to v pozdějším období i dařilo. Jediné kdy jsem tajně porušil předsevzetí byla série básní pod nickem Záhadno - ty by se ti mohly líbit - možná (dle tebou pojednávaných témat). Tahle o mě není ale měl jsem motivaci.

Craerassy
20. 04. 2004
Dát tip
Mrknu do Záhadna. Ale dnes už ne, je mooooc hodin.:-)

vasů
03. 01. 2001
Dát tip
No mohlo to být trošku optimističtější! I když 40 let se dívet na stejný obličej!!!

jester
10. 12. 2000
Dát tip
Videli jste nekdy, co poradny umelec dokaze vytvorit ze stareho zeleza?)) vcetne te rezi..?)))

JiKo
10. 12. 2000
Dát tip
jester ano píšeš to přesně..NĚKDY

Prokletí
10. 12. 2000
Dát tip
Jester: pořádný? oni jsou i nepořádní? to už pak nesjou umělci, né? m.

Adelan
07. 12. 2000
Dát tip
Dobrý... :-) Něco o tom vím...,ale někdy vážně není jednoduchý to rezavé železo prostě vzít a odnést ho do sběru... Padla tu zmínka o Williamovi Blakeovi...moc se mi líbí...básně i obrázky

myrinda
15. 11. 2000
Dát tip
jeee, proc jsem to nasla az dneska? pekny, i kdyz trpky... (takovej je zivot)

Bodlak
14. 11. 2000
Dát tip
jo, jo...

Prokletí
24. 10. 2000
Dát tip
*Sneni v.d.: mám kategorii: Kázání!!! ... děláš tu filosofickou práci.... zasloužíš velkou pochvalu ... hezkej příměr s těma kovama ... jsem amatérskej šperkař: železo i rezavý je hezčí než všechna ta blejskavina ... Beru: práuda... Bianco: nevidím tu obvinění, takování ani opovržení ... řek bych, že _JiKo_ chtěl ukázat jejich beznadějné postavení, ne je určovat za viníky m.

Mahoney
28. 09. 2000
Dát tip
není k tomu co dodat - tak tu jen tak plácám abych neposílal prázdnou kritiku :-))

Mahoney
28. 09. 2000
Dát tip
prostě k tomu není co dodat, tak tu jen tak plácam abych neposílal prázdnou kritiku :-))

JiKo
23. 09. 2000
Dát tip
Bianco k těm vílám ... ani ony už nejsou co bývaly taky reznou /teď mě sežereš :-))/

JiKo
23. 09. 2000
Dát tip
Pod vlivem nepochopitelnosti básně a víl dodám, že úplně stejně jsou na tom ženatí muži ..

Ber
15. 09. 2000
Dát tip
proč vdané?? rezavá zbroj se může týkat i nevdaných ,nebo ne?

Miroslawek
15. 09. 2000
Dát tip
skvělý postřeh, neboj taky na tebe jednou dojde a zrezneš ;o)))

Bianco
14. 09. 2000
Dát tip
Ještě řádka - aby to nekončilo mou zuřivou reakcí :-) Autorovi se omlouvám za nepříliš adekvátní reakci - příště to ve své slabé chvilce maximálně - po vzoru W.Blake - "... napíšu... kytkám na listy..." :-)

Merle
13. 09. 2000
Dát tip
Bianco: Bojím se, že v chápání "básní" jsi na tom ještě hůř jak já. Jinak si totiž nedovedu vysvětlit takhle tvrdou reakci. Všechny čtyři kovové "podoby" jsou totiž jedna a ta samá osoba. "Lesk a barva" je jen věcí pohledu a "barvy" světla. Zlato ztrácí "lesk" (přitažlivost) pouhým častým díváním se na něj... atd.

Bianco
13. 09. 2000
Dát tip
JiKo : Jistěže nemusí..... rozpoznal si snad i Ty v mé kritice něco takového? Ooops, snad si to dokonce nebral osobně?!? (Tak tohle už bylo zřejmě jen pro gradaci myšlenky, byla-li ovšem nějaká... zapomeň na to, přeji hezký den...) Merle: Thx

Merle
12. 09. 2000
Dát tip
občas probíhá transmutace i opačně... kromě toho v dnešní době krycích nátěrů... souhlas s Tynicem ;-))))

Bianco
12. 09. 2000
Dát tip
Preferuješ mlhavé snění místo každodenní reality? Obviňuješ ženy, které nepodlehly kouzlu Tvé osobnosti ze slabošství? Atakuješ nás, jelikož nekráčíme ve šlépějích Tvého milostného itineráře? Opovrhuješ sterilními adjektivy typu „zodpovědná“ a „realistická“? Nechci Ti ubírat nic z Tvých nesporných kvalit ani se inspirovat Tvým stylem a podle útočit na blízkého člověka, ale.... KDO JSI??? PS (V říši pohádek by se ale o Tebe víly určitě popraly....)

JiKo
12. 09. 2000
Dát tip
Bianco a musí být vše osobní výpověď?

Tynic
11. 09. 2000
Dát tip
Tak tady mě napadá jen Merlíkovo okřídlené : Zbytečně dobré !

Anonym
11. 09. 2000
Dát tip
třeba těm vdaným ženám nejde o kvalitu nebo hodnotu materiálu (která je přeci tak pomíjivá)ale jde jim především o čas...

Anonym
11. 09. 2000
Dát tip
třeba těm vdaným ženám nejde o kvalitu nebo hodnotu materiálu (která je přeci tak pomíjivá)ale jde jim především o čas...

Anonym
11. 09. 2000
Dát tip
nechtěla jsem být anonym...ani se upsat dvakrát....jen nevím jak na to:(

JiKo
11. 09. 2000
Dát tip
Anonym, no nezbývá se než podepsat ručně ;-) Jinak co se týče tvého výkladu, řekl bych, že je 100%. To je takový povzdech nad realitou žití

Drakkan
10. 09. 2000
Dát tip
Od těhle zkušeností mě naštěstí ještě nějaký věk dělí, tak se nevýjádřím. Ale probůh snad si to o mě nikdy nepomyslí ta, ktará mě bude milovat...

Anonym
10. 09. 2000
Dát tip
Jestli třeba to rezavé železo není jen patina na původním zlatě...? A lesk brnění v dálce není jen nablýskaným železem...

Berunka
09. 09. 2000
Dát tip
Realita je zkrátka krutá. Je třeba si uvědomit, že i rezavé železo bylo pro ty vdané ženy dříve zlaté.

zolli
09. 09. 2000
Dát tip
aha a kde mas toho mojeho platinoveho milacka? :o) Odchazim nepoucena.

Berunka
09. 09. 2000
Dát tip
Zolli, já myslela, že platinového miláčka mám jenom já. Tak promiň, je dobře, že se jich najde víc. přeju ti, aby ti nezrezivěl...

jester
09. 09. 2000
Dát tip
A jestli mu zrezavelo a utapis se v bolu byvalo by to holt chtelo pridat na Sidolu... (pokud se to jeste prodava)..))

Lee
09. 09. 2000
Dát tip
krutá pravda...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru