Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

černý den

15. 06. 1999
4
0
5140
Autor
slavek

máte rádi, když Vám zvoní telefon?? Už nebudete...

Někdy se den opravdu povede. Ráno Vás rozbolí hlava z řinčení budíku, auto nestartuje, tramvaj Vám ujede, do práce dorazíte pozdě, šéf Vám vynadá, zákazníci jsou nepříjemní, práce Vám nejde od ruky. Když takový den přijde, člověk si říká, že snad už nemůže být hůr. A v tom zazvoní telefon, a soused Vám oznámí, že Vám praskla voda, a vytopil jste půlku baráku. Dva sousedé Vás rovnou žalují, třetí vyhrožuje. Berete si taxík a jedete domů. Řidič Vás ošidí. Při odjezdu Vám ohodí oblek blátem. S rezignací vstupujete do vytopeného domu. Výtah nejezdí, takže Vás čeká osm pater pěšky. Před svým bytem zjistíte, že jste si v tom chvatu nechali klíče v práci na stole. Zvoníte na sousedku, aby Vám půjčila reservní, které u ní máte. Sousedka pochopitelně není doma. Berete si mobil, abyste zavolal manželku. Pochopitelně stihl dvakrát zazvonit a došla baterie. Zazvoníte na jiné sousedy, a prosíte, zda byste si mohl od nich zatelefonovat. Voláte - obsazeno. Voláte podruhé. Zvedne to kolegyně manželky a sdělí Vám, že manželka jela domů, protože jí kdosi telefonoval, že prý je od Vás vytopený dům. Ččkáte na příjezd manželky. Sousedé jsou nervózní, protože voda byla uzavřena v celém domě. Konečně přijíždí Vaše manželka... A s ní i Vaše tchýně.. Obě rudé vzteky. Nemáte sílu v čemkoli odporovat. Po otevření bytu zjistíte, že nepraskla žádná trubka, ale že jste ráno z roztržitosti nechal natékat vodu do vany, a žínka ucpala odtokový otvor. Kromě zničených koberců natekla voda i do sousedova videorekordéru, který jste si půjčil na kopírování kazet a nechal jste jej ležet na zemi na koberci. Je asi půl páté odpoledne, stihl jste odnést sousedovo video do opravny, manželka s tchýní malinko zkultůrnily Váš byt. V pět hodin zvoní telefon. Volají ze servisu, že cena opravy videorekordéru nebude do 1800Kč, jak řekli původně, ale do 5000Kč. Prý cosi se zdrojem. Nemáte jinou možnost než s novou cenou souhlasit. Je půl sedmé večer. Říkáte si, že už nemůže snad další katastrofa nastat. Otevřete okno a zapálíte si cigaretu. Vychutnáváte si dým, když vidíte, že Vám právě kdosi odtahuje Váš automobil. Ven běžet nemá smysl. Běžíte k telefonu, a oznámíte krádež na policii. Devátá hodina večer. Manželka s Vámi nemluví. Tchýně již odešla. Za celý den toho máte nad hlavu. Převléknete se do pyžama ( nemohl jste se osprchovat, neboť vodu ještě nepustili), a berete si svoji oblíbenou knihu, aby jste se po tom příšerném dni odreagoval. Hlava nesnesitelně bolí. Konečně se Vám podaří začíst se do knihy. Lampička zhasla.. Vypli proud...... Říkáte si, že Vás nemůže takový den potkat?? Jste si tím jisti?? Čtete si klidně tuto minipovídku, a v tom zazvoní Váš telefon.....
Čmelák
22. 04. 2002
Dát tip
Osobně jsem v životě zažil několik podobných situací a dosud si je živě - a dnes již s úsměvem - pamatuji. Příběh se mně líbí.

zip
15. 04. 2002
Dát tip
chutná story :) někdy telefon nezvedám, protože vím, že mě na druhé straně nic dobrého nečeká. zatím to vychází... :) ještě tip a jdu na další...

Deltex
20. 07. 2001
Dát tip
Geniální! TIP! :o))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Máš skvělý, čtivý styl a ta pointa... dokonalé! Měj se fajn

Deltex
20. 07. 2001
Dát tip
Oj a ten tipajs!

mike
06. 03. 2000
Dát tip
Je fajn, že jsi to sem napsal. Když nějaký takový den přijde, aspoň budu vědět, co mám čekat a dělat. Zkrátka budu předvídat, a to vše díky tvé povídce ! Super !!!

FOBOS
12. 10. 1999
Dát tip
Právě dneska toto prožívám a připadám si ,jako by mi mezi lopatkami seděl jeřáb...

slavek
12. 10. 1999
Dát tip
Fobos: neboj, bude hůř... :-))))

kačka
23. 09. 1999
Dát tip
Občas mám podobné zkušenosti, Slávečku, taky bydlím v osmičce, díky vám a výtahu jsem to dotáhla na 50 kg živé váhy, což je ten pozitivní přínos černých dnů... alespoň pro mne.

slavek
23. 09. 1999
Dát tip
Já naštěstí bydlím ve čtvrtém. :-)) Možná proto vážím 69:-)

Gity
20. 06. 1999
Dát tip
některej den tak fakt vypadá...mimochodem dost často mi v telefonech dochází baterky...

snoopy
19. 06. 1999
Dát tip
..z toho není lepší únik, než pořádnej záchvat smíchu.. lepší než knížka.. a kdo tohle dokáže, příští takovej den jistojistě přežije

Print
16. 06. 1999
Dát tip
Nesnáším zvonění telefonu!!! Ale vždycky ho zvednu... Co když...:-))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru