Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Probuzení

02. 07. 2004
1
0
5074
Autor
LucyH

Chci víc než sex

chci víc než opilce s rodinou

chci víc než jen prázdná slova

chci víc než jen moře slibů.

 

Chci pravdu.

Chci smích.

Chci moře.

Chci sníh.

 

Nechci nic z tvého života

nechci nic pro co bys zemřel

nechci nic, ani klíč od svých pout

nechci nic pro co se nadechnout.

 

Nechci lži.

Nechci zradu.

Nechci tu kamennou hradbu.

Nechci se topit ve slibech.

 

Už nebudu plakat

už nebudu tu čekat na příležitost

už nebudu si vytvářet lživé příběhy

už nebudu žít v životě bez něhy.

 

Už slunce vysvitne.

Už pochodeň zažehne.

Už není třeba lži a hříchu.

Už ztratí se to v směti smíchu.


LucyH
08. 07. 2004
Dát tip
to je skvely ... Neni to nahodou pisnicka od Boba Marleye? Ja se v tehle hudbe moc nevyznam, ale diky. :)

LucyH
08. 07. 2004
Dát tip
Lidičky, všem vám moc moc moc děkuju za vaše slůvka ... ať už byla jakákoliv. Nikdy se na světě nenajde nic, co by se líbilo úplně všem :)

LucyH
08. 07. 2004
Dát tip
dělám si srandu child, vím, že je to Bob Dylan a písnička It Ain't me baby :)

child
08. 07. 2004
Dát tip
jejda...vyznáš se v bobovi? já nejvíc:) tssss

LucyH
08. 07. 2004
Dát tip
V hudbě se vyznám jen tak okrajově. Poslouchám snad všechno kromě dechovky :) Jsem spíš filmovej maniak ...:)

child
06. 07. 2004
Dát tip
no, debata opět plná samých sraček, ale tak to chodí báseň opět příšerná lucy, víš co by ti na to řekl bob?
Go 'way from my window, Leave at your own chosen speed. I'm not the one you want, babe, I'm not the one you need. You say you're lookin' for someone Never weak but always strong, To protect you an' defend you Whether you are right or wrong, Someone to open each and every door, But it ain't me, babe, No, no, no, it ain't me, babe, It ain't me you're lookin' for, babe. Go lightly from the ledge, babe, Go lightly on the ground. I'm not the one you want, babe, I will only let you down. You say you're lookin' for someone Who will promise never to part, Someone to close his eyes for you, Someone to close his heart, Someone who will die for you an' more, But it ain't me, babe, No, no, no, it ain't me, babe, It ain't me you're lookin' for, babe. Go melt back into the night, babe, Everything inside is made of stone. There's nothing in here moving An' anyway I'm not alone. You say you're looking for someone Who'll pick you up each time you fall, To gather flowers constantly An' to come each time you call, A lover for your life an' nothing more, But it ain't me, babe, No, no, no, it ain't me, babe, It ain't me you're lookin' for, babe.

maia
05. 07. 2004
Dát tip
...ale dievcata.. :-) Je to take peknucke, Lucinka. :-) Spanila deva, nie vzdy musi mat dielko literarnu hodnotu aj uprimnost a cistota naivneho srdca sa predsa ceni. :-)

maia
05. 07. 2004
Dát tip
..ale ved ja ti rozumiem. :-) Lucinka je fajn. Nie kazdy je skusenejsi citatel, aj taketo fialkove dielka su treba. Sme predsa rozni. Osobne si sem chodim oddychnut a pousmiat sa. Nie hodnotit. :-)

maia
05. 07. 2004
Dát tip
Ok. :-) Takze Lucinka, ak nechces pri svojich dielkach kritiky od Spanilej devy, potom si nedavaj "stoji o hlbsiu kritiku". :-)

maia
05. 07. 2004
Dát tip
:-) Precitala som si. Nehnevam sa na teba, ani tvoju intelektualnost, ved preto si na pismaku. :-)

maia
05. 07. 2004
Dát tip
Rada som si s tebou pokecala, Spanila deva. :-) Nechapem vsak preco sa tak lahko nechas zatiahnut do diskusii, tym nemam na mysli tu nasu. Myslim do tej miery, aby si pouzila nejaky vulgarizmus a odhalovala tak svoju slabu stranku...hm?

maia
05. 07. 2004
Dát tip
Dušínová? Teraz naozaj trpim jazykovou barierou. :-)

maia
05. 07. 2004
Dát tip
Ou, klasicku cesku literaturu som v skole nemala a dodatocne som to nestihla precitat. :-) Mas vsak pravdu, som moralistka v hlbke duse a sproste slova pouzivam iba vo svojich dielkach. ;-)

Elyn
05. 07. 2004
Dát tip
já bych to zkrátila na první verš, ten říká všechno... zbytek je jen rozpatlávání...

maia
05. 07. 2004
Dát tip
:-) nikdy som medzi nami nehladala podobnost, Spanila deva. Vzdy akceptujem jedinecnost kazdeho. Obcas sa iba pytam. :-) Elyn: :-)

Elyn
05. 07. 2004
Dát tip
ahoj, maia :) (moc příkrý můj soud? ) :)

maia
05. 07. 2004
Dát tip
Nie, vobec nie, Elyn. Mne tiez v niektorych dielkach staci prvy riadok. Myslim, ze tuto formulaciu som dnes tiez pouzila pri jednom dielku. :-)

srha
05. 07. 2004
Dát tip
asi jsem vedle... ale psát tohle jen tak pro radost... jak je udáno v kategorii díla... ? avi

Elyn
05. 07. 2004
Dát tip
srha? jak to myslíš? Že jako je to větší dílo nežli pro radost? Ee?

maia
05. 07. 2004
Dát tip
Aj mna by zaujimalo ako je to myslene... :-)

cmukina
05. 07. 2004
Dát tip
ehm....maia akoze preco si mi dala avi??? nechapem....ja sa na tom vobec nesmejem ako ty....

Elyn
05. 07. 2004
Dát tip
cmučková, maia se přeci jen lehce pousmála, ty jí asi nic neodpustíš, co? :)

cmukina
05. 07. 2004
Dát tip
Elyn: ona sa tu rehotala... :-))))))))))

maia
05. 07. 2004
Dát tip
Oddychnem a pousmejem, pusinka. Citaj poriadne, lebo pojdem za tvojou ucitelkou slovenciny, nech ti da horsiu znamku na vysvedceni. :-)

cmukina
05. 07. 2004
Dát tip
maia: no jasne

LucyH
04. 07. 2004
Dát tip
Ou, ty mluvíš i sporstě, myslela jsem, že slečna dokonalá tohle nemůže. Nic ve zlým, ale to co čteš nebo píšeš je jen a jen tvoje věc, můžeš se o svůj názor podělit s ostatními, ale nemusíš je urážet. Taky se mi nelíbí nějaký tvoje díla, ale proč bych ti měla kazit radost, kterou z něčeho, co napíšeš máš? Víš, nejde o to, jak dobrý jsou věci, který napíšeš. Jde o pocity, o sny, co do nich vložíš. Pokud se po napsání té věci cítíš skvěle, báječně ... pak je to dobrá věc. Pokud se každé ráno probouzíš a usínáš s myšlenkou na to co jsi napsala nebo napíšeš, jsi spisovatel. Nezáleží na tom jestli dobrý nebo špatný. Vždycky se najdou lidi, co ti dílo zkritizují, ale jsou i lidi, kterým tvoje dílo něco dá. Dá jim něco silného, pocit, vášeň, naději, něco, co už jim nic jiného nedá, nebo alespoň ne ve stejné míře. Zamysli se nad tím. Možná přijdeš na to, že lepší než nezabývat se kritikami a tím, jak někomu zkatit radost a vzít naději, je rozdávat radost. Tím nechci říct, že na svoje díla chci slyšet jen slova chvály, to ne. Některá moje díla skutečně nejsou tak dobrá, ale pokud se najde někdo, kdo si s chutí něco mýho přečte jednou, podruhé, potřetí a pokaždé mu to pomůže ... dá něco nového, veselého, pak jsem spisovatelka a jsem šťastná. To ostatní, ty kritiky pak ztratí význam.

LucyH
04. 07. 2004
Dát tip
tak fajn, budu si to pamatovat :)

LucyH
04. 07. 2004
Dát tip
super :)

LucyH
03. 07. 2004
Dát tip
sleeping_beauty: Sorry, ale pokud se ti moje věci nelíbí, nevidím důvod, proč bys je měla číst, když tě nikdy ničím nenadchnou. Můj táta vždycky říká, že život mám jen jeden a neměli bychom mrhat svým časem na něčem, co se nám nelíbí. Na světě je spousta krásných věcí k přečtení, míst k navštívení, ale k tomu, abychom to všechno prošli, bychom potřebovali miliony životů, tak proč mrhat čas na tím, o co nestojíš.

děvče
02. 07. 2004
Dát tip
to se To povedlo... Dobře provedeno. Úplně jsem si vzpomněla na (ne)mnoho takových pocitů i v mém životě. Dík. +tip:-)

LucyH
02. 07. 2004
Dát tip
děkuju :) jsem ráda, že jsem tím někoho potěšila :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru