Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TOUHA

09. 07. 2004
31
19
14544
Autor
vesuvanka

Tak se mi trochu zastesklo...

TOUHA

Na fialový květ
usedá motýl
žlutá křídla
proti zlatému slunci

Prchavý okamžik
nezastavíš
odlétá s motýlem
do krajiny milované

Být malou vílou
a usednout
jen jako stín
na hedvábná křídla
a letět s ním
tam na jih...

19 názorů

vesuvanka
před rokem
Dát tip

Filipe, děkuji za přtečtení a Tip :-)))


vesuvanka
před rokem
Dát tip

Poeteroristko, děkuji za přečtení a Tip :-)))


vesuvanka
09. 09. 2010
Dát tip
Jaro, děkuji za přečtení básně a milá slova :-))) Posílám pozdrav

vesuvanka
10. 09. 2009
Dát tip
A.H. - děkuji za milá slova i tip :-))). Motýly mám moc ráda už od dětství, kdy jsem si je určovala podle atlasu. Fascinují mě svojí křehkostí a barvami, způsobem letu (každý druh létá trochu jinak). Nejvíc mi učarovali motýli v Českém středohoří, četnost druhů a zejména otakárci na vrcholech kopců při teplém a slunečném počasí.

A.H.
09. 09. 2009
Dát tip
Témata s motýly mám moc rád, jsou symbolem volnosti a krásy, především krásy *t*

vesuvanka
30. 11. 2007
Dát tip
Poppelko, díky za další zastavení a milá slova, moc jsi mě potěšila. Zdravím Tě a přeji krásný víkend :-)))

Poppelka
30. 11. 2007
Dát tip
Často zavítám do krajiny tohoto díla, ve svém nitru cestuji... A pokaždé cítím, že Ti musím napsat, že jsi stvořila "KLÍČ K RÁJI..."

Poppelka
30. 11. 2007
Dát tip
Často zavítám do krajiny tohoto díla, ve svém nitru cestuji... A pokaždé cítím, že Ti musím napsat, že jsi stvořila "KLÍČ K RÁJI..."

Poppelka
30. 11. 2007
Dát tip
Nádherné, vzdušné dílo... Klaním se Ti! S úctou... Poppelka

vesuvanka
10. 10. 2007
Dát tip
Poppelko, děkuji Ti za návštěvu a milou, hřejivou odezvu, potěšila moc :-)))

Poppelka
10. 10. 2007
Dát tip
To je překrásné, kouzelné...drahá... :-) Netřeba slov...

vesuvanka
15. 07. 2007
Dát tip
Muessa3 - děkuji za přečtení, milá slova i tip :-)))

to je krása!..my tam byli jen pár hodin na výletě:o)

vesuvanka
02. 06. 2007
Dát tip
Mila sestricko.slunicko1 - děkuji :-))) já jsem byla na Etně šest dní a kazdy den jsem tam stravila nejmene 8 hodin, takze byla vetsi pravdepodobnost - pohybovala jsem se na hranici pásma lesa (asi 1750-1800 m nad morem)

tak to je krásné,já tehdy žádného motýla na Etně neviděla...děkuji za Tvá kouzelná díla!

vesuvanka
02. 06. 2007
Dát tip
sestricka.slunicko1 - děkuji za mile zastavení a tip, i já miluji motýly - na Etně si mi dokonce sedl jeden krásný velký hnědočerný motýl s bílou kresbou na nohu, když jsem seděla a malovala :-)))

moc krásné..jako Tvé obrázky...já miluji motýly :O)*T*

Vesu - jj, akorát už jsem dlouho žádného neviděla... Jinak u nás je moc hezky, to je pravda:)

vesuvanka
22. 08. 2006
Dát tip
Lucifer's Angel - díky, je to krásný kraj. Máš pravdu, když vidím motýla, hned mám lepší náladu :-)))

Vesu - no, když jde o batolce, ta to ti asi budu musit říct:)) Jsem z Podorlicka - kousek od Rychnova nad Kněžnou. Jj motýlci jsou kásná stvoření, taková barevná a křehká zpestření dne:)

vesuvanka
22. 08. 2006
Dát tip
Lucifer's Angel - batolce podunajského také neznám, není uveden ani v mém atlasu. Je vidět, že motýly znáš perfektně. U některých motýlů, například u babočky kopřivové, je samička větší než sameček, a u některých druhů bývá samička vybarvena méně nápadně, například ohniváček celíkový. Mohu se zeptat, v jaké oblasti Čech nebo Moravy bydlíš - zajímá mě to kvůli výskytu batolců :-)))

Vesuvanko - pořád neděkuj nebo se uděkuješ:)) U nás jsou právě i ti batolci červení - ale opravdu jsou ještě o něco vzácnější. Ještě existuje o něco menší batolec podunajský, ale ten se u nác nevyskytuje. A velmi zajímavé je, že samička batolce červeného postrádá barvoměnu křídel!!! a je vetší než sameček.

vesuvanka
22. 08. 2006
Dát tip
Lucifer's Angel - díky :-))) to jsi mě potěšila, motýly znáš výborně, mám radost že se u Vás batolci se vyskytují, máš pravdu, že jsou poměrně vzácní - setkala jsem se s nimi kdysi na Šumavě a na dvou místech v Českém středohoří. Ještě existuje batolec červený, ale toho jsem v přírodě nikdy neviděla, je patrně ještě vzácnější. Barvoměnka je výstižný název a zní poeticky :-)))

Vesu - příjemný zážitek. Oni batolci zas tak běžní všude nejsou, ale okolo našeho domu jich máme spousty, fascinuje mě jejich rychlej let. JJ a to házení barviček světlem na křídlech, nádhera - ta barvoměna je pro ně tak typická, že se jim říká barvoměnky:) No v mých znalostech zoologie je pěkná trhlina, budu se muset polepšit!

vesuvanka
21. 08. 2006
Dát tip
Luciferˇs Angel - díky, Tvoje znalosti ze zoologie jsou výborné. Modráska tažného znám jen z atlasu. Máš pravdu, modrásci, které jmenuješ také mají nádech do fialova - a batolci jsou nádherní - těm hází sluníčko krásně fialovou barvu z určitého úhlu, takže při pohybu motýla se to mění - nádhera. Na jednom našem výletu jsme měli moc zajímavý a hezký zážitek s batolcem duhovým, který si sedl na batůžek, takže jsme ho mohli pozorovat hodně zblízka, jeho dlouhý zelenavý sosáček. Motýl se nechal dokonce podebrat rukou našeho nejmladšího turisty, který ho chvíli nesl. Asi po dvou, třech minutách motýl odlétl zpět k místu, kde jsme ho uviděli poprvé :-)))

Vesu - no ono rozlišit od sebe modrou a fialovou je docela sporné myslím. Teda přiznám, že moje zoologické znalosti silně pokulhávají... modráska tažného totiž neznám:( Ale dofialkova mi připadá modrásek štírovníkový, očkovaný a černolemý, jehlicový. A krásně fialovoučtí jsou batolci - úžasná stvoření

vesuvanka
21. 08. 2006
Dát tip
Lucifer'S Angel - děkuji za návštěvu a milou odezvu. Teď jsi mě dostala s tím fialovým motýlkem na žluté, fialového motýlka jsem ještě neviděla, ale nafialovělý odstín by mohl mít některý druh modráska, například modrásek hořcový, modrásek stříbroskvrnný, hnědou a fialovou barvu má modrásek tažný, který žije v oblasti Středozemního moře a k nám zalétne jen velmi zřídka :-)))

Moc příjemný obrázek jsi vyykreslila. Taky mám moc ráda motýlky. Ještě o trošku hezčí než žlutý na fialové květině je fialovej motýlek na žluté:)) *

zlatárybka
25. 01. 2006
Dát tip
a já toužím po moři..... zatím v tvé síti jsem....tři přání ti splním,...............které to budou ? ..... a žblunk do vody :-) rybka39@seznam.cz

vesuvanka
25. 01. 2006
Dát tip
Oldjerry - díky za návštěvu i milá slova :-))) zlatárybka - rybičko, potěšila jsi mě moc svojí návštěvou, milými slovíčky :-)))

Oldjerry
04. 01. 2006
Dát tip
To je prima, čekal bych jen na sever, ale on ten jih je tam jen jako obraz. Je to smůla : my nemůžeme létat z kytky na kytku, ale někdy to docela jde... a pak se po tom člověku stýská.

Cookie
18. 11. 2005
Dát tip
já taky...:-)))

Cookie
17. 11. 2005
Dát tip
Taky se mi zastesklo...nejen že se mi strašně líbí jak cítíš krajinu *t

vesuvanka
17. 11. 2005
Dát tip
Cookie - potěšila jsi mě svojí návštěvou u tohoto staršího dílka, děkuji za milá slova i tip.... v tomto období na jih moc vzpomínám :-)))

Darkness
02. 07. 2005
Dát tip
je moc nezna a roztomila davam TIPik **

vesuvanka
02. 07. 2005
Dát tip
Darkness - děkuji za milou návštěvu, hřejivá slova i tip

Toscana
28. 06. 2005
Dát tip
Je to tak průzračný, že bych taky letěla. TIP

vesuvanka
28. 06. 2005
Dát tip
Toscana - děkuji za milé zastavení i tip

podezdívka
19. 01. 2005
Dát tip
Odletět na křídlech motýlů kamsi do neznáma......jo, jo, také mě to občas napadne *t

vesuvanka
19. 01. 2005
Dát tip
Tristram - moc se omlouvám a dodatečně Ti děkuji za milé zastavení i tip....občas se mi stane, že odepisuji k poslední kritice a zrovna v této chviličce naskočí jiná kritika, která se zařadí před tu poslední, takže ji pak přehlédnu...stalo se mi to už víckrát podezdívka - díky za milou návštěvu i tip

Tristram
19. 01. 2005
Dát tip
vždyť se nic neděje;o] přeji pěkný den*

vesuvanka
19. 01. 2005
Dát tip
Díky za avi, i já Tobě přeji krásné dny... :-)))

Morganna
01. 11. 2004
Dát tip
vesuvanko: nemáš zač a ještě něco málo k dílku...píšeš v prologu, že se ti zastesklo...,ale já když jsem to dočetla tak jsem se pousmála a řekla jsem si, že i vtom smutnu může být krása...

vesuvanka
01. 11. 2004
Dát tip
Morganno, máš asi pravdu, že i v tom smutku - v té věčné touze, která už se nikdy nenaplní, je krása a možná i inspirace... díky

Morganna
01. 11. 2004
Dát tip
snad ano, určitě je v tom skryto i poučení.....tvoje dílka mi dodávají chuť ke čtení a přemýšlení...já děkuji tobě..

vesuvanka
01. 11. 2004
Dát tip
Morganno, tak to mě moc těší... mně se také líbí Tvoje dílka

Ri_ko
30. 10. 2004
Dát tip
Procítěné, jak zpomalený film milující vláčný pohyb, vychutnávající jeho smyslnost. Líbí*

vesuvanka
30. 10. 2004
Dát tip
Ri_ko - Jsem ráda, ze se Ti líbí, díky za návstevu, milá slova i tip

vesuvanka
29. 10. 2004
Dát tip
Morganna - díky moc za milé zastavení a tip

Morganna
28. 10. 2004
Dát tip
krásný červencový den....tip

Jindra
14. 08. 2004
Dát tip
nádherné a možná už vím, jak je to s tou vílou... Asi jsi víla, ale možná to o sobě ještě nevíš.... *

vesuvanka
14. 08. 2004
Dát tip
Jindro, děkuji moc.... to je od Tebe milé, jak ráda bych byla vílou.... a díky za tip

Ewecka
10. 08. 2004
Dát tip
moc hezké, a zase z přírody. Opravdu se mi Tvůj styl líbí. Je to lehké a něžné. Nemůžu jinak než T

vesuvanka
10. 08. 2004
Dát tip
per_zay - díky za návštěvu a tip rainman - pro mě bývaly první dny po dovolené také nepříjemné než jsem se vrátila ldo starých kolejí, děkuji za milé zastvení a tip Ewecka - jsem moc ráda, že se ti líbí, děkuji za návštěvu, milá slova a tip

Tristram
10. 08. 2004
Dát tip
připomíná mi to omalovánky, nemůžu si pomoct:] malebné postavičky, kapky rosy na květech. *

rainman
21. 07. 2004
Dát tip
aspoň tyhle Tvé krásné obrázky umí vykompenzovat fakt, že mi skončila půlka dovolené a první den v práci je jako rána palicí... *

per_zay
18. 07. 2004
Dát tip
hmmmmm ........... T

vesuvanka
13. 07. 2004
Dát tip
Craerassy moc se omlouvám - nevím jak se mohlo stát, že jsem Tě přehlédla, ale je možné, že to naskočilo současně s Cmukinou a dodatečně děkuji za nádherná slova a ocenění, to potěší. I já se vždy těším na Tvá nová díla. A díky za tip

Craerassy
13. 07. 2004
Dát tip
ves...nemusíš děkovat, stejně mě vždycky přivoláš, mám tě v oblíbených:-)

vesuvanka
13. 07. 2004
Dát tip
Craerassy to je od Tebe milé, i já Tě mám mezi oblíbenými autory

vesuvanka
12. 07. 2004
Dát tip
Lunka díky moc za milá slova i za tip. Příště toho motýla asi nenechám uletět....I tak jsem s ním v duchu moc často..... Cmukina - děkuji moc

Craerassy
11. 07. 2004
Dát tip
jak řekl synáček...jako pohádka...a Andulčiny pohlednice...vždycky pohladíš svým klidem a láskou, ves..děkuji za ty chvilky u Tebe...:-) tip

cmukina
11. 07. 2004
Dát tip
pekne

Lunka
11. 07. 2004
Dát tip
...slušelo by Ti to jako víle...milá vesuvanko...a příště toho motýla nenech uletět... ;o) *T

a2a2a
10. 07. 2004
Dát tip
Na ministerstvo životního prostředí s tebou, ale s podmínkou, že zesedneš z toho motýla a nezdrhneš na jih, za lásku k přírodě tip

Andulka
10. 07. 2004
Dát tip
kosek za mestem je louka a tam roste specialni kvetina, a na ty kytky tam litaji vsichni motyli (ale jeden druh) z celeho Mexika. Je to nadherna podivana....a pri tehle basni se mi ten obrazek vybavil....hezky vikend..:-)

zvedavec
10. 07. 2004
Dát tip Poeteroristka
Keď som si prečítala Tvoje slová, aj ja som videla motýľa, slnko, krásnu krajinu, a tuším som pocítila aj Tvoju lásku k opísanému a ešte aj k mnohému inému, čo si neopísala, ale patrí to k motýľovi, slnku, krásnej krajine... predstavujem si Ťa, ako pomaly prechádzaš prírodou, občas zastaneš, pozoruješ, tešíš sa a napĺňaš sa láskou a obdivom, potom ideš kúsok ďalej, že napokon sa vrátiš niekde domov a celkom Ti je po takej vychádzke lepšie (napriek starostiam, ktoré iste nikoho neobídu). Viem si predstaviť, že by som sa vedela s tebou na takej vychádzke baviť... I ja chodím na vychádzky veľmi rada, ale keď idem s mužom, tak zastavovanie mu pripadá ako zdržovanie sa (treba podať športový výkon!) Mám dojem - možno mylný - že s Tebou by som sa zastavovať mohla. :-) Tip, je to krásna báseň

vesuvanka
10. 07. 2004
Dát tip
a2a2a díky moc. Kdybych byla mladší la uměla italsky, pokušení zdrhnout na jih by bylo veliké Andulka děkuji za návštěvu a také za pěknou informaci. I u nás se občas v parcích, ale dost vzácně vyskytuje cizokrajný keř BUDLEA, který přitahuje motýly, a to různé druhy- zvedavec. Díky za milá slova a tip. Já skutečně chodím tak, jak to popisuješ, zastavuji se, pozoruji. Nesedí mi všelijaké kluby turistů, kde se honí především kilometry - čím víc tím líp - z takových výletů jsou pak jen povrchní zážitky.

guy
10. 07. 2004
Dát tip
hm, kdo by nechtěl někdy na jih ... zvlášť když tento způsob léta ... :-)

synáček
10. 07. 2004
Dát tip
"...usednout jen jako stín na hedvábná křídla a letět s ním..." Ve svých básničkách mi, Janinko, připadáš stále mladší … a mladší… a stále krásnější jsou i Tvá přání… jsi jako pohádka… TIP…a díky!

Přesně jsi vystihla náladu stesku, krásné, i já jsem si to představila..... Janinko, moc hezké, jemné, něžné, takové opravdové.... děkuji moc.... t!!!!

papouch
10. 07. 2004
Dát tip
HA! Dyxem to říkal! Filajová! Barva naděje!!! :-)) :>

pozorovatel
10. 07. 2004
Dát tip
Moc se mi nelíbí.

vesuvanka
10. 07. 2004
Dát tip
guy děkuji za za přečtení - já tam na jihu mám svoji velikou lásku... a letošní léto pravděpodobně bude takové oceánské jako bývá v Anglii... synáček moc jsi mě potěšil svými milými slovy, která jsou pro mě velikým pohlazením... díky za návštěvu a tip dream díky moc. Ty jsi to skvěle vystihla obrázkem, to potěší... kouzelná_květinka Janinko, díky moc za ta krásná slova a tip papouch s tou fialovou barvou naděje máš asi pravdu, ona je se k ní hodí asi nejlépe ze všech barev... díky za přečtení pozorovatel díky za přečtení a názor

Andulka
09. 07. 2004
Dát tip
ty tva basnicky....to jsou takove pohlednice.....vykouzlis jimi obrazek....tak nezny, ze se jeden boji i dychat, aby toho motyla nevyrusil...:-)

Fouckault
09. 07. 2004
Dát tip
Já mám Středohoří na sever :-)... cítím s tebou TIP*

vesuvanka
09. 07. 2004
Dát tip Poeteroristka
Andulka i já sotva dýchám, když pozoruji motýly na květech - díky za milá slova a za tip Fouckault I já mám Středohoří na sever, ale mám ještě jednu velikou lásku nad Neapolským zálivem - i tam žijí otakárci....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru