Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Karafiátová pole

Výběr: Elyn, sleeping_beauty
24. 07. 2004
11
0
4087

odložila oči na noční stolek
promnula prázdné důlky
a směrem k oknu pronesla:
jakže? vy ke mně?
a v tuto noční hodinu?
přetekl přes parapet dovnitř

jsem svůj had
vy Aeskulapovou holí
obtočím si vás devětkrát
stálice pevná v bocích
věříte v domovníky
a sílu klik

noc je neklidná
cestou ke mně mluvil vítr
pískal zle a
v mých límcích žijí hejna stesků
ač v kapsách maje cukru
koně jsem nepotkal
jen tiché ržání
odkudsi k uším doléhalo

 

myslím sen
a mluvím trny
vás pod jazykem chovám

 

 

 

 

 


srha
25. 07. 2004
Dát tip
Elyn: Co jako fakt? Až zítra... jsem v noci, ale jako beat mi to přišlo... nebo na tebe to půspobí jinak?

srha
25. 07. 2004
Dát tip
asi jo.... jsem vedle pěkná básnička subjektivní smrt

guy
25. 07. 2004
Dát tip

Elyn
25. 07. 2004
Dát tip
srha, no, právě, že mi nepřišlo.. a asi to nehodnotím - beat-nebeat, ale.. asi nějak zespoda, jestli má sílu, jestli stojí pevně na nohou ta básnička.. a tak. díky! :)

srha
25. 07. 2004
Dát tip
Bože, chraň mne před redukcí beat-nebeat.:) Hodnotím v kontextu všeho, co znám. Však vám se líbila a to já vám neupírám... mluvím jen za sebe.

Elyn
25. 07. 2004
Dát tip
ok, říznačko..;) Já to chtěla enem vysvětlit, ničehož víc..;)

srha
25. 07. 2004
Dát tip
Ještě aby bylo rozuměno:))) Jakože se líbí i mně - dával jsem rozhodný tip, ale: Mně se nezajídají témata, výrazové prostředky, způsoby obrazů... ba ani slovní spojení, jak je zde leckým leckomu vytýkáno (to považuju za naprosté znásilňování, vytknout někomu, že toto slovo již měl a že ho opakuje... s tím nesouhlasím - anebo dokonce obraz, na mém vlastním příkladu: měl jsem několik textů, ve kterých se objevil tah jezdce, tah koněm a tah do L.... z jednoho textu asi nebylo úplně zřejmé, co tím myslím.... ale po jejich složení do celky té poetiky vyplyne, že tah jezdce atd. není žádný tah, ake lyrický subjekt... proto bylo dokonce nutno to opakovat!...) to co mi vadí je ta metoda, forma... ale né tím, že bych ji považoval za neoprávněnou, tím, že se mi nezdá k poezii přínosná... ne že bych to měl dokonale promyšlený, to ne.... ale už mi na tom prostě něco nesedí...

Elyn
25. 07. 2004
Dát tip
:) hej, hola, srho, prostě jiný přístup... já oba považuju za rovnocenný, když se s nima umí pracovat.. a možná si každý z nich najde jiný okruh čtenářů, možná ne.. mají co dát oba, když se to umí.. a každý z nich odkazuje na jiný druh potenciálu autora.. dobrý "beat" = pohotovost, fantazie, improvizace, umění vytvořit atmosféru spatra.. promyšlenost= fantazie, hra, trpělivost, "řemeslná zručnost"..+ doplň sám Obojí vyžaduje od autora, aby ten potenciál měl, jinak neosloví a bude to jen - slovní průjem, nebo mechanická hračka, formálně dobrá, ale bez duše.. ale myslím, že si rozumíme a já jen opakuju tisíckrát řečené..;)

srha
25. 07. 2004
Dát tip
Rozumíme... a znáš mě, jsem dalek nějakých hádek a útoků... ale víš co, já stejně považuju (svým subjektivním pohledem) beat za trochu nedotaženost... ale možná to není to správný slovo... ale něco ti řeknu. Nedávno jsem si opět pročítal Ivana Diviše - Beránek na sněhu - a to jsem padal a žasl, opět a opět...

Elyn
25. 07. 2004
Dát tip
:) vím... je fajn, že jsou věci, ze kterých opakovaně padáme a žasneme ;) a dík za tip - Beránka neznám..

KayTee
24. 07. 2004
Dát tip
*

Noe1
24. 07. 2004
Dát tip
myslím sen a mluvím trny vás pod jazykem chovám Plná absurditek, protikladů, nádherná *t + klub

Elyn
24. 07. 2004
Dát tip

(závorka)
24. 07. 2004
Dát tip
jo, ale jo (líbí) T

srha
24. 07. 2004
Dát tip
já už jsem tak zblblej, že jsem četl: oddlužila sve oči:(( což... hele je tam spousta nápadů... ale na mne je ten smutek až moc výkřikovej... jde celekm slušně po linii beatu, ale přesto to v něm spíš upadá, než že by se to z něj vypracovávalo ven.... na začátku skoro beatnickej Havran:)) never more!:)) ale tip určitě

.. dobrá *

Elyn
24. 07. 2004
Dát tip
shro, to jako fakt? .. já nerozumím tomu, že to jde po linii beatu..atd.. - cos tím chtěl říct?

halivera
24. 07. 2004
Dát tip
tu první sloku jako bych už někde četla.. nevím. totok "ač v kapsách maje cukru koně jsem nepotkal" se mi líbí moc a celkově pocitově hodně *

Craerassy
24. 07. 2004
Dát tip
*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru