Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Lovesong

16. 08. 2004
13
0
4598

...tak uz mi pomoz rozetnout ty nekonecný kruhy...F.Topol...

Milujem tvoje prsia a tvoj zadok. Načo klamať. Sama to dobre vieš. Nie si až taká naivná.

 

A smeješ sa tak, akoby náhodou. Krútiš hlavou. Vravíš čosi, čo sa ma bytostne dotýka. Nikdy ťa neopustím. (nikdy je veľmi dlhá doba drahá)

 

Zaspávaš. Obyčajne v tričku s Mickey Mausom a víziou ružovej budúcností. Protiklady sa vraj priťahujú. Ale ty miluješ môj zvláštny zmysel pre humor. Tak si mi to aspoň povedala. Nuž, keď ti to stačí. Nedbám. Som len rád.

 

Sadnem si vedľa teba. Rovnako ako vtedy v tom kine. Pamätáš. Dávali Pána prsteňov. Fantasy ma nikdy nechytalo. Venoval som sa viac tebe ako filmu.

 

Po predstavení sme stretli tvojho bývalého. Držal som ťa za ruku. Ešte pevnejšie. Tváril sa trošku kyslo. Chcel som sa ho spýtať či aj on si s tebou tak užíval. Nakoniec som si to rozmyslel. Hryzol som si do jazyka. Bol o hlavu vyšší. Navyše som pacifista.

 

Pustil som nejakú hudbu. Nikdy sme sa na tom nezhodli. Máš rada Nedvěda. Ja Psích vojákov. Kompromis je zvyčajne Nohavica. Dnes nemám náladu.

 

Poď, sadni si mi na kolená. Povedz čo cítiš. (Dvojzmysel?)

 

Áno. Dorazil som tú vodku. Už ma poznáš. Keď sa opijem bývam strašne domýšľavý a perverzný. Spomínala si, že ťa to takým divným spôsobom "rajcuje".

 

Občas to však preženiem. A vôbec mi to nie je ľúto. Len som pohodlný hľadať si novú známosť.

 

Chytím ťa okolo ramien. Pohladím ti líce. Zašepkám do uška nejakú frázu. Vieš dobre, že keď chcem, viem byť šialene romantický. A pozorný.

 

Potom zhasnem svetlo. Budem počuť ako na zem dopadá tvoja blúzka. Boli sme dnes v divadle. Vyzleč sa do naha drahá. Mám s tebou nejaký plán.

 

Ľahneš si na chrbát. Budeš čakať čo urobím.

 

Len tichšie srdiečko. Aby si nezobudila rodičov. Spia vo vedľajšej izbe.


vlad03
02. 09. 2006
Dát tip
ten nazov sa k tomu hodi :) mozno by si si mohol zarobit prachy pisanim tych erotickych paperbackov :D (ako sa snazil balzac):)... co mam furt s tym balzacom?

MIR_VA_NA
10. 04. 2006
Dát tip
to bolo pekne napriek tomu ze je to vraj vymyslene je to dost realisticke.az k uvereniu.

...ale prosim ta to ani neciatj...to e len spam jedneho uchyla najdes pri polke mojich dielok..usmev... ...inak vdaka...

charliedva
02. 11. 2005
Dát tip
Pedagogika sa po stáročia usilovala o formuláciu základných pravidiel, ktoré by zaistili efektívnosť výučby. Tak postupne vznikal a rozvíjal sa systém pedagogických princípov (zásad), t. j. najvšeobecnejších noriem podmieňujúcich úspech pedagogickej práce. O ich formuláciu sa s úspechom pokúsili J. A. Komenský, J. H. Pestalozzi, A. Diesterweg, K. D. Ušinskij, H. Spencer a ďalší pedagógovia. Pojem vyučovacej zásady Podstatu vyučovacej zásady je správne chápať ako požiadavku. Vyučovacie zásady sú najvšeobecnejšie alebo najzákladnejšie požiadavky, ktoré v súlade s cieľmi výchovnovzdelávacieho procesu a jeho základnými zákonitosťami určujú jeho charakter. Vzťahujú sa na všetky stránky výučby, t. j. na učiteľovu vyučovaciu činnosť, na formy výučby, metódy výučby a na materiálne didaktické prostriedky, ďalej na poznávaciu činnosť žiaka, na učivo atď. Počet vyučovacích zásad nie je a nemôže byť raz a navždy stanovený, pretože zásady sa neustále vyvíjajú, menia sa a dopĺňajú s tým, ako rastú poznatky o vyučovaní. Stále je tu úsilie o najnovšie formulovanie a dotváranie zásad, napr. optimálnosť, tvorivosť, systémovosť, atď. Vo vyučovaní sa zásady navzájom prelínajú a jedna druhú podporujú. Rozlišujeme objektívnu a subjektívnu stránku vyučovacích zásad: -objektívnou stránkou rozumieme to, že sú odvodené z objektívnych zákonitostí vyučovacieho procesu, -subjektívnou stránkou rozumieme to, že ich uplatňovanie závisí od učiteľa, od jeho kvalifikácie, prípravy na vyučovanie, zodpovednosti za výsledky vyučovania a pod. Na základe didaktických zásad sa stanovujú didaktické pravidlá, ktoré obsahujú pokyny pre správne a účinné vedenie výučby, špecifikujú a konkretizujú didaktické zásady. Sú menej všeobecné než zásady, lebo konkrétnejšie naznačujú postup k cieľu. Zásada uvedomelosti a aktivity Vyjadruje požiadavku, aby žiaci k učebnej činnosti pristupovali uvedomele a aby vlastnou aktívnou činnosťou získavali nové vedomosti, spôsobilosti, zručnosti a návyky. Iba také vyučovanie a učenie je plnohodnotné, pri ktorom sa žiak stotožní s jeho úlohami a cieľmi, ak k úlohám, požiadavkám a cieľom nepristupuje formálne, z donútenia a ak je v tomto procese aktívny. Uvedomelosť neznamená iba to, aby žiak vedel, čo sa učí, prečo sa učí, ale predovšetkým to, aby si k tomuto vytvoril kladný vzťah. To predpokladá uvedomovať si cieľ, výsledok a metódy, ktoré k nemu vedú, vyvinúť úsilie na dosiahnutie cieľa, osvojovať si nové vlastnou činnosťou. Uvedomele osvojené poznatky charakterizuje to, že sú hlboko pochopené a žiak na základe nich dokáže niečo urobiť- vysvetliť, inak formulovať, vie ich aplikovať v praxi. Aktivita sa týka viacerých stránok – myšlienkovej (analýza, syntéza, systemizácia vedomostí, ich triedenie), citovej i vôľovej. Význam aktivity spočíva v tom, že rozvíja schopnosti žiakov, ich samostatnosť, iniciatívu a tvorivosť. Uvedomelosť a aktivita sa musia prelínať celým vyučovacím procesom. Uplatňovanie zásady uvedomelosti a aktivity si vyžaduje zo strany učiteľa: -využívať vstupné a priebežné motivačné metódy, -využívať predchádzajúce vedomosti a poznatky žiakov z mimoškolského, nezámerného učenia, -uplatňovať adekvátne vyučovacie metódy vo vzťahu k obsahu a povahe učiva, ale aj k vekovým osobitostiam žiakov, -uplatňovať aktívnu a tvorivú činnosť žiakov s využívaním problémových metód vyučovania, -umožniť žiakov využívať získané vedomosti a zručnosti v konkrétnych činnostiach, v praktickej činnosti, -umožniť žiakom realizáciu vlastných tvorivých a netradičných prístupov, -sústavne kontrolovať a hodnotiť dosahované výsledky, na základe zisteného korigovať a usmerňovať ďalšie činnosti žiakov, -klásť na žiakov primerané požiadavky, -rešpektovať individuálne osobitosti žiakov. Zásada názornosti Vyjadruje požiadavku, aby žiak získaval nové vedomosti, spôsobilosti, zručnosti a návyky na základe konkrétneho zmyslového vnímania predmetov a javov. Význam zásady názornosti vyplýva z podstaty poznávania ako procesu. Na začiatku poznávacieho procesu je priama zmyslová skúsenosť, potom sa tvoria predstavy, a až potom pojmy. Z konkrétnych operácií s vecami vznikajú myšlienkové operácie. Voľba druhu názoru závisí od viacerých činiteľov: -od vekových osobitostí žiakov (čím je ročník nižší, tým viac pozornosti treba venovať názornému vyučovaniu), -od povahy učiva vyučovacieho predmetu, -od fázy vyučovacieho procesu (inú funkciu má názor pri motivácii, inú pri vytváraní nových vedomostí a inú pri fixácii vedomostí a zručností a pod.). Uplatňovanie názoru si vyžaduje venovať pozornosť aj psychologickým požiadavkám. Ide najmä o nasledovné: -primeranosť názoru (množstvo pomôcok neznamená, resp. nemusí znamenať prínos pre pochopenie učiva, zanedbávanie názoru vedie zasa k nejasným vedomostiam, k nekonkrétnym predstavám), prílišné preceňovanie názoru brzdí rozvoj vyšších poznávacích procesov, -ak má názornosť plniť ciele, potom podľa možností treba do procesu vnímania zapojiť čo najviac zmyslov, -názor musí byť primeraný vyučovaciemu cieľu. Funkciu názoru okrem učebných pomôcok a rôznej didaktickej techniky plnia: -pozorovanie skutočných predmetov a javov, -nepriamy názor (kresby, fotografie, diafilmy, filmy, atď.), -názorné predstavy (vyvolané rozprávaním, príbehmi), -vzťahové prežívanie (prežívanie vzťahov, citového napätia, odvahy, a pod.).

od teba sa mi toto asi najviac páči(čo som zatieľ čítal)*

...aha tu som to pisal...usmev...

charlied
21. 08. 2005
Dát tip
Tieto Tvoje vety (písal som Ti o poradí slov), mi zatiaľ najviac sekli. Toto sa mi páči najviac...(neviem ako Tebe)

...vsak na mojom nazore nezalezi... ...dolezite co sa paci tebe... ...vies ja mam dielka pospajane s urcitymi obdobiami...preto sa radsej vraciam k tym uprimnym...aj ked mozno horsie napisanym... ...napr. Tisko...Spis...Odpad...Pozhasinane...atd... ...ale vdaka...

charlied
21. 08. 2005
Dát tip
Prrresne. Celá moja tvorba, to sú tiež ako u Teba, časy a obdobia (aj keď nechápem výraz úprimné). Z mojích diel (vrátane dátovania, na ktoré, možno si si všimol, si potrpím) sa dá zostaviť môj život. (Nakoniec, napr."V temnotách" vysvetľuje celý moj životopis.) Sú veci, samozrejme aj u mňa, v ktorých nemôžem odobrať, ani pridať jedinú čiaročku. Ozaj, kedy mi dáš na seba mobil? Nie som buzerant.

...uprimne...take ktore su spojene s nejakym silnym podnetom... ...nevymyslene...cisto len obkreslene pocity... ...nemam mobil... ...vid. Pozhasinane...

charlied
21. 08. 2005
Dát tip
Vsimol som si to, len som si myslel, že časy sa odvtedy možno zmenili a že už patríš medzi nás (ako mi napísal Motýľ keď som si kúpil mobil) buržoázne prasatá.

charlied
20. 08. 2005
Dát tip
Podľa mňa si umelec; a keď vravím umelec, tak tým myslím umelec. (netlačím sa Ti do riti, ale dík, že o mňa sem-tam zakopneš)

charlied
20. 08. 2005
Dát tip
Zabudol som dať typ.

....nemyslim si... ...ale vdaka...

Bix
03. 05. 2005
Dát tip
Vymýšľaš autenticky.

...hej mam pamat na hluposti...a pocul som ich dost...tak len spracuvavam...

Ariela
04. 04. 2005
Dát tip
moze byt :) *

...vdaka za vsetky ohlasy...

haidi
08. 12. 2004
Dát tip
kde tam, niekde pri divadle Arena? pre dvoma tyzdnami som tam bol na koncerte Hooverphonic, bolo to fantasticke a aj vyhlad odtial bol dost dobry

...neviem kde je arena.... ...kusok od krcmy... ...hlavne byvam dost vysoko...

haidi
04. 12. 2004
Dát tip
perfektne, PERFEKTNE...je 2.20, je po party, som v zasranom petrzalskom byte a nejak ma to chytilo... tip

...petrzalka ma tiez svoje kuzlo...tu byvam...a mam pekny vyhlad na hrad...bystricu...a aupark...aby som nezabudol... ...vdaka...

Nallien
02. 12. 2004
Dát tip
jeeeee.... panečku to se mi líbi.....moc že vám tu slovenštinu závidím....moc pěkně s ní nakládáš... osůbko, to je takové romantické...uplně se z toho rozplývám... upřímný Tiiip

..z takychto veci nemavam depresiu...to nemusis mat strach...

maia
14. 08. 2004
Dát tip
Super. :-)

maii...tusim si sa nahnevala...prepac...blbo to vypalilo...uvedomil som si to az ked som vypol net.... ...nabuduce budem musiet viac uvazovat...

maia
13. 08. 2004
Dát tip
:-) si zlaty. Neurazila som sa. Dufam, ze sa kvoli tomuto nasmu dialogu nebudes umarat depresiou, to by ma mrzelo. :-)

maia
11. 08. 2004
Dát tip
To je akoze pozvanie? :-)

..to je fakt...

maia
11. 08. 2004
Dát tip
Aha, takze fakt pozvanie. ;-)

maia...no dobre tak pozvanie...ked tak velmi po nom tuzis...

maia
11. 08. 2004
Dát tip
Ja? Si nechaj. :-)

tang,,,tak vdaka... ...jachyma poznam skor okrajovo...priznam sa... ...a zasa nie som taky fans aby som ho prenasledoval po krcmach... ..ale keby som mal cestu.... apropo...phe...je akoze praha??? maia...tadsej nie...potrebujem mat na to spravnu atmosferu...krcma bar kaviaren...takto ma to nebavi...

tanganika
10. 08. 2004
Dát tip
jachym je zaujimavy autor...odporucam, pacil by sa:) hej, pha je praha:)

...urcite sa budem snazit dobehnut zameskane...

tanganika
08. 08. 2004
Dát tip
aj topol je fajn:) ale radsej mam jachyma...btw filip pravidelne sedava v podniku ouky douky v phe...keby si mal cestu okolo a chut na kus reci:)

maia
07. 08. 2004
Dát tip
Ako to, ze neveris na take nieco, ked takym niecim zijes. :-) Chromy? Zasa nerozumiem... tomu o kruzeni uz hej. :-)

...hawking...alebo tak nejak sa vola...ten fyzik...je na invalidnom voziku...to je ten co so svetom komunikuje iba cez pocitac... ....ale to si nevsimaj som sa chcel len pochvalit s mojim vedomostami... ...akoze tak zijem???...zase ja niecomu nerozumiem...

maia
07. 08. 2004
Dát tip
No zijes predsa svoj realny svet a realni ludia ta poznaju uplne inak ako ludia z virtualneho sveta a potom je este svet, ktory zobrazujes cez svoje literarne dielka a ten hovori o uplne inom Assu... ako je ten realny a virtualny. Ok? Rozne urovne zitia... :-)

...ja chapme...ale povedal by som ze kazdy clovek ma pozna inak...taka skladacka... ...a aj tie dielka...su len sucastou skladacky...jedneho cloveka...aj ked su vymyslene...teraz uz asi prilis filozofujem ...radsej to nebudem rozpitvavat...

maia
07. 08. 2004
Dát tip
Kludne mozes, nenahnevam sa. Ved aj ja som skladacka. :-) Puzle. :-)

maia
06. 08. 2004
Dát tip
:-) * Take od srdca.

maii...take vymyslene...inac to s tymi kruhami...to som tam dal nezavisle od tvojej poslednej kritiky... ...co len dokumentuje ze som si toho vedomy... vdaka...

maia
06. 08. 2004
Dát tip
Aj vymyslene moze byt od srdca. To su predsa tie paralelne svety, nie? A tomu s kruhami, ci cim a poslednymi kritikami nerozumiem. Lopatisticky skus...

...narazam na tvoju poznamku o nezmyselno kruzeni myslienok... ...paralelne svety...ja neverim na taketo nieco... ...nakoniec...aj ten chromy...hawking...ci jak sa vola...trepal nieco ze to mozno tak nebude... ...ale teraz hlavne nehorazne trepem....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru