Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

podzim

24. 09. 2000
7
0
3666
Autor
JET

uvařte si čaj, zavřete všechna přebytečná okna a oblékněte si teplý svetr...

Podzim měl barvu přezrálé hrušky. Sezóna u jezera skončila a pohled na vrcholky hor měl příchuť slastné trpkobolnosti. Chladný vítr prošacovával Jeffovo tříčtvrťák a snažil se vlést i pod čapku. Jeff sypal svým miláčkům zrní z misky a kochal se pohledem na klidné jezero. Miloval tuhle část každodennosti,tolik nasáklou nekonečným klidem. Zrakem pohladil hladinu jezera a vrcholky hor, jako když jazyk přejíždí po ostřím zubů a v těle ho zamrazilo. Bylo to jiné mrazení než znal. Upustil misku se zrním. Pomalu se otočil a zkontroloval dálku, která jej dělila od domku. "Ne, ještě to nesmím vzdát..." řekl si polohlasně. Úmyslně nezavřel dvířka voliery a nejistým krokem se šoural k domku. Čas přestal tikat. Snad i vítr přestal foukat, jen aby umocnil dramatičnost té chvíle. Jeff si rozpačitě nevěděl rady s pocity, které mu rejdily pod kůží. "Ne, ještě to nesmím vzdát..." Pomalu otevřel dveře od pokoje a sundal si čapku.Vyklouzla mu z ruky a jako kámen, který padá ze srdce, se zřítila na zem. "Ne, ještě to nesmím vzdát..." Rozechvěle, připomínajíce slepce, osahával zeď a almaru, aby se mohl shýbnout pro čapku, která se zdála tak nekonečně hluboko. Dokázal to, nahmatal jí a pozvolna a opatrně se narovnával, jakoby měl strach , že se zlomí v pase. Čapku pověsil tam, kam patří, tam, kam jí věšel každý den, tam ,kde měla své letité místo. Odšoural se k telefonu a přenesl jej na stolek k ušanu. Roztřeseně a velmi zdlouhavě si usedl."Ne, ještě to nesmím vzdát..."povzbuzoval se. Rozhodl se dát si nohu přes nohu a té myšlence se usmál. Nikam nechvátal, přesto cítil, že by si měl pospíšit. Zvedl sluchátko a vyťukal telefonní číslo. "...dobrý den... dovolali jste se do Falk Industry, co pro vás mohu udělat?..." "...dobrý den..., prosím..., mohl bych mluvit se Zackem?.." "...je mi líto, pane, ale pan Falk má zrovna jednání,... mohu něco vyřídit, zdělte mi,prosím, vaše jméno a telefonní číslo, předám jej panu Falkovi osobně.." "...jmenuji se Falk, Jeff Falk..a číslo je....." "...ježiši kriste, ježiši kriste, pane Falku, prosím vás omluvte mě, nepoznala jsem vás po hlase, již dlouho jsem vás neslyšela, okamžitě vás spojím..." "...Haloooo?, tati...., tati..., ani nevíš jak jsem šťastný ,že voláš, ...jsi v pořádku?...stalo se něco?.." "...ano, Zacku, jsem v pořádku, taky tě rád slyším..." "...Tati,... znamená to snad, že jsi konečně přistoupil na můj návrh?...víš, strašně mě to trálilo, že jsme se pohádali...ale chtěl jsem a stále chci pro tebe jen a jen to nejlepší, nechtěl jsem tě v tom baráku nechat samotného..uvidíš, že u nás budeš jak v bavlnce..." "...Zacku, já už se na tebe nezlobím... ale pochop, že jsem to tu nemohl opustit..." "...Tati...tati... máš nějaký unavený hlas, jsi opravdu v pořádku?..." ".. Zacku, jsem v pořádku...opravdu..." "...Tati, já jsem tak šťasný...okamžitě volám Eli...a posílám pro tebe auto...tati, prosím tě všechno to tam nech...vem si sebou jen to, co máš opravdu rád...o ostatní se postaráme..." "..dobře, Zacku, udělám to, jak říkáš..." "Tati... ani nevíš, jak jsem šťastný... odpoledne pro tebe přijede auto s Eli ... já teď musím letět...strašně se těším na setkání...večeřet už budeme spolu..." "...dobře, Zacku, budu čekat...měj se zatím krásně..." "... Tati, ty taky...těším se.." Zavěsil telefon. Překontroloval ležérnost přehození nohy přes nohu. Pomalinku si zapnul knoflíček u krku a ruce složil do klína. Usmál se a navždy si odnesl sebou úplně všechno co měl rád.
vero
02. 05. 2002
Dát tip
wow, bolestivé...mrazivé.../*

AZALIN
06. 05. 2001
Dát tip
............... čas přestává tikat ..........

JohnieBass
05. 05. 2001
Dát tip
Smutná povídka, ale zajímavá.Hlavně se mi líbil vložený dialog. Zdraví Tě J.Bass

StvN
03. 01. 2001
Dát tip
Mě se to taky líbí.

V_4_C
20. 10. 2000
Dát tip
Moc pěkný, smutný, pravdivý, ale krásný ...jen houštěji :o) TIP

Bambulka
04. 10. 2000
Dát tip
ufff!!! asi jsem nějak přecitlivělá, ale dostal jsi mě, mám nějakou rozmazanou obrazovku :o) človíčku, tak jemný ...kam Ty na to chodíš? jo, bez váhání TIP*! Šílka: takový rady si nech, kam bych pak jako rybička chodila plavat?:o)

Merle
02. 10. 2000
Dát tip
Lance: česká/nečeská jména, to je jen autorova věc... to co jsi napsal není argument

Lance
30. 09. 2000
Dát tip
Fajn námět, dobře zpracovaný. jen tě prosím: Zkus používat přeci jenom česká jména. Ber jak ber, jsme přeci jenom v čechách

JiKo
30. 09. 2000
Dát tip
TADY: "...je mi líto, pane, ale pan Falk má zrovna jednání,... mohu něco vyřídit, zdělte mi,prosím, vaše jméno a telefonní číslo, předám jej panu Falkovi osobně.." Má být jméno Zack a ne falk což? Jinak dost dobré i když se přiznám že v polovině mě napadlo že se brání ( kvůli tej zimě) spálit tu almaru aby se zahřál. Konec mě vyvedl z hlubokého omylu ...

JiKo
30. 09. 2000
Dát tip
Aha teď sem to pochopil Zack je křestní jméno, takže je to dobře :-)) Sory

Yeziiinka
30. 09. 2000
Dát tip
Vážně krásně čtivé a mrazivé. -jen mě tam trošku nakopl ten západočeský "Jeffovo třičtvrťák" ;o)

Falka
25. 09. 2000
Dát tip
Tak ráda tě čtu... taky pro ten mráz. *

Merle
25. 09. 2000
Dát tip
námět mi přijde slabší, ale ve tvým podání tak vůbec nevypadá... vůbec a to je umění

Šílená
24. 09. 2000
Dát tip
!!! mráz po zádech ...klid uvnitř a úsměv buddhů na rtech... - můj stav po dočtení... a jedna sesterská rada: vykašli se na akvárko a něco vydej, mám takový vtíravý pocit že umíš "docela" dobře psát;o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru