Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

si nebezpečný protivník

17. 08. 2004
4
1
6344
Autor
zvedavec

si nebezpečný protivník

 

tvoje údery

– podlé, nečakané a zákerné

 

a čo nemáš, za to necháš

vykrvácať

nič netušiaceho  iného

 

bez škrupúľ, aby si získala...

 

hľa,  tvoj obraz úspechu

 

 

...

 

 

i ja som nebezpečný protivník!

 

s rovnými cestami, výdržou

a hlavne stále viac bez strachu!

 

Možno zhorím,

ale nie strach je to, čo ma zastaví...


1 názor

zvedavec
27. 08. 2004
Dát tip
heslo asertivity mi pripadá úplne super: ibaže ja sa zase môžem spýtať hocičo, ak nevyžadujem odpoveď :-) a nevyžadujem, ale ako mám SKÚSIŤ zistitiť (ak ma názor niekoho zaujíma?) takže ďakujem za námahu s odpoveďou "odpustenie" som zrealizovala v praxi (toto je 1. fáza - fáza cerenia zubov, a samoposmeľovania sa, prebehla úspešne;-) - vydiskutovala som si to neskôr a v tejto chvíli nemám podľa mňa nepriateľa, iba kolegyňa vie, že s niekotrými vecami neuspeje. Vie aj to, že môžeme - v dobrom - pokračovať, a nemusí čakať odvetu

Liso
27. 08. 2004
Dát tip
to som rad! :)

Liso
26. 08. 2004
Dát tip
Hmm. Pozeram a neviem co mi chybalo. Mozno akesi "prekvapenie"... asi aj forma (je mi to akesi tazkopadne) aj obsah (nie tym co pises, ale skor asi ako sa toho zhostujes)... Ale je dost mozne, ze do mojho hodnotenia velmi zasahovalo moje vtedajsie naladenie... Je to tazke povedat preco... Ale poznas to heslo z asertivity! Nemusim vysvetlovat preco sa mi to nepaci! :-))) (iba zartujem!!! Rad by som Ti prezradil dovody svojho mensieho nadsenia! :) Vlastne mozno aj ten "filozoficky" obsah... Mozno mi tam v tom vitazstve chyba viac akehosi odpustenia... (a to asi chyba preto, ze vlastny strach je vacsi protivnik ako onen nebezpecny protivnik (ale mozno o nom (strachu) je nadpis :)

zvedavec
24. 08. 2004
Dát tip
ďakujem Vám za návštevu :-) Liso, aj som kde čo napísala, ale nešlo mi to ráno odoslať...tak to podstatne skrátim: vďaka. Ešte rozmýšľam, čoho sa Tvoja latka, keď už ju spomínaš, týka: obsahu, alebo formy, alebo...? :-)

Liso
22. 08. 2004
Dát tip
1. pismakovo vnimanie :) Zaujimave ako Ta beru mnohi Tvoji citatelia na Pismakovi :) Mozno by si mala napisat akysi "manifest" v ktorom popises svoje vychodiska pre tvorbu. Teda aby tak nejak neboli sklamani ti, co cakaju, ze pre ich pochopenie diela je dolezite pochopenie autora :-))) Inak ja teda osobne mam rad take to (a teraz sa dufam neurazis, lebo slova, ktore popisem aj tak nevystihuju celkom moj nazor) Tvoje naivne, surove, insitne umenie. :) Aj tu dialogovost a autoterapiu Tvojich textov mam rad :) Raz to mozno spolu s vybranymi komentarmi (aby bola zachytena ta dialogovost) vydas ako knihu! :))) 2. o strachu Strach je zaujimavy fenomen. Ten ktory popisujes ani nie je nejaky strach pred bolestou, ale skor nejaky hypertrofovany mechanizmus "omega" zaradovania sa v ludskej svorke... Akasi zazita "ustupova strategia" ktora dominuje/dominovala v Tvojom pristupe k ludom... Nenazval by som to teda celkom strach. :) A ak napriek tomu vnutornemu nutkaniu ustupit, predsa len volis "riskantnu" strategiu postavenia sa celom a vyjasnenia si konfliktu, nenazval by som to celkom "stale viac bez strachu" , ale skor "stale s vacsim odhodlanim strachu nepodlahnut".... Vysledok vyzera napovrchu rovnaky (clovek nie je zahnany do kuta), ale predsa len je to namahavejsie a energiu viac oberajuce ako ta lahkovazna samozrejmost inych ludskych jedincov, ktory s lahkou myslou vstupuju do "konfliktov" s ludmi :) Odporucil by som teda popri tom zvysovani schopnosti odhodlat sa na "zufale"/"riskantne" ciny (co je spravne a b_hdaj by sme to vsetci robili), naucit sa tiez "pokojnemu dychaniu" :) Nauceniu sa plavat vo vodach interpersonalnych (to tiez nikto nevieme dokonale, takze prosim ziadne komplexy! :) prepac prosim za tie hlupe kecy! (musim sa zamysliet aky strach si tym vlastne kompenzujem :) Ps. tip nedavam. Tiez uz mam na Teba nasadenu nejaku latku :)

Kačík
22. 08. 2004
Dát tip
myslím, že se mi to líbí

vesuvanka
20. 08. 2004
Dát tip
zvedavec - Přiznám se, že při čtení básně jsem také moc nechápala o jakého protivníka se jedná a až po Tvém vysvětlení jsem pochopila.... myslím, že jsi to vyřešila dobře..... díky a přidávám tip

zvedavec
18. 08. 2004
Dát tip
:-) nemám čo odpúšťať, vďaka za Tvoj veľmi milý príspevok, vítam kritickú časť Tvojho názoru ;-) Skúsim k tomu niečo: súdiace, nesúdiace - zažila som (pracovne) podraz, nad ktorým mi rozum zastáva, zastrašovanie a bez toho, aby mi moja vzdialená kolegyňa z iného mesta bola ochotná povedať, akej chyby som sa dopustila. Rozhodla som sa vypátrať, o čo ide. Nech by vyšlo aj to najavo, že som naozaj urobila chybu. Chcem vedieť akú...lebo nemala som dojem, že moji klienti majú výhrady. Vraj sa tam už nemám ani ukazovať, ani telefonovať..v žiadnom prípade. Vyriešila som to a celkom priamo. Nebol problém na mojej strane, išlo len o zastrašovanie (ak nemám byť ani len pri zisťovaní problémov, tak sa nemám možnosť obhájiť, ale ani zmúdrieť) NIe, nebola chyba na mojej strane. čo som cítila aj pri kontakte so zákazníkomi. Kolegyňa počítala s mojím strachom, pocitmi viny...takže sa prerátala. Išla som za vecou aj za cenu, že sa to rozvíri a dozviem sa naozaj o nejakom svojom prehrešku. Aj za cenu, že sa to dozvie môj šéf, a budú vážne problémy (teda to je moja možnosť zhorieť) Moja zásada- že vydierať sa nedám aj keby...rozhodla som sa správne. Len žasnem, čoho, akých, pre mňa nepredstaviteľných vecí sú ľudia schopní. Mám totiž v tejto chvíli dôvod sa domnievať, že aby ma odstavila, zvolila toto. Narozprávať čosi o mojich prehreškoch tým dotknutým potom a vyvolať prípadnú nespokojnosť s mojou prácou - ak tam nie som, nie je až tak ťažké. Neviem, čo povedia iní (možno sa to páčiť nebude), ale vlastne ja som chcela akosi túto vec dostať zo seba. Ďakujem všetkým za návštevu. :-)

synáček
18. 08. 2004
Dát tip
Diky, že jsi to vysvětlila... opakovaně jsem to četl... a přesto, že mi Tvůj postoj připadal chvályhodný (k jakémukoli protivníkovi)... tak - koho vlastně tím protivníkem myslíš... jsem stále nevěděl... asi by malá zmínka měla být v prologu... ta báseň se totiž tváří nadčasově... a protože (díky tomu, že Tys to tak nechtěla) není... dochází k rozporu... při jejím čtení… TIP... a díky!

zvedavec
18. 08. 2004
Dát tip
jaj :-)... ale ja len spracúvam svoje životné situácie, nie nepíšem básne ani nič, čo by malo byť myslené, ako čosi nadčasové. Hľadám - moje - riešenie svojich životných situácií. A keď nájdem čokoľvek, je úplne super, ak to môžem hodiť na papier (obrazovku) a podeliť sa s Vami. Nepíšem niečo, čo sa mjá tváriť či byť absolútnou pravdou, a vôbec nie niečím nadčasovým...A vďaka, že s zareagoval, synáček!

zvedavec
18. 08. 2004
Dát tip
jaj :-)... ale ja len spracúvam svoje životné situácie, nie nepíšem básne ani nič, čo by malo byť myslené, ako čosi nadčasové. Hľadám - moje - riešenie svojich životných situácií. A keď nájdem čokoľvek, je úplne super, ak to môžem hodiť na papier (obrazovku) a podeliť sa s Vami. Nepíšem niečo, čo sa mjá tváriť či byť absolútnou pravdou, a vôbec nie niečím nadčasovým...A vďaka, že s zareagoval, synáček!

reona
17. 08. 2004
Dát tip
uaa...porad existuji lide co na tohle veri? super :o) ale ja se budu drzet reality...

beda
17. 08. 2004
Dát tip
Tak, tak, ten postoj se mi velmi líbí. :-) *

Andulka
17. 08. 2004
Dát tip
Tady jsem trosku na rozpacich....protoze ta prvni sloka mi prijde takova soudici.....pokud autorka nemluvi o casti sebe sama....Ale v tom pripade mi pak neco chybi...malicky naznak....ze ja jsem mnoho...a dobro bojuje se zlem.... Tou druhou slokou mi pro zmenu mluvis z duse....akorat ja si na rozdil od tebe nereknu 'Mozno zhorim"...protoze ja verim..:-) To je snad prvni tvoje dilko....kde mam pocit...ze je to malicko mimo. Myslenka krasna...ale ze se ti nepodarila vyjadrit na 100%, protoze to je to, co ty vzdycky umis, to je to, co na tvym psani obdivuji. A tak mi odpust, dneska ti nereknu je to skvele....protoze na tebe mam moc vysokou latku...:-) Ale je uplne mozny, ze jsem trochu upracovana...ze mi tam neco nedoslo...tak me neber moc vazne...a radsi si pockej, co tomu reknou ostatni... Vis, ja kdyz napisu chytre veci, tak vyzni desne hloupe. A ty vzdycky dokazes , ze ty chytre veci od tebe....vyzni tak akorat...:-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru