Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Balada o vepříku Pepíkovi a řezníku Josefovi

25. 08. 2004
31
2
14751
Autor
Empty

     Řezník Josef dobrušuje sekyru a chystá se popravit čuníka Pepíka. Má slzy v očích, ale musí to udělat. Pepík totiž patří faráři a u Josefa si ho jen uskladnil. Řezník se již mnohokrát pokoušel čuníka od faráře koupit, ale neúspěšně. Je to totiž tuze škodolibý farář a dělá mu evidentní radost, že řezník má Pepíka rád a může mu jeho smrtí ublížit. Právě včera Josefovi nařídil, aby Pepíka zabil. Do vsi má přijet církevní rada, proto je potřeba chutné maso. Pepík je velice pěkný vepřík, ale bohužel celý libový, což v tuto chvíli hraje jasně v jeho neprospěch.

     Josef přijde ke chlívku a padne na něho strašná deprese. Uvědomí si totiž, že v Pepíkovi má jediného opravdového přítele. Kdysi vlastnil pejska Honzu, ale toho si opilý myslivec Karel spletl se srnkou a kupodivu se strefil. Josef byl po ztrátě svého kamaráda velmi zdrcený a dlouho v něm přetrvávaly sebevražedné sklony. Dostal ho z toho právě až Pepík. Vrátil mu chuť do života. Teď však nastala naprosto absurdní situace. Musí svého nejlepšího přítele zabít, a to ještě v den, kdy mají oba svátek. Otevře dveře do chlívku a přistoupí k Pepíkovi.

 

Josef:   Ahoj Pepíku

Pepík:  Nazdar! Nemáš cigáro?

Josef:   Mám...

    

     Josef  podá Pepíkovi cigaretu a zapálí mu.

 

Pepík:  Co se tak pitomě tváříš Josef?

Josef:   Dnes musím vykonat něco, co si do smrti neodpustím.

Pepík:  Snad nechceš oddělat Panímámu?

Josef:   Tu ne...

Pepík:  Tak že by Pantátu?!

Josef:   Ne Pepíku, toho taky ne...

Pepík:  Tak že by to byl tvůj bratr?

Josef:   Kdepak.

Pepík: Tak koho sakra?

Josef:   Zítra přijede církevní rada a farář potřebuje libové maso...

Pepík:  Do prdele...

Josef:   Také z toho nemám radost. to bych raději zabil Panímámu, Pantátu i bratra dohromady! Oni mě nikdy nepochopili, ty jo...

Pepík:  Do kdy to máš udělat?

Josef:   Do osmi do večera...

Pepík:  To znamená, že máme ještě pět hodin. Ještě k tomu máme oba svátek, takže dones flašku nějakýho chlastu, ať si alespoň naposledy užiju.

 

     Josef odejde aby se vzápětí vrátil s flaškou rumu a demižonem vína a dá se s Pepíkem do slavení. Čas ubíhá pekelným tempem a hodina "H" se kvapem blíží.

 

Josef:   Nemůžu tě zabít Pepíku!

Pepík:  Nebuď měkkej! Víš, jak by tě pak sousedi pomlouvali?

Josef:   A tobě se chce umřít?

Pepík:  Nechce, ale farář mě koupil právě proto, aby mě jednou mohl zabít a sníst. Tak to prostě chodí, tohle nezměníš.

Josef:   Ale já nechci! Nechci ztratit dalšího přítele! Na tohle já nemám!

Pepík:  Chovej se jako chlap! Jseš přece řezník! Už si zabil tolik prasat a najednou takové cavyky!

Josef:   Ale ty nejsi obyčejné prase! Jsi můj čuníček! Můj Pepíček! Jsi jediný, kdo mě chápe!

Pepík:  Hluboce si mě zklamal Josef! Já myslel, že si tvrdej chlap.

Josef:   To je jen taková slupka. Ve skutečnosti jsem strašná citlivka. Já tě nezabiju! Ať to udělá někdo jiný!

Pepík:  Tak to prrr kámo! Jestli mě má někdo oddělat, tak chci, abys to udělal ty! Je to moje poslední přání a to musíš splnit!

Josef:   Proč mi to děláš ještě těžší?!

Pepík:  Protože se chováš jako normální slaboch!

    

     V tom okamžiku vejde do chlívku obtloustlá prasečí postava pana faráře. Jeho tučný obličej zdobí prořídlý knírek a oči, z nichž každé švidrá na jiné místo.

 

Farář:   Už je skoro osm...

Josef:   Vážně? Ten čas tak utíká...

Farář:   Konec legrácek. Sejmi vepře!

    

     Josef drží v ruce sekyru a příšerně se mu klepou ruce. Farář je už nervózní a Pepík též.

 

Josef (plačíc): Pane farář a nešlo by sehnat jiného vepře. Kousek odsud má statek sedlák Jindra, který má osm čuníků. Určitě by se tam našel také nějaký stejně libový, jako tady Pepík!

Farář:   Tak poslyš Josef! Tohle je můj vepř a sním ho já a církevní rada. Už žádné kecy, koukej mu tu sekyru zatnout do tý jeho tlustý palice!

Pepík:  Hele Josef, nerad tě ještě vyrušuju, ale byl bych ti vděčnej, kdybys mě prvně omráčil tupou stranou sekyry a až pak mě zabil tou ostrou. Uděláš to pro mě?

 

     Josef  pozvedne sekyru tupou stranou proti Pepíkově hlavě, zavře oči, zatají dech a poté jí prudce švihne. Když otevře oči, spatří Pepíkův zčásti překvapený a zčásti nechápavý pohled. Pohlédne tedy na svoji sekyru a zjistí, že v ruce drží pouze topůrko. S velmi neblahým tušením se ohlédne za sebe a spatří kovovou část sekyry, zakleslou v útrobách farářovi hlavy.

 

Pepík:  Myslim, že jsi pěkně v prdeli...

Josef:   Ale já jsem nechtěl, vždyť si to sám viděl! Byla to náhoda!

Pepík:  Všichni vědí, jaký máme my dva vztah. Tohle ti nikdo neuvěří. Zabil si faráře. Si v pěknym průseru.

 

     Najednou do chlívku vejde farářův učeň Mirek.

 

Mirek:  Zdravím, neviděli jste faráře?

Pepík:  Ne!

Josef:   Proboha Mirku! Já ho asi zabil!!! Ale já nechtěl! Vážně! Támhle leží!

Pepík:  Seš vůl Josef...

Mirek:  Pan farář má zatnutou sekyru přímo vprostřed hlavy a ty mi tady tvrdíš, že jsi nechtěl?                         Dobře vím, jaký vy dva máte vztah. Tohle ti nikdo neuvěří. Zabil si faráře. Si v pěknym průseru.

Josef:   No tak! Pepíku! Řekni mu, jak to bylo!

Pepík:  Byl jsem to já!

 

     V tu chvíli přijde do chlívku četník Karel

 

Karel:   Jdu takhle náhodou kolem chlívku, najednou mě napadne, zda-li se zde neodehrává něco nekalého a hle! Mrtvý farář! Instinkt mě nezklamal.

Pepík:  To byl Mirek! Chtěl zaujmout farářovo místo, proto ho zabil!

Mirek:  Co prosím?!

Josef:   Dost těch lží! To já jsem ho zabil!

Pepík:  Seš vůl Josef...

Josef:   Ale bylo to nechtíc!

Karel:   Dobře vím, jaký vy dva máte vztah. Tohle ti nikdo neuvěří. Zabil si faráře. Si v pěknym průseru. Nechť o tvém osudu rozhodne církevní rada!

 

     V tu chvíli přijde do chlívku jakýsi muž v černém hábitu.

 

Karel:   Vás jsem v tomto kraji dosud nezahlédl. Můžete udat svoji totožnost?

Muž:    Jmenuji se Církevní Rada a mám zde sraz s panem farářem.

Pepík:  Leží za tebou...

Rada:   Pro boha svatého! Kdo to udělal?!

Pepík:  Byl to tady četník Karel a farářův učeň Mirek a teď se to snaží hodit tady na chudáka Josefa.

Karel a Mirek: Co prosím?!

Josef:   Dost těch lží! To já jsem ho zabil!

Pepík:  Ty seš vážně vůl Josef...

Josef:   Ale bylo to nechtíc!

Rada:   Sice nevím, jaký máte s tím čunětem vztah, ale moc vám nevěřim. Každopádně jste zabil faráře. Jste v pěkném průseru! Zavřete ho!

 

     Karel poté odvede Josefa do žaláře. Ten sedí v koutě a je šťasten, že se, kvůli rozruchu kolem vraždy faráře, zcela zapomnělo na Pepíka. Poté přemítá, co ho asi čeká a nakonec usne.

     Ráno ho probudí jakýsi hlas venku.

 

Hlas:    Dámy a pánové! Právě dnes začínají církevní slavnosti! Můžete se těšit například na smuteční pochod, upalování čarodějnic a  kacíře, který nám zabil faráře, dále na slavnostní jmenování nového farmáře Mirka, fotbalový zápas se satanisty, v případě prohry církevního týmu popravení střelců branek satanistického týmu a na závěr přijde grilování libového prasátka!

 

     Josef se rozbrečí, ale pak mu najednou vše přijde velmi romantické. On i jeho přítel skončí na ohni, protože se znelíbili církvi. Stali se z nich mučedníci. Jsou vlastně hrdinové. Napadne ho, že jednou se bude v učebnicích o nich psát, coby o nástupcích Jana Husa. V posledních hodinách života ho tedy zaplaví hrdost.

     Pepík slyšel ze svého chlívku hlas také, ale zachovává si realističtější postoj. Umřel by tak jako tak. Uvědomí si však, jaký blbec je jeho nejlepší kamarád, když se ani nepokusil shodit to aspoň na Mirka, který měl stejně tak silný motiv.

               


2 názory

Samuel2211
30. 08. 2012
Dát tip
Pěkný :D pobavilo, řada replik úžasná

Morče11
20. 10. 2008
Dát tip
Ty vado, hustýý! Fakt fajn. Hezký. Pěkný. Vtipný. Chytrý. Možná jen ten konec až moc brutální??

Kaderas
28. 01. 2006
Dát tip
czupr! *

sidonia
15. 01. 2006
Dát tip
moje oblibena... avi:)

solomon
15. 01. 2006
Dát tip
dik sid..konečně pořádný avi...je to bombový, zvlášť pepa je borec... *

solomon
15. 01. 2006
Dát tip
avi

solomon
15. 01. 2006
Dát tip
avi

charlied
04. 09. 2005
Dát tip
si umelec...tip

mad_orgasm
30. 07. 2005
Dát tip
hehee..otipuju ;)

melpamene
12. 07. 2005
Dát tip
paráda..

Rabb
27. 06. 2005
Dát tip
Farář - obtloustlá prasečí postava - myslel jsem, že ho nakonec Josef s Pepíkem zapíchnou a jeho maso předhodí slavnosti. Zasmál jsem se:) T!P

Godfrey
24. 04. 2005
Dát tip
V tu chvíli přijde do chlívku jakýsi muž v černém hábitu. Karel: Vás jsem v tomto kraji dosud nezahlédl. Můžete udat svoji totožnost? Muž: Jmenuji se Církevní Rada a mám zde sraz s panem farářem. Pepík: Leží za tebou... *

Empty
24. 04. 2005
Dát tip
Díky, tohle je moje nejlepší. Dokonce už ho hrál i ochotnickej soubor:-)

Godfrey
24. 04. 2005
Dát tip
Empty: Četník Karel je prostě nejlepší postava.

sidonia
23. 03. 2005
Dát tip
jo, "Sejmi vepře" .. to je mazec:) celý je to hustý:) *t

klipeto
02. 02. 2005
Dát tip
Karel: Jdu takhle náhodou kolem chlívku, najednou mě napadne, zda-li se zde neodehrává něco nekalého a hle! Mrtvý farář! Instinkt mě nezklamal. :)))))))) voe t*

chaImin
01. 02. 2005
Dát tip
huhuhahuhá! miluji detektivky 8^) ***!

tip za upálení střelců branek moc sem se bavil

gindar
30. 01. 2005
Dát tip
Vinikajícní ... já se jmenuju josef.... chudáci jmenovci! tip

:) sejmi vepře:)! ...farář má zatnutou sekyru přímo vprostřed hlavy a ty mi tady tvrdíš, že jsi nechtěl? Dobře vím, jaký vy dva máte vztah. Tohle ti nikdo neuvěří. Zabil si faráře. Si v pěknym průseru....... ...... Pepík: Seš vůl Josef... Josef: Ale bylo to nechtíc! Karel: Dobře vím, jaký vy dva máte vztah. Tohle ti nikdo neuvěří. Zabil si faráře. Si v pěknym průseru. Nechť o tvém osudu rozhodne církevní rada!...... od Tebe vždycky kvalita:).....tip si Pepounci zaslouzi:)..

Empty
29. 01. 2005
Dát tip
Díky moc, žes svůj čas trávila četbou mojí tvorby, moc to pro mě znamená a jsem ti za to moc vděčný a pokud se ti líbí, mám ještě větší radost:-)

Dobré, originální... Jenom mě poněkud zarazilo, že Mirka jmenovali farmářem... Možná, aby lépe pečoval o své ovečky... :) T+Klub

*

Nátěr :o)) *** A jak se povedla ta hra jsi mi ještě pořádně neřekl :o)

Aleya
26. 12. 2004
Dát tip
:)). Nejvíc se mi líbila jednočlená církevní rada. *t

Petr_Pan
11. 12. 2004
Dát tip
Konečně jsem to dočet - super !! :-)) TIP

Lancelott
01. 11. 2004
Dát tip
Tahle se trošku vymyká těm předchozím...aspoň z mého pohledu...fakt dobrá...Tip

Empty
30. 08. 2004
Dát tip
Díky nicol:-)

noeran
28. 08. 2004
Dát tip
až mi z toho včera chcípnul počítač... :) je to opravdu dobrý, nic voštěchtanýho ani přepřeovanýho he? teď nevím, jestli si sama rozumím :)) ... ale víš, jak to myslím, ne? ....... ne...? :))) Ttt

Empty
28. 08. 2004
Dát tip
noeran: Díky, asi vim co máš na mysli a jsem rád, že máš takový názor.-)

Nicollette
28. 08. 2004
Dát tip
"Sejmi vepře" hey, Empty, to je hláška :))) .....ty rozhovory sou faktoš povedený :-))) líbí ...:-))) *** (a díky) ...........nic

Empty
27. 08. 2004
Dát tip
dík

JeanJoche
27. 08. 2004
Dát tip
Tak královsky jsem se už dlouho nepobavil...

Lasy
26. 08. 2004
Dát tip
:o)) pobavilo . . . Lasy

Empty
26. 08. 2004
Dát tip
Jenom pro srovnání: Písmák=1 tip -> zatím zcela zapadá Literra=13 tipů -> nejůspěšnější moje dílko na tomto serveru Je zajímavé pozorovat jak stejné dílko způsobí zcela odlišný ohlas na dvou stejně zaměřených serverech... Ale není to stížnost, zatím měla moje dílka stejný ohlas na obou serverech, ale teď je rozdíl docela hustý...

bam_margera
26. 08. 2004
Dát tip
:-))) "Sejmi vepře" "zápas se satanisty" :-))) dokonalá schíza, moc dobrý :-) *

bam_margera
26. 08. 2004
Dát tip
jo mimochodem, dneska tě prostě nemůžu dočíst, kašlu na tebe, nebo se podělám smíchy :-)

parallelka
25. 08. 2004
Dát tip
docela jsem se u toho pobavila...hlavně jak Pepík vždycky řekl něco trefného na adresu Josefa..:o)

Empty
25. 08. 2004
Dát tip
Díky!

JazROY37
25. 08. 2004
Dát tip
Jo, Empty...pobavils...:) Lepší než se nudit a zkoušet extrémy... :) Dobrý...

Hip_Zdenda
25. 08. 2004
Dát tip
Dobrý :o) Ale to už jsi psal kdysi dřív, ne? Tip :o)

Empty
25. 08. 2004
Dát tip
Jo, ale teď sem to našel:-)

Hip_Zdenda
25. 08. 2004
Dát tip
Mám takový pocit - nepozměnil jsi náhodou trochu ten konec? Když sem to četl tehda v Rugby tak to myslim končilo jinak, ne? :o)

Empty
25. 08. 2004
Dát tip
Já totiž našel jen první polovinu:-))))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru