Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

neodbytne

26. 08. 2004
2
0
2308
Autor
zvedavec

Neodbytne

zjavila sa mi myšlienka,

že muž, o ktorom toľkí veria,

že je Bohočlovekom,

 

že i on  bol prislabý,

keď sa musel pozerať

na to, ako niekto trpí...

 

a na rozdiel odo mňa

zimprovizoval malý obrad,

niekedy

s obyčajnými , vlastnými

slinami

a bolesť druhého odišla.

 

„Tvoja viera Ťa uzdravila.“

 

Nie on, viera.

Nie v Boha, v uzdravenie.

Alebo možno aj viera v moc

Ježiša,

V jeho, pomáhajúcu potrebu

zasiahnuť.

 

Prvý raz v živote

domyslela som túto myšlienku

opovážlivo do konca

a ...chcela by som sa podobať!

 

Povedať,

choď Tvoja viera Ťa uzdravila!

 

Urobiť úkon, ktorý ma napadne.  

 

Keď sa mám podobať ,

tak aj v tomto dosiahnuť,

že nebudem sa musieť

ďalej na iných pozerať,

ako trpia.

 

mať možnosť

božsky vyriešiť svoju slabosť


kaktusik
30. 08. 2004
Dát tip
zvedavec - myslím, že viera ako taká, sama o sebe nie je darom ako čosi výnimočné, čím sa jeden človek odlišuje od toho druhého, ona je v nás, tak ako v nás bije srdce, ako tam kdesi tušíme aj lásku, voľnosť, či smiech, je v každom, a podľa seba, iba ak sa jej dotkneme a necháme to, čo je v nás vyplávať na povrch,aj my sami v tom môžeme byť a zažiť to. A teda si myslím, že aj na viere treba pracovať a pestovať ju. Aby nebola slepá, ale aby bola vnútorným prežitkom. Našou jednotou. Aby mohla jedného dňa vykvitnúť. :-) A hranice - tie asi závisia osobitne na každom jedincovi zvlášť.

zvedavec
29. 08. 2004
Dát tip
Liso: neviem, ako byť opatrná. Asi to nemyslíš tak, že na niektoré otázky nemám hľadať odpoveď, alebo áno? Ivanka : ale teraz sa mocem zase v kruhu: závisí od veľkosti viery, koľko toho človek dokáže, aké sú tie hranice? Môže sám zapracovať na svojej viere? Lebo mnohokrát sa nedostatok (neexistencia) viery vyčíta. Lebo viera v niečo - niekoho dodáva strašne veľa síl, nasmeruje, taký človek, ktorý naozaj verí, dokáže strašne veľa. Viera dodáva vnútorný pokoj aj v časoch, keď je človeku objektívne veľmi zle. Ale ako veriť, keď niekto neverí? Riešenie je možno slepá viera, ale to už za požehnanie nepovažujem. Musím mať nejaký vnútorný dôvod, prečo verím. Na takom "ľudskom príklade" by som to povedala takto: v prípade človeka, ktorého som už spoznala a vážim si ho, "uverila som mu", aj keď náhodou bude konať inak, ako by som očakávala, na základe našich spoločných zážitkov a jeho predchádzajúceho života viem, že ASI sa vysvetlenie nájde a že síce momentálne nerozumiem tomu, čo robí, ale niečo zlé by s ním bolo nezlučiteľné, viem, že sa vždy obracia k dobru.. ak sa niečo stane, čo by som považovala možno za zlé, neuverím, že momentálne sa odhodlal slúžiť zlu! Budem mať veľa síl, aby som neodišla, hľadala, ak mi čosi poradí, budem nad tým rozmýšľať, hľadať motívy...budem sa snažiť pochopiť, budem sa s ním snažiť rozprávať o tom, ako to vidím ja - jednoducho ostanem, aj keby všetko navonok nasvedčovalo tomu, že som sa v ňom mýlila. Dovtedy, kým sa NEPRESVEDČÍM o opaku. Potom už by viera v neho musela byť SLEPÁ. Nechcem spolupracovať s niekým, o kom som presvedčená, že (dokonca, ak budem spolupracovať, aj mňa) smeruje a vedie k tomu, čo považujem za zlé, a tiež nechcem sa dať využívať, dovoliť, aby to zlo skúšal na mne, na môj úkor, ale ani na úkor iných ľudí. Veľmi podobné je to aj v prípade inej viery. Ako teda môže niekto "zapracovať" na svojej viere?

synáček
29. 08. 2004
Dát tip
Je to krásná úvaha… dlouho (od té doby, co jsi to přibila na vrata…) tu chodím okolo… Ne snad proto, že považuji tyto otázky za tabu… ne proto, že bych nerozuměl… vlastně nevím proč… až dnes – po Tvém opětovném vstupu vlastně zjišťuji, že všechno, co jsi tu sama napsala… je to, co jsem chtěl… a cítil zároveň… je to dokonalé… snad… až na jednu maličkost… totiž, že víra… hloubka víry záleží na naší vůli… na síle našeho rozhodnutí… a ochotě k tomu nevšímat si pochybností… které nás od dokonalé… bezmezné víry… odrazují… jinými slovy, nepodlehnout pokušení nevěřit bezvýhradně… Velmi krásně je toto vidět na příhodě z Nového Zákona… kdy Petr uviděl Ježíše, jak kráčí po moři… Petr na něho volá: „Pane, jsi-li to ty, poruč mi, ať přijdu k tobě po vodě!“ A on řekl: „Pojď!“. Petr vystoupil z lodi, vykročil na vodu… a šel k Ježíšovi. Když ale viděl vítr, přepadl ho strach, začal tonout a vykřikl: „Pane, zachraň mne!“ Ježíš hned vztáhl ruku, uchopil ho a řekl mu: „Ty malověrný, proč jsi pochyboval?“… TIP... a díky!

Liso
29. 08. 2004
Dát tip
Mal som na mysli, ze niektore odpovede (Tvoje) ako i odpovede, reakcie okolia mozu boliet :) A na niektore odpovede, bolesti este jeden ani nemusi byt pripraveny! :) Tak radsej opatrne a pomaly! :) Ved nakoniec si nedas pozor a stane sa z Teba hinduistka! :-)))

vesuvanka
29. 08. 2004
Dát tip
Pěkná a k zamyšlení... víra je opravdu asi dar.... někteří lidé snadno uvěří (teď mám skutečně na mysli křesťanství, víru v Ježíše a ve všechno co je psáno v bibli), a jiným to nejde (to je moje zkušenost) - i když uznávám, že myšlenka křesťanství je krásná, nedokáži se plně a cele oddat Bohu (tomu křesťanskému) - tak jak to křesťanství učí a vyžaduje a svěřit se mu úplně do jeho rukou (mockrát jsem na toto téma diskutovala s nadšenými křesťany,ale veškeré jejich argumenty byly pro mě nepřesvědčivé - totiž oni připouštějí, že Bůh nemusí například vyslyšet naše prosby, protože má s námi nějaký záměr (možná záhadný?), což vyvolává strach a nikoliv důvěru.... určitě bych dopadla stejně jako Petr z Nového zákona a pochybovala bych.... ale na druhou stranu člověk nějakou víru musí mít, musí věřit něčemu nebo někomu, kdo tu důvěru vzbudil, i kdyby to byla třeba pohanská božstva.... Ale "víra Tvá Tě uzdravila" má určitě něco do sebe a věřím, že pomáhá... Díky a tip

vesuvanka
29. 08. 2004
Dát tip
Prosím o avi - vidím, že jsi na Písmákovi

I_v_a_n_k_a
28. 08. 2004
Dát tip
nějaké asi jsou.ale nejsou stejné pro každého ...každý má jiné možnosti a proto i jiné hranice

I_v_a_n_k_a
27. 08. 2004
Dát tip
souhlasím s kaktusíkem...když věříš, máš sílu udlat vše

zvedavec
27. 08. 2004
Dát tip
Milý Barbar: ja neviem. Ak je tá možnosť, toto nie je vec rozhodnutia, ale veľkej viery a viera je - podľa mňa - dar.

zvedavec
27. 08. 2004
Dát tip
Kaktusík, Ivanka: Neviem, či všetko. Rozhodne veľmi veľa. Ale sú aj hranice? Aké a pre každého rovnaké?

Barbar
26. 08. 2004
Dát tip
mať možnosť božsky vyriešiť svoju slabosť............... „Tvoja viera Ťa uzdravila.“ ..........a nemáš????!!!

kaktusik
26. 08. 2004
Dát tip
ten posledný verš sa mi páčil najviac .. nakoniec myslím, že tu možnosť stále máme .. :-)

Liso
26. 08. 2004
Dát tip
:) Tazke su cesty uvah kam si sa vybrala! Bud opatrna!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru