Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Radost a smutek

28. 08. 2004
0
0
9274

Tentokrát vážně...

Jak vás ovlivňuje radost či smutek při tvorbě?

Myslíte si, že je směrodatný pro tvorbu?

Jsem docela zvědavý na diskuzi...

Zkuste nekamenovat...


Nicollette
30. 04. 2005
Dát tip
žjova nějak nám to tady chcípá řízku

Prokletí
03. 09. 2004
Dát tip
Jo, neschopák se svatozáří, to jsu celej já ;o) m.

papouch
02. 09. 2004
Dát tip
Proklíčku .. pan Řízek je tu kraťounce a o mé řízkofobii nemá tušeníčko, víš :-) ...ale chtěl jsem reagovat na toto - píšeš: Až se Ti postaví opravdové problémy, poznáš, ... já bych to opravil na Až se Ti nepostaví, poznáš opravdové problémy... :-)))

Prokletí
02. 09. 2004
Dát tip
papouch: a co jako se nepostaví??? ;o)))))))))))))))) řízkům zdar ;o) na Leitnerku asi dondu spožděně, ale dondu ;o) m.

papouch
02. 09. 2004
Dát tip
dondi, musiš, vyfasuješ roli anděla, kterej neumí hrát karty... :-))

Eilil
02. 09. 2004
Dát tip
osobně si myslím, že pro některé to smětodatné může být... mě samotné se dobře tvoří, když něco hodně silně prožívám... ať je to cokoli.. básně pak mají svou hloubku.. mají spád.. ale jsou také básničky, které vznikají za klidné hladiny.. a Ty pak třeba vynikají mnohem víc svou formou (ale nemusí to být pravidlem) protože člověk se na ní mnohem víc soustředím.... :o)

Díky za názor Eilil....

Prokletí... opravdový problémy... taky už jsem je zakusil.... subjektivní smutek nebo radost jsou součástí života... tak proč myslet na nejhorší.... Nikdy jsem se na problémy netěšil... ale nevyhýbal jsem se jim...

Prokletí
01. 09. 2004
Dát tip
a bude hůř ;o)))) m.

To může být dycky...

Prokletí
01. 09. 2004
Dát tip
Jen tak se nedáš, co? ;o))))) m.

Dám si akorát řízek... :)))

Prokletí
01. 09. 2004
Dát tip
Och, tak to se ráda zůčastním taky ;o))))) Řízek na hrad ;o) m.

... ohó.... tak to zase prrrr.... nejsem zas tak čehý... :)))

Prokletí
01. 09. 2004
Dát tip
papouch, kde jsi, když se mluví o řízku? ;o))))) no, on i brambrovej salátek se vcelku šikne ;o) m.

mno... anebo tak... :))

Když jsem šťastná, tak žiju. Jinak píšu. Uložené v sobě mám ale i ty pěkné okamžiky, takže se s bolestí a smutkem taky občas dostanou ven. Obecně si myslím, že dobrá věc musí být prožitá, jen tak v klidu se dá napsat, ale ne vymyslet.

Will
31. 08. 2004
Dát tip
Hm, cloveka formuji ruzne veci.. Me nejvic smutek a bolest. Toho si pamatuji nejvic. Veselych veci malo. No, nevim cim to je, ale je to tak. :-)

Prokletí
31. 08. 2004
Dát tip
Až se Ti postaví opravdové problémy, poznáš, že subjektivní smutek nebo radost jsou jako pírko ve větru ;o)))) Těšíš se na to? ;o) m.

ulita
30. 08. 2004
Dát tip
broukdisco: co není směroplatný? člověk tu chvíli není a už se nechytá...:)

dadik
30. 08. 2004
Dát tip
píšu většinou v nějakým v melancholickým stavu a nebo pak v jakémsi božím nadšení, které nevím kde se bere...ale díky za něj...úsměv

StvN
30. 08. 2004
Dát tip
Ano. Ano. Osobně si myslím, že nejlepší díla vznikají v neutrální náladě.

Will
30. 08. 2004
Dát tip
To jo, ale ty uz byvaji promyslena. Proste je clovek napise. Nemusi uz byt kolik procitena.

StvN
30. 08. 2004
Dát tip
Proč by nemohla být procítěna? Já vám, že když usedám s úmyslem a chutí psát (povídku), vše, co se octne na papíře, je v počátku pouze ve mně. Smutek i veselí, to vše znám a když se to do díla hodí, tak to jednoduše přivolám. Tak se na to dívám já. Ovšem mluvím o povídce. U básní to nedokážu, tam musím mít patřičnou náladu, aby mě napadala vhodná slova.

Prokletí
30. 08. 2004
Dát tip
tvůrčí je jedině chlast ;o) m.

Will
30. 08. 2004
Dát tip
Tak já myslel báseň. Tak povídky, to asi jo. S tim nemám zas tak velkou zkušenost. Ale dá se do toho pocitu vcíti, to máš pravdu.

Will
30. 08. 2004
Dát tip
Chlast ti rozežere mozkový buňky a máš po hehe.. :-)

Prokletí
30. 08. 2004
Dát tip
Wille: aspoň člověk otupí ;o))) radost i smutek jsou podivné extrémy, zatímco prvé trvá maximálně pár vteřin, druhé i roky... nekušujme do psychoanalýzy ;o))) prosím Tě mi nevnímej ;o) m.

Yossarian
30. 08. 2004
Dát tip
v radosti nenapíšu nikdy nic, ve smutku ano, takže výsledek: radši nic nepsat!

JiKo
29. 08. 2004
Dát tip
Píšeš li pocitovou poezii potřebuješ tu náladu o které píšeš a ta záporná je pro tvorbu asi větším kopancem. Píšeš li ale věci s jasným obsahem či epiku nejde jinak než být vyrovnán a s jasnou myslí vědět o čem píšu.... pak se dá básnit o vytrženém zubu, hrnku na kafe atd... jenža takových je tu tak 10%

Nicolette ..... ovšemže to Řízka zajímá... proto jsem dal tuto diskuzi... Will ... záleží na rozpoložení.... a taky na chuti... maia... súhlasím s tebou... _JiKo_ to máš asi recht... zas tak dlouho tu nejsem... :)) Díky všem za názory...

srha
29. 08. 2004
Dát tip
Pokud cítím úzkost, smutek... tak to obyčejně prožívám tak silně, že ani nedokážu psát... a zasahuje mě to tak, že se nemohu soustředit... Tak to teda mám asi jinak než vy.

srha
29. 08. 2004
Dát tip
avi

srha... co člověk, to názor... mě ty pocity ženou... asi je to také částečně mým grafomanstvím... dík...

Nicollette
29. 08. 2004
Dát tip
pak napíšeš opravdu dobrou epiku... ale jak do toho vsuneš tu lyriku?... a podle mě - smutek neni záporný ....nevadí :) každej píšeme jinak, asi je to odlišný u každýho....

Will
29. 08. 2004
Dát tip
Jasně, že je to u každýho jiný. Každý jinak vnímáme.. Jo, takové ty destruktivní pocity a záporné jsou silnější a většího rázu. Možná proto, že když je človkě prožívá, tak o tom potřebuje mluvit, ale když má radost, tak to může v klidu prožívat i sám.

Nicollette
29. 08. 2004
Dát tip
asi yo:) .......... každopádně...vzdávám smutku hold....*

Will
29. 08. 2004
Dát tip
Smutek je nic oproti hnijící a rozpadající se duši.

JiKo
29. 08. 2004
Dát tip
a ta není nic proti hnijící mrtvole :)

Will
29. 08. 2004
Dát tip
Co se týče pachu, tak ne. :-)

Nicollette
29. 08. 2004
Dát tip
která započne hnít smutkem...mam za to............:) takže nic se nevylučuje.....

Když moje věci nazvu tvorbou, tak ano...směrodatný je, zdá se, že pouze smutek, v radosti potřeba tvořit podle mě většinou uvadá...

ulita
28. 08. 2004
Dát tip
S kýmkoliv jsem na tohle téma mluvila, tak to má stejně - deprese, melancholie a úzkosti se zdají být těmi nejlepšími inspiracemi... V zamilované euforii člověk píše akorát blbosti a banalitky :)

Milan_D_Nejedlý... dík za názor... k tomu ti nemůžu říct nic nového... asi záleží na nátuře člověka/tvůrce ulita.. myslím, že člověk od člověka... mě osobně se píše dobře v melancholii, ale ne vždy to stojí za to... naopak v dobré (radostné) náladě napíši i docela obstojné kusy.... ale zase jakkdy.. díky za názor...

Marthin
28. 08. 2004
Dát tip
Proroku..:-)

Proroku?... chm.... mno nějak se nechytám...

vesuvanka
28. 08. 2004
Dát tip
Díky za zajímavý námět k diskusi. Mohu psát v obojím rozpoložení. Moje dojmy z výletů vznikají z radostných prožitků... a básně píši různě - v radosti i smutku... zejména když píši o Vesuvu, prožívám veliký stesk.... psaní mi hodně pomáhá

... díky vesu...

Empty
28. 08. 2004
Dát tip
Když mám radost, píšu legrační povídky, když jsem smutný, píšu smutné básničky chroust: Tak žeru Smoljaka:-)

Téda...Řízeček se snaží vo vážný věci a vy takhle... :))

Nicollette
28. 08. 2004
Dát tip
poslední dobou píšu jen ze smutku......... ale to asi nikoho nezajmá...

Will
28. 08. 2004
Dát tip
No mě to uvlivní pouze, jaká ta báseň bude. Jinak to je asi celkem jedno. Prostě to musí být pocit silný, se kterým se chci svěřit, když nikdo neni a mám náladu i nápad, tak o tom napíši báseň. Otázkou zůstává, jestli ji někdo pochopí, nebo se mu bude líbit.

maia
28. 08. 2004
Dát tip
Akakolvek emocia je naboj, v ktorom je sila, takze si myslim, ze je pri tvorbe dolezita.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru