Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zadarmo

29. 09. 2000
2
0
1938
Autor
jahudka

Ach ty mobily !

Pomalu se stmívá. Konečně je pracovní pondělí za mnou. To je snad nejhorší den v týdnu. Víkend je pryč a do dalšího zase několik perných dní. Volným krokem se blížím ke stanici metra. Přemýšlím, co nakoupím, co vyrobím k večeři. Pak si připomenu, že zítra touto dobou půjdu cvičit a pak odpočívat do solárka. A pozítří? Po dlouhé době mě čeká krásný kulturní zážitek ve Státní opeře. Začínám se vytěšovat, jak by řekla jedna moje kolegyně. V povznesené náladě se jezdícími schody spouštím na nástupiště. Pomalu jdu a vtom zaslechnu: „…No a já ti zamejluju. Ty tu mesidž můvneš do svýho foldru a riplej mi sendneš zpátky…„ Podívám se, odkud pochází ta pozoruhodná řeč a vidím mladíka rozmlouvajícího s kamarádem mobilem. Z druhé strany slyším: „…A koukej si udělat ten úkol z matiky. Než přijdu domů, ať ho máš nanečisto, zkontroluju ti to. A to smetí jsi vynesl?„ Už se nedozvím, jak potomek plní úkoly, které mu jeho rodička uložila, protože ona opět hovoří s mobilem. Rozhlédnu se a užasnu. Všude na nástupišti posedávají, přecházejí a postávají mladí, staří, ženy, muži i děti. Všichni na uchu mobil a mluví, mluví, mluví …. „Ty moje kočičko, medvídku, žabičko…„ Nevím, jaké další názvy ze zoologie volí mladík pro svou vyvolenou. Vedle sedí dívka, cosi šeptá do telefonu a po tvářích se jí koulejí slzy jako hrachy. Co telefon, to lidský osud – radost i trápení. Najednou si připadám nějaká méněcenná. Jediná na celém nástupišti netelefonuji, dokonce ani nevlastním mobil. Nejsem „in„, jak se dnes s oblibou říká. „Jé, ahoj, Moniko,„ náhle se ozve za mnou. Otočím se a vidím dvě dívky, které se asi dlouho neviděly. Nadšeně se zdraví: „Jak se máš? Vypadáš dobře. A kam jedeš?„ „No, víš, já vlastně ani nejedu,„ odtuší Monika. „Holka, já už tu jsem dvě hodiny a podívej, telefonuji.„ „Cože, ty máš mobil? Vždyť jsi vždycky říkala, že bys ho nechtěla ani za nic,„ podiví se kamarádka. „No právě. Víš, teď je taková akce. V metru můžeš volat zadarmo. Tak jsem si ho hned koupila a telefonuji. Už jsem obvolala všechny známé, na které jsem si vzpomněla. No, některý nebyli zrovna nadšený. Ale pěkně jsem si pokecala.„ „Prosím tě a budeš dělat, až ta akce skončí?„ ptá se kamarádka. „No co, pak zase budou volat oni mě,„ suverénně odpoví Monika. Do stanice přijíždí vlak. Dívky se loučí. Monika dál vysedává na lavičce a vyťukává další číslo, na které si vzpomněla. Za chvíli přijíždí i můj vlak. Nastupuji. Rozjíždíme se. Pomalu se vzdalujeme těm, kteří si myslí, že zadarmo vyřeší své problémy a starosti.
Jákob
05. 11. 2000
Dát tip
lhal bych kdybych řek, že debilka nemám ale tak zle na tom snad ještě nejsem ? hallo, tak komu jsem ještě nezavolal ! :o))) píšeš hezky

Sarken
19. 10. 2000
Dát tip
Jahůdko!!!!!!! Moc jsi mě touhle povídkou potěšila…mobily nenávidím

Merle
02. 10. 2000
Dát tip
hééééééé už jsem o tom slyšel, a normálně se smíchy tloukl do postele... tak nějak nám naše kouzlené slovíčko ztráci magii, která přechází na jiné slovo... zadarmo

hranoll
01. 10. 2000
Dát tip
ale to je špíše popis návyku na komunikaci. chybí mi nějaký závěr. to bude asi tím, že ještě nikdo neví jaký konec tento návyk má. na druhé straně obdivuji snahu o nehodnotící přístup, ačkoli "nejsem in" dnes zní spíše uřivděně, ale neupřímně. je to velice zajímavé téma a bude hůř.

Bix
30. 09. 2000
Dát tip
S tými mobilmi sa často cítim podobne...takže bolo ľahké sa do toho vžiť...

Hackman
29. 09. 2000
Dát tip
A to není vůbec špatné Jahůdko. Dobře se to četlo a je to zase o něčem. Snad jen ta věta "Po dlouhé době mě čeká krásný kulturní zážitek ve Státní opeře" mi tam nesedí. ŤIPUJI

Carodej
29. 09. 2000
Dát tip
No, chtěla nám ukázat, je že "in-telektuálka", chicht:o))))))))))))) Jooo, dost dobrý postřeh, ale není to ani tak povídka, jako spíš fejeton.... ale to je jedno. Tip.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru