Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza pod písmenom Pé

03. 09. 2004
6
0
3393
Autor
bohus

PSEUDO PROLÓG Prosba pre Písmak: Pár písmen publikovať, pár postrehov, podnetov, podmetov plus prísudkov, prípadne prozaický príbeh, poviedku. Prečítajte, pokritizujte, potom poprosím pridať pár pozitívnych punktov - povedané pospiatku: \"PITov\" Pisateľ pekne poďakuje... Pa - pa, priatelia.

PUTIKA

Putika pri prechode.
Posluhujem prítomným. Prinášam poháre, podávam pitie. Pozorujem, počúvam prapodivný prepletenec pohovorov, príhod pred príchodom plešatého pijana , povracajúceho paternoster.

Pripitý pasák: „Prosím pár pív pre pánov pri pisoároch!"

Prinášam.

Pripitý pasák: „Pingel pivá priniesol, pýtal peniaze... Prekliaty pľuhavec!"

Pasákovu pasáž prerušuje poetova perla.

Poet: „Prečo Puškin prestal písať? Povedané priamo: priestrel.“

Pripitý pasák: „Prečo počúvam prekliateho perohryza?“

Pekná prostitútka pri pulte pilníkovala prsty - paznechty pasákovej priateľke.
Pozrela po poetovi, pousmiala.

Poet (posmelený): „ Potrebujem publikovať poéziu, pútavé príbehy, potrebujem porozprávať podstatné pravdy, povedzmeže posolstvo."

Prostitútka párkrát prikývla.

Pripitý pasák: „ Posolstvo? Počúvaj pozorne pohlavné posolstvo! Pobozkať pery peknej paničky, pritom pooblizovať podnebie! Postískať poriadnu prdelku, plesnúť po prdelke, poláskať pár pevných prsníkov, pohladiť pokožku, pomaly prechádzať popri pupku, pritlačiť paničke podbruško, pootvoriť pysky, podráždiť pošteváčik, prst preniká pošvou, povytiahneš, potom prirazíš, pojazdíš. Pička prevlhnutá, pripravená, péro postavené. Pokračuješ, poeta, periodicky prirážaš... Povedz pravdu..."

Poet: „ Príliš perverzné..."

Pripitý pasák: „Pravdivé, priame, podstatné! Prestaň potláčať prirodzené pudy! Povedz, povedz pravdu... "

Poet: „ Prosím, prestaň!"

Pripitý pasák: „Pretvárka! Povedz pravdu, prihriaty poeta!!!"

Poet: „ Pššt!"

Pasák prestal. Pobehlica povzdychla.

Presne po povzdychu priateľky pasáka prichádza pocestný. Poznáme proroka Petra.

Pozdravil, potom pokojne prehovoril: "Potrebujete poznať pravdu, preskúmajte Písma, pochopenie prikázaní, proroctiev, podobenstiev; pozorujte príklad Pána, prejavte pokoru, pokoj, potláčajte pýchu, pohlavné pudy – píše prorok, pasáž päť, punkt pätnásty... Prejavte pokánie, priatelia, pohnútky, preskúmajte postoj, prijmite poverenie prinášať posolstvo pokoja, potrebujeme predísť príčinám pádu, pokušenia, pomáham padlým..."

Po preslove páterka prítomní počuli pukot prístroja poveseného pod povalou, povedľa police plnej prázdnych pivových plechoviek – produkt poznáte pod pomenovaním PRIM.

Príliš potichu putika pôsobila po poučení pocestného proroka. .

Potom povedal poet: „Páter povedal pár pravdivých poučiek. Posolstvo Pána pochopte: Poskytnúť pomoc priateľovi, prípadne pocestnému – podať pohár pitia, poskytnúť pokrm, prístrešie, prichýliť pocestného plný pocitu priateľstva. Pomôcť, potešiť - povinnosť prvoradá."

Pasák: „Plieskate poriadne pičoviny, pomätenci.“

Prostitútka : „Postrádaš pochopenie pravdy. Pár priateľov potrebuješ predsa...“

Pasák: „Pozrite, premudrelá pobehlica! Prácu potrebujem! Poskytni pánom potešenie, prines peniaze... Požadujem priveľa? Prázdne príbehy, poučovanie - pičoviny pre prijebaných poetov, pomätených prorokov....“

Poet: „Priveľa pejoratív používaš, permanentne ponižuješ prítomných, priateľu....“

Potom prehovorilo pästné právo – poet pochytil pár po papuli, priateľka pasáka pišťala privysokým pazvukom.
Prostitútka plakala. Pomáhala poetovi povstať...

Platonické priateľstvo potom prerástlo po partnerstvo pevné.
Pobehlica prestala poskytovať pánom potešenie, pracuje pri plynovej pumpe, predáva prezervatívy.
Poet prestal písať poéziu, píše prázdne prózy plné predvídateľných príbehov. Prosperuje.


*
Poznámky pre predošlý príbeh:

Príbeh pustej putiky pokračoval príbehom povracaného polovedca, pseudoučenca, pyrotechnika, paleontológa, patyfyzika pijúceho pálenku. ( Pozri písmeno posledné )

*


Posledné písmená – pisateľ pýtavo poznamenáva:

"Prečo počasie pôsobí proti počatiu príbehu ?!?"
Andulka
26. 09. 2004
Dát tip
- ja bych se pridala k tomu, ze kdyby to bylo o neco kratsi, lepe by to vyznelo...:-)-> ale jinak libilo...umis vykouzlit atmosferu...:-)

parádní.... dávám řízek... ---> tip a avi...

Seregil
06. 09. 2004
Dát tip
bohajeho...*t

maia
04. 09. 2004
Dát tip
Uzasne. :-) * Poulicnik.

...druhy redl...myslim....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru