Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pozdě

16. 09. 2004
13
0
3915
Autor
Zbora

Sobecký záblesk

přerušil klapot kroků

a utišil zpěv ptáků

v hloubi lesa.

 

Mech ukryl své květy

v propasti věčnosti,

odkud máloco se může vrátit.

 

Kdysi známé podoby

rázem rozmlžily své obrazy

a jedinečnost

vzdala svůj boj s nicotou.

 

Odvěcí rivalové,

dobro se zlem

podepsali příměří.

 

Krása a ošklivost

splynuly v jedno

a hodiny na věži kostela

měřily čas přesně a zbytečně.


moc ukecaný, jinak docela fajn...

Zbora
16. 09. 2005
Dát tip
Já jsem jeden z těch troubů, co se snažili poezii nejdříve psát...a až později je napadlo něco si i přečíst :o)) Tohle je hrozně stará věc. Projíždíš díla před rokem jo :o))) ...taky to občas dělám. Příjemné si takhle zavzpomínat :o)

jo, jsou tu občas zajímavý věci a taky je bezva narážet na svoje starý nadšený kritiky u naprosto zoufalejch věcí :o) my víme, že je stará, taky ji netrháme na kusy, jen jsme napsali, že jsme tu byli a ani to moc nebolelo...:o)

Zbora
16. 09. 2005
Dát tip
:o)) narážet na svoje starý nadšený kritiky u naprosto zoufalejch věcí :o) ...to znám...kolikrát mě až studený pot polije...složím hlavu do dlaní a tiše se nenávidím :o) ...ale horší je, když narazim na něco, co jsem hrozně zdrchal a dneska mi to příjde naprosto úžasné...nějaký čas to trvá, než se člověk naučí rozlišovat (...a stejně se mi pořád stává, že jsem v rozpacích, zda je ono dílo geniální, nebo podprůměrné :o)

jojo, to taky známe...ta hranice je velmi křehká a často záleží jen na čtenáři, co si najde...podprůměrné věci mohou být nechtěně geniální, ale to se pak strašně těžko hodnotí když neznáš autora osobně... my se dřív báli psát drsný kritiky...takže max. najdeme nelíbí nebo neoslovilo...:o)

Zbora
16. 09. 2005
Dát tip
Hm, to já jsem se dost často rozčiloval a psal kritiky typu: slova bez ladu a skladu naházená za sebe...a tak...až daleko později jsem byl schopen odhalit nějaké vazby. Ono...když čteš Skácela, Seiferta, nebo dokonce Wolkera či Šrámka...a pak se před Tebou otevře dílo Elyanne, tak ani není divu :o))

Elyanne my asi nidky nečetli, tak nevíme ...jako první jsme tu objevili drfausta a pak hned Jinovatu a egila a načteno jsme měli docela dost už dřív, tak to bylo v pohodě...jsme spíš byli překvapený, kolik dobrejch věcí se tu dá najít...a asi jsme i dokázali rozlišit ty hodně dobrý od těch hodně špatnejch, to jo...jen jsme měli od začátku laťku dost nízko, že jsme se na ty věci dívali i v kontextu vlastní tvorby a to je blbost no...a taky jsme neuměli pocity z dílka vyjádřit, to jsme okoukali až pak, jak napsat, co vlastně se nám nelíbí...

Zbora
16. 09. 2005
Dát tip
Já tu laťku mám dost nízko pořád...mě tady ze začátku hodně uchvátil Miroslawek a Augustin...byl jsem přesvědčený, že takhle má vypadat poezie. Teď už je mi jasné, že utekla někam úplně jinam...a vracet se nehodlá :o)

Markel
14. 03. 2005
Dát tip
Pěkně řečeno - T

Aida
17. 02. 2005
Dát tip
řekla bych velmi zajímavé, opravdu se mi to líbí. Ale sama bych to napsala jinak:) Asi nejvíce se mi líbí ta první sloka.. začíná moc hezky

MilanH
11. 11. 2004
Dát tip
***** TIP

Jeheheman
26. 10. 2004
Dát tip
myšlenky otřepané, krom té jedinečnost vs. nicota. Tu nechápu, protože s nicotou nic jsoucího nejde srovnávat. Výsledná metafora je alogická, což by v případě zajímavé obraznosti nevadilo. ble ble

kawa
23. 10. 2004
Dát tip
*

Zoee
09. 10. 2004
Dát tip
Líbí.*

Alimra
07. 10. 2004
Dát tip
pane jo.... viz zpráva*

Alimra
07. 10. 2004
Dát tip
Reakci na kritiku mého díla píšu sem... Když jsem to četla, tak jsem tu podobu nevnímala, až ten konec, ten je moc a moc podobný a praštil mě přímo do očí. Přečetla jsem si básničku znova a zjistila, že je toho tam víc podobného (jak si psal:výrazy a atmosféra) ... nevím jakou válku v ní popisuješ, já tu svojí nevnímala jako válku, ale nyní jsem tam tu válku našla.. básničky se nevysvětlují... ale prozradím, že je to o nevyřčených myšlenkách, které mohou časem explodovat....

Zbora
07. 10. 2004
Dát tip
Není o konkrétní válce. Spíš o atomové hrozbě. Takže taky o nevyřčených myšlenkách, které mohou časem explodovat....

Alimra
07. 10. 2004
Dát tip
uf :-)

makros
01. 10. 2004
Dát tip
Ano. Tip

Garth
29. 09. 2004
Dát tip
klesajicí entropie akorát jsem na to před chvílí myslel docela dobré

Seregil
27. 09. 2004
Dát tip
.... pěkně....*t

Craerassy
23. 09. 2004
Dát tip
zlo nemá přátel dobro jich má příliš pravdě věřit chceš se lží se míjíš... tip

Zbora
17. 09. 2004
Dát tip
Díky všem, válečné pokračování v pondělí.

stromovka
16. 09. 2004
Dát tip
***

vesuvanka
16. 09. 2004
Dát tip
Pěkná.... tip

Přesně a zbytečně. Líbí.

adrift
16. 09. 2004
Dát tip
hlubší nee, povrchní klidně ;c) líbí a tipuju

Dash_707
16. 09. 2004
Dát tip
Lííbí :o))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru