Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

a kdekoliv eucharistie

Výběr: Print, Elyn, a2a2a
16. 09. 2004
14
0
6190
Autor
srha

 

a kdekoliv eucharistie

 

 

přijmi svátost
z těch     písečných úst
srdce           pouště se rozevře
v náhlost a porozumění
               je ve všech

keřích

a nejenom šeříky!
a ne pouze ohněm!
Cokoli            jako božské
setká se s révovými prsty
oněch
kvetoucích   

 

 


srha
14. 03. 2005
Dát tip
já děkuji

Markéta
08. 03. 2005
Dát tip
máš to sofistikovaný :-)... dobře, velmi dobře... konečně něco jiného, než na co zde jeden může běžně narazit... a tip

Nevděčná
30. 09. 2004
Dát tip
božské..... +

Báseň sama o sobě se mi líbí, i když asi nedokážu proniknout moc do hloubky. Tvoje interpretace jde trochu mimo mě.

eowi
20. 09. 2004
Dát tip
*

a2a2a
17. 09. 2004
Dát tip
já jsem porozuměl šeříkům jako symbolu něčeho, co má snadnější cestu k bohu, respektivě si to namlouvá, písečná ústa srdce neobyčjně přesný obraz a celkové vyznění básně ve mne zanechává dobrý pocit a osobně ji vnímám jako jednu z tvých nejhezčích, i symbolika závěru je krásná - rád t+v

srha
17. 09. 2004
Dát tip
Jino: apoštolu Pavlovi (Saulovi z Tarsu) se na cestě zjevil Bůh v hořícím keři a pravil: Saule, Saule.. proč mne pronásleduješ.... Saul patřil k saduceum a účastnil se počátečního pronásledování křesťanů... A došlo k jeho konvertování.... nebyl to sice šeříkový jeř, ale ten je symbolem máje... lásky

srha
17. 09. 2004
Dát tip
Skutky 9,4 Padl na zem a uslyšel hlas: "Saule, Saule, proč mě pronásleduješ?" Skutky 9,17 Ananiáš šel, vstoupil do toho domu, vložil na Saula ruce a řekl: "Saule, můj bratře, posílá mě k tobě Pán - ten Ježíš, který se ti zjevil na tvé cestě; chce, abys opět viděl a byl naplněn Duchem svatým." Skutky 22,7 Padl jsem na zem a uslyšel jsem hlas, který mi pravil: 'Saule, Saule, proč mě pronásleduješ?' Skutky 22,13 přišel za mnou, přistoupil ke mně a řekl: 'Bratře Saule, otevři oči!' A já jsem v tu chvíli nabyl zraku. Skutky 26,14 Všichni jsme padli na zem a já jsem uslyšel hlas, který ke mně mluvil hebrejsky: 'Saule, Saule, proč mě pronásleduješ? Marně se vzpínáš proti bodcům.'

srha
17. 09. 2004
Dát tip
tolik k té první části to co mi vytýkáš, že "Bůh je obsažen ve všem" se naopak vyskytuje až v té druhé části... ale všimni si názvu: a kdekoli eucharistie a ptej se po eucharistii eucharistií jako by bylo cokoli... přijámání, příj mi mne....(to říká báseň k...) šeřík jsem použil naopak jako milostný motiv i motiv milosti... no co:)) došlo zřejmě k nedorozumění, to se stává pokud tě text nezaujme ani v nové možnosti interpretace, tak si prostě řekni, že třeba není určen tobě... můj čtenáři:))

Miroslawek
17. 09. 2004
Dát tip
je nějaký zvláštní důvod, proč jsem dostal avízo i já... čeho si mám povšimnout?

srha
17. 09. 2004
Dát tip
já pak poslal avi všem... protže jsem netušil, jak moc jsou obeznámeni se Skutky apoštolů...

Jinovata
17. 09. 2004
Dát tip
No, tu historku o Pavlovi jsem slyšel už dřív, ale prd jsem si ji pamatoval. Toť má nevzdělanost, přiznávám. Otázkou zůstává... eh... doprčic... čtu si to a něajk se mi bortí plán obhajoby mé obžaloby. Pro znalého bible (myslím že print je v tuto chvíli ideální čtenář) je to nasnadě. Keř oheň a poušť musí svádět... Jediný zádrhel snad vidím v těch šeřících, se kterými máš taky trochu jakoby problém. Symbol lásky a jara to jistě je, ale ne až tak profláknutý, lépe řečeno je stejně nasnadě vidět šeřík čistě přírodně a barevně. Já se nechal svést podobností plamene a šeříku v květu. Myslím že by možná bylo lepší dát šeřík až za oheň aby první obraz zabyl polopatičnosti, která mu vzhledem k nutnosti interpretace přes bibli náleží a je myslím i důstojnější. Těžko pro mne rozhodnout jestli je přechod od víry k jaru a lásce(který když vidím tak se mi teď opravdu líbí - člověk ani nemusí být věřící...) po pochopení biblického kontextu dostatečně zřejmý. Nepoznám to, nemůžu si vymazat paměť.

Miroslawek
17. 09. 2004
Dát tip
ach tak, OK ;o)

srha
16. 09. 2004
Dát tip
avi

Print
16. 09. 2004
Dát tip
Amen *!

sidd
16. 09. 2004
Dát tip
balancuješ téměř na hraně rétoriky ;) snad by to šlo i bez onoho "těch"...ale nejspíš nešlo, co :) T

srha
16. 09. 2004
Dát tip
asi šlo.... rozmyslím si to... ne vždy stojím o hlubší kritiku... děkuji za poznámku

Zbora
16. 09. 2004
Dát tip
Oněch kvetoucích...velmi výrazná, ovšem, jako vždy.

Dash_707
16. 09. 2004
Dát tip
Vše jak má být, nic navíc...fajn :o))

Jinovata
16. 09. 2004
Dát tip
Nějak to propolulo a nezanechalo nic navíc. Myslím že problém mám v té věci s keřem. Přidal jsi další určení k "co všechno ještě nevíme o keři" ale nijak zváštně. Symbol je pro dopovězení toho, co nemůžeme vyslovit, proto jeho určení musí s sebou vždy nést nevýslovné. Tady to nevýslovné postrádám a jsem konfrontován jen jak řekl sidd s rétorikou a vznešeným tónem. Který bych chtěl právě tou nadstavbou ospravedlnit. První část je jen tvými slovy vyjádřená tradiční a profláklá myšlenka že bůh je všude kolem - v keřích. A ne jen šeříky... k šeříku, ke keři to nic nepřidalo. Dokonce mám spíš pocit ztotožnit keř se "vším", protože se říká, že bůh je všude. Nebo by mohly keře být lidé(keře cév - hezký spojení co?:o)... každopádně jsou to spekulace na které odpovídám mimo tuto báseň. Odpovídám si a ně kvůli ní, ale ne z ní, protože sama se mi zdá k motivu keře nijak nevýslovně nepřispěla = přispěla jen výslovně, nezajímavě.

Fouckault
16. 09. 2004
Dát tip

Elyn
16. 09. 2004
Dát tip
jo... révové prsty...!

Nicollette
16. 09. 2004
Dát tip
sem právě dočetla něco podobného..... takže jo, mě se to dotklo * * *

Miroslawek
16. 09. 2004
Dát tip
mne zaujal jen ten hezce svátý nápad...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru