Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

„Chcete sa mať dobre?“

16. 09. 2004
4
0
2774
Autor
zvedavec

„Chcete sa mať dobre?“

 

„K tomu, aby sa mal človek v živote dobre, je potrebné stretnúť v živote správneho človeka.“ („ja som ten správny človek“)

„Poznal som ľudí, ktorí, keď nad nimi niekto mocný prestal držať ochrannú ruku, vydržali najviac tri mesiace, padli, a boli to veľkí páni...“ „ja som pred tromi dňami prestal držať ruku nad „XY“, lebo – dôvod som poznala a správanie XY sa ani mne nepáčilo.

 

A predsa.

 

Odpoveď na otázku „Chcete sa mať dobre, je slovo „áno“.

Neviem,  alebo skôr neverím,  že som  schopná mať sa dobre, ak nebudem chrániť záujmy AJ iných.

 

Nestojím o to, aby som sa mala dobre len ja sama.

 

A ešte.

 

Dá sa priateľstvo kúpiť? Povedané v náznakoch:  „Ak budeš stáť pri mne, ja sa ti odvďačím, neoľutuješ. Ak nie, uvidíš!  Mám moc.“

 

Táto veta  škrípe. Mne škrípe.

 

Aká je na toto normálna, zdravá odpoveď?
zvedavec
21. 09. 2004
Dát tip
Dakujem za návštevu obom. Líška chce byť skrotená...potiaľ to chápem. Ale správanie, s ktorým sa stretám a to i u iných ľudí, je asi také, že sa postavia nado mňa, kúsnu mi do krku, celkom nepritlačia, aby ešte bolo s kým hovoriť, prípadne potom si ma pritlačia labou, kým prehovoria - prehovoria o tom, že sú chudáci, pretože ja sa k nim správam nevšímavo, nemajú s kým hovoriť (kritizovať, odpovedať na všetko "nie" a pod., konať iba podľa seba). No, na to treba energiu a keď to má byť spôsob života, tak taký spôsob života sa dá vydrťžať len chvíľu a osobne hľadám aký-taký únik, pretože spolužitie tohoto druhu vnímam ako väzenie. Asertivita sem, asertivita tam, na určitý druh správania pomáha mne najviac nekontaktovať sa - ak to ide. Na druhej strane tohoto človeka aj chápem. Nechápem ale jeho vyjadrenia o ľuďoch, ktorí sa o ňom vyjadrovali pekne a keď som o tom s ním hovorila, nechápem, že v ich neprítomnosti o nich hovorí "zdá sa mi nezaujímav-á, je mi ľahostajná". Pretože zase, všímam si, ako niekto hovorí o iných v mojej prítomnosti a v ich neprítomnosti. (To isté si predstavujem, že sa deje v mojej neprítomnosti, len na moju adresu). A na tretej strane - nebojím sa zase ani kontaktu a priateľského správania sa, ale občas žasnem a vyrovnávam sa...ak niekto mi má byť blízky, potom nie preto, aby som získala ... to je o inom.

Liso
21. 09. 2004
Dát tip
:)

Liso
20. 09. 2004
Dát tip
A sme ini ako onen? Myslim v podstate, nie v miere jemnosti hrubky vzajomnych ovplyvnovani... Vzajomneho skrotenia sa ... Exupery v Malom princovi priam vravi o tuzbe lisky byt skrotena. Skrotena, ale prirodzene, pomaly a pozvolne... Mozno len nema tie prirodzene zabrany, ide na vec prilis hrubo, s prilis hrubymi nastrojmi... Ale v zasade robi to co Ty, ja, my... :)

cmukina
19. 09. 2004
Dát tip
ehm......som zmatena

zvedavec
18. 09. 2004
Dát tip
milá Andulka, :-) neprovokujem. Rozmýšľam. Takto polopate som to nikdy nedostala predostrené. Lebo ak láska má prinášať šťastie, neviem si ju predstaviť ako toto. Rovno spojené s výhražkou. Ale v láske je sloboda a túžba o to, aby ten, koho mám rada, sa mal dobre. Nielen vtedy, keď dám. Potom je to obchod. Naozaj rozmýšľam, ako na takéto niečo reagovať, aby som bola so sebou spokojná. Vidím, že dotyčný lásku (nemyslím erotickú) hľadá, ale čo si pod ňou predstavuje, to mu dať nechcem. Lebo to sa mne nepáči. Ale, myslím, že tu, na tomto mieste stretávaš viac rovnako (ako Ty) zmýšľajúcich ľudí. Aj za seba môžem povedať, že Ťa mám rada. :-). Nie na utešenie. Problémom ale je, že aj mne veľmi pomáha, keď Vás mám - aj cez internet -je to opora. Občas o tom, že niekomu chýbam, zato veľmi silne zapochybujem, asi niečo také Ťa práve postretlo. No a krem toho, sme ďaleko. Nikdy sme sa nestretli. Ozaj, čo tak aspoň to foto si vymeniť? Aby sme boli trochu reálnejší? Ozaj, prečo píšeš málo - ako sa má nájsť niekto, kto by "pofoukal tvoje bolistky", ak o nich nik nevie? Myslíš, že len to optimistické má pre priateľa cenu? Inak, si úplne super, takže verím, že Tvoj pocit je len pocit. :)

Andulka
17. 09. 2004
Dát tip
teda Evi...:-)....clovek to cte....vecne ho provokujes, aby se zamyslel...:-) a jak to cte....tak je mu hezko na dusi.....treba ze jsou na svete lidi.....kteri o nem premysleji tak jako ty...:-)*** Ovsemze manzelstvi, pratelstvi.....vsechno je na prodej.....at uz to funguje jak chce...jeden dava, jeden bere, oba davaji, oba berou....Nejvyssi je nekondicionalni laska.....Takova treba, kterou mam k malymu.....Dam vsechno....nikdy necekam nic zpatky.....Mela by tu byt takova laska...ne ta na mesic, tri roky nebo sest...ale na cely zivot....stejne tak nekoncioanlni......rika se tomu potkat soulmate.....Existuje soulmate....anebo je to pohadka? Ja se mam dobre, moc dobre.....podle toho, jak si kdo ustele, tak si lehne.....Ale to nejvetsi dobre...to je laska.....A je uz jedno jestli muzem a zenou, mezi rodinou, prateli.....zkratka ta laska bez jakykoliv kondici.....Jako kdyz se chces nekam ztulit, aby ti beze slov nekdo rozumnel a pofoukal tvoje bolistky....jen tak, protoze te ma rad stejne jako sebe.....to je dar...:-)...a protoze to ctu zrovna ve chvili, kdy mi tehle dar zrovna chybi...tak tu u toho pomalu slzim.....vis, tak sama nad sebou.....pry je to zdrave, vyhani to toxiny z tela...:-)

Barbar
17. 09. 2004
Dát tip
Andulko, polpač si potom se zklidni my tady, Písmáci, jsme na Tě vlídní mnozí Tě milujem máme Tě rádi to že nás nevidíš tuze nám vadí Andulko AHOJ ! mám Tě rád BARBAR :-))))

Barbar
17. 09. 2004
Dát tip
avi

Andulka
17. 09. 2004
Dát tip
:-) Jezisku, Barbare.....ty si sladkej...:-))) Preji krasny vikend.

Miroslawek
16. 09. 2004
Dát tip
Nechci se mít dobře.

vesuvanka
16. 09. 2004
Dát tip
Dá sa priateľstvo kúpiť? Povedané v náznakoch: "Ak budeš stáť pri mne, ja sa ti odvďačím, neoľutuješ. Ak nie, uvidíš! Mám moc." Přátelství se koupit nedá, je to citová záležitost. A pokud si někdo snaží "koupit" přátelství svojí mocí (ve které je i určitá vyhrůžka), to pak není přátelství v pravém slova smyslu, ale něco, co vzniklo ze strachu, a to má k přátelství hodně daleko.... Zajímavá úvaha..... díky a TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru