Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Listový svět

19. 09. 2004
9
0
4780
Autor
Candy

Sny zapomínají se skutečnosti ptát, jestli se jejich příběhy opravdu můžou lidem stát. A nebo že by měly paměť v pořádku? Třeba jen chtějí věřit v sebe, že život dá se změnit v pohádku...

 

Sněhulák vyrobený

ze suchého listí

neklidně stojí

pod starou matkou lipovou.

Dala mu tělo, duši i srdce.

Život mu vdechl vítr do tváří.

 

Vlastně…je to lisTULÁK.

 

On tu teď stojí,

jen se rozběhnout,

 poznat celý široširý svět

a další tuláky  z listí v něm uvidět,

pozdravit se s nimi

a probrat jejich listové touhy.

 

Mají srdce různých tvarů

-         to podle ruky jejich matičky

(která je břízou, dubem, olší 

i javorem,

je sestrou všech staletých stromů)

dala ty tuláky  světu ve víře

že ukážou mu nový směr…

 

…barevný, něžný a láskyplný

jako je podzim plný dětských her…

 


Candy
07. 10. 2004
Dát tip
Děkuju moc, Hanco,jsem opravdu ráda, že se teď cítíš šťastná,upřímně ti to přeju.Psychika hrozně souvisí se stavem těla, i když u mě to často bývá i opačně - tělo se cítí špatně, ale duše se raduje a těší z každý chvíle,ale vlastně i současně trpí strachem o tělo...to je zrovna můj případ.To je skvělý, že jsi našla lék, který vyřešil tvoje zdravotní problémy a pomohl ti cítit se zase líp.Takže ti teď přeju, ať si co nejvíc vychutnáváš krásný podzimní dny,raduješ se z nich a i celkově ze světa kolem a necháš se jím inspirovat k dalšímu psaní... Šaman2:děkuju ještě jednou, to opravdu potěší, když vidím, že někdo věnuje svůj čas k tomu, aby si přečetl něco z mojí "dílny" ještě jednou. LucyH: i tobě chci poděkovat i za to povzbuzení k dalšímu psaní, určitě máš pravdu, že stojí za to, psát i pro jednoho človíčka a taky pro sebe.Čtenáři jsou různí,mají různý vkus a hlavně záleží na momentální náladě a rozpoložení, soustředění.Ale je pravda, že pokud by chodily k mým "psavým pokusům" samý negativní kritiky, že bych asi hodně uvažovala, že to nebudu dál zveřejňovat, jenže to už by nebyla taková radost psát, protože na mě samožřejmě působí moje věci jinak a mě zajímají spíš názory ostatních nestranných lidiček.(P.S. ...a kdo taky může někoho hodnotit - tenhle je výbornej a tamtem špatnej, vždyť i takoví spisovatelé jako třeba Wolker, Šrámek,Sova se někomu vůbec líbit nemusí, lidi se hodně nechají strhnout většinovým názorem a ten bohužel ovlivní jejich hodnocení.Určitě je umění projevit svůj názor, i když je třeba úplně opačný od ostatních),...ale to je povídání na dlouho...takže děkuju za tvůj názor...

Noe1
07. 10. 2004
Dát tip
jéééé ... listulák :-)))))) nádhera *t

Candy
07. 10. 2004
Dát tip
Noe1:listulák děkuje za milý tip a posílá listový přání krásnýho podzimu...

Noe1
07. 10. 2004
Dát tip
Noe děkuje listulákovi i bombónkovi :-)

Hanca
05. 10. 2004
Dát tip
Candy: Já jsem šťastná, moc a moc dlouho mi nebylo dobře, pobolívala mi hlava, hučelo a praskalo v uších. Včera jsem byla vyšetřena do všech podrobností a dostala prášky, které zabraly, jsem jak v Jiříkově vidění. Děkuji Ti za zprávičku, mimochodem je moc krásná a pravdivá. Hanca

Šaman2
05. 10. 2004
Dát tip
Nedalo mi to a čtu ještě jednou a musím uznat, že i ten prolog je opravdu krásný :-) Tak tedy ještě jeden Tip :-)

LucyH
05. 10. 2004
Dát tip
Celkem se mi to líbilo. Jen ta první sloka mě moc nezaujala. Ale má to něco do sebe. I kdyby se mi to dílko nelíbilo. Nedělej si nic z lidí, co ti napíšou špatnou kritiku. Stovce lidí se to nemusí líbit, ale pak se najde jeden, který to shledá naprosto dokonalým. A pro toho "jednoho" človíčka stojí za to psát dál a radovat se ze svých děl.

Candy
03. 10. 2004
Dát tip
Hanca:máš pravdu, největší síla je vždycky jenom v nás, ale i když se cítíme slabí, můžeme se rozhlídnout kolem sebe,zhluboka se nadechnout a cítit všechno to proudění, vzduch a energii kolem nás, dokonce i lásku - to právě teď prožívám já,asi to souvisí s určitým stavem duše, psychickým rozpoložením...Moc ti děkuju a jsem ráda za každou tvou kritiku.

Candy
02. 10. 2004
Dát tip
Děkuju vám moc.Podzim je pro mě to nejhezčí období a právě si ho užívám...a dnes nastupuje další slunečně podzimní den...

Hanca
02. 10. 2004
Dát tip
Candy: Stromy asi opravdu dokážou dát sílu, ale tu největší sílu musíme najít v sobě, jsi moc fajn

Šaman2
29. 09. 2004
Dát tip
Opravdu z toho krásně dýchá nastupující podzim ... myslím že je ve správnou chvíli podaný krásný text ... moc se mi líbí :-) Tip :-)

Hanca
23. 09. 2004
Dát tip
Krásně přírodní. Moc líbila. Tip

vesuvanka
20. 09. 2004
Dát tip
Ta je nádherná.... TIP

Lancelott
20. 09. 2004
Dát tip
Moc, MOC pěkné...ten úvod je také tvůj, nebo půjčený? Vážně moc líbí...Tip+Klub:o)

Candy
20. 09. 2004
Dát tip
Děkuju vám všem moc a moc za milý kritiky, tipy, klubíky a za radost, kterou jste mi způsobili.Miluju stromy, poutníky, podzim a starý zvyky a obyčeje... Lancelott:ten úvod je taky můj...děkuju

Arienalia
20. 09. 2004
Dát tip
Pohladila.. :) T*I*P

sk8ergirl
19. 09. 2004
Dát tip
To se mi pěkně hodí do klubíku :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru