Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Modlitwarz

29. 09. 2004
8
0
7800
Autor
Bix

Preklad v epilógu má slúžiť ako pomôcka k pochopeniu poľského textu :o) Je to len pracovná verzia prekladu, v ktorej sa strácajú zvukové hry aj mimoslovné spojenia, ktoré sú často nepreložiteľné :o) Ihorovi

modlitwa
jest twa
twarz

 

w kształcie księżyca

 

pożyczaj
wodzie kręgi
z filiżanki czaju

 

kroplo
pośle

 

po ślepiach nocy

 

ty najnocniejszy

 

modlitba
je tvoja
tvár

v tvare mesiaca

požičaj
vode kruhy
zo šálky čaju

kvapka
posol

po očiach noci

ty najnocnejší


Bix
23. 08. 2005
Dát tip
V tejto básni je pôvodná poľština, slovenčina je tu len pre poľsky nehovoriacich - ten preklad nie je dobrý, strácajú sa v ňom slovné hry...je taký barličkový...

drfaust
22. 08. 2005
Dát tip
ano, tady toto. a pak jsi měla ještě jednu, kde se nějak řídky odlišovaly barevně.... vzpomínám si, že tam byla oranžová... a co je původní jazyk? polština nebo slovenština?

Bix
27. 04. 2005
Dát tip
Ašš: V podstate naň kašlem, ale z reklamy už mi mierne šibe (práca, štátnice, diplomovka) - všetko o reklame :o(((

...no jasne...za chvilu ma to tiez caka... ...zatial sa zaoberam len exkurziou na spis...co nam slahli do prostred skuskoveho...

Bix
27. 04. 2005
Dát tip
Načasovanie blbé, ale na Spiš by som išla hneď. Nesplnený sen :o)

...moj sice nie...ale ved uvidim...to nacasovanie je fakt na figu... ...a ked si predstavim tie nekonecne prechadzky... ...no hroza...stacil mi vylet do frantiskanskeho kotola a kaplnky sv. jakuba...bol som zbity ako pes...a to sme boli len v centre mesta...

Bix
27. 04. 2005
Dát tip
Ja mám celkom rada pamiatkovanie. Ale najlepšie nestádne = môžem si pozrieť čo chcem a ako dlho chcem. Zvláštne bolo vkročiť do pravoslávnych kostolíkov na Ukrajine. Tá hustá atmosféra a vôňa Ťa tam jednoducho nevpustia, rušíš :o) A sv. Jakub je v Levoči?

...ved prave to... ...uz mame na minutu rozpracovany casovy plan... ...nie...v Bratislava...to je ta presklenna diera pri starej trznici...

Bix
27. 04. 2005
Dát tip
Aha. No, ešteže som tu doma. Tak to nejako preži. Skús si nájsť niečo svoje. Aj keď taký Spišský hrad asi človek sám ťažko obsiahne :o)

...ved aj ja...ale kostol by ma tam nenapadol hladat... ...inak je to zatial len plne kosti...este tam badaju... ...pokusim sa... ...a nebudeme len na spiskom hrade...ale zmapujeme cely region...nieco si teda vyberiem.. ...sidlit budeme v poprade... ...a ty zas prezi tu reklamu...i ked teraz ma napada ze k tvojim basniam mi to ani nesedi...

Bix
27. 04. 2005
Dát tip
Nesedí k nim reklama? To asi nie. Ale miniatúry sú často akoby osobným sloganom :o) Myslím, že mám s reklamou spoločnú tú úspornosť vo vyjadrovaní :o) PS: A nie že sa tam naučíš zaťahovať :o)

...to hej... ...ale neviem si predstavit ze by si mala robit reklamu co ja viem...na vreckovky tento...abo tak... ...nenaucim...a keby nahodou...tak mi pridu na pomoc ostatni bratislvcania....

Bix
27. 04. 2005
Dát tip
Hm, ja skôr o reklame píšem - v časopise Stratégie... ale možno sa raz dám aj na copywriterčinu. Ale niekedy ma celý ten svet aj desí - ako v piatok na Zlatom klinci (ceny za reklamu)...som dosť introvert a niekedy sa strácam :o)

...vsimol som si... ...aj ja som v podstate introvert... ...si sam seba neviem predstavit vystupovat pred triedou...a nutit tie decka do veci ktore som tak nemal rad...snad sa tomu vyhnem... ...cize chapem...

...a ja som v polskom institute rozmyslal ktory pismak to pise po polsky... ...pekne... ...akurat neviem co znamena najnocnejsi...

Bix
26. 04. 2005
Dát tip
Ašš: Najmocnejšiemu rozumieš - má najviac moci. A čo má najnocnejší? :o)

...aha ja len pre istotu ci nejde o preklep... ...cize taky maly neologizmus...oder...bixizmus...

Bix
26. 04. 2005
Dát tip
ja ja ja (jenom ja)

...na olympic sa vykasli...

avi

Elyanne
01. 10. 2004
Dát tip
Libi.

Ingmara
30. 09. 2004
Dát tip
*****

Waawe
30. 09. 2004
Dát tip
dostalo na kolena.... požičaj vode kruhy zo šálky čaju t* + můj osobní výběr...

Zbora
29. 09. 2004
Dát tip
Zajmavé si přečíst báseň v polštině, obzvlášť když je přeložena tím nejpovolanějším.

Dash_707
29. 09. 2004
Dát tip
Hmmm... hezké :o)

Rowenna
29. 09. 2004
Dát tip
jednoduché, jemné, krásné.

Bacil
21. 09. 2004
Dát tip
aj ja ostávam plný obdivu a s otvorenými ústami

drfaust
21. 09. 2004
Dát tip
*

Aerotik
20. 09. 2004
Dát tip
Velice dobré, Bixi! Obdivuji Tvou polštinu.

Bix
20. 09. 2004
Dát tip
Ďakujem, A.!*

Elyn
19. 09. 2004
Dát tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru