Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Lythlet, mladší sestra Lyth

21. 09. 2004
4
0
2298
Autor
Playwithfire

Volné pokračování "Elfí královny"

-----1-----

 

Rozhlédla se po okolí. Nikdo jí nesledoval. Tiše si sundala zástěru a čepec a na slunci se zaleskly její zlaté vlasy. Kromě smrti všech svých bližních nikdy ničeho nelitovala tolik jako toho, že si musela ostříhat vlasy. Krátký rozcuch jí sice slušel, ale nebýt špičatých uší, vypadala by teď skoro jako člověk.

Lehla si do trávy a slastně protáhla záda – ani za ty měsíce, co musela chodit přikrčená, aby nebyla vidět její na lidi nezvyklá výška, si nezvykla. Podívala se na své ztvrdlé a rozedrané ruce. Potichu si povzdechla – její dlouhé prsty nikdy dřív nepoznaly fyzicky náročnou práci, ale teď, jako děvečka u lidí, jí dělala denně.

Potichu ležela, nechala hřejivé paprsky slunce dopadat na své nahé a krásné tělo, a vdechovala vůni přírody. Zavřela oči a vítr jí šeptal, že je po dlouhé době první elf, kterého vidí, ale že prý tu ještě někde jsou. Po tváři jí stekla slza – tolik se jí stýskalo...

Za chvilku vstala, oblékla se a když došla k nejbližšímu stromu, objala ho a nechala životadárnou a léčivou sílu proudit do svých zdrsnělých dlaní. Nikdy nepochopila, jak je možné, že lidé na tuto jednoduchou uzdravovací metodu ještě nepřišli – stačilo jí teď pár minut nechat ruku na čele nemocného a uzdravil se. Netušila totiž, že stromy nemají lidi rády – ti si z nich totiž stavěli domy a jen kvůli teplu je pálili...

Když měla dlaně dostatečně prohřáté, vydala se Lythlet, mladší sestra Lyth a možná poslední elfka, poklonit soše své padlé sestry a královny...

 

-----2-----

 

U – pá – lit! U – pá – lit!!!“ křičeli lidé a házeli po ní kameny. Šla, tichá a hrdá, se vztyčenou hlavou, ale se smutným výrazem. Měli ji za čarodějnici jen proto, že pomohla pár lidem uzdravit se.

Když ji přivazovali ke kůlu a její „přátelé“, u kterých pracovala a kteří jí pomohli, na ni plivali, nevzpouzela se. Jen jí po tváři stekla slza – jen jedna jediná, i když by nejradši vykřikla a rozplakala se na plno.

3 muži v kápích nesli zapálené louče a pomalu se k ní blížili. Začala se třást po celém těle, i když si chtěla zachovat důstojnost. Byla křehká a bála se bolesti.

Najednou jeden z mužů padl na břicho a hned po něm i druhý. Ze zad jim trčely šípy. Poznala je – byly to šípy jejího Lidu. Šťastně vykřikla a očima pátrala po střelcích. Zrovna seskakovali z nejbližší střechy. Úsměv jí ale zamrzl na rtech – třetí inkvizitor zapálil hranici pod jejíma nohama. Suché chrastí zapraskalo a oheň se rychle šířil. Jako ve snu cítila kouř a nesnesitelný žár. Už se neubránila křiku a slzám... Přes kouřovou clonu viděla jako ve zpomaleném filmu svého bratrance, Abeila, jak natahuje tětivu... Inkvizitora, jak padl... 3 elfy, jak k ní běží... Donutila své suché rty k úsměvu a tiše zašeptala: „Nezemřeli jsme, budu zase svobodná...“ Pak jí první plamen olízl dolní lem šatů a neprostupná hradba ohně jí pohltila.

„Néééééé!!!“ zařval zoufale Abeilus, a vrhl se k hranici. Druhý elf ho chytl za rameno a zašeptal mu do ucha, že musí jít, že Lythlet už nezachrání a je zbytečné, aby zemřeli i oni. Tiše přikývl a všichni tři se společně rozeběhli zpátky k lesu....


Ahoj, příjemně se to čte, máš u mne tip :o)

petr(angel)
26. 09. 2004
Dát tip
Až to budeš předělávat, tak pouvažuj i nad koncem. (šeptající elf) když si představím rušné náměstí plné lidu, naštvaně křičící, že jim někdo chce zkazit podívanou a elfa, který zoufale řve Nééééé a najednou ho někdo vezme za rameno a diskrétně mu pošeptá: musíme jít, načež on tiše přikývne a odběhne...pusobí to komicky spíš bych čekal: Druhý elf ho za rameno strhl zpátky a naléhavě zasyknul: Musíme jít. Snad to byl tón jeho hlasu, možná to byla naléhavost, se kterou to pronesl, co nakonec proniklo závojem kolem Abeiliovy mysli a přinutilo ho následovat své utíkající bratří do zdánlivého bezpečí nedalekého lesa s krvežíznivým davem v patách.... ale je to na tobě. Pokud si chceš ponechat diskrétního elfa...je to tvůj svět:-D Petr

gabio: diiky, i kdyz tu magii v tom nejak nevidim:)) idle: maas asi pravdu, je moznyy ze se tam ty slova fakt opakujou opakujou opakujou;o) Ale je to opravdu puuvodnii verze, takze az nekdy budu miit chviili a naaladu, sednu si nad to a trosku to jeste "vytunim":)))

idle
21. 09. 2004
Dát tip
semtam se ti opakují slova v jedné větě: nezvyklá výška - si nezvykla Netušila totiž, že stromy nemají lidi rády – ti si z nich totiž stavěli domy docela mě zaujalo, že jí zamrzl úsměv na rtech ve chvíli, kdy pod ní zapálili hranici - z toho by se možná dalo vytlouct víc jinak fajn

fungus2
21. 09. 2004
Dát tip
Dobré čtení. TIP

gabio
20. 09. 2004
Dát tip
* je taková magická, tzrochu z ní běhá mráz po zádech. Líbí se mi... (takže tip)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru