Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

S drakem si šustím

05. 10. 2000
6
1
5172
Autor
Laďa

MÁM RÁDA PODZIM.

Vstříc bezhlavému draku já s hlavou bezradnou se stavím, od slunce studeným listem halený po pás umotán babími léty, svou hlavu mít teď v tuhle chvíli, jak já (mlhou tavená), tak on (deštěm létem kalený), svou hlavu mít a držet poslední paprsek, svou hlavu mít a netrápit se létem příštím, svou hlavu mít s drakem z pentlí brouzdám se šťastně šustím létošním.

1 názor

Vio
09. 10. 2007
Dát tip
Tuhle si pamatuju...

Prokletí
19. 11. 2000
Dát tip
*S-d-s-š: no, když jsem četl název Tvojí bášnišky, čekal jsem mírně infantilní říkanku ... překvapils mě ... něc úplně jiného mám před sebou ... ty dodatky v závorkách-zajímavě podáno ... první dvojverš je moooc povedený ... svou hlavu mít a netrápit se létem příštím-líbí ... myslím 6 velmi zasloužených tipíků ... to s tím veršováním a neveršováním mě mate ... já vždycky myslel, že rýmované b. patří do Básně lyrické veršované a b. psané volným veršem do Básně lyrické neveršované ... není to tak? sidíku i Laděnko: já beru lidičky jako stejný, ženy jsou úplně jiné než muži, ale jeden bez druhého se nikdy neobejdou ... je to logická vazba opačně podobných pólů ... budoucnost člověka vůbec nezáleží na tom, jakého je pohlaví ... Ladi ve své 2. kritice jsi u ptvního "Ten" neuvedla ta 8c) ... já se o sebe postarám sám, rudíž jsem něco mezi nimi ... a nečučím na telku, ta žere neurony ... chlapi se deklasujou sidi? mám to brát osobně? ... teší mě, že jsem chlap, ale bylo by mi jedno, kdybych byl ženská ... skrytý matriarchát je na svět stále ... sidíku a tou poslední kritkous mě nepotěšilo ;o) m.

Laďa
16. 10. 2000
Dát tip
sidi dík. :-)

sidi
13. 10. 2000
Dát tip
No musíš k tomu přistupovat rozvážně, ono nakonec mužský svoji hodnotu má, i když ji většinou tvoří pouze cena materiálu. :-) Jenže leckdy má docela slušnou cenu psychologickou, či památeční. :o)

Laďa
12. 10. 2000
Dát tip
Stínovlase veršovaný to je, jen to neni rýmovaný. Nega můžeš to rozvést? Díky. sidi tak to si mě uklidnil. Takže ho nemam vyhnat na mráz jenom proto, že mě to vytáčí? :-)

Nega
11. 10. 2000
Dát tip
Laďa...nezapře mdlý rozum... snaží se opakovat to, co "frčí"... a šustí létošní...

sidi
10. 10. 2000
Dát tip
Laďi já si pořád myslím že bys byla bezvadný kluk. :-) No ale zase jako holka máš před sebou lepší budoucnost.

Laďa
10. 10. 2000
Dát tip
Sluníčko: :-)))ahóóóój sidi: No, kdo má lepší budoucnost? Ten, kdo přijde domů, lehne si, zapne televizi a čeká na prostřený stůl nebo ten (ta), kdo přijde domů a prostře stůl, vytře podlahu, hodí prádlo do pračky a čeká, až mu (jí) někdo zapojí kabel od sporáku? :-)))

Stínovlas
10. 10. 2000
Dát tip
Ať čtu jak čtu, stejně se mi to nerýmuje. Spíš kategorie neveršované.

sidi
10. 10. 2000
Dát tip
No právě !!! Ten kdo přijde domů a lehne si, upadá a degeneruje mi šedá kůra mozková. Prostě když se na to dívám kolem a kolem, tak už nejmíň 70 let chlapi blbnou, slábnou, a jinak se deklasují. Budoucnost patří vám ženám !!! Neříkám že příští rok, ale v příštím století určitě budeme mít matriarchát. A já se těším. :-)

Miracleion
10. 10. 2000
Dát tip
Podzim bere i dává, slibuje i plní, svádí a odhání, veselí i smutní. Proto se mi tvá báseň líbí. Nabíjí veselím, těší sluncem. Poslední paprsek radosti před zimou. Je to v nás. To umění radovat se ze života jako takového. Díky za tuto báseň. P.S. T.I.P.

sidi
10. 10. 2000
Dát tip
Ouuu, co sem to napsál, mě nedegene..., i když to člověk nepozná že jo, leda jeho okolí. :)

Merle
10. 10. 2000
Dát tip
Laď: nevím proč, ale pouhá tvoje existence mě těší... proč mě ale těší tvoje básnička, vím naprosto přesně. je krásná

Merle
09. 10. 2000
Dát tip
wow, zbýtečně dobrý...

Laďa
09. 10. 2000
Dát tip
Chtěla jsem vás potěšit a potěšili jste vy mě. Zvláštní.

Sluníčko
09. 10. 2000
Dát tip
:o)))

Vio
06. 10. 2000
Dát tip
Jen se připojím... TIPík

Ber
06. 10. 2000
Dát tip
*

suva
06. 10. 2000
Dát tip
Fůůů hůůů, já taky, já taky

Jákob
05. 10. 2000
Dát tip
Ladi je to vidět :o)) moc hezké

Miroslawek
05. 10. 2000
Dát tip
*

Carodej
05. 10. 2000
Dát tip
Jako když mááslo rozpouštíš pomalým teplem odcházejícího léta.......

papouch
05. 10. 2000
Dát tip
jůůů, Ladíí heťkýý. Já nemám draka, ale krabici, ta lítá klidněji :-) přesto si pípnu

sidi
05. 10. 2000
Dát tip
Jóóóóóó, "svou hlavu mít brouzdám se šťastně" to bych bral. :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru