Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Insomnia

Výběr: Lyryk
01. 10. 2004
13
0
4496
Autor
Carrie

Město je slepec Dáví tmu

Za okny mizí cizí létavice

Bílý pes

ztrácí se ve stanu deště

 

Září je veršotepec

Leskle prší do kaštanů

V okně busta

luští morzeovku kapek

 

Čeká až naprší

Létavice

Bílý pes

bez masa a kostí

 

její báseň


Perchta
17. 01. 2005
Dát tip
*

Honey
22. 11. 2004
Dát tip
*

kassiope
15. 10. 2004
Dát tip
Září je veršotepec...naprosto..:o) t*

per_zay
08. 10. 2004
Dát tip
hmmmmm ..... ..... T

Nazuna
05. 10. 2004
Dát tip
tenké třískání - to je Hlaváček..;)

Carrie
04. 10. 2004
Dát tip
Morzeovku beru, slepec a veršotepec - ten slepec myslím není tak hroznej, veršotepec je o kočičí fous horší, ale zase se tak pěkně rýmujou, čili asi proto tam je, kromě toho že kvůli významu. každopádně děkuju za poznámečku, píšu si za ušiško :o)))

Carrie
04. 10. 2004
Dát tip
"déšť tak tence tříská na luceren sklo" to neznám, ale líbí, to je přesně ono, co jsem chtěla napsat :o) dík

clovrdik
04. 10. 2004
Dát tip
dobrá báseň, je obrazná a přitom srozumitelná, má náladovej náboj ... velkej TIP :-)

*

Nazuna
02. 10. 2004
Dát tip
první verš se mi líbí nejvíc... posbírané obrázky.. jak oči kloužou.. zvláštní nálada.. "déšť tak tence tříská na luceren sklo"... se mi připomnělo (snad cituju správně..)

egil
01. 10. 2004
Dát tip
Skvěle! Líbí se mi: obraznost, ucelenost, mnohovýznamovost, varírování jednotlivých motivů až ke klíčové pointě (která je z textu jakoby odstředěná), forma: pravidelná struktura strof (čtyřverší), kdy tři verše začínají verzálkou, čímž získávají, vedle možnosti přesahu do sousedních veršů, i významovou autonomii (tvoří co jeden samostatné významotvorné jednotky)...; zatímco zakončení každé strofy počíná minuskou, čímž je jednoznačně usměrněna významová vazba - k předchozímu (lichému) verši; každá strofa je takto náznakově vypointována (jednoznačností syntaxe).

sidonia
01. 10. 2004
Dát tip
taky stručná: fajn:)

dadik
01. 10. 2004
Dát tip
krásná...t

Fouckault
01. 10. 2004
Dát tip
aha.. tak i zde :-)... fakt skvělá *

Rowenna
01. 10. 2004
Dát tip
**

djPes
01. 10. 2004
Dát tip
ruší mne morzeovka kapek, je to dost často vyťukávané spojení, Město je slepec a Září je veršotepec mne taky udeřilo mezi uši. Dávení tmy městem ale stojí za podtrhnutí jako nejsilnější obrat v celé básni.

Natasha_
01. 10. 2004
Dát tip
Přetavení pozorovaných obrazů ve víc, ve významy...to se mi líbí.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru