Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Smrt nátělníkům!

01. 10. 2004
31
13
11139
Autor
Vaud

Mírně xenofóbní fejeton.

        Jsem tričkonoš. Pozor, nepleťte si mne s nátělníkářem! Ti jsou definitivně out, dead, kaput a finito. Alespoň tak se to praví v posledním vydání dívčího časopisu, který jsem si z donucení přečetl u holiče. Já čtu „časoprsy“ a tam se nosí trička. Třeba Miss mokré tričko. Ta tričko měla.., aspoň na začátku článku určitě jo. Na rozdíl od ní nosím tričko plandavé.  Vypasované mým konturám příliš nesluší a v nádechu se zataženým břichem vydržím s bídou něco ke dvěma minutám.  Pak začínám promodrávat…      

 

         Spoustu triček dostávám. (Noste mi prosím vás jen XL a nesnažte se mě přesvědčit, že mi padne esko!)  Jsou to často dárky z cest, nebo jen připomínka, že to tričko co mám právě na sobě  nesmím nosit ani do sklepa. Když bílá trička zežloutnou a černá vyblednou,  tak si je dávám dozadu do skříně.  Jsem takovej střádal. To  kdybych jel na chmel nebo na čundr. Na chmelu jsem byl jen jednou a na čundru nikdy.  Přesto bych na čundr táhl dva loďáky plné lesních triček. Až si budete chtít sníst konzervy v přírodě, tak se stavte pro trička.  Jsou trochu zapraná, místní charita už je nechtěla, ale třeba ještě zahřejou..

 

          Do sbírky svých triček počítám i dresy.  Mám doma  Pavla Kuku a Jaromíra Jágra i s podpisy. Skvěle plandaj.  Do Jaromíra se vejdu i po vánocích! Jen se v nich bojím vycházet ven. Co když narazím na jejich zavilé nepřátele nebo ještě zavilejší přátele, kteří ze mne tričko  strhají? Tak v nich sedím v obýváku před televizí, když mám zrovna záchvat češství. Ba ne, něco takového v košili nezažijete!  Všechny slavné okamžiky novodobých českých dějin jsem prožil v tričku! Navíc je na státní svátky  volno, které trávím zase v tričku. Ve svátečním s Mickey Mousem. Nebudu se  kvůli svatému Václavovi nebo věrozvěstům strojit do obleku! I doma chodím v tričku. Ale pozor! Nikdy ne bez něj! Můj známý se opil a spletl si vchod v paneláku. Nemohl se dostat klíčem do dveří, které ani nebyly od jeho bytu. A co se nestalo? Přišel  mu otevřít chlap bez trička. A ejhle! Kamarád se domníval, že je to milenec jeho manželky. Kdyby soused poctivě nosil tričko, tak mu mohly zůstat vlastní přední zuby!  Z toho usuzuji, že nošení trička má i jistý zdravotně-preventivní dopad.

 

         Některá trička ke mně doputovala z velké dálky (nikdy to nebyl nátělník!). Mám trička z USA, z Arabských Emirátů, dokonce i ze Západní Samoy. Pochopitelně mám i jeden sváteční kousek z Vietnamu. Myslím, že ho vyrobil nějaký Čong Versace. Na hrudi nebo na zádech nosím hrdě nejrůznější nápisy.  Třeba: Ani ty deprese nejsou, co bývaly“, „Jazz goes to town“, „Astma je sexy“ a „Love“. Já osobně jsem si vždycky přál tričko, které jsem viděl jednou ve vlaku.  V předu stálo: „Jsem panic“  a na zadní straně byl nápis: „ale to tričko je hrozně starý“.  Ze všech těch nápisů jsem měl kupodivu největší úspěch s tričkem z Říma.  Když se cítím osamělý, tak si beru na sebe právě tohle tričko. Sedám na kolo a vyrážím do středu našeho města. Tam žije početná skupina "spoluobčanů". Když vidí moje tričko z Říma, tak na mne zvesela mávají a běží vedle mého kola až ke kašně. V tomhle tričku nejsem nikdy sám. Je na něm velkým písmem nápis: ROMA.


13 názorů

Vaud
26. 03. 2009
Dát tip
ja bych chtel tricko s Big Lebowskim - to je muj velky vzor :-))

Diana
26. 03. 2009
Dát tip
Mě zas uchvátilo tričko, kde vepředu byl nápis "Strangers in the night" a vzadu "AIDS in the morning". Taky dobrý, ne? a propos: Ti vaši spoluobčané umí číst? Zase skvost! T*********

Fakt bezva. Pladavé triko - není oděvu nad něj. Ta poslední věta je už sice zbytečná, leč někdo vyžaduje potvrzení správnosti toku svých myšlenek, tak budiž.

A_tzo
12. 12. 2008
Dát tip
výborně vaude, pokud nebudu zrovna pochlastávat ze svejch matonkovejch zásob, rád si znovu počtu

Vaud
12. 12. 2008
Dát tip
hey :-)), jsem rad, ze se libi!! zrovna jsem o tricku "astma je sexy" mluvil s jednim kolegou a odkaz na me tricko ze Samoy bude v dalsim uvodniku :-))

A_tzo
12. 12. 2008
Dát tip
nic lepšího jsem nikdy nečetl..jasný tip

Vaud
23. 08. 2008
Dát tip
jojo, to bych mohl zkusit :-)

FunThomas
23. 08. 2008
Dát tip
Do Jaromíra se vejdu i po vánocích! - tohle je super **** (jen nevím jestli ve Vánocích není Velké V...)

Vaud
30. 06. 2008
Dát tip
tak tenhle je zrovna fejeton fejetonovatej

Augustus
30. 06. 2008
Dát tip
Tento zrovna nepatří ke Tvým nejlepším kouskům, ale stejně pobavil. Nemohu nedat TIP!

Alú
20. 02. 2008
Dát tip
:-D

Vaud
24. 05. 2007
Dát tip
;-)) díky Fari

Fairiella
23. 05. 2007
Dát tip
perfektní :) *

pozorovatel
30. 08. 2005
Dát tip
ach jo... mám jen značkový trička bez vtipu:( *

Vaud
30. 08. 2005
Dát tip
i bez triček je to někdy super ;-) jestli chceš, nějaký neznačkový Ti pošlu - jak se říká na tržnici: "tričko akorát - vy velkej".

pozorovatel
30. 08. 2005
Dát tip
:))) právě si zařizuju jeden potisk na tričko... říkal jsem si, že bych si tam natisknul svou báseň, ale pak mi došlo, že žádnou báseň hodnou trička nemám tak vymýšlim nový varianty rady vítám:))

Vaud
30. 08. 2005
Dát tip
Já bych si na tričko dal můj výtvor BodyCzech - to jsem vymýšlel, jako potisk na triko.

pozorovatel
30. 08. 2005
Dát tip
to je škoda, že to není můj nápad:(( přece jenom vlastní nápady se nosí líp...:) ale promyslim, ten nápad se mi líbí moc ..ostatně by z toho mohli být i dresy..

Smeesheck
24. 08. 2005
Dát tip
trička super


No, i když možná k tomu panicovi radši... ;)

Vaud
27. 06. 2005
Dát tip
jééé, to je skvělý tričkoooooo já jsem rád, že jsem se naučil po letech trička skládat http://www.super.cz/vtipky/850-nove-bojove-umeni-z-japonska.html

Tý brďó, to chci taky umět! (I když je fakt, že slůňo, když se mu nechce, kolikrát trika ani nežehlí... (...ono to na těch batikovanejch zas až tak nevadí;))

Vaud
27. 06. 2005
Dát tip
Já jsem se to podle tohoto návodu naučil skládat trička. Abych nemachroval, tak musím dodat, že mi tenhle prostinký manévr zabral asi půl hodinu. Teď chodím po bytě a hledám nesložený tričko. To je droga! Při rodinných srazech se znažím iniciovat soutěže ve skládání triček. Příbuzní se často napálí. Hlavně ti, co už kdysi viděli moji šatní skříň. Báječný tip, jak obrat návštěvu o peníze a důstonost!

Mám jedno anatomické tričko (v předu má plíce, srdce a tak dále a v zadu ledviny s latinskými popisky), ale nevím, zda se počítá, když si ho slůňo fixami na textil pomalovalo samo...

Vaud
27. 06. 2005
Dát tip
šííííkovné Slůňo - počítá se!

Šminka
08. 06. 2005
Dát tip
:-))) *

Toxman
18. 05. 2005
Dát tip
Nevidím ten konec jako (tak moc) hloupou poznámku; jako hloupou poznámku bych spíše viděl, kdyby mělo římské tričko nápis GADŽO ;o))*

basnikalex
18. 05. 2005
Dát tip
Super. ještě teď se můj obličej křiví v úsměv. Mám taky dobrý nápis na tričko, který si vymyslel a teď ho i nosí můj otec: "S pistolí vypadám jako chlap"

Vaud
18. 05. 2005
Dát tip
Já jsem chtěl kolegyni Středové nechat udělat tričko - Oč veseleji by bylo Robinsonovi Crusoe, kdyby měl místo Pátka takovouhle Středovou :-)

Voloďa
13. 02. 2005
Dát tip
hehe, spoluobčani:o)) já jim tak totiž taky říkám a myslel jsem si, jak že to jsem originální:)

Vaud
13. 02. 2005
Dát tip
Voloďo díky za návštěvu!!

Vaud
19. 01. 2005
Dát tip
Markel - díky!! Fejetony píšu moc rád!

Markel
17. 01. 2005
Dát tip
Ze všech, co jsem dnes(Tvých)přečetla, líbilo snad nejvíc - T

Vaud
27. 11. 2004
Dát tip
Chci! To víš, že jo! :-))

Vaud
06. 10. 2004
Dát tip
-ism? V článku žádný není, nebo jsem ho přehlídl? Myslíš tričkoismus a trenkoismus?

Vaud
06. 10. 2004
Dát tip
-ism? V článku žádný není, nebo jsem ho přehlídl? Myslíš tričkoismus a trenkoismus?

a2a2a
03. 10. 2004
Dát tip
Dám tip, uvažoval jsem o výběru, ale ... nejprve pochválím. Vtipné, fejeton jak má být s vyjímkou závěru, který tomu dává spíš chrakter povídky, chybí tam jakési resumé, ale dobře napsané, svižně, plně v souladu s pravidly pro tento styl textu, na fejeton znovu trochu dlouhé, ale přitom nikde nudné, naopak vtipné a nápadité. Za to tip. Od výběru jsem upustil proto, že se mi příčí hloupé poznámky v závěru o Romech. Je to velká škoda, poněvadž psát rozhodně umíš a těmito poznámkami jsi to znehodnotil víc než jen literárně. Přesto si tě znovu rád přečtu.

Vaud
03. 10. 2004
Dát tip
a2a2a: Dobře. Zkusím to trochu v závěru obrousit.. Snad Tě to přesvědčí. Díky za kritiku.

Lukri
03. 10. 2004
Dát tip
pobavila jsem se, a budu se vracet...

Yossarian
03. 10. 2004
Dát tip
s Derem nesouhlasím, mně se to líbí víc než tvoje předešlé tohle je fejeton na klub, a dobře že už tam je poznámka o Romech mi nevadí, ono u nás ve městě je tolik nepřizpůsobivých cikánů, že zmínka o nápisu Roma na tričku je naprostá prkotina *

Vaud
02. 10. 2004
Dát tip
Ad Stevenson. máš samozřejmě pravdu - oprava a dík!

Delahaye
02. 10. 2004
Dát tip
poslední odstavec !!! "astma je sexy" :-))))) T.

Možná trochu slabší závěr oproti minulým kouskům, ale klidně přiznávám, že jsem taky přemlsanej... Jinak se král fejetonů zase vyšvihl! Tip Klub

Vaud
02. 10. 2004
Dát tip
Díky všem!! Chodím si sem pro podrbání za ušima!

Craerassy
02. 10. 2004
Dát tip
Vaud..příště vezmu i psí žvejku:-)))

Dero
01. 10. 2004
Dát tip
Inu ... připadne mi trochu slabší, však pořád výživný. :o) *

Katariina
01. 10. 2004
Dát tip
Sveřepí šakali zavile vyli :-) Skvělý, jako už tradičně. Těšila jsem se :-) *

TvůjMéďa
01. 10. 2004
Dát tip
paráda

vesuvanka
01. 10. 2004
Dát tip
Se zájmem jsem si přečetla, pěkně napsané Tip

j_i_r_i_k
01. 10. 2004
Dát tip
Koukám, že stále testuješ souvislost názvu a čtenosti :)... No, jen tak dál :)

Craerassy
01. 10. 2004
Dát tip
mně přijde stále stejně zábavná jako ta první:-))) ..víš, jen lidé tady jsou rozmlsanější a rozmlsanější:-) tip

Dero
01. 10. 2004
Dát tip
Crae ... to téměř vyznělo jako narážka na moji skromnou noticku zde ... :o) Nicméně máš pravdu. ;o)

Craerassy
01. 10. 2004
Dát tip
Dero...musím přiznat, že to byla narážka:-)

Dero
01. 10. 2004
Dát tip
Příště to bude srážka a z toho by mohla být velmi lehce vyrážka, esivá mě necháš tápat a nepošleš avi ... :o)))

parallelka
01. 10. 2004
Dát tip
docela prima kousek...

Craerassy
01. 10. 2004
Dát tip
Dero....to jsem čekala:-)))..slibuji, že příště se do tebe navezu veřejně a beze studu:-)))

Dero
01. 10. 2004
Dát tip
Crae: Bude mi ctí být Tebou potupen ... :o))

Craerassy
01. 10. 2004
Dát tip
Dero...jakýpak potupen? já jsem andílek, nikdy nepotopotupotuji!!!

Stevenson
01. 10. 2004
Dát tip
_))))) ** narazka, nenarazka.. je to fajn.. dobre psane, srsi vtipem.. ja tim Roma, tak panicem.. jen vaud/ nema tam byt misto toho seath.. dead ?_)

romi
01. 10. 2004
Dát tip
líbí, usmáto *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru