Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Malý muž

04. 10. 2004
3
0
1379
Autor
Alesh

MALÝ MUŽ

 

Celý jeho domov měl pouhé čtyři krát čtyři metry. Zde, v tomto malém bytě žil, jedl, střídmě se bavil a spal. Byl to malý člověk a všechny předměty, jež ho v jeho malém světě obklopovaly, přizpůsobil svému vzrůstu i velikosti svého domova. Měl kapesní televizor, který ho neokrádal o místo, postel kratší než on sám, skříňky, které nepojmuly ani to nejzákladnější vybavení, místo koupelny jen malé umyvadlo a boty o půl čísla menší. Nevím, zda byl spokojen se svým životem, neboť jsem ho potkával jen zřídka, ale nevypadal ustaraně  a nikdy si mi na nic nestěžoval. Žil v tom malém bytě celé roky sám. Vím, že pracoval v jakési malé továrničce se stovkou takových lidí jako on a jeho nízký plat tomu náležitě odpovídal. Přesto, jak jsem se dozvěděl od jiných v našem velkém domě, ten malý muž dlouhá léta ze své skromné mzdy část ukládal v bance. Bylo to dozajista nepochopitelné a nadmíru zajímavé – na co jen mohl ten nenápadný, tichý, bezvýznamný chlapík šetřit? Dlouho jsem váhal a když jsem se přece jen rozhodl se jej na to poptat, bylo mi mými známými řečeno, že je již týden mrtev a jediné co po něm prý zbylo, je sáhodlouhá závěť. Komu jen mohl své dlouholeté úspory odkázat, když přece nikoho neměl? Odpověď jsem se dozvěděl zcela z nenadání asi měsíc po jeho smrti a musím říci, že nebyla zas až tak zarážející, jak jsem čekal.

Ten malý muž obklopený malými věcmi, si během svého bezvýznamného života našetřil ironií osudu jen na jedinou opravdu velikou věc – na vlastní monstrózní pozlacenou rakev!


Sunbunny
07. 10. 2004
Dát tip
jaké čárky..sakra!! je to dobré....t** a vám co se upjatě soustředíte na blbé čárky, doporučuje se radši zamýšlet nad tím, CO čtete...

Dero
04. 10. 2004
Dát tip
Pointa je sice docela překvapivá (alespoň pro mě), ale na druhou stranu se mi nelíbí představa, že by takový velký ( :o) ) sympaťák měl sklony k takové výstřední pompéznosti ... Ale povídka zaujala, proto tipnu ... *

angel1
04. 10. 2004
Dát tip
a kolik jich takových žije a odchází ze svých promarněných životů styl psaní se mi líbí svou věcností a výstižností, na čárky nejsem odborník a vyhýbám se jim, ale zdá se jich příliš mnoho T

Jeheheman
04. 10. 2004
Dát tip
Pointa ujde, jen pak nevím, proč by ta závěť měla být tak sáhodlouhá..

aramis
04. 10. 2004
Dát tip
nojo aspon po smrti mat trosku parady :)

fungus2
04. 10. 2004
Dát tip
Hm. Zvláštní. TIP

idle
04. 10. 2004
Dát tip
dobrý. těch čárek tam zas přehnaně moc není, naopak jsem objevila místo, kam bych klidně ještě jednu připsala :)

wazzup
04. 10. 2004
Dát tip
hm.. nezaujlo mě zpracování a styl psaní. pointa není špatná

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru