Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Útěk do prázdna

22. 06. 1999
0
0
4419
Autor
Merle

Tohle jediná básnička s tématem "církve", kterou se tady odvážím uveřejnit. Snažil jsem se o jakousi legendu o exodu. No, co to budu okecávat, čtěte sami...

My hnali jsem se prázdnotou, kde stín se snoubí s temnotou, kde světlo dne je pouhým přáním, my prchali jsme před svítáním. Nám v patách hnal se světla jas, ač nádherný je, krásou krás, má i svoji temnou tvář, zabíjí ta krásná zář. Slunce má dnes v ohni vzplát, Božím trestem chce se stát. Potrestat bez varování, brzo ráno za svítání. Kolem je jen hvězdný prach, v našich srdcích sídlí strach, touha žít nás žene dál. Kéž by se Bůh slitoval! Hle, ta bouře ohnivá, teď celý obzor zakrývá, žene se k nám blíž a blíž, srdce svírá strachu tíž. Naše Archa plnou silou, prchá před tou září bílou, vzduch se plní modlitbami: Ať je strážný anděl s námi. Oheň nebes, síru dštící, na hříšníky nevěřící... Pán bůh budiž pochválen, že ušetřil nás v tento den. Zničen je náš celý svět, v plameni co rudý květ, zahořela naše Země. Ne však hříšné lidské plémě...
Yeziiinka
20. 10. 2000
Dát tip
Je to přímo obtěžkané živými pocity, z tvých slov ta ohnivá bouře přímo hřmí a šlehá plameny až někam do nitra...jo, jo, jo!

Prokletí
10. 10. 2000
Dát tip
*Útěk do prázdna: Merlíku, pořád mě překvapuješ...???...tohles psal rychle asi ve chvíli pominutí mysli, ve chvíli, kdy se na Tebe řítil rychlík kk kk kk kk (hudební vložka - "vlak drncá po kolejích")...velice solidní b. , (kapku egoismu) onehdá jsem zahájil soubor Žalmy...téma Boha, Bible (pro někoho boha, bible) je v nás zakořeněný...ať si řikáme tak nebo onak velký ateisti, ten človíček klečící před oltářem někde vevnitř duše je... mike: Tobě to připadá protikřesťanský?...mimoch. křesťanem se bejt necejtim... m.

Anonym
14. 07. 2000
Dát tip
Bohužel jsme zůstali.

Merle
19. 04. 2000
Dát tip
mike: no mám tu asi tři, Cesta do ráje, Boží bojovník a tuhle... ale nic podobnýho týhle jsme tu nečetl, tak nevím.

mike
18. 04. 2000
Dát tip
Jo je to zase jedna z těch proticírkevně založených. Nevím, jestli jsi to byl přesně ty, ale mám takový pocit, že už jsem tady něco podobnýho četl. Tím nechci říct, žes to obšvihl, ale, že tu máš asi nějakou podobnou básničku, kterou mi to připomnělo. Zkusím popřemýšlet, třeba to sem někdy dopíšu...

Merle
24. 06. 1999
Dát tip
Bajo: Jednou je to Bůh, jednou Pán bůh... nevím přesně, jak by to mělo být, ale to pro mě není důležitý. Víš, když jsem ji dopsal (kupodivu rychle) měl jsem pocit, že je strašně krátká a neříká ani polovinu těch pocitů, který se mi tak najednou vynořily v hlavě.

Jákob
23. 06. 1999
Dát tip
Silné ..... měj odvahu i pro další

Baja
23. 06. 1999
Dát tip
Proč máš jednou Bůh a jindy bůh? Mě to přijde trochu moc zdlouhavý, ale jinak dobrý....

Print
22. 06. 1999
Dát tip
Vzduch se plní modlitbami! Exodus církve, je exodus nás samých, od něčeho k něčemu...

slavek
22. 06. 1999
Dát tip
Ty se nemusíš bát pouštět do básniček o církvi. Tahle je super.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru