Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

nesľubujem

13. 10. 2004
6
0
3169
Autor
zvedavec

 

tisíckrát sklamaná

sama sebou

 

tisíckrát chytená

do pasce

zabúdania, zmätkov,

nemožností,

 

ale i vlastných

slabostí a pochybení

 

 

nikomu už nič nesľubujem

 

 

sebe, Bohu, ani iným

 

a možno

len vďaka tomu

 

nevyslovené sľuby

zväčša plním


zvedavec
16. 10. 2004
Dát tip
guy: myšlienka, že dôležitejšia je kvalita a nie prázdna či naopak škodlivá kvalita, sa mi páči. Presne tak! :-) V tej poslednej vete by som bola ja osobne zato trošičku opatrnejšia, i keď viem, že je to len žartovná nadsádzka: Neodvážila by som sa o nikom povedať, že je tu navyše...ktovie, čo sa z koho vykľuje, nech sú jeho prejavy akékoľvek. Ktovie, čo sa deje v ňom...Kde je napísané, že moje hodnotenie je lepšie, ako to jeho? Robí , predpokladám so svojím životom to najlepšie, čo v tejto chvíli vie. No a keď vie len to, čo robí? možno príde k zmene. Liso: tak sa teším aj ja!

zvedavec
16. 10. 2004
Dát tip
guy: prepáč, chcela som napísať: guy: myšlienka, že dôležitejšia je kvalita a nie prázdna či naopak škodlivá KVANTITA, sa mi páči.

Liso
15. 10. 2004
Dát tip
guy blbe je ked je pondelok a ty si myslis, ze je piatok :) To potom niekedy ani nevies ci si 4 dni ziskal, alebo 3 stratil :) --- Zvedavec - zaujimave (psychologicky) je skusit seba vnimat ako permanentne noveho cloveka. Rozumej Ty nie si ta co vcera! Ty si ta co s tou vcerajsou mas iba spolocne spomienky. Takze nie Ty si zmatkovala o stvrt na 4, ale iba si pamatas zmatok tej vcerajsej zo stvrt na 4. Je vcelku zaujimavy ten cisty stol, ktory je pred Tebou kazde rano! :) Kazde rano novy den bez vcerajsich hriechov a hluposti :) Je na Tebe ci sa nechas niest prudom vcerajsich (a pred, pred-pred, ..., vcerajsich) spomienok, alebo budes prinasat nove myslienky, nove ciny, nove ... Niekedy si myslim (resp. ten vcerajsi si myslel! :) , ze je takto mozno nechat vcerajsiemu aj smutok... Ale tu nie som si celkom isty... Len tak nejak dufam, ze tomu zajtrajsiemu necham cosi lepsie ako ten vcerajsi, ze jemu i inym mozem davat miesto smutku radost. :) (mimochodom ja sa slubom vyhybam uz roky, rokuce... :)

zvedavec
15. 10. 2004
Dát tip
vďaka všetkým, čo čítali či niečo povedali. guy - hodinky mám nastavené o tri minúty vopred. Neviem, mám odjakživa pocit, že žijem už strašne dlho. Mala som ten istý pocit aj vtedy, keď som mala len pár rôčikov. Myslím, že či som prežila štyri alebo 48 rokov, zdá (zdala) sa mi tá prežitá doba rovnaká...je to len môj pocit. Len si uvedomujem, že ten pomer tých rokov, ktoré mi tu ostávajú k tým, ktoré som prežila, sa mení. Neviem, či by som veľa získala, keby som sa začala tešiť z toho, že á: tento deň je ešte predo mnou. Beriem to tak, ako to ide. Len tie trapasy ma trápia. Na to má recept Liso, tuším. :-) Liso - nemysli si, že včerajší či dnešný Liso nedokáže dávať radosť, okrem iných pocitov, viem že dokáže aj toto. Iným iste. Možno postupne dokáže dávať aj zajtrajšiemu Lisovi. Možno okrem iných pocitov by si mohli nájsť miesto aj pocity radosti - aspoň chvíľami už aj dnes. Priala by som to aj dnešnému Lisovi aj zajtrajšiemu. Ten Tvoj psychologický postup je zaujímavý. Ešte nad ním porozmýšľam. sľubom sa aj ja vyhýbam nejeden rok. Inak, tento môj výtvor mi poslúžil aj ako reakcia na to, že ktosi mi pomôže (pomohol) v niečom: "čo za to?" odznela položartovná otázka, akú nemám rada. No a úvaha, ktorú som tu rozpitvávala bola celkom vhod: mala som ju predpripravenú v mysli, ani som sa nemusela namáhať: "nikomu nič nesľubujem, radšej prekvapím." ;-) ani som nič nesľúbila, ani som nesklamala. tieto úvahy majú svoj význam! :-)

guy
15. 10. 2004
Dát tip
rozumím ti ... na ten poměr je možné hledět jako na matematický výraz, vyjadřující kvantitativní stránku ... podle mě je ale mnohem důležitější kvalita obsahu obou číslic toho poměru ... hezky tyhle věci vyjádřil Jan Werich ve známém pojednání o relativitě ... jak třeba věk G.B.Shawa, který se dožil bezmála stovky, označil za krátký věk, a že tu klidně dalších padesát let mohl být, neboť pořád měl co říkat ... zatímco na tomhle glóbu žije spousta třicetiletejch, který už tu dvěstěpadesát let nemuseli bejt ... :-)

Liso
15. 10. 2004
Dát tip
Ale ja sa tesim z mnohych veci aj dnes aj vcera sa liso tesil aj predvcera :)

guy
14. 10. 2004
Dát tip
pěkně napsané ... je to dobrá metoda, ale obtížně plnitelná ... :-)*

zvedavec
14. 10. 2004
Dát tip
Maia :-) rovnako sa teším. guy: oveľa menej obtiažne, ako keď riešim sama pred sebou a pred inými, čo všetko som nesplnila zo sľúbeného :-) inak, občas niečo aj sľúbim. Jednak musím, lebo ako inak si dohodnúť už len stretnutie, však? atď... Jednak niečo zvážim. a zaručím sa, že to urobím, ale snažím sa veci formulovať opatrne, radšej urobiť čosi navyše. A občas aj napriek mojim slovám tam hore mi niečo zo sľúbeného nevyjde. Napr. včera. O štvrť na štyri som bola veľmi spokojná, koľko ešte mám času -mala som dohodnuté stretnutie na tretiu - jednoducho som zazmätkovala, myslela som si, že je o hodinu menej. Moja hlava mi pripravuje kopu prekvapení... Vďaka všetkým.

guy
14. 10. 2004
Dát tip
někdy si vyzkoušej, jak je dobrý, když si myslíš, že je o hodinu víc a ve skutečnosti je o hodinu míň - získáš tak vlastně navíc hodinu života ... a funguje to i na dni - například včera jsem si myslel, že už je čtvrtek a on je až dneska - tak jsem získal navíc celý den ... možná by stálo za to vyzkoušet to i s týdny, měsíci a roky ... :-)

Rowenna
14. 10. 2004
Dát tip
příjemně se četlo

vesuvanka
13. 10. 2004
Dát tip
Ono to tak bývá.... pěkné a výstižné..... TIP

aramis
13. 10. 2004
Dát tip
:)

maia
13. 10. 2004
Dát tip
Jee, to je pekne. :-) * Dakujem za prijemne stretnutie.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru