Z nepřítomnosti | |||
datum / id | 14.10.2004 / 131410 | Vytisknout | | |
autor | Miroslawek | ||
kategorie | Vázané verše | Další dílo autora | |
zobrazeno | 32955x | ||
počet tipů | 193 | ||
v oblíbených | 49x | ||
do výběru zařadil | Elyn, vesuvanka, Elyanne, Pisces, dream, prenatal, Vesly, _Psyché_, Kid_A, papouch, Lyryk, srha, Dero, von_Tikowitz, Rowenna, Print, Jinovata, sleeping_beauty, Cannisha, a2a2a, martinez, Zbora, Markéta, thalina, Eli.Benett, | ||
Z nepřítomnosti | |||
|
Názory čtenářů (Zobrazit smazané) |
15.04.2020 21:06:48 | dát kritice tip | ✩ j.f.julián |
Totem. cz autor Miroslavek tuto báseň dotáhl do konce a do kvality, za vydatné pomoci j. f. juliána | ||
18.08.2019 19:26:16 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ atkij redaktor poezie |
Krása. Díky za připomenutí. Na tento cyklus jsem zřejmě nenarazila. | ||
18.08.2019 19:13:35 | dát kritice tip | ✩✩✩ Radovan Jiří Voříšek redaktor poezie |
Juliáne, pro tebe ... 2x nad tímto | ||
18.08.2019 19:11:52 | dát kritice tip | ✩✩✩ Radovan Jiří Voříšek redaktor poezie |
jo, už to chápu, dobrý | ||
17.08.2019 22:43:38 | dát kritice tip | ✩✩✩ Radovan Jiří Voříšek redaktor poezie |
znovu jsem se vrátil ... a rád jak to myslíš s tím opisováním? | ||
13.08.2019 20:02:50 | dát kritice tip | ✩ j.f.julián |
V tom je ta potíž! Nejenom, že by se styděl, ale hlavně by protestoval za opisování a ještě s chybami... Smutné | ||
22.08.2018 16:02:48 | dát kritice tip | ✩✩✩ Lnice |
Dostávám se tu zcela náhodně, díky Zborovu kvízu o písmáckých drbech a musím souhlasit s Voříškem, je to krásně skácelovské...romantický Miroslawek:) Mrzí mě, že už nic nevkládáš, upřimně (tedy když nepočítám komentáře) | ||
19.07.2017 22:37:41 | dát kritice tip | ✩✩✩ Radovan Jiří Voříšek redaktor poezie |
Za tohle by se Skácel nestyděl! | ||
04.05.2017 10:51:06 | dát kritice tip | ✩✩ Delfín |
Ožilo kouzlo starých časů, vracím se zpět do dětských let, nádherně vystihl jsi krásu, o níž již neví dnešní svět... :-)
| ||
07.04.2017 09:28:36 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ Oldjerry korektor |
Díky, Zboro - tenhle údaj jsem zřejmě v té záplavě nadšených čtenářů přehlédl - je to asi jediné Mirkovo dílo, kde jsem nechal svou stopu. On je originální autor, ale z mého pohledu neskutečně povýšenecky egocentrický. My už máme poměr k sobě stabilizovaný - snad konečně pochopil, že nejsem ambiciózní a nemám ani na to, abych jeho domnělou pozici nějak ohrozil. Každý vidíme poezii nějak jinak a navíc - já se necítím být básníkem. Básník je podle ten, koho poezie uživí...a těch je sakra málo... Já píšu proto, že to považuji za dobrou náplň zbytku života, mnohem lepší, než sezení u pocintaného stolu s partou připitých dědků a kecání o ničem. Ani toto však není moje hlavní pozdně životní náplň: jsem aktivní součást světového hnutí BOINC, současně na 341. místě ze 4,25 milionu účastníků na světě. To si hodnotím jako dobrou práci, reprezentaci Česka a dědků, kteří žijou a nejen dožívají. Ještě ke kritikám: pokud někdo chce psát kritiku jako pomoc při rozvoji autora, nechť ji píše jako a2a2a: ten když napíše kritiku, tak člověk ani vteřinu nezapochybuje o jeho motivaci. Je to zároveň dar i deklarace životních postojů. Hluboká je má poklona před lidmi tohoto typu... | ||
06.04.2017 21:05:11 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ Zbora redaktor poezie |
Kdo dal tip dílu Z nepřítomnosti
10.08.2010 09:42:15 Oldjerry
Je taknějak lidské, že si člověk na některé věci nevzpomíná :) | ||
01.04.2017 20:13:59 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ Jarmila_Maršálová |
to mi jen dnes přišlo od někoho třetího avi, tak jsem zavzpomínala... ale jen na tuto oblast; jen jsem se podivila, jak je to s tím tipováním... mezi náma se nic nemění Oldjerry)) | ||
01.04.2017 20:09:32 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ Oldjerry korektor |
Jarmilko, to je v pořádku... já nepíšu, že Miroslawek neumí, taky si o sobě nemyslím, že jsem básník, ale způsob, jakým mi to Miroslawek dal vyžrat jaksi nemohu zapomenout ani přejít. Jak tak koukám, na př. Bert_Hoffman toto stanovisko skoro na chlup zastává taky. Tady ale se podivuji, kde se našel můj tip u díla, s kterým jsem se zcela minul... já jsem jeho práce většinou vynechával, nebo nehodnotil (jak bych mohl, já - břídil). Když se ti líbí tak je to v pořádku, já ho uznávám, ale nemám ho rád... nevím, co to má co do činění na mém vztahu k tobě... či naopak... | ||
01.04.2017 19:44:26 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ Jarmila_Maršálová |
to jsou věci! a jí si ho dnes Oldjerry dávám do oblíbených nejen kvůli básním, ale fotce... zrovna minulý týden jsem namalovala obraz z tohoto úhlu)) | ||
01.04.2017 17:41:47 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ Oldjerry korektor |
O tomhle díle nevím, že existuje a přesto je zde uvedeno, že jsem mu dal svůj tip. V seznamu tipujících nejsem... Bylo vloženo v době, kdy jsem ještě na Písmáku nebyl a že bych se vracel zpátky k dílu autora, který mi nesedí ani tvorbou, ani způsobem své schematicko-povýšenecké kritiky, to bych se moc divil... No co, možné je všecko... | ||
01.04.2017 10:26:25 | dát kritice tip | ✩✩ zzlatý |
Luleč je malá obec, ale má tu zvláštnost, že má dva kostely. Tohle je Sv. Martin a uvnitř dědiny je kostel Sv. Izidora. Nemojany nemají žádný. Obce bývaly spojeny na Nemojany-Luleč. | ||
27.05.2016 17:28:17 | dát kritice tip | Kyijna |
libé! | ||
15.11.2015 07:27:44 | dát kritice tip | ✩✩✩ Makoves |
Moc hezké, akorát v té osmičce mě neladí dvakrát slovo která (kterou) ale asi víš proč to tam máš. | ||
18.08.2014 21:55:16 | dát kritice tip | ✩✩ Tom |
Rozumím. Ja zas z Velešovic, blíž k Brnu. Z některých míst je výhled až na Nemojany/ Luleč. | ||
18.08.2014 09:34:16 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ Miroslawek |
Tom: Moje máti odtamtud pochází, jezdíval jsem tam za babičkou. Po její smrti jsme to museli prodat. | ||
17.08.2014 11:37:58 | dát kritice tip | ✩✩ Tom |
Jo, Nemojany, ale kostel sv. Martina je v Lulči. Jako malej kluk jsem ho měl denně na očích. Pocházíš odtama, chalupa nebo jen náhoda? | ||
17.08.2014 09:01:47 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ Miroslawek |
Tom - těsně vedle, Nemojany. | ||
16.08.2014 16:50:22 | dát kritice tip | ✩✩ Tom |
Ty jo, Luleč. Kdo by řekl, že se zrovna tato dědina objeví a zainspiruje nejpopulárnější báseň na Písmáku.
Poezie vynikající. | ||
30.06.2014 23:06:23 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ blacksabbath |
mě nehodno hodnotit...ale líbí...... | ||
22.01.2014 22:44:51 | dát kritice tip | meralda s. |
je to bolave, ale tak nejak laskave bolave... * | ||
24.02.2013 14:44:56 | dát kritice tip | ✩ j.f.julián |
ll | ||
24.02.2013 14:43:31 | dát kritice tip | ✩ j.f.julián |
je zajímavé a jsem nerad, že to musím říci, avšak čtuli tvé ostatní věci, nevsadil bych na to, že je to tvé dílko-život mě totiž naučil, že zázraky se nedějí... | ||
16.10.2012 10:14:16 | dát kritice tip | ✩ j.f.julián |
ANO | ||
15.10.2012 21:07:51 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ Miroslawek |
j.f.julián: mohl bys trochu strukturovaněji - asi jsem nějak nezachytil emanace zářivého projevu tvé inteligence v plné šíři. Co že bych měl závidět? A proč? | ||
15.10.2012 17:34:38 | dát kritice tip | ✩ j.f.julián |
sentiment?buď nevíš co to je a nebo, že by závist??? | ||
11.09.2012 17:50:05 | dát kritice tip | Sigurrós |
* | ||
16.07.2012 12:46:41 | dát kritice tip | potomekšibeničníhodítěte |
Už jsem si myslel, že konce nedojdu, a tak jsem přeskakoval, abych ještě stihl i svou slinu zde zanechat. A bude kratičká - bylo mi pěkně, děkuji. Schovám si i napotom.:) | ||
15.07.2012 13:26:42 | dát kritice tip | kaido |
Úžasné, pastelově barevné bez kontur a s jemnými přechody. Moc příjemné | ||
14.07.2012 09:02:55 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ Marcela.K. |
Zdá se mi, že teď už píšeš nějak jinak -"komplikovaněji", ale v té jednoduchosti tady je síla. Je to opravdu hodně dobře napsané. | ||
08.12.2011 13:08:20 | dát kritice tip | ✩ Jonash |
Teda! to si zaslouží tip:)) | ||
06.11.2011 15:03:58 | dát kritice tip | ✩ vojtabarták |
No, je to moc pěkný, opravdu. Ale stejně, nemůžu si odpustit: je v tom cejtit Skácel až moc. Třeba ta "pěšina", co "nepřebolí". Ale to nic nemění na faktu, že bych to takhle sám neuměl, takže všechna čest. | ||
06.09.2011 22:43:26 | dát kritice tip | Francesca Guilliamo |
Je milé číst pro jednou báseň, která je tak jemná, nenutí člověka trpně (a leckdy souhlasně) vzdychat nad vlastní existencí. Místo toho na chvíli poskytne toužebné vzpomínky na místo a čas, který si v sobě nosí snad každý... kdesi hluboko. * | ||
22.06.2011 16:04:42 | dát kritice tip | Megg |
Pěkné* T | ||
04.02.2011 00:46:26 | dát kritice tip | Silje |
O dobrej obraz se vyplatí vyrazit si dech, na chvíli. | ||
15.01.2011 19:16:13 | dát kritice tip | Bert_Hoffman |
Jo, tak sobecké? :o) Ale sám vidíš, že se nikdo z oněch přivolaných se moc nebavil, Zbora jen decentně poznamenal, že za výběrem si stojí, aby nebyl případně nařčen z úkladného berthoffmanismu, Marvin byl spíš na mé straně (nebo apsoň neutrální) a vindal se tu také příliš nerozepsal. O nějakém všeobecném veselí a pozdvižení, jako za blahých časů F. Chabala, nemůže být ani řeč... ;) Nejvíc se tady zatím bavím já. Navíc - hned v první kritice píšeš avi, čili jsi na tuto báseň upozorňoval s cílem zajistit si větší publicitu. Proč? Tohle já nikdy nedělám. A ještě tak okatě... Další důkaz toho, jak sám sebou nejsi jistý. Dále k oné potrefené huse - na svých výtvorech si až zase tak moc nezakládám, mohl jsem klidně odpovědět "jo, je to kravina" a jít dál, ale jde mi hlavně o tvůj (dlouhodobý) styl, kterým se tu prezentuješ. Chtěl jsem tě prostě načapat na hruškách. Když jsi takový znalec a mistr, tak mi tedy odborně (či laicky) vysvětli, čím je obsahově a formálně tohle dílo hodnotnější (nebo vyber nějaké jiné) než to mé. Na co jsi ze své tvorby opravdu hrdý a co bys mi (i ostatním) vřele doporučil jako vzor. Nehledě na stanovisko ostatních. Zajímal by mne tvůj osobní názor. A předně bys mi mohl blíže rozebrat tu báseň, proč konkrétně je škoda ji číst. Kde jsem jako udělal hlavní nedostatky a jak by se ti to třeba víc líbilo. Moc rád se nechám poučit. Jako autora tě beru, kdybys vychytal nějaké muchy, byla by tvá díla super. Ale tvé povýšenecké chování tu mnoha lidem vážně neimponuje. Mohl bys tu mít daleko víc a lepších přátel, než máš doposud. Věř mi. | ||
09.01.2011 00:12:49 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ Miroslawek |
Bert: to jsi špatně pochopil, mně nikdy nebylo třeba dovolávat se obhájců. A proti čemu bych se měl bránit? Proti pomatenému kejhání potrefené husy? Přišlo mi jen sobecké, bavit se sám. | ||
09.01.2011 00:06:39 | dát kritice tip | Bert_Hoffman |
Jistě, mystifikace, mlžení, zbabělé přivolávání si obhájců, to jsou tvé "zbraně". Nejsi vážně soupeř mé úrovně. Howgh. A plkej si, co chceš. Nejlépe pod Lyrykovými pseudoexperimenty. Vrána k vráně... ;-D | ||
08.01.2011 23:59:49 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ Miroslawek |
Jo a mimochodem, za všechny jeden námět k přemýšlení - žádné strofy tam nejsou. | ||
08.01.2011 23:57:29 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ Miroslawek |
Bert: Nemohu prohrát s člověkem, jehož jedinou zbraní je názorná demonstrace, že dost dobře netuší, co je jamb, daktylotrochej, verš, atd. A proto s ním neválčím, nemám totiž komu/čemu čelit. Třeba kdybys provedl řádný rytmický rozbor, ukázal bych ti, kde se, řekněme, mýlíš... a to by teprve byla legrace. Ale na to se bohužel (a opravdu toho želím) nesmotáš. Takže snad jindy. Čus, bus. | ||
08.01.2011 23:38:39 | dát kritice tip | Bert_Hoffman |
VTM: i bentos a seston. ;-) M: stříknul, jo? :D I ty uličníku... Jen se nedělej. Tuhle bitvu jsi prohrál, milý Mirku. Je to smutné, ale když budeš mít na paměti, že každá prohra je jen přestrojené vítězství, budeš to mít lehčí... :-) Čus bus zase někdy (ve tvém případě snad v lepší kondici). | ||
08.01.2011 22:03:11 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ Miroslawek |
Bert: Vzteky? Proč? Už dlouho jsem se pod svým textem tak dobře nepobavil. Při té žluté kritice jsem si dokonce málem stříknul do textilu. Naštěstí jen málem, takže znovu díky. | ||
08.01.2011 13:47:32 | smazaný uživatel | |
smazaný uživatel | ||
08.01.2011 01:08:14 | dát kritice tip | Bert_Hoffman |
Tak jsi aspoň rudý vztekem. :-) VTM: šak jo... Ale rýpnout jsem si musel. ;) Zbora: a jak si na tom stojíš s vylosováním Hurvajze (to vzkazuje Mirek Roubínek)? Jinak Marv je moudrost sama, Platón i Seneca by mu mohli závidět. :o) | ||
07.01.2011 19:34:20 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ vindal drámo |
cítím se být podělen a to svinsky :) | ||
07.01.2011 17:33:32 | smazaný uživatel | |
smazaný uživatel | ||
07.01.2011 17:29:32 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ Zbora redaktor poezie |
Já tomu teda jakože moc nerozumim, ale za výběrem si stojim. | ||
07.01.2011 17:26:08 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ Miroslawek |
VTM: obeslal jsem tě, protože jsem tušil, že řekneš něco moudrého | ||
07.01.2011 17:09:41 | smazaný uživatel | |
smazaný uživatel | ||
07.01.2011 17:07:43 | smazaný uživatel | |
smazaný uživatel | ||
07.01.2011 17:00:22 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ Miroslawek |
Bert: drtíš, to ano, ale bledý rozhodně nejsem xD avi: (nemohu se, alespoň s některými, nepodělit ;) | ||
07.01.2011 15:26:46 | dát kritice tip | Bert_Hoffman |
Půvabné, půvabné... ;) To jen tak předstíráš, přitom jsi úplně bledej z toho, jak tě drtím. :-B | ||
07.01.2011 15:15:18 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ Miroslawek |
To ani není třeba Berte, jen houšť. Je to půvabné ;D | ||
07.01.2011 15:10:59 | dát kritice tip | Bert_Hoffman |
Hele, nedělej ze mne úplnou trubku - verš je v podstatě libovolná součást básně (lidově řečeno to, co je na jednom řádku, přesnou definici si můžu kdykoliv najít) a rým je stejné či podobné znění poslední slabiky (nebo i více) na konci dvou veršů (buď těsně za sebou nebo dál od sebe, podle druhu verše - AABB, ABAB apod.). Mj. ti ve čtvrté sloce ve druhém verši hodně pokulhává rytmus a ve verši čtvrtém máš zase podezřele málo slabik (i z hlediska obsahu by si to jedno slůvko navíc jistě zasluhovalo). Ve sloce páté jsi zase přeskočil z daktylotrochejského verše na jamb (předpokládám). Připadá mi to, jako kdyby první tři, de facto čtyři sloky čtenář co do rytmu hezky kráčel po měkkých kupkách sena a pak náhle spadl do díry na tvrdé kamení a natloukl si nos. A to není vůbec fér. :-( Podobně jako druhý verš čtvrté strofy mi "přes držku" dávají i druhý verš sedmé a osmé. Ať už se na tuto báseň dívám z jakéhokoliv hlediska (rýmy, rytmus, obsah), vždy vidím značné nedostatky. I když přimhouřím obě oči. :-( Více píle, méně frajeřiny - tak zní mé doporučení. | ||
07.01.2011 09:53:04 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ Miroslawek |
Bert: ještě je dobré vědět, co je rým, neplést si rým a verš, atd. Ono to pak není dostatečně zdrcující, nýbrž úsměvné. A za ten úsměv dík ;o) | ||
06.01.2011 23:39:09 | dát kritice tip | Bert_Hoffman |
Oh, 24 výběrů... Ještě chybí nobelovka za literaturu (+ řád maltézských rytířů). :o) ptáci - vrací, kosy - bosý a trati - vrátí se mi jeví jako dosti standardní verše, ale ještě budiž. Ovšem spí - větví, ví - ježkovy a trochu i zim - přelitím se moc nerýmuje, sedmá sloka pak vůbec. Jediné tři rýmy, které stojí za to, jsou: dřeva - rozlévá, rýn - tamburín a zdiva - připozdívá. Obsahově taky slabé, psáno hlavně na efekt. Jako nevinná legrácka budiž, ale jako vážně míněná poezie ee. Ovšem jejich ctěné redaktorstvo/kritičstvo (pár z nich již in memoriam) je dosti odlišného názoru. Za snahu tip, aspoň trochu pobavila... ;-) | ||
26.12.2010 23:51:34 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ Miroslawek |
Douger: Promiň, ale rozesmál jsi mne. Půl roku? Tak to jsi vlastně ještě ani pořádně nezačal. Každopádně v šestnácti není nic beznadějné. P.S. Prosil bych, pane mistr... vole ;) | ||
26.12.2010 23:45:11 | dát kritice tip | ✩ Douger |
Občas mě hodně, ale opravdu hodně zamrzí, když někdo o mých dílech řekne, že jsou velcie špatné, slabé, nebo beznadějné, protože se věnuji psaní přes půl roku a intenzivně... Pokud ty novější jsou velmi slabé tak ty staré... nechci o tom přemýšlet... Avšak před tebou a tvým dílem, které mi přivodilo tak minutový letargický stav, kdy jsem jen ležel a pohledem na stropě dumal... Opravdu skvělé... Klaním se MISTŘE a omlouvám se za malá písmena při oslovení zájmény...!!! | ||
29.08.2010 19:03:50 | dát kritice tip | Tristia |
Mě to opravdu zaujalo. Vynikající báseň. Při čtení mě úplně mrazilo. | ||
10.08.2010 09:42:15 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ Oldjerry korektor |
Druhá a žádná jiná sloka neruší - jejich první řádky jsou rytmicky identické a je to jen otázka dynamického přizpůsobení čtení psanému textu. Jsou to sloky, které ve mně evokují obrazy a ty pak dále rozvíjím podle své zkušenosti a způsobu chápání věcí a dějů. Prima | ||
19.07.2010 15:42:15 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ Miroslawek |
Whitesnake: porušení rytmu není nutně chyba, zkus nějaké moje složitější texty a třeba ti to dojde. Quod licet Iovi non licet bovi. | ||
19.07.2010 15:27:21 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ Whitesnake |
Můžeš být stokrát oslepen všemi Výběráři, Miroslawku, a chrlit teoretické znalosti o jambech, trochejích a sterodaktylech, pokud ti verše drhnou, tak s tím nic nenaděláš. První a třetí verš ve -2- (oddíle? strofě?) je rytmicky naprosto vykolejený a s tím nic nenaděláš. "Vrásky dřeva" vykazuje čtyřslabičné metrum, zcela jistě identicky jako "tmu rozlévá". Potíž je v tom, že ono čtyřslabičné metrum je v obou celcích rozvito v silné kontrapozici ( 2 - 2 vs. 1 - 3), a poté nastává potíž. Z teoretického hlediska ses jistě neprovinil, z praktického je to faux-pas, protože njutíš čtenáře dávat akcent tam, kde je již téměř na kordy s češtinou. | ||
15.07.2010 13:01:25 | dát kritice tip | padlý anděl |
hmm, ale raději mám vtipnost a humor | ||
01.07.2010 17:34:25 | dát kritice tip | ✩✩ Delfín |
Když budu vnímat jen srdcem, je to krásné!;o))) Pokud se změním ve stejně přísného kritika jako jsi Ty, tak se podivím, kam se v posledním verši 4. sloky vytratilo slůvko o 3 slabikách, proč v 5. sloce měníš typ rýmu a v sedmé se to úplně vymyká... Ale jsem romantik a raději zůstávám u první věty hodnocení! Mile jsi mne překvapil... | ||
19.03.2010 17:46:30 | dát kritice tip | ✩✩ javavia |
Krásná poezie. | ||
21.01.2010 01:15:16 | dát kritice tip | ✩✩✩ Něžný_debil |
pěkné.. nejhezčí pro mě osobně 1,3,6... | ||
09.01.2010 15:50:12 | dát kritice tip | zelené brýle |
každé slovo mi zní jak krásná hudba a už se nemůžu dočkat, až dám tip! | ||
07.01.2010 20:10:36 | dát kritice tip | AyudaHumanidad |
ANO! Konečřně! Pochop mé rozrušení - konečně jsem na Písmáku narazil na někoho (díky tvojí odborné kritice na mojí mléčnou kapku), kdo píše skutečně krásné básně ve vázaných verších, kterým rozhodně dávám přednost čtenářskou (nikoliv autorskou ;-). Je na tom vidět, že veršům vážně rozumíš. Děkuji tobě i všem tvým koťatům. | ||
14.12.2009 08:58:49 | dát kritice tip | ✩ Harty |
Líbí se mi tvoje vystupování zde.Píšeš sice těžká, ale skvělá díla do kterých když čtenář pronikne, stráví u nich víc než jen čas potřebný k přečtení.Tím zároveň získáváš právo psát tak přísnou kritiku,jakou píšeš. Děkuji :-) | ||
14.12.2009 08:00:47 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ MAJKL65 |
Skutečná poezie. | ||
12.12.2009 17:20:05 | dát kritice tip | ✩✩ filemon |
To je nádhera! NÁDHERA! | ||
09.12.2009 16:37:44 | dát kritice tip | ✩✩ nebraska |
* | ||
07.12.2009 21:18:52 | dát kritice tip | ✩✩ mperdik |
opravdu nádherné T | ||
07.12.2009 13:36:42 | dát kritice tip | seifertbezpera |
na tebe to je nějak moc lyrické ne? tys vždycky měl akorát plno výtek k ostatním, ale toto je pěkné i když až moc | ||
07.12.2009 00:17:03 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ jejdavilda |
je to sice osekané, ale * | ||
06.12.2009 20:00:02 | dát kritice tip | ostych |
až mi zatrnulo..T | ||
06.12.2009 18:09:43 | dát kritice tip | thalina |
tak si pročítam svá"oblíbená díla". Sem jsem se vrátila ráda | ||
29.10.2009 18:45:09 | dát kritice tip | ✩✩ malá* |
* nádherná - po dobu čtení jsem skoro zapomněla dýchat :) | ||
02.10.2009 21:46:11 | dát kritice tip | ✩✩✩ A.H. korektor |
*t* | ||
01.10.2009 21:36:49 | dát kritice tip | Forest... |
Sice tomu vůbec nerozumím, ale protože máš hodně tipů, tak ti dám i svůj, aby jako bylo vidět, že se v tom vyznám. | ||
18.09.2009 12:51:14 | dát kritice tip | ✩ Dreamy Angel |
Nádherná něžnost, krásná pavučina. Co nezebe ani nezahřeje, ale naučí tě milovat... Famózní kouzlo básnické. tip | ||
17.09.2009 19:10:59 | dát kritice tip | ✩ Lemmiwinks |
Úplně povedená, nejlépe:.") Tip | ||
17.09.2009 18:03:32 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ Jarmila_Maršálová |
Tip máš ode mě už 2 roky, ale pochvalu jsem asi v rozjímání zapomněla...i když je to všude stejné, tady je mi to blízké, však víš. | ||
07.09.2009 23:57:18 | dát kritice tip | ✩✩ Ijáček |
Velmi dobré žánrové obrázky, hodily by se k fotografiím. -t- | ||
05.09.2009 17:22:52 | dát kritice tip | ✩✩✩ Candy |
Krásná jemnost, moc se mi líbí*... | ||
02.09.2009 01:05:58 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ blboun nejapný |
...pokud bych byl mimo,tak max. ...mezí,polí | ||
02.09.2009 00:59:29 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ blboun nejapný |
...č.8...mezY...oprav | ||
02.09.2009 00:58:18 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ blboun nejapný |
...je to jako jednotlivosti velmi dobré, nechápu,proč je to dáno do očíslovaného celku,autora chápu,ale kritiky a pozorovatele,do výběru zařadil, atd., NE ... tip máš za sebe * | ||
10.08.2009 10:50:47 | dát kritice tip | japa |
úchvatné | ||
09.08.2009 14:28:04 | dát kritice tip | leandrus |
pěkné, aj kostelík tam vzadu | ||
07.08.2009 15:48:04 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ Markel |
i já jsem četla znovu, když nakoukla jsem do zlatého, pořád líbí, dneska snad ještě víc než kdysi | ||
07.08.2009 09:04:37 | dát kritice tip | ✩ bezpocitově |
obdivuji tvůj silný cit pro rytmus | ||
06.08.2009 21:02:20 | dát kritice tip | ✩✩✩ raja |
Jo, Tvoje starý věci jsou o hodně lepší než ty nový, pro mě tedy*:) | ||
02.08.2009 19:24:21 | dát kritice tip | Weythinka |
Nádherná i napodruhé. Úžasné dílo a šikovně spředené vázané verše se jentak nevidí! /tip | ||
31.07.2009 22:57:49 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ moorgaan |
čiší z toho kvalita ! ..kvalita verše, kvalita vazanosti, kvalita volby obsahu v kazdem ctyrversi ..slova ktera presne zapadaji do koloritu venkova davaji poezii tohoto razeni uprimnost a presvedcivost ! ..ucelenost dila podtrhuje prave ten konec - vypilovanost a lehkost s jakou je to vykreslene je fakt špičková! /************ | ||
31.07.2009 08:26:09 | dát kritice tip | ✩✩ Janina6 |
Ráda jsem četla znovu. Pořád je to síla. | ||
31.07.2009 08:03:20 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ Zbora redaktor poezie |
Taky děkuju za avízo. Pořád mi to tam svítilo, už dlouho, ale už jsem to našel. Babičce se to taky moc líbilo, ale neříkala nic. Ale to nevadí. I já. Tak ahoj! | ||
31.07.2009 07:37:07 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ Zuzulinka |
krásné, něžné, čiré...díky za to, že to někdo vytáhl* | ||
14.06.2009 10:32:04 | dát kritice tip | ✩ Vojtěch Egon Svratkin |
Ano, už chápu... Krasný, jako z hedvábí. | ||
06.06.2009 18:36:48 | dát kritice tip | ✩ Kouzelník |
Tys měl asi těžké dětství, viď? | ||
27.05.2009 12:48:29 | dát kritice tip | ✩✩✩ Můra73 redaktor poezie |
Hluboce se omlouvám, protože jsem od tebe neviděla všechno. Tohle je krása. | ||
25.05.2009 12:01:46 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ vindal drámo |
nojo, paráda.. | ||
22.05.2009 16:21:27 | dát kritice tip | ✩ Moudivláček |
Jo tak tohle se mi líbí moc...poslušna tvé rady přestoupit na nižší matematiku...připomíná mi to..Skácela, Hraběte | ||
19.05.2009 23:49:11 | smazaný uživatel | |
smazaný uživatel | ||
18.12.2008 16:45:08 | dát kritice tip | whoami |
zajímavé,ale co to s tou knihou mám číst jen začátky? | ||
18.12.2008 16:34:56 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ Miroslawek |
Dobré víno a dobrá kniha jsou nepopulární a málem bych řekl, že se do naší doby ani nehodí. Ochutnávati toť umění! ale kolik lidí to dovede? Každý hned pije, ale jeden ze sta ochutnává: a to je náš přítel. (Jakub Deml, tuším, že Šlépěje... a tedy 20. léta minulého století) | ||
18.12.2008 16:02:46 | dát kritice tip | whoami |
chci ti napsat špatnou kritiku, ale na tuto báseň ani nemůžu, strašně dobře ti to šlape,tak jak má jak kolovrátek, ale přece něco mi není po chuti a sice to že v těch slokách a to v několika ztrácím význam | ||
16.12.2008 20:44:49 | dát kritice tip | ✩✩ chci_slyšet_tvoje_ticho |
* | ||
02.04.2006 13:09:58 | dát kritice tip | ✩ alienedgarpu |
Mám to rád rýmované a tohle je výborné.* | ||
20.03.2006 19:42:36 | dát kritice tip | ✩✩✩ misty |
krasne plynule rymy...nic nerusi...strasne dobre sa to cita...* | ||
19.09.2005 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩ Markéta |
vesnický kolorit, vůně medu a polí, jednoduchá skromná poetika, harmonie rytmu a obraznosti... Dávám velký tip potěšilo moc* | ||
30.06.2005 00:00:00 | dát kritice tip | 3lobyte |
jsi velmi, VELMI dobrý básník... a tohle je ostrůvek mezi nerýmovanou lyrikou, kterou nečtu a zase jsem si tu uvědomil, proč *) každej sme ňákej | ||
30.06.2005 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ Miroslawek |
ale no tak 3lobe, dyť se budu červenat ;o) | ||
02.06.2005 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩ Jony |
pravda... pěkně vytepáno... | ||
10.03.2005 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ Augustin_Šípek |
Acheron: strašlivý, neodpustitelný sek, je to samozřejmě J. Hrabák, nechápu, kde se mi tam ten Václav vzal, no nic...:o) | ||
04.03.2005 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩ Acheron |
Auguste, no samozřejmě - už to tak bývá, že někdo komentuje hlavně to, čemu nerozumí. Říká se tomu přehnaná aktivita. Ale vážně - chtěls mě jen uzemnit anebo si to opravdu myslíš? | ||
04.03.2005 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ Augustin_Šípek |
Acherone, nemám potřebu nikoho "uzemňovat", mám jen pocit: 1) že jsi svůj výrok nedostatečně zdůvodnil 2) že máš o sobě přehnané mínění, nepochybuji o určitých tvých kvalitách, nicméně je vázaná poezie a vázaná poezie | ||
04.03.2005 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩ Acheron |
Aug: vypálit na někoho, že tomu moc nerozumí, bez dalšího doplnění je uzemnění, nic jiného. Konečně vím, co ti na mě vadí :-), že mám určité sebevědomí, podložené konkrétními dílky. každý se přece nemusí cítit ušláple, ale chápu, že tyhle postoje mohou provokovat a prudit. Tak to vždycky blahosklonně přejdi a mysli si svoje - nebo napiš, ale s argumenty. Děkuji. | ||
04.03.2005 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ Augustin_Šípek |
Ach: myslím, že jsem to dostatečně vysvětlil ve zprávě, kterou jsem ti poslal. Když už mluvíš o argumentech, nenašel jsem ani jeden, který by tvou kritiku tohoto díla podložil :o) Nechtěl bych se hádat o podloženosti tvého sebevědomí, co se týče kritik podobné tvorby a nevím, co by mi na tobě vadilo, nemám proti tobě žádné zaujetí, to vnímám spíš naopak, ale vlastně se tím spíš bavím :o) | ||
04.03.2005 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩ Acheron |
Bavit se, o to jde. Existuje vázaná poezie, která záměrně popírá správné metrum veršů? Patrně ano, ale taková by měla patřit do klubu stejně naladěných (což se zde patrně děje), protože navenek pak působí jen a pouze neuměle. Znovu opakuji - 1. a 3. verš ve druhém obrazci je rytmicky špatně. Patrně záměrně :-) Autor navíc často používá místo rýmů jen určité rýmové souznělosti (kdo tu spí/do větví, slábne den/za plotem) - pak mám znovu pocit neumělosti a infantilnosti. | ||
04.03.2005 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ Augustin_Šípek |
neřekl bych záměrně popírá, spíš záměrně vybočuje, za určitým účelem, např.: zvýšení pozornosti čtenáře, zvýšení efektu apod. Ten rytmus není špatně, jen nebylo naplněno metrum, které jsi ty očekával. Doporučuji si přečíst něco od V. Hrabáka, je toho tam o tom dost :o) Ani v otázce rýmů nemohu souhlasit, neboť toto dílo je podle mého názoru velmi dobrým příkladem použití vnitřní podoby slov | ||
04.03.2005 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩ Acheron |
ok, tečka, vnímáme to prostě různě. | ||
04.03.2005 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ Bix |
| ||
04.03.2005 00:00:00 | dát kritice tip | ✩ jenaL |
big one*** | ||
04.03.2005 00:00:00 | dát kritice tip | ✩ prenatal |
Acheron: průměrná rýmovánka s nezvládnutými rýmy a rytmickou rozpačitostí :o)))) | ||
03.03.2005 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩ Vesly |
Líbí se mi svou lehkostí, zamyšleností a Skácel mě u srdce hřál... Výmluvně lidské... Můj obdiv a dík!!! :) Tip* mé nej... A i výběr :) ... s radostí ... | ||
03.03.2005 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩ Acheron |
průměrná rýmovánka s neuvládnutými rýmy a rytmickou rozpačitostí (např. 7. verš) | ||
03.03.2005 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩ Acheron |
..nezvládnutými, omluva za překlep. | ||
03.03.2005 00:00:00 | dát kritice tip | John_Ceder |
nic nic nic, pro mě je těžký v tom něco vidět, cítit, ale věřím ti to..než se trápit a hledat to..hlavně že tě to baví.. jen mi není jasný, jak si to tam dokázal schovat a přinutit ostatní to tam hledat..bez reptání.. | ||
03.03.2005 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ Augustin_Šípek |
Acheron: řekl bych, že tomu moc nerozumíš | ||
03.03.2005 00:00:00 | dát kritice tip | ✩ _Psyché_ |
nádherný sakra, jak sem tohle mohla přehlédnout * * * | ||
03.02.2005 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩ Lotoska |
tip tííp | ||
09.12.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩ Jeheheman |
padesátýsedmýtip | ||
01.12.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩ Ostrich |
Přečetl jsem první čtyřverší - a byl jsem unesen. Přečetl jsem další - a dojem se ztratil. A ten "obásněný" tamburin (kdysi dávno se mi to slovo líbilo, ale čeho je moc, toho je příliš) ve třetí - už se mi nechtělo číst dál. Myslím tedy, že méně je více. V lecčem souhlasím s hermitem. Sám moc dobře víš, co a jak, líp než já. To první čtyřverší je tak skvělé! Ale pokaždé se to prostě nepovede. | ||
01.12.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ Miroslawek |
Co když to není tamburin, ale tamburina? Navíc pro mne je tohle natolik osobní, že nesjem schopen... ale dík za postřehy. | ||
18.11.2004 00:00:00 | dát kritice tip | AAA_AAAB |
To jsou slova básníkova...*T | ||
17.11.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ Markel |
Krásné všechno-dám si k oblíbeným-TIP | ||
17.11.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ Markel |
T | ||
15.11.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩ slonovina2 |
velice dobré, poslední vytržení lepší tip | ||
15.11.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩ kassiope |
Silná, udeřila do srdce....t* | ||
14.11.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ Augustin_Šípek |
jako bych četl Skácela, jen je to snad ještě lepší * | ||
08.11.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩ Theuška |
Krásné! Bravo Ostravo! | ||
29.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩ arthamir |
mě se takové útržky co píšeš velmi líbí... dám si je s dovolením do oblíbených a přečtu, když chmury budou zas klepat na dveře. protože na světě jsou přece místa, kde bývá občas docela fajn :-) -tip | ||
29.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩ Pisces |
nebudu kazit slovy... T+V | ||
28.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | Luky_0001 |
To je nejlepší básnička, jakou sem tady četl. Tip | ||
28.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩ Agátka_ |
To je krásný....tip | ||
27.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩ Delahaye |
velmi silné. T. | ||
27.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩ Eilil |
básníkovy voči :o))) nádhera.. tip | ||
22.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩ suva |
~ *** ~ houk díků ~ *** ~ | ||
21.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩ DV_SWAN |
Myslím, že je to čistá poezie oproštěná od násilných modernizací. Jedna z mála kterou může konzumovat i člověk "netrénovaný" internetovou poezií. Návrat k jádru, který snese i "růžový keř za plotem". Prostě je to výborné *****T | ||
21.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩ Celebrian |
Nádherný, tohle dílko potěšilo mou dušičku a ta ti tipne :-) | ||
19.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩ makros |
...souhlasím s Jinovatou ...rutinní dílo bez přesahu... | ||
19.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩ Natasha_ |
Líbí se mi převelice. Čisťounké, jiskřivé obrazy. Díky za avi. | ||
18.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ vesuvanka |
Je nádherná, i prolog.... velký TIP a V | ||
18.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩ Lecomte |
Mas pravdu je to kyc typu ruka chtiva protestu ptala se nader na cestu. Basnika ma hrat dyka v srdci ne pochlebovani druhych | ||
18.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩ Lecomte |
Souhlasim s tebou zimomriva " ruka chtiva protestu ptala se nader na cestu" Basnika ma hrat dyka v srdci ne pochlebovani druhych | ||
18.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ hermit |
Kýč? Ne. Byl bych spokojený, kdyby se mi takovéhle básně povedly, zvlášť v takovém koncentrovaném, sevřeném cyklu. Toto je mainstream - v tom nejlepším slova smyslu: básně, jimž jsme se tak naučili rozumět, že jsme je už schopni ocenit a záropveň se ještě necítíme podvedeni. Jejich estetická hodnota je vysoká, ale jaký je jejich přínos poezii jako žánru? Ale to neřeknou autorovi nadšení čtenáři, to si musí říct sám. Pokud se tady Miroslawek dostal na hranice obecně přijatých forem a obsahů, neznamená to, že je nemůže probořit. Kritizovat nebudu, bylo by to jen gesto neplavce, užaslého nad nesmírností moře. Je dobré, když se objeví verše, kde lze (opět) diskutovat o tom fundamentálním: kudy dál? Miroslawku, nebuď spokojený. Sám nevíš, a to je naděje, že spokojený nejsi. | ||
17.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩ (závorka) |
jo!! (líbí) T! | ||
17.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩ severanka |
už obrázok v prologu naladil a básne ešte umocnili ***** | ||
16.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ Armand |
mnoho slov lze dodat a ještě více nevyslovit... ..máš u mě - můj soukromý výběr .. | ||
16.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | |
trochu umělý Skácel, umělý, protože ti to prostě nevěřím, zavání to kýčem, zdá se mi. | ||
16.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | |
moc se mi to libi...nevim,co k tomu mam vic rict,ale je to fakt dobry-jako jedna z mala basnicek ma ,,opravdove verse".....hej ne,ale fakt supr-chvalim | ||
16.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩ Yasmina |
jedním dechem mnoha slovy -i bez nich se zatajeným dechem překrásná, veliký TiP | ||
15.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ papouch admin |
ano, patos, špičkos, celánohos, rukos, prstos, hlavos, uchos, nos. Zimomřivá, bacha, dneska je tam 7,5°C :-) | ||
15.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | Nevděčná |
Jako kdyby se mi to nelíbilo, tak k tomu nic nepíši bo napíši něco záporného.... pro mě moc... ucelené, povznešené.... prostě jedinečné.... | ||
15.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | alternative4 |
zimo mřivá :-), proč se pořád někdo snaží za každou cenu vyhýbat patosu? Kde je napsáno, že je to něco nepatřičného, špatného? Jen se samozřejmě musí umět použít (ale to platí jaksi obecně, že ano...) | ||
15.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | _____zimomřivá_____ |
nevadí mi patos sám o sobě, zaráží mne ale, že je tu tak bezvýhradně přijímán... | ||
15.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | alternative4 |
... asi proto, že je zde moooc dobře podanej :-) | ||
15.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | _____zimomřivá_____ |
to ano...ale i sebelepší podání mívá své obvyklé odpůrce... nebo si to tu nikdo jiný nedovolí? | ||
15.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | alternative4 |
takle: já bych u tohoto dílka taky našel pár čouhající nitek, ale zde se podle mýho nesluší za ně tahat - ne kvůli autorovi nebo nějaké nemístné úctě, alébrž (jeee :-)) kvůli celkové atmosféře díla. Prostě na mě zapůsobilo natolik, že ty nitky jsou naprosto malicherné. Toť můj pohled na věc | ||
15.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩ Toxman |
Zim: No já jsem třeba taky spíše zimomřivý ;), ale asi k většině Miroslawkova díla cítím MINIMÁLNĚ RESPEKT. Je to autor více než ostřílený a ve zdejších vodách sběhlý. Přestože se zde autority moc "nenosí", myslím, že jistou dávku důvěry by stejně (nejen tenhle) autor mít mohl (nebo spíše měl). | ||
15.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩ srha |
zim: každá kritika, každý postoj... vše je odvislé od subjektu mlouvčího... a nic není trvalé... | ||
15.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ papouch admin |
jaxembyl pravil vím vo co de (heč, všichni .) ale už su tu popátý, no taxnad abych se vyjádřil ... ... né nevyjádřím, jednak to neumim a druhak to už fšichni řekli. Velepíp :> | ||
15.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩ Toxman |
Hele papouch něco VÍ !!! Všichni na něěěj - hurááá !!! ;o)) | ||
15.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩ JARUB |
Víš, asi ti bude moje kritika jedno, je jen další v řadě, ale já moc ráda čtu Skácela (tím příměrem tě nechci s ním srovnávat) a po delší době jsem hrozně dojatá. Četla jsem ta čtyřverší i samostatně a pořád jsem měla pocit, že jsou vlastně celek, takže takhle je to naprosto dokonalý a vážně mistrovský. Děkuju - t :o) | ||
15.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | _____zimomřivá_____ |
když v očích umírají ptáci jablůňko stárneš a noc ví dávno je dnes a naposled že už je čas jít zapadla branka mlčí stromy v zorničkách oken slábne den.... no já nevím...mě to přijde jaksi patetické.... ... (zemřela matka, do hrobu dána)... nevím, jsem tu nová...vážně vás tu tenhle styl tak bere za srdce? | ||
15.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩ Dero admin, korektor |
Ano, mě to třeba bere. I pathos se dá vyjádřit způsobem, který člověka ohromí, melan cholé taktéž ... a tohle je přesně cyklus, kterému se to (alespoň u mě) povedlo. | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩ Dero admin, korektor |
No ano ... | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ Pacer |
slova by to jenom rušila * | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | Ewonne |
posledni odstavec, to bychom si rozumeli velmi dobre:-) | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | alternative4 |
Děkuji za vízo :-) Celkovou atmosférou při čtení křehly prsty a štípaly uši, kouř z páleného listí bral podvečerní mlhu jemně za ruku a stromy smutně spínaly k nebi skoro holé větve. no prostě malovalo - celek přesně podle očekávání, silný a přitom křehký jako ty prsty a uši koncem října. ...tak takhle nějak to vidím T*P! A dovolím si taky nějaké to a vískot | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | alternative4 |
...jo na tebe holka jesenická jsem zapomněl :-) eště jednúc AVI | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩ romi |
praskliny ticho v žilách zdiva ostrůvky rzi pavoučí nit znamení že se připozdívá že už je čas jít //strašně se mi líbí toto, ale jinak vlastně všechno je hodně hezké a tak jemné, že se mi bude lehce usínat....děkuji. | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩ Big_George |
To je zvláštní, jak dokážeš kouzlit..... člověk by řekl, že to napsal někdo, komu se při vyslovení slova město zvedá pajšl... TvonBG jako Ostrava s Prahou dokopy-)) | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩ von_Tikowitz |
poezie ..i když ne bez mráčku ale o čem lze takto smýšlet? o tchyni a chatování leda s pomýlením :) | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ guy |
velmi zdařilý počin *** | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ Rowenna |
průzračně krásná věc :-) | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ papouch admin |
na mě je to po ránu strašlivě složitý .. ěščě přídu | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ egil redaktor poezie |
***** | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩ Dash_707 |
Hezká česká poezie, která nic nepředstírá a nedostatek invence nedohání pathosem...líbí...:o) *t* | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩ Jinovata |
Je to krásný, to musím uznat. Ale když jsem dostal avi tak je snad na místě rýpat - ač nezasvěceně, tak požádán... Skácel je z toho cítit, ale není převzatý, vidím tu nástavbu. Tady problém není. Je-li to ale tematický cyklus, čekal bych krom prvního efektu, který se v plné síle dostavil(přijmutí tvého zvukového i borazného mikrosvěta nebo jak to nazvat), bych čekal ještě nějaký dojem ze skladby jednotlivých básní za sebou, z řazení. Střídají se pointy spíše estetické(zase to říkám laicky, snaž se poerozumět co jsem myslel:o) s pointami podobnými ale obohacenými o jakýsi smysl, nebo spíš o jistou okázalou lítost, melancholii. Ladění všech point je melancholické což tvoří značnou část dojmu. Problém mám v tom, že se tyto dva typy point(ač těžko přesně rozlišitelné) střídají náhodně (nebo jsem nepozorný?) a jestli cyklus někde graduje, tak je to krom konce taky několikrát uprostřed. Stejně tak několikrát jen volně improvizuje na nalazené struny. To je to co mi trochu vadí. Jinak zážitek ze čtení je vyjímečný. A nebij mě moc, myslím to dobře :o) tom | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩ Bacil |
* | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ dadik |
kouzelný......t | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩ UchoVoko |
Dotklo se to. TipŤapŤop | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | Nevděčná |
i já se připouji a s díky za avízko... určitě si toto zaslouží moc pozornosti, protože je to skoro dokonalé.... zanechalo rýhu a tak do oblíbených a + | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩ Toxman |
Rozhodně díky za avízko. Pokud to takhle uzavřeš do většího, ucelenějšího cyklu, velice rád si taky tipnu ! :)** | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩ Hester |
| ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ papouch admin |
protože vím, o co jde tak zatím nic ěščě přídu | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | sleeping_beauty |
mně na tomhle zkompletování přinde nejzajímavější pořadí, jakýms to naskládal dík | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩ WiruZ |
krasna imaginace..... t! | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩ stromovka |
děkuji za avízo, vracím se až dnes, v klidu : ************* dávám do nej | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | paranoid_android |
Moc krásný cyklus. T* | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | Cannisha |
aj, černé oči ježka :)) líbí moc, krásný celek, výborný | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩ Perchta |
jemnými prsty svlékám námrazu ze větví... * | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩ a2a2a |
za svou osobu zde nacházím lyriku v tom nejlepším slova smyslu. Každá z nich pohladí, neburcuje, jen osvětlí pestrá zákoutí vlastní duše a dovolí někoho pohladit. Je zbytečné se zamýšlet, do jaké míry jsou obrazy originální, když jsou prostě krásné. t+v | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ Craerassy |
neumím psát kritiky, což jsem nikdy nezastírala a dílka si přebírám po svém, čímž se taky netajím…takže jen věřím, že když jsi poslal avi i mně, neukamenuješ mě, když napíšu jen a jen svůj pocit, který ve mně po přečtení zůstal.. první jsou oči…do prázdna otevřené… druhá je tvář…tam světlo už nedopadá.. třetí od ramen k prstům neklid zanechává, kde tamburin dřív hrával ve čtvrté srdce k žilám uzavřené, čas propustit je uvězněné… v páté se nohy zastavily, zimou a chladem unavené v šesté se ještě otočíš a v sedmé na posledním řádku pohledem se jen zastavíš, růžové trny pod sklem v dešti v osmé za zády pěšina, uvnitř schouleno do bolesti ..vím, že se mohu mýlit, ale takhle ji vidím a chci vidět... * | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩ Lecomte |
Snad ano, oči vyklovaných vran. | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ pozorovatel |
Tady je to jak na výběrový škole... Možná každou stále vidim jako samostatnou a proto mi tak špatně navazují, neproplouvám hladce. Reklamu sis udělal věru dobrou. I tak tip, aby se další inspirovali. | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ Alimra |
Včera jsi mě trochu naštval, ale za tento počin ti odpouštím :o)))) *** | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | Sn_vojáček |
* :o) | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩ srha |
Rozumím, doufám, rozhodně posvém... kdybych k tomu měl přistoupit jako k celku, tak by mě asi zarazilo na konci to s tím sadem v květu... a vůbec zdálo by se mi, že by měli mít trochu jiné řazení... ale rozhodně (i si vzpomínám, co jsi říkal onehdá v Sudičce) je tedy beru spíš jako ten cyklus... každá sama o sobě se mi líbí... některé víc některé míň... ovšem stále líbí... jen se zmíním o těch nej místech (pro mne): když v očích umírají ptáci ptáme se tiše kdo tu spí a bůh ví nikdo to se vrací rozbitá hnízda do větví *! Tak tahle ouplně celičká... ----------- do tenka křehnou vrásky dřeva jablůňko stárneš a noc ví babími léty tmu rozlévá * --------------- k zápěstí trámů podél rýn * ----------- praskliny ticho v žilách zdiva ostrůvky rzi pavoučí nit znamení že se připozdívá že už je čas jít **********************************! :)) ----------------------- praskliny ticho v žilách zdiva ostrůvky rzi pavoučí nit znamení že se připozdívá že už je čas jít * * * k večeru zvoní těžkne réva olůvky z nichž se neodlévá řeč vlaštovek a blízkost zim na drátech hrozí přelitím * * * netmavne krev to jen se smráká a v lískách oheň krčí hřbet dědečkův včelín výkřik ptáka dávno je dnes a naposled ***! myslím že tady je text nejsilnější.... ----------------------------- mně se to líbí moc, ať už jako celek, kde by se určitě dala v textu vybudovat epická, či jako jednotlivosti.... Jinak si myslím, že tohle by ani žádnou reklamu nepotřebovalo... tohle prostě v místních vodách ční vysoko nad... | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩ Mila_cik |
Krása....prostě dokonalé... A moc díky za avi..čím sem si ho zasloužila..;-) T | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩ per_zay |
hmmmm ....dobré.... T ! | ||
14.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩ johanne |
* | ||
13.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩ Miroslawek |
avi | ||
13.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩✩✩ Zbora redaktor poezie |
Jednotlivá čtyřverší byla průzračná. Celek je křišťálový.t. | ||
13.10.2004 00:00:00 | dát kritice tip | ✩✩✩ Elyn |
Nádhera... křehkost... moc líbí... |
Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.