Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

maska

23. 06. 1999
1
0
4155
Autor
slavek

Maska. Každý nějakou nosí. Masky, staré jako lidstvo samo. Člověk se bojí spatřit svoji skutečnou tvář, proto nasadí masku. Masku mění dle nutnosti a příležitosti. Masku dobráka, žebráka, vlka i ovečky. Křiklouna i zakřiknutého. Hlupák s maskou chytráka, chytrák s maskou hlupáka. Masky nosíme tak často a tak dlouho, že ani sami nevíme, co je maska a co je skutečnost. Někdy skutečnost pravá, projeví-li se mezi maskami, je považována za skutečnost a maska za skutečnost považována jest, neb skutečná pravda utajenou zůstává. Masku nosíme před rodinou, v práci, před přáteli.. Někdy i sami před sebou. Někdy v životě však přeci nastane chvíle, kdy masky své odkládáme.. A co potom zbyde?? Člověk.. Obyčejný lidský tvor - bez masky.. Ve své čistotě i špíně, ale skutečný, odmaskovaný.
jak vypadáš bez masky? Já docela dobře,když už jí musím sundat...Ono do práce s maskou vyživující plet by nebylo vhodné chodit...;-))))

první tvář-svatožář proti tomu-vyhodíme židy z domu. druhá tvář-nezná se pak na ostatní křičí,když na sebe kouká se. další tváře-mnoho tváří skončíme snad na oltáři.. neskončíme nespěcháme nemodlíme neklekáme závidíme slibujeme žalostně bědujeme Kde je naše tvář.,,,co jsem vlastně zač. Nekdo to pozná až na smrtelné posteli, někdo jen tuší někomu zas postoj sluší. Postoj mužeš si vybrat ,,jaký chceš,pak k tomu bude i vhodná řeč. (maska) A až se budeš jednou svlékat...snad nebude špína stékat.. Po hlave co má tvář..kde bude koukat ...utajená...pošpinená...svatožář.............Stíny zamnou i zatebou...v tváři naší se nepletou. konec...to nemá význam..stejně mi do tváře nevidíš...;-),tak toho moc nepoznáš..;-))))))

Anonym
03. 07. 1999
Dát tip
Milhaus...tebe chci domů!!!

Milhaus
30. 06. 1999
Dát tip
Je ti svět jak je,
lidé jsou i zlí
tak bez masky
by tvář ti pohryzli

Netvrdím ale, že masky jsou nejlepší
avšeobecně prospěšné, jen že mají taky
druhou tvář.

Saša
29. 06. 1999
Dát tip
Hlupák si masku mudrce nasadí
mudrc se maskou hlupáka zahalí
Malíř soukromým pohledem krášlí
V zrcadle zřídkakdy jsme se našli
Dítě to oči své před dospělým klopí
dospělý se libovolné masky chopí
Bez masky jsme jak Bůh sám nás chtěl
kdo z nás by nahý však světem šel

rybka
26. 06. 1999
Dát tip
masky..tragedie nebo komedie..všechno jsou jen hry

Jákob
23. 06. 1999
Dát tip
Pokud to není opět další maska ....... řek bych, že bez masky jsme jen dvakrát za život

slavek
23. 06. 1999
Dát tip
Bohužel, nezbývá mi než skoro souhlasit. Skoro proto, že kromě doby těsně po narození a v okamžiku smrti, svoji masku odhazujeme také při velmi silném emotivním zážitku. ( a když ne odhazujeme tak alespon poodhalujeme. )

Jákob
23. 06. 1999
Dát tip
Přesně tak ....

Print
23. 06. 1999
Dát tip
Oběma: přesně tak!:-)))

Baja
23. 06. 1999
Dát tip
K čemu nám to naše maskování je, clověk pak ani sám neví co v něm vězí... No jo, holt lidi, pravda pravdoucí

Gity
23. 06. 1999
Dát tip
nesmělý nasadí masku suveréna
básník zahalí maskou naše jména
malíř ukryje výraz naší tváře
dítě schoulí oči do polštáře
v zrcadle vidíme co vidět chceme....

Až sundáme si masky....nebudeme ještě horší?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru