Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Duše...

25. 10. 2004
0
0
1797
Autor
Peeracek

další básnička ze smutku...

Pohlazení vlaštovčích křídel,

jako vůně nejjemnějších mýdel,

jako příliv mořské pěny,

jako úsměv opuštěné ženy,

jako motýl na dlaň usedá

a slza oko nehledá,

když zafouká vítr z polí,

když odpustí všechno, i když to bolí.

Jako tiché zapadající slunce nad obzorem,

jako souhlas s nevyřknutým názorem,

jako úsměvy lidí v davu,

jako kapka krve na mém prahu,

jako bolest na špičce jehly,

jako města, co popelem lehla,

jako čistý list papíru

je duše zmítaná ve víru…


Karabekian
01. 11. 2004
Dát tip
I přesto, že jsem se vždycky sanžila pochopit poezii, tak mi nikdy moc k srdci nepřilehla.. Prostě mi to něříká tolik jako próza... Něříkám, že si občas něco nepřečtu nebo tak, ale většinou mě tam chybí ten děj... Tudíž nedokážu zkritizovat tu básničku tak, jak bych chtěla... Málokterá mě zaujme tak, že si řeknu: jo, to je naprosto super... Zkrátka - co se týče poezie - jsem antitalent :-) Ale pokud Tě to baví, je to jedině dobře a pokračuj dál (ne všechny kritiky jsou smysluplné!) K.

Yasmina
27. 10. 2004
Dát tip
Bohužel jsem na dílku nenašla nic moc dobrýho. - nelíbí se mi rýmy, který se pak sanžíš napravit metaforama -JAKO, ono je to hezký, když to do básně nenuceně "zapluje" - tedy, když se to vhodně použije.. - ALE! - některý obraty se mi moc libí - bolest na špičce jehly aj. - jenomže co naplat, že tam máš pěkný obraty, když celek je ...hm.

Waawe
26. 10. 2004
Dát tip
jako jako jako jako jako rýmy šprýmy... ... + no nevím...nechám si projít hlavou, kam všechny věci plavou.. m.

Nemám moc rád tyhle "jako" básničky.

johanne
25. 10. 2004
Dát tip
ze smutku... snad ale nemá to hlavu ani patu, zdá se mi to, že napřed vyjmenuješ hromadu metafor a až v posledním řádku uvedeš, k čemu se vlastně vztahují, je docela risk :o)... chápu, že cosi by taky mohl naznačovat název, ale...!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru