Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Lžeme si

03. 11. 2004
0
0
1826
Autor
kubjin

Z pondělka (1.11.LP2004). Volby, lidi, já, ty, my a ostatní verbež - pardon.

Lžeme si

 

 

Lžeme si, lžeme

v dobré víře.

Už ani jinak neumíme.

Od snídaně až do večeře,

od setmění až do svítání.

 

Bůhvíkam jdeme

v dobré víře.

A kudy ještě vůbec smíme,

abychom sebe neztratili,

aby z nás něco zbylo k mání.

 

Tajíme si

a vymýšlíme,

a do mlhy se halíme.

A když je už řeč o důvěře

- na blatech zámky stavíme.

 

Lžeme si, lžeme,

aniž chceme.

Prostě tak, jako dýcháme.

 

Jak přicházíme – odejdeme.

 

O pravdě . .

           . . někdy . .

                       . . slýcháme.

 


tschiko
22. 11. 2004
Dát tip
není pravda, že pravda není - to už vyslovil i Čapek: Vše je relativní., tudíž i pravda - neexistuje jedna univerzální pravda, ale více subjektivních pravd. Každý má svou vlastní pravdu, což ale neznamená, že je to lež, je to jen jiná pravda.

cempe
16. 11. 2004
Dát tip
Na to, že je to text, jsou tam rytmický kopance, kde se cizí zpěvák, či jen čtenář musí poprat s rytmikou svojí vlastní tvořivostí. Grafická úprava za jedna, ale nenašel jsem nic o té lži, je to jen o nás, co děláme, a zda-li mi jsme ta lež, kde je potom pravda?

kubjin
16. 11. 2004
Dát tip
Ano, dobrý postřeh. Rytmus se v půlce textu mění. Jinak pravidelný je (pokud to tak nevypadá, je to jen grafikou). A je to tak. Jen o nás. Sama o sobě lež totiž neexistuje, jen naším prostřednictvím. Pravda není. Myslíš-li si, žes ji našel, je to jen dočasný omyl. Úhel pohledu závisí na mnohých okolnostech, které nikdy nejsou zcela stejné (ani ve všech ohledech ovlivnitelné). Proto pravda nemůže být ani objektivní, ani stálá. Že něco je pravda, pravdivé, platí tedy pro jednoho hodnotitele v určitý různě dlouhý okamžik. Ale to jsem se rozepsal o absolutních pojmech. Zde to míním spíše coby poukázání na vědomé lhaní, zastírání, neupřímnost atd. .

LaLoba
05. 11. 2004
Dát tip
vystav sem....)

kubjin
04. 11. 2004
Dát tip
Až to nahraju, mohu poslat. Ale kam?

tschiko
03. 11. 2004
Dát tip
ráda bych k tomu slyšela tu melodii, je to vyloženě hudební text

LaLoba
03. 11. 2004
Dát tip
taky by mě zajímala melodie...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru