Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ako chodím tipovať

07. 11. 2004
2
0
1540
Autor
dick

***

vyšiel som z bytu. vedel som prečo sa mi nechcelo.. zimný vietor. akoby toho nebolo dosť, musí aj vietor  vyrývať. vybral som sa do pivárne ktorá je spojená so stávkovou kanceláriou a kde zvyknem asi raz-dva razy do týždňa zabehnúť. to napätie keď ideš pozrieť či si vyhral a hovoríš si, veď to nie je možné aby som nevyhral. dal som jasné tutovky. ten pocit napätia, keď kontroluješ výsledky..vyšiel, vyšiel vyšiel.. do riti už mi vyšlo 5 zápasov ešte štyri skontrolovať. hovoríš si, už nikdy viac nejdem tipovať, nestojí to za tie nervy..  basketbal vyšiel aj hádzaná. a čo ten nešťastný futbal..? prvý áno..druhý.....a sme došli... no jasné, veď ako by mohol vyhrať nejaký Arsenal.. niekedy rozmýšľam, že práve preto nevyhral lebo som ho tipoval.. je možné, že osud sa takto spriahne proti človeku? som taký významný, že vesmírne sily radšej ovplyvnia 22 hráčov na ihrisku ako by mali dať vyhrať nejakému jednému stredoeurópanovi? to sklamanie.. tie súvislosti..koľko sa zase kancelárie nabalili.. niekedy rozmýšľam, že napíšem do klubu a ukážem im tiket nech mi preplatia vložné alebo aj celú výhru.. veď nejakých 100 alebo 200 Euro nemôže byť problém... alebo že by to boli znamenia? nejaké božie výstrahy že peniaze nepatria do rúk nám, bežným občanom, ktorým sa dakedy hovorilo na úradoch stránky? sme stránky.. evidenčné čísla.. otvorené peňaženky na rozdávanie bohatým. presne tak to funguje..chudobní platia bohatým a nie naopak.. že ma to skôr nenapadlo... skontrolujem predposledný zápas.. vyšiel..a posledný..nevyšiel..nejaká úľava na mňa doľahla..aspoň že nevyšiel aj tento.. predstavy o sprisahaní vesmíru a klubu sa pomaly rozplývajú.. futbal nebudem tipovať..hovoríš si x krát.. alebo aspoň nie veľkokluby..tie prinášajú najspoľahlivejšie prekvapenia.. ale nevzdávam sa.. dúfam, že prídem na kĺb ..azda existujú nejaké zákonitosti.alebo sa všemohúci či všemohúca (to by bolo lepšie lebo žena-bohyňa by mi skôr dopriala) umožnia vyhrať.. nejde mi do hlavy, prečo keď môže výsledok nevýjsť, tak isto sa nestane aby vyšiel.. prečo viac nevyjde ako vyjde..ak to tak má platiť vo všetkom, tak celá veda a štatistika je nanič.. čokoľvek očakávame s nejakou pravdepodobnosťou, tak to skôr nevyjde ako vyjde....lebo vychádzajú prekvapenia.. čo keď celý život je jedno prekvapenie.. žiadne spiknutia a klany..a mafie. sú plány, ktoré nevychádzajú.. a to, čo sa nám zdá že vychádza sú proste výsledky streľby od pása.. možno spiknutia bohov, či iných podivínov pohybujúcich sa vo viacrozmernom priestore a smejú sa z nás ako dúfame. ako veríme, že niečo vychádza. že keď slnko vyšlo  5 miliárd krát tak určite vyjde ešte raz..

 

ten večer som sa celkom nečakane zamiloval.. pre istotu som sa spýtal, či netipuje.. našťastie nie.. ale na pivo skočí so mnou rada.. dobre-hovorím jej. popri pive si môžem podať jeden tiket..čo keď vyjde..


maia
07. 11. 2004
Dát tip
:-) * prilis dlhy uvod, inak fajn

Nicollette
07. 11. 2004
Dát tip
jo*

čtvrtek
07. 11. 2004
Dát tip
...že práve preto nevyhral lebo som ho tipoval.. je možné, že osud sa takto spriahne proti človeku? som taký významný, že vesmírne sily radšej ovplyvnia 22 hráčov na ihrisku ako by mali dať vyhrať nejakému jednému stredoeurópanovi?... verim ze i to je mozne..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru