Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Malá úvaha o tom, jak to ráno vypadá

20. 10. 2000
2
0
1234
Autor
Petůnie

Můj nestranný pohled na věc

Znáte ty rána, kdy vás tak bolí hlava, že máte strach i otevřít oči. Po několika minutovém rozmýšlení je přece jen otevřete, abyste zjistili, jak zbytečné bylo vaše úsilí. Všechno je stejné jako vždy. Budík ukazuje 12:10, venku se vzduch tetelí smogem, obraz nade dveřmi je stále nakřivo a flašky se pořád válí po celém pokoji. Fernet u pohovky, vodka pod stolem, grant'ska vedle stolku na telefon, ostatní všude kolem. Další přemlouvání vás stojí potřeba polknout. Polknout nejen ve snaze přehlušit tu pachuť v puse, ale i touha po slyšení. I to se vám povede, abyste opět mohli zjistit, že i tento pokus byl naprosto zbytečný. U nahluchlé sousedky Voříškové řve televize, pod okny v sedmém patře vašeho paneláku ječí děti maminek v domácnosti, v kuchyni kape voda do kovového dřezu a nad vámi někdo právě spláchnul. Další zbytečně vydaná energie. A na hlavu klepe další z myšlenek, která v této chvíli vypadá jako téměř sebevražedný pokus. Což takhle dát si sprchu? Představa studené sprchy...No možná, by to nemuselo být tak špatné. Nechat si chvíli bušit do zad a obličeje ledové kapky... Dobře, tak fajn. Mozek říká, že jo, ale hlava, nohy a žaludek jsou sveřepě proti. Chvíle přemýšlení a trocha soustředění ve vás snad vzbudí špetku sebezapření, a kolíbavým krokem se vydáváte ke koupelně. Tak, teď sundat džíny, triko, slipy, ponožky a opatrně přehodit nohu přes okraj vany. Tak, teď pustit vodu... No, to je děsný, studený, ledový! Chce se vám řvát jako zvíře, ale zatnete zuby a trpíte. Následuje cesta do kuchyně, postavit vodu na kafe, nahmatat cigáro a zapálit-obojí. Na stole kafe, v ruce cigáro, v bytě bordel, v hlavě prázdno, a tělem proplouvá nepřekonatelná chuť na šlehačku, na melouna, na kyselý okurky, na ní, na spaní, na česnečku vaší mámy, na...
Perdita
29. 09. 2002
Dát tip
Zase jedno ráno, kdy si člověk připadá, že ho včera musel přejet nejméně jeden parní válec...

uranium
02. 02. 2002
Dát tip
M2 se to líbí, ale není to spíš fejeton než úvaha, no to je ale jedno. Je to dobrý. TIp

fox
26. 10. 2000
Dát tip
jasná věc to znám dobře znám raději bych neznal

StvN
21. 10. 2000
Dát tip
to se člověk potom celej zbytek noci bojí probudit aby nezistil že je mu nesnesitelně a když se potom ráno probudí a zjistí že se nemýlil bere to jako prohru a tak to zkouší pořád dokola až jednou zvítězí

evelína
20. 10. 2000
Dát tip
Ještě,že Tě znám.Slipy v koupelně???Aha,že Ty jsi měla pánskou návštěvu?

A nebo že by jsi byla chlap , transexuál ? Naštěstí takovejch zážitků moc nemám . Díky za to . I když dostávat se do těch stavů může být příjemné ,ale ja znám jistě příjemnější věci .

chirurg
20. 10. 2000
Dát tip
Ty víš dobře, že jsi takovou krásnou neskusil...Proto jsem Tě odrovnala ne ty mně!

Print
20. 10. 2000
Dát tip
na... :-) *!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru