Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Obilné pole s havrany

24. 11. 2004
6
0
8921
Autor
MilanH

Vincentovi

    

 

 Zjevuje se mi jakoby ve snu, černomodrá kobaltová obloha a žlutě zářící obilné pole. Ten kontrast vzbuzuje pocit tísně a napětí. Vše ještě dramatizují přilétající havrani. Jsou stále blíž a blíž a letí stále níž a níž nad zemí. A jejich čím dál větší a větší množství.

     Náhle se v obilném poli objeví úzká cesta, ta se však rychle zužuje a ostře končí uprostřed pole.Nevede nikam. Havrani teď krouží nízko, nizoučko nad žlutým polem. Jejich krákání nahání husí kůži. Obloha se stále více zatahuje a šero je čím dál větší a větší, až se téměř setmí. Na obloze se objevují zcela černé mraky a je jich neustále víc a víc.

    Jdu až kamsi do hlubin sebe sama. Cítím tu černou plující těžkou náladu. Vzduch nabytý až k prasknutí beznadějí, strachem a úzkostí. Pak dorazí šílená bouře a vše před sebou mete až se nitro chvěje. Havrani ti mizí kamsi do dáli ... Slyším jen sténání a rachot silného vichru, ženoucího se zběsile po obilných lánech. Po zoraných polích. Po rovných a kamenitých pláních.

     Pak bouře pomalu, pomaloučku a polehoučku ustává. A po ní se nebe i vzduch pročistí a zbude oslnivě žlutě zářící obilné pole. V tak mocném protikladu se vzdalujícími se černými mraky.

 


MilanH
16. 12. 2004
Dát tip
Děkuji

Markel
03. 12. 2004
Dát tip
Obrazná pěkná - T

ach, děkuji... hezky o mě mluvíš..... :-)))

Hele, ale vylíhla se nějak divně...

fňuk.... :-(((

Co udělat Nástěnku hanby ? A pověsit ho tam?

jo, pověste hooo... zprzniiiil měěěěě..... huaaa

Tak já jí utvořím... Dejte mi pár hodin.. :)

hodin? hmmm to zní dobře.... :-))

Až doma! :))

no, jo, už mlčím... to bude zase výprask.... :-))

už jsem se vylíhla? :-)) no to mě nesmírně těší... :-))

tak a jaká sem? .-)) skorodokonalost sama, že? :-))

andromeda
26. 11. 2004
Dát tip
mně se to líbilo, krásně popsané pocity...kontrasty.....tady kousek máme park, kde havrani sídlí, je jich tam dost, kolikrát slyšíme i výstřely, asi někomu vadí. Pod oknem máme pole a když přilétnou a krákají, místo pocitů stísněnosti nebo něčeho nepříjemného to ve mně vzbuzuje spíš hezké pocity, jako v pohádce......něco mi připomínají. myslím, že jsou dokonce chránění, nevím a do přírody určitě patří. Ale radši mám jiné druhy, třeba jiřičky.... a konečně T I P

MilanH
26. 11. 2004
Dát tip
andromeda - určitě do přírody patří. Já je mám, taky rád, ale jejich krákaní má pro mně v sobě něco mírně drásavého. a konečně děkuji za T I P :-)

MilanH
26. 11. 2004
Dát tip
Pišta_Hufnágl - díky :-))))))))

Milane, ani nevíš, jaký máš štestí, Emnice nepotká jen tak někoho... :)

emnice.... se kukni na první kritiku trdlo... :-))

grrr, jo, to bys měl jít spát už nevidíš ani co a jak a proč.... :-))

MilanH
25. 11. 2004
Dát tip
Vesuvanka - děkuji !!! Stromovka - rovněž děkuji !!!

Zbora
25. 11. 2004
Dát tip
t.

MilanH
25. 11. 2004
Dát tip
Díky :-)

Emnice!!!!! :))

safra, já zapomněla na vážnou kritiku, je to možné.... :-((

tak a co teď s tím? avi

vesuvanka
24. 11. 2004
Dát tip
Mám velikou knížku o Vincentu van Goghovi s mnoha reprodukcemi jeho obrazů - zrovna včera jsem si ji prohlížela a sledovala vývoj jeho výtvarného vyjadřování barvami. Poslední Vincentův obraz bylo právě obilné pole s havrany.... poslední bouře v jeho životě. ... Velmi pěkně jsi popsal nejen obraz, ale především pocity, které vzbuzuje.... TIP

stromovka
24. 11. 2004
Dát tip
líbí ... **** (napsala jsem před časem báseň k tomuhle obrazu - moc mě zaujal ...) a díky ...

já su drzoun vodjakživa..... a to už mi nedělej.....!!! co se týká dílka.... no, jako obraz docela popsaný, nicméně nějak neoslovilo....

stromovka
24. 11. 2004
Dát tip
znáš ten obraz? prožíval jsi ho? - pak Ti to možná až tak málo nepřijde ...

jo, co se týká nadpisu..... s?? třeba když si to přečtu zítra, tak mě to osloví..... uvidíme... :-))

vesuvanka
24. 11. 2004
Dát tip
alternative4 - napsala jsem autorovi zprávičku

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru