Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nezapomínejme na III. odboj

27. 11. 2004
0
0
1419
Autor
Dr_Mephisto

Psáno pro website http://skinheads.wz.cz/

Je to už patnáct let od chvíle, kdy jsme cinkali klíči, na prsou nosili trikolóru, odznaky Občanského fóra a byli rozhodnuti, že se provždy zbavíme komunismu. Ale jak to všechno dopadlo je vidět na každém kroku. Funkcionáři KSČ jsou stále na svých místech. Soudci, kteří v době normalizace ukládali tresty, teď zajišťují odškodnění a dál soudí tytéž lidi. A hlavně KSČM je vzkvétající parlamentní stranou, která jako parazit čeká na svou chvíli, kdy opět bude moci spolknout právo a demokracii a pod rudým praporem nastolit diktaturu. Ostatní parlamentní strany si z toho zdá se nic nedělají a některé jsou ochotny se spojit i ďáblem, jen aby uspokojily svou touhu po moci.

Jak to u nás může dopadnout, pokud se nebude veřejně mluvit o tom, co komunismus (a rok 1948) lidem přinesl? Ve školách se děti učí o hrůzách nacismu, koncentračních a pracovních táborech a zvěrstvech jaká byla na lidech páchána. Ale učí se taky se stejnou intenzitou o komunismu? Vědí vůbec o tom, že také měl své pracovní tábory? Zde se výuka dějin paradoxně zastavila. Děti se maximálně dozví, jak se vláda zachovala k pilotům bojujícím v Anglii a to většinou mimo školu, ale už neví že podobně na tom byli ti, kteří bojovali v čs. legiích a v jiných zemích za naši svobodu. Že jedinou „odměnou“, která se jim dostala, byla povinnost v roce 1948 odevzdat získaná vyznamenání. A to už vůbec nemluvím o III. odboji, který se v historii vytrácí jako by už vůbec nebyl. Možná že se doslechnou o skupině bratrů Mašínů, ale od našich zákonodárců se dozví, že jsou to vlastně vrazi a že jejich jediný cíl byl překročit státní hranici. A co ta spousta lidí, kteří bojovali „jen“ jako jednotlivci v relativně malém měřítku, ale kolikrát je to stálo život nebo vězení, to taky není nic? Celá tato záležitost mi přijde jako výsměch třetímu odboji a lidem, kteří nechtěli mlčet.

III. odboj je v dějinách stejně reálný jako II. odboj za 2. vs. války. Malou útěchou snad může být, že existuje muzeum třetího odboje, zřízené konfederací politických vězňů v Příbrami. Ovšem na druhou stranu, kolik lidí o něm ví?

 

Proto si myslím, že není nikdy na škodu třetí odboj připomenout:

 

Prohlášení k 17. listopadu a výzva k dalšímu sjednocování občanů za společnou věc

 III. odboj – konečná fáze

 V duchu odkazu milionů umučených, zavražděných a perzekvovaných obětí – bojovníků proti zrůdné ideologii a praktikám komunismu a jejich totalitním režimům, vyhlašujeme 17. listopad – státní svátek ČR – jako den zahájení konečné fáze zúčtování s komunismem a se všemi nositeli jeho zločinných a teroristických myšlenek a činů.

Toto zúčtování dlužíme všem obětem (na životech i jiných), které byly v rámci III. odboje – boje proti komunismu – položeny.

 Nejsme vůbec spokojeni s polistopadovým vývojem a důrazně žádáme zavedení a následnou aplikaci opatření, která by naši zem morálně očistila a zahájila budování slušné demokratické společnosti.

 Mezi tato opatření zejména řadíme:

-    zákaz činnosti komunistických stran (v souladu se Zákonem č. 198/1993 Sb. O protiprávnosti komunistického režimu a odporu proti němu);

-    zákonné uznání III. odboje – boje proti komunismu (v souladu se Zákonem č. 198/1993 Sb. O protiprávnosti komunistického režimu a odporu proti němu);

-    morální odsouzení a odstranění ze státních funkcí ty zákonodárce a představitele, kteří po listopadu nastolili a jsou tedy zodpovědni za kontinuitu komunistických zákonů s účelem vyloučení možnosti potrestat komunistické zločince z dob totality;

-    prošetření a zveřejnění zákulisních her předcházejících 17. listopadu, a dohod, které vedly k „sametovému“ převzetí moci;

-    zabavení komunistického majetku ve prospěch budování zdravé demokratické společnosti (komunisté a rudí sociální demokraté, kteří účelově odhodili stranické knížky, jsou nejbohatšími – z nakradeného – politickými subjekty v naší zemi);

-    veřejný proces s bývalým kapitánem BIS Vladimírem Hučínem a veřejné šetření ve věci dalších slušných zaměstnanců BIS, policie a jiných státních institucí, kteří byli ze svých pozic účelově odstraněni;

-    prošetření znepokojujících informací týkajících se kontinuální spolupráce našeho Ministerstva vnitra a tajných služeb s Moskvou a „bývalou“ KGB;

-    prošetření a uveřejnění komunistických zvěrstev, jež byla páchána na obyvatelích naší země i na občanech cizích zemí (za tím účelem žádáme zpřístupnění dosud utajovaných archivů vojenské rozvědky, kontrarozvědky a jiných relevantních archivů historikům a badatelům);

-    odstranění osob zkompromitovaných s minulým totalitním režimem ze státní správy a veřejného působení vůbec.

 Ze svých daní odmítáme již dále financovat svoji vlastní zkázu a přebujelý státní aparát s vazbami na minulý zločinecký režim!

Chceme zdravou a slušnou demokratickou společnost, kterou předáme do správy dalším generacím.

Třetí odboj tímto vstupuje do konečné fáze. Je třeba dokončit to, co bylo v minulosti započato, v co jsme doufali, že nastane po listopadových událostech. Byli jsme podvedeni a žádáme konečný účet. Bez zúčtování s minulostí není šance na důstojnou budoucnost.

Za Třetí odboj Jiří Vaněk, http://www.freewebs.com/vanek/index.htm , 17.11.2003


Dr_Mephisto
30. 11. 2004
Dát tip
Craerassy To nebude, ale každý krůček je dobrý...

Craerassy
27. 11. 2004
Dát tip
Mephe, tak tohle jde malinko mimo mě...tím chci říci, že si myslím, že žádná politika není a nebude čistá...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru