Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Asi nic (Beďar II.)

Výběr: Print, sleeping_beauty, Cannisha, a2a2a
29. 11. 2004
25
3
12973
Autor
Alojs

Když máte rozepsaná tři díla, nedá vám to spát. A proto, když se Beďar setkal s takovým úspěchem, jaký jsem nečekal ani v tom nejlepším snu, rozhodl jsem se rozvrstvit právě jeho dějství. Příběh nastíněný z minula zde končí, ale to neznamená, že na své zážitky zanevřu. Pokračování bude, ale už o něčem opravdu jiném.

Bez jakýchkoli polehčujících okolností se přiznám, že jsem u zrcadla strávil snad dvě hodiny. Schůzek s děvčaty jsem měl za svůj život asi tolik, kolik mám prstů na jedné ruce (mám po pěti prstech na každé tlapě – pozn. autora), a tak jsem byl patřičně vyklepaný. Menší zkušenosti jsem v tomhle směru mohl opodstatnit dvěma důvody. Poslední tři roky jsem studoval víceméně klučičí obor, což se promítlo do mizivého počtu dívek ve třídě, a v neposlední řadě pak skutečnost, že jsem vyrůstal televizním způsobem „a lá Pobřežní hlídka“, odmalička hltaje to „zdánlivě“ dokonalé tvorstvo s dlouhýma nohama, pěknou tvářičkou a s kilometrovým zástupem vizážistů v zádech. Jinými slovy, ještě donedávna jsem hledal to „absolutní & vyretušované“…

Chtěl jsem, aby tohle rande dopadlo nejlepším možným způsobem, a tak jsem se na něj náležitě připravil. Zuby jsem si od oběda umyl tolikrát, že jsem si v dásních vyryl několikacentimetrové rýhy, rovněž jsem si odtučnil své vlasy, vytrhal z nosu nějaké ty chloupky, rozdělil si srůstající obočí a nakonec jsem si namazal tvář máminým zjemňujícím krémem Nivea, takže jsem se leskl jako vosková figurína ve fázi počátečního roztékání (po babičce mám suchou pokožku – trouchnivím). Z ošklivého káčátka se rázem stal krasavec (nebo spíše z ošklivého kačírka?). Naběhlé sebevědomí jsem si ale hned poté srazil pohledem na dolní čelist - mnou přezdívanou jako Rakousko-uherská říše.

Když jsem pak opouštěl prostory domova, matka mi popřála hodně štěstí a vzápětí dodala: „Neříkám to proto, že bys byl můj syn, ale opravdu ti to sluší.“ Zato otec – jaký to div – si zachoval svůj typický odstup a mezi dveřmi mi jen poradil, že by možná bylo lepší, kdybych si tvář zakryl nějakým šátkem. Tak, jak to dělávají ženy v Indii. Jeho slovy jsem se ovšem nenechal rozhodit a místo toho jsem zasmečoval: „Jaký otec, takový syn.“

...

Sraz jsme měli smluvený na tramvajové zastávce a skutečnost, že jsem tam téměř zapustil kořeny, rozhodně nebyla zapříčiněna tím, že bych tam dorazil s předstihem. I tak jsem ale nepřestal doufat. Když se Lenka konečně přišourala, na jednu stranu jsem si oddechl (má minulá schůzka dopadla tak, že jsem šel do kina bez partnerky), ale na druhou jsem byl překvapen její „dezorientací“. Zatímco já zbystřil Lenku hned prvním pohledem, ona samotná spotřebovala na totéž pokusy tři, přičemž váhavý výraz v její tváři mluvil za vše. „Klídek, Marťo,“ říkal jsem si, „ona si tě všimne – vždyť jsi navoskovaný!“

Cestou na autobusovou zastávku jsem se nejenom pokusil o něco, čemu se říká „rozhovor“, rovněž jsem si všimnul toho, že jsem si zapomněl umýt boty. Tuto chybu Matrixu jsem se snažil zastřít několika šikovnými pohyby, odváděním pozornosti a předně pak zrychlenou chůzí. V tom okamžiku jsem si uvědomil, že jsem to s tou čajovnou docela vychytal, protože tam – jak je známo – se zouvá. Bohužel… aniž bych stačil rozdýchat své zaprasené tenisky, v hlavě se mi uhnízdily obavy další. Co když jsem si vzal děravé ponožky?!

V autobuse jsem své botstvo deportoval pod protější sedadlo, čímž se mi alespoň na okamžik zpomalil tep, a se sympatickým protějškem přidal plyn v jinak stagnující konverzaci. Lenka se evidentně k ničemu neměla, a tak jsem se toho náročného úkolu zhostil já. Než jsem položil první otázku, trvalo to asi pět minut a přibližně stejná prodleva vyplnila mezeru mezi její odpovědí a mou další reakcí. I přes tuto vysokou frekvenci jsem se nakonec dozvěděl, že se Lenka učí kadeřnicí, že má právě praxi a že má tendenci dělat svým zákazníkům schody.

...

„Máš auto?“ zeptala se mě Lenka krátce poté, co jsme si konečně objednali čaj (kupodivu jsem vybral ten, který ji nechutnal).

„Ne… ?“ odpověděl jsem poněkud váhavě. Její otázka mě trošku vyvedla z míry, a kdybych při její ventilaci pil čaj, jistě bych ho na dotyčnou vyprskl.

„A motorku?“

Sakra, ta se nějak rozjela, pomyslel jsem si a odvětil v tomtéž tónu jako minule: „Ne.“

Nemusel jsem být promovaný psycholog, abych pochopil, že Lenka by si přála slyšet spíše opačnou odpověď. Ve snaze zjistit, do jaké míry jsem hmotně zaopatřený, pokračovala dále: „A vlastní byt?“

Vlastní byt??? A za koho mě máš?

Ačkoliv jsem byl zpočátku těmito otázkami mírně zaskočen, po deseti minutách mi to bylo už celkem jedno a ze svých úst jsem vypouštěl „Ne“ zcela automaticky, nepřemýšleje u toho, jestli danou věc opravdu vlastním, nebo ne. Jedno vím ale jistě, z celé záplavy otázek jsem jednou odpověděl „Ano“. To když se mě Lenka tázala, jestli dělám nějakou brigádu.

Pak se náš rozhovor znova ustálil v mlčenlivé rovině, a přestože jsem chtěl něco říci a zakontrovat podobným způsobem, nezmohl jsem se na jediné kloudné slovo. Natolik se mnou zacloumalo zjištění, že Lenka je opravdu krásná holka, ale pouze když drží hubu.

...

Společné téma k diskusi jsme ale nakonec přeci jen našli. Televizní seriály. A přestože nejsem typ hošana, který by nějak prahnul po „soap operách“ typu Esmeralda, Kačera, Divoký anděl, Kassandra, na jednom jsme se shodli oba dva. Díky bohu za Přátelé…

...

V osm hodin večer naše rande skončilo. Zaplatil jsem účet, čemuž se Lenka divila (nakonec jsem ji alespoň něčím upoutal), a doprovodil ji domů. Tam se se mnou „jeden z největších omylů“ rozloučil a při odchodu taky zeptal na to, jak se vlastně jmenuju (což by mi ani nevadilo, kdybych se v sms-skách nepodepisoval).

 

Když jsem se pak trousil domů a pohledem bičoval asfaltový chodník, do cesty se mi připletl jeden z mých dobrých kamarádů. Obeznámen s podrobnostmi ohledně smluveného rande, se mě Honza zcela logicky optal: „Tak co, Casanovo? Bude něco?“

A já se jen pousmál, kopl do prázdné plechovky od Coca-Coly a řekl: „Asi nic, kamaráde… asi nic.“


3 názory

Lucass
13. 04. 2007
Dát tip
nečetl, dík za tip, vrhnu se an to

Alojs
13. 04. 2007
Dát tip
dlouhodobě to stojí za hovno (co se holek týče:)). jinak jsme se tady opět shodli. Beďar měl úspěch a já se snažil za každou cenu napsat pokračování. Dopadlo to sice relativním úspěchem, ale já spokojený moc nejsem. nedávno jsem tady napsal "Krátké lásky a nedobytné ženy"... Tam jsem to nějak shlukl... nevím, jestli jsi to už nečetl

Lucass
13. 04. 2007
Dát tip
Tak to je dost slabé. Žádný extra styl, žádné vtípky, pouze jsi poukázal na nemotornost některých holek. (dámy prominou) Si z toho měl udělat úvahu, bylo by to lepší. Jinak nesnáším holky, kterým něco řeknu a ony odpoví stylem: ,,Hmmm. Jooo." Popřípadě velmi duchaplným: ,,Ahaaaa." Btw- jak to s tebou vypadá teď? Myslím ve vztahu s něžným pohlavím??? To by musela být sranda povídka:-))

makros
31. 12. 2005
Dát tip
...jsem se bavil * :-)

Zly
19. 11. 2005
Dát tip
:-))) příjemné, velmi*

Alojs
19. 11. 2005
Dát tip
a líbil... tož to jsu překvapen :) ale je to slabší...

Godfrey
17. 07. 2005
Dát tip
Alojsi, nic moc, bohužel. Většinou píšeš banální vtipné povídky. Tahle mi příjde jen banální...

Alojs
24. 06. 2005
Dát tip
je to tak, jsem lidstvu škodlivý :-))) díky

Brosqička
20. 06. 2005
Dát tip
tip bych tomu asi nedala, ale jinak mi i tohle připadá skvělý, vtipný.. je to jen takový lehčí čtení, žádný povídání o smyslu žovota :)(což je důvod, proč tomu nedám tip - duševně mě to nijak neobohatilo), ale styl máš fakt perfektní. Myslím, že kdybys zkusil napsat něco delšího a obsahově zajímavějšího, byl bys dost úspěšnej.

Brosqička
20. 06. 2005
Dát tip
tip bych tomu asi nedala, ale jinak mi i tohle připadá skvělý, vtipný.. je to jen takový lehčí čtení, žádný povídání o smyslu žovota :)(což je důvod, proč tomu nedám tip - duševně mě to nijak neobohatilo), ale styl máš fakt perfektní. Myslím, že kdybys zkusil napsat něco delšího a obsahově zajímavějšího, byl bys dost úspěšnej.

Alojs
20. 06. 2005
Dát tip
takže ty si ceníš jen té literatury, která tě duševně obohatí??? To mi přijde trošku... hledám vhodné slovo... no, radši to nechám tak. Přijde mi to nesmyslný. Kdyby mělo být umění jenom o duševním obohacení, tak tenhle svět je jedna velká nuda. Preferování jen jednoho žánru je nesmysl. Mám takovej jeden pocit, ale snad se mýlím. Snad se mýlím...

Brosqička
20. 06. 2005
Dát tip
nene, já se špatně vyjádřila. Duševní obohacení může plynout z úplně obyčejné vtipné povídky, která mě naplní radostí a rozzáří život kolem mě. Tahle povídka je vtipná, ale nezůstalo nic ve mně.. teď už si ji ani přesně nepamatuju a to jsem ji četla před hodinou, ale některá dílka tady si pamatuju do teďka úplně přesně a četla jsem je třeba před třema měsícema... Já nemyslím pořád psát o smyslu života, ale psát povídky, z kterých ve mně něco zůstane, víš? Ale to je po stránce obsahový, Tvůj styl se mi líbil

Alojs
20. 06. 2005
Dát tip
Pak jsem se zmýlil, ale máš větší nároky než já :-)

aaaa smula co?

Alojs
27. 05. 2005
Dát tip
ani ne.... vzhledem k těm okolnostem :)

Beketamon
26. 05. 2005
Dát tip
Nejhorsi na tom je, ze nektery lidi sou fakt takhle vylizany....

Alojs
26. 05. 2005
Dát tip
Díky Beke :-) Udělalas mi radost. Jistě mrknu i na tebe, ale až se vrátím z návštěvy z jedné hospůdky :-)

Alojs
23. 05. 2005
Dát tip
díky, díky... jak jsem ale psal - tohle je tak trochu slabé... dodnes uvažuju u překopání :/

Alojs
21. 05. 2005
Dát tip
Tady poděkuju hromadně a dodám, že dnes - i když to není tak dávno, co jsem to napsal - bych to zkomponoval lépe (snad :-)). Inu, člověk se vyvíjí neustále :-) díky za názory. Osobně považuju tuhle část společně s Šutrem za nejméně zdařilou :-/

Tohle mi přijde slabší než první, ale taky ujde :o) *

Alojs
21. 05. 2005
Dát tip
Je to slabší, už jsem to psal v příspěvku výše. Avšak přesto díky za ono strpení :-)

johanne
20. 05. 2005
Dát tip
Mně připadá docela zbytečný hodnotit vyšší/nižší kvalitu tohoto a předchozího, tak nějak to beru jako jeden celek a zapadá mi to do sebe. Je to příjemný text, líbí se mi, že i když každej tak zhruba tuší, o co asi půjde a jak to vyústí, přečte si to - je to prostě dobře napsaný :). Stejnej příběh zpracovanej jiným autorem by taky mohl dopadnout katastrofálně :o))). Takže jo *

vojtěch
16. 04. 2005
Dát tip
mě to příjde hodně dobrý tip(je to první tvoje,kterou jsem četl)

sidonia
14. 04. 2005
Dát tip
*t

Gonsales
29. 01. 2005
Dát tip
diky tvoje texty me dycky pobavi;)

Alojs
29. 01. 2005
Dát tip
To jsem rad, ze te ma dila pobavi :) Ale pozor, ne vsechno, co tady mam, je humorny... To jenom, at nejsi treba prekvapena :)

Alojs
14. 01. 2005
Dát tip
Diky, Ioanne, samozrejme. Ale na druhou stranu, hovno se delo i v dile prvnim :) Osobne povazuju tuhle cast za nejslabsi, byt se u redaktoru setkala s nejlepsimi ohlasy. Docela te tedy chapu. A kdyz jsme u toho - z cele pentalogie si nejvice cenim prave Copperfielda.

Alojs
04. 12. 2004
Dát tip
Dekuju za nazory a zaroven si opet "drze" dovoluju avizko. Treti dil s nazvem Kaprfild je na svete. A pokud jste ho uz cetli, tak se omlouvam :-) S pranim hezkeho rana, poledne, podveceru, veceru, noci... Lojsek

Kytiii
03. 12. 2004
Dát tip
wau... bych se i snad smilovala :o) *

Vaud
02. 12. 2004
Dát tip
Ale.. dík. Tvůj úspěch je zasloužený! Gratuluji!!

Lajner
01. 12. 2004
Dát tip
Me se to taky libilo, i kdyz treba to s ryhami v dasnich mi prislo jako moc nuceny. Na druhou stranu takove "chybe v matrixu" jsem se od srdce zasmal :)

sallinka
01. 12. 2004
Dát tip
jejku, ty si borec. :)) libi se mi tvuj styl psani a az takovy... usmev tvemu malemu nestesti. :)) taky mas zajimavou rodinu. :)

nieco medzi Tajnym dennikom Adriana Mola, Nickom Twispom a Bridget Jonesovou....tieto vecicky vzdy pobavia....:))))

Vaud
01. 12. 2004
Dát tip
Skvěle napsaná povídka a Zlatý výběr. Hmmm... Jen tiše závidím! A posílám velký TIP.

Alojs
01. 12. 2004
Dát tip
Diky vsem. Special 4 Vaud: Pises mnohem lepe nez ja (jako by ses ani nesnazil a ten humor ti primo vypadaval z rukavu) a ver mi, ze se sam divim, ze se zrovna tohle dostalo do zlateho vyberu.

StvN
30. 11. 2004
Dát tip
Mně děkovat nemusíš, mně to přijde trapný. Hloupý vtipy typu: Schůzek s děvčaty jsem měl za svůj život asi tolik, kolik mám prstů na jedné ruce (mám po pěti prstech na každé tlapě – pozn. autora), .... Zuby jsem si od oběda umyl tolikrát, že jsem si v dásních vyryl několikacentimetrové rýhy, ...atd. Často používáš věty se skladbou: Když něco dělám - tak že přirovnání.... apod. Řekl bych, že se snažíš moc kořenit a nezbývá vidtelný pokrm, tim spíš ne pokrm, který by chutnal. Já vim, subjektivní názor, jeden proti deseti.

Tedy... načal jsi to lépe, než zakončil, to je pravda...

Marty73
30. 11. 2004
Dát tip
Promiň, ale ten styl je strašně nakašírovanej. Tak píše ten, kdo má pocit, že má bohatou slovní zásobu, vtipné slohy na střední škole. Příběh jaksi ze stejné kategorie.

:))))))

Alojs
30. 11. 2004
Dát tip
Marty73: Kde jsi prisel na nazor, ze mam takovej pocit? Pribeh je podle skutecnosti. Pisto: je treba to brat jako celek, nechtel jsem bonusovat necim navic. StvN: Hloupej jsi sam, a pokud te muzu o neco poprosit, vyhybej se mym dilum - o tve kritiky nestojim. Kdyz se ti nelibila jednicka, nechapu, proc se rejpes ve dvojce. A zajima me jeste jedna vec: vidis si na spicku nosu? Ostatnim dekuju, byt je to trapne podle StvNa

Nehádejte se, hoši! Pravda je, že pohlížím-li tedy na oba díly jako na celek, má text sestupnou úroveň, a výsledek pokulhává za očekáváním o několik koňských délek. Tak to prostě je - dle mého. Aniž bych chtěl být označen za hloupého. :))

Alojs
30. 11. 2004
Dát tip
Pisto, tady nejde o to, ze se StvN tohle nelibi, jako o to, jakym zpusobem sve nazory ventiluje.

Já myslím, že akorát to, co mu vadí, formuloval bez servítek. Tohle bys asi vydržet měl, jako autor. Protože jinak, až se do tebe pustí Just, klepne tě pepka... :)

Alojs
30. 11. 2004
Dát tip
Myslim to obecne, nemyslim pouze jeho nazory na ma dila (tam problem nemivam, krome jeho kecu o uzitecnosti textu). To je jedno, brzy uz nebude mit koho kritizovat.

Pročpak nebude? Hodláš to zabalit?

_Luký_
30. 11. 2004
Dát tip
Cool! Sem tu novej a nečekal jsem že se tu setkám i s takovouhle zábavnou četbou! Pomalu jsem se sem bál něco poslat. Ale tohle je fakt dobrý...

Alojs
30. 11. 2004
Dát tip
Diky Cannisho, jsem rad, ze se to libi, i kdyz tohle je mnohem rozporuplnejsi nez prvni dil :-) A kdyz jsme u toho... kolik jich mas tedy rozepsanych?

StvN
30. 11. 2004
Dát tip
Leze ti "úspěch" do hlavy.

a2a2a
30. 11. 2004
Dát tip
Velmi dobré. Není pravdou, že druhý díl má sestupnou úroveň. Je to žánr zábavy a rozhodně jsem se nenudil. Jistě, stylisticky by se pět, sedm vět dalo vylepšit, ale to nemůže změnit celkově velmi dobrý dojem. Je v tom cítit klukovství, ve způsobu vyjadřování, ale to je správné, je to o klukovství. Nemůžeme čekat od žánru humoru jiný styl. Myslím, že Vaudovi roste konkurence, ale pro nás, čtenáře zaplať Pánbůh za oba. tip+výběr

Alojs
30. 11. 2004
Dát tip
Dekuji vam obema (Cannisha i a2a2a). Zkusim na sobe zapracovat, aby to bylo jeste lepsi.

ondrech
29. 11. 2004
Dát tip
Nevím, je to slabší, ale jak jsi říkal :" Tak už to u těch druhých dílů býva" já ovšem tipuji.***TIP

fungus2
29. 11. 2004
Dát tip
Také tipuji.**

Dero
29. 11. 2004
Dát tip
Kecy slabší, je to dobrý! :o)) *

Alojs
29. 11. 2004
Dát tip
to vite, lidi, ja chtel alespon jednou v zivote mluvit pravdu a neprikraslovat :-) diky za nazory (dalsi cast uz bude jine kafe, ale to za jindy)

Vespa
29. 11. 2004
Dát tip
Natolik se mnou zacloumalo zjištění, že Lenka je opravdu krásná holka, ale pouze když drží hubu. Hm, myslim, že bys měl zůstat u dívek z Pobřežní hlídky... :o)

Print
29. 11. 2004
Dát tip
Já jsem se pobavil a to je vždycky zázrak, zvlášť když OČEKÁVÁM něco veselýho!:-)*

Alojs
29. 11. 2004
Dát tip
Tak to jsem, Printe, rád, dvojnásob. Hlavne i proto, ze jsem byl skutecnosti hodne omezovan. Dekuju

no tesim sa aj na dalsie ;)

wazzup
29. 11. 2004
Dát tip
příjemně a dobře napsaný, mě se to taky líbilo, i když asi míň než ten první, ale tip:)

Drawen
29. 11. 2004
Dát tip
:-) *

Alojs
29. 11. 2004
Dát tip
diky za tipy a za nazory, ale rikam, tady hodne hrala skutecnost. priste se snad polepsim :-)

Alojs
29. 11. 2004
Dát tip
Sleeping, dekuju. Snad dneska usnu :-) Rovnez dekuju Minimovi. Abych na nikoho nezapomnel

Lenka je opravdu krásná holka, ale pouze když drží hubu. t

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru