Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak jsme byli v ZOO

01. 12. 2004
14
7
7713
Autor
Alojs

I já chtěl přispět do ZOO klubu, a tak jsem napsal něco, čím jsem tady na Písmákovi vlastně začal. Deníček. A ač jsem se tentokrát krotil, aby z toho nevznikla další trilogie, uhozené je to snad dost. Žádnou hlubší myšlenku v tom nehledejte.

10:00 - Tak už jsme všichni! Učitel si nás pro jistotu počítá, ale je to zbytečný. Dneska vyrážíme do ZOO!

10:20 - Tak jsme se konečně dostali přes pokladnu. Zdrželi jsme se zásluhou našeho třídního, který se u vstupu vehementně domáhal studentského lístku. Padesátiletému kantorovi nevyšel  fígl s čerstvými osmnáctinami jen o chlup.

10:32 - Zastavujeme se u výběhu malých hnědých koziček. Marek Pěnkava se s námi sází, že jednu z nich pohladí, aniž by mu „milý tvor“ cokoliv opětoval. Nedbaje skoro dvoumetrového oplocení a výrazné cedulky „Pozor - agresivní zvěř!“, dostává se Marek snadno do výběhu, dohání jednu kozu a křičí na nás, ať ho vyfotíme.

10:35 - Marek je stále ve výběhu a nemůže ven. Zdánlivě tupé kozy se projevují jako takticky postupující tým. Marek právě inkasoval dva údery do zadku a jeden zápich do oblasti genitálií.

10:36 - Marek je v obležení koz a dovolává se pomoci. Tomáš jej přestává fotit a společně uznáváme, že nastaly problémy.

10:40 - Vedle v bufetu mají speciální akci „Hot Dog + druhý zdarma“. Serem na Marka, běžíme na párek.

11:00 - Dorážíme k ledním medvědům. „Jééé, ti jsou ale roztomilí,“ křičí Zuzka na celé kolo a snaží se jednoho z nich pohladit. Učitel Zuzku varuje, ať se nenaklání. Ta však jeho rad nedbá a pokouší se i nadále dostat se do intimního kontaktu s bílým medvědem.

11:02 - Zuzka je bez prstu a celá třída se náramně baví. Učitel si zatrhuje první kolonku předpokládaných ztrát z celkových dvě stě sedmdesáti (tzv. prstové ztráty).

11:26 - Lukáš vytahuje jointa a nabízí i ostatním. Jeho vřelou nabídku raději odmítáme.

11:35 - Lukáš je na hadry - tentokrát mu k tomu postačily dvě potáhnutí.

11:36 - Lukáš je „na Adama“ a s mohutným řevem utíká pryč. Pracovníci ostrahy ostravské zoo budou mít - jak se zdá - co dělat.

11:45 - Přicházíme k opicím. Při pohledu na orangutána se mi vybavuje tvář mého mladšího sourozence. Ty rysy… ten pohled…

Je něco takového možné?

11:50 - Lenka se pokouší nakrmit šimpanze banánem. Ten má však nějakou žlutou věc úplně na háku a raději se zmocňuje Lenčiny nové Nokie.

11:52 - Opičku už nebaví házet si s novou hračkou o stěnu a pokouší se přijít na kloub její podstatě.

11:54 - Chytrej šimpánzek - právě vytočil svou africkou domovinu.

12:04 - Opička stále vede svůj rozhovor a dotyčnému na druhém konci je evidentně jedno, že si povídá se zvířetem. Lenka se snaží vyrvat mříže a křičí něco ve smyslu: „Já mám paušál, ty kreténe!“

12:10 - přicházíme k nějaké nové kleci. Nápis „Člověk šílený“ nás naplňuje vysokými očekáváními. V koutě spatřujeme schouleného Lukáše.

12:20 - Učitel je v náladě, protože se blížíme k jeho oblíbenému pavilónu Ještěrů.

Mám takový divný pocit, že se něco přihodí.

12:30 - Zastavujeme se u krokodýlů a učitel si vytahuje z peněženky padesátník. „No tak, děcka, to je pro štěstí,“ snaží se nás taky přemluvit.

12:31 - třídní je bez peněz a dokladů. Popletl si ruce a místo drobáse hodil dolů svou peněženku.

12:32 - Učitel se hecuje a se slovy „Viděl jsem všechny filmy s Dundeem a přelouskal většinu knížek od Batličky“ skáče mezi krokodýly.

12:33 – „To je maso,“ nevychází Mirek Bušín z údivu a celé si to natáčí na svou digitální kameru. Lenka nám přináší pět kornoutů popcornů a čtyři sáčky chipsů.

12:34 - Předběžnou cenu „reality záznamu“ odhaduje Mirek na jeden litr.

12:34 - přichází k nám místní zaměstnankyně a ptá se nás, jestli bychom nechtěli vidět krmení hrochů ve vedlejším pavilónu. Tomu nelze odolat. Třídní už stejně nudí a dokonce to s ním vypadá i dobře. Rychle se přesunujeme dále, abychom nepromeškali slíbené krmení.

13:00 - Z místního rozhlasu se dozvídáme, že se někomu podařilo otevřít ohradu s divokými prasaty a že si mají návštěvníci dávat velký pozor. Po chvíli ke mně přichází Jarda Okroužek a se slzou v oku se mi svěřuje, že to celé byla nehoda a že nechtěl.

13:10 - Hlasatelka vstupuje opět do éteru a dodává, že se to samé přihodilo i s výběhem tygrů. Jarda ke mně přichází znovu a říká mi, že tohle udělal taky nechtěně.

13:25 - Zoo je úplně vylidněná. Těžko říci proč…

13:30 - dostáváme se k rybníkům s kachničkama. „Něco tu pro vás mám,“ říká Libor skoro maminkovsky a vytahuje z báglu celý bochník chleba.

13:35 - Libor právě potopil dvě kachničky plovoucí vedle sebe. My mu s Tomášem říkali, že ten chleba nesmí házet do vody celý.

14:00 - přicházíme k poslednímu pavilónu a zde se torzo naší třídy rozpouští.

Sice jsme zaznamenali tři ztráty v podobě uváznutí v klecích/výběhu, plus nějaké zaběhlé zásluhou kočkovitých šelem, ale - a to je hlavní - oproti minulému vejletu se nepřihodily žádné smrtelné úrazy. Dokonce jsme nezbořili ani jednu budovu.

Až tohle řekneme panu řediteli, věřím, že z nás bude mít radost. A to bylo keců, že se naše třída nikdy nepolepší…

 


7 názorů

Alojs
16. 09. 2010
Dát tip
blahopřeju a děkuju za celý maratön... jelikož nejsem na Písmáku nějaký ten pátek dvakrát aktivní, divil jsem se vůbec, že se ke mně někdo dostal... a začal i něco číst :)

jejdavilda
22. 01. 2010
Dát tip
Připomíná mi to Ruský týden od Ringa*

Alojs
06. 03. 2007
Dát tip
kdybych tady nerekonstruoval celý svůj seznam, bylo by rošťáctví na rozdávání :)

Celebrian
06. 03. 2007
Dát tip
a já myslela, že jsou tam otazníky naschvál...můžu ti říct, že se to k tomu hodí...takové rošťácké, jako dílo samotné

Alojs
06. 03. 2007
Dát tip
je to stará věcička, kterou jsem kdysi napsal na pevně stanovené zadání. ale měl bych to překopat. je tam hodně otazníků namísto uvozovek, tří teček a pomlček (viz přechod písmáku do nového hábitu)

Celebrian
06. 03. 2007
Dát tip
:-D...ano ano...uplně to vidím, trochu jak třída Macha a Šebestový, pobavilo mě to určitě dost na tip :)

vesuvanka
23. 05. 2005
Dát tip
pěkné, pobavila jsem se.... TIP

vojtěch
17. 04. 2005
Dát tip
líbí tip

Alojs
17. 04. 2005
Dát tip
obdivuju tě, nevím jestli bych byl schopen toho tolik přečíst v jeden den. Hlavně tenhle typ děl. Osbně bych si musel dávat nějaké ty pauzy. Takže tě svým způsobem obdivuju :-)

vojtěch
17. 04. 2005
Dát tip
aby sis nemyslel,já to doopravdy celé přečetl.bavilo mě to

Alojs
04. 12. 2004
Dát tip
Dekuji vsem. Sunmoon: Jestli ses tesila na me vypraveni, tak zkus "Kaprfilda". To je novinka a za vlasy to pritazene neni :-)

;) *

_Rebelka11
01. 12. 2004
Dát tip
Jé, mě se to docela líbilo, takový legrační :o)))

Libor potopivší dvě kachničky... :)))))))))))) Tak jsi v klubu. Škoda jen, že jsi nestihl uzávěrku, a čili se to neobjeví v tisku... :((

Alojs
01. 12. 2004
Dát tip
Nevadí, dejchat kvuli toho neprestanu :-)

John_Ceder
01. 12. 2004
Dát tip
jo je to vtipný, ale jaxi jsem zatíženej na reálnost..tím neříkám, že sem se občas nepobavil..

JiKo
01. 12. 2004
Dát tip
:-)))))))) koupím to video, kolik chceš?:)

hlupáczek
01. 12. 2004
Dát tip
Dívčí třída?

Dero
01. 12. 2004
Dát tip
Až na to "zaznamenaly" je to dobrý ... :o)) *

Dero
01. 12. 2004
Dát tip
Ha, s křížkem po funuse. :o))

Alojs: To předpokládám... :)

Vespa
01. 12. 2004
Dát tip
Mno, popravdě, je to z deníčků asi nejslabší...

Alojs
01. 12. 2004
Dát tip
Ja vim, Vespo. Taky az dopisu ten zasranej vylet (ktery nevim, jak ukoncit), tak s nima seknu! :-)

Vespa
01. 12. 2004
Dát tip
Nesekneš, ti to nedá, víš. :o)

Print
01. 12. 2004
Dát tip
:-))*

Sunmoon
01. 12. 2004
Dát tip
Těšila jsem na Tvoje vyprávění. Škoda, přijde mi to strašně přitažený a nemožný...chjoo...

Drawen
01. 12. 2004
Dát tip
:o) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru