Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bílá uniforma

Výběr: dream
02. 12. 2004
33
19
11338
Autor
Vaud

Přemýšleli jste kdo všechno nosí uniformu? Určitě vás jako první napadnou vojáci a policajti. Pak si možná vzpomenete na  železničáře nebo pošťáky. Dobrý! Ale co doktoři a sestry? Na ty jste zapomněli?    Ti mají přece taky uniformy!  Policisté tu a tam ventilují v novinách svou nespokojenost s nevhodnou výstrojí. To lékaři ne! Božská stokrát sepraná běloba! Tedy pokud zrovna neprší. Pak se mění v módní dalmatinově puntíkatou eventuálně  podle stádia výstavby nemocnice až na pokhakanou.

 

Uniforma lékaře je po desetiletí stejná: bílá košile, kalhoty, plášť a … bílé ponožky. Geniální kombinace odolná vůči vrtochům módy.   Přitom bílé ponožky nosí v práci kromě doktorů už jen Michael Jackson. O svou uniformu se doktoři starají vzorně. V některých nemocnicích se totiž čeká týdny na návrat jednotlivých kusů z prádelny. Díry si proto lékaři sami zašívají nebo zalepují leukoplastí. Knoflíky v rozkroku často nahrazuje zavírací špendlík, který se v noční rozespalosti někdy mění na bolestivý piercing. Padající kalhoty si staří mazáci podvazují obvazem místo pásku (kalhoty totiž nemají poutka). Dlouhé nohavice se pak s oblibou sešívají sešívačkou. Nechápu, jak na někoho může tahle kombinace působit důstojně. Já vydržím čistý jen k výtahu. A jen vrozená zdrženlivost mi brání zde podrobněji rozebrat choulostivé téma, kterému se mezi zdravotníky říká "problematika žlutého kolečka a hnědé čárky“...

 

Proč se to stále nosí? Nevím? Tedy.. ono se to nosí jen u nás a v Rusku. Jinde jsou doktoři kravaťáci a kostýmačky. U nás poslušná bílá armáda zbavená individuality. Jak typické pro dělníky medicíny. Možná  panuje domněnka, že by lékaře v civilu nikdo nerozpoznal od pacienta. Myslíte? Přitom často je to naopak.  To uniforma  krade tvář! Sám jsem si to mohl jednou ověřit.

 

Nastoupila k nám nová sestřička. Tušíte jaké to je první týden v práci. A všichni v bílém.  V prvních dnech jste rádi, když trefíte do jídelny a najdete šatnu. Někdy v této době jsme se potkali. Byl jsem s manželkou na nákupu a naše nová sestřička tlačila  vozík kousek před námi.

„Dobrý den!“, zdravím jako první.

Nic. Žádná odezva.

„Dooobrrrýýý dééén!“

Nic. Jen na mě koukne, jak na retardovaného prvňáka. Blbec, ale slušnej.

„Dobrý den, sestři.“ Konečně! Je vidět, že si vzpomněla! Hurá! ! Pak ale.. že jsem radši nemlčel! Nikoho už v životě  nepozdravím!

Sestřička se chtěla nějak omluvit. Mrzelo jí, že mi hned neodpověděla. V civilu jsem asi jinej. Pak řekla větu, kterou jsem doma dodnes uspokojivě nevysvětlil.

 

„Promiňte pane doktore, já jsem vás oblečeného nepoznala!“

 

Zatracený bílý montérky!

 


19 názorů

..nostalgie?..:) ..taky bych měnila..:)

Vaud
31. 08. 2010
Dát tip
:-) kdeze ty lonske snehy jsou - ted jsem trapnej krvatak

:)))))))))))))))))))))))))))..no..jem od fochu..tak o tom něco vím..:))))

Vaud
09. 09. 2009
Dát tip
ja se ted snazim sladit kosili s pokrmem, protoze se pravidelne postrikam, tak aby to nebylo tolik poznat :-)

Robinia
09. 09. 2009
Dát tip
Dělávala jsem v laboratoři, ta naše běl je od prvního dne perforovaná žíravinami...

Vaud
31. 05. 2009
Dát tip
teď zase nosíme v mé současné práci tmavé obleky a vyjde to na stejno holky - díky za čtení!

Milly
31. 05. 2009
Dát tip
:-)) Já šla tuhle na prohlídku kvůli zaměstnání.. Vlezu do ordinace a doktor mi povídá "Ahoj!" Pár minut jsem přemejšlela, kdo to je, až se mi musel, myslim, odhalit sám...- ten muj docela dobrej známej. Já ho v tom bílym plášti nepoznala..

Diana
21. 03. 2009
Dát tip
No vida, dobrý exkurz do krajiny neznámé. Téměř nic z těch problémů by mne nenapadlo. Legrace. T********

palosacek
05. 03. 2009
Dát tip
No já mám s nemocnicí zatím 15 zkušenost. Ale máš pravdu, že jak jsou v civilu, tak nevíš kdo ke kdo. A s tím kradením tváře. Ono je to i u pacientů. Na příjem přijdeš jako člověk, ale občas odcházíš jako hadr na podlahu a to dokonce i ze změněným vzhledem. I když člověk, když jde konečně domů a může se obléci do civilu, si najednou jako člověk připadá. Jakmile jednou zapadneš do nemocnice, seš vyřazenej člověk.

Vaud
04. 03. 2009
Dát tip
:-)) diky, ze me ctes kravataky taky nesnasim a musim snaset :-)) (navic se tady behem karnevalu strihaji kravaty)

Vaud
29. 12. 2008
Dát tip
díkes - největší machr jsem si vždycky připadal v těch neforemnejch chirurgickejch hadrech :-))

Augustus
12. 12. 2008
Dát tip
U tohoto textu se mi podruhé v životě stalo, že by mne nějaké Tvé dílko při čtení nudilo. Závěr mi však vše vynahradil. Takže TIP!

Vaud
21. 11. 2008
Dát tip
:-)) dneska se chystam na jedno Tvoje dilko a uz se tesim od rana, ze to bude veselost :-))

Téměř s jistotou si k tobě chodím pro dobrou náladu. Škoda, že nepíšeš rychleji než já čtu. Ačkoliv...

mishka
08. 05. 2005
Dát tip
smích jak blázen! Taky máme uniformy - ty kostýmní... ze sukní padaj spodničky - sešívačka to jistí, když upadne u kalhot knoflík, tak uděláme druhou dírku a použijeme takovej ten oboustranej, co se dává na povlečení, atd. atd. atd. je to skvělý jako vždy... *t

Yossarian
05. 01. 2005
Dát tip
bílé ponožky nosím většinou *

wazzup
29. 12. 2004
Dát tip
jé, super:) tip

Pacer
13. 12. 2004
Dát tip
Podruhé za večer jsi mne rozesmál :)) Takhle dobře snad píšou jen psychiatři:))

Vaud
13. 12. 2004
Dát tip
Hmm, ne vedle. Dík!

jeen
05. 12. 2004
Dát tip
1* :-)))

JazROY37
03. 12. 2004
Dát tip
Pošušňáníčko pro bránici... :-)

podezdívka
03. 12. 2004
Dát tip
Zase dobrý dílko. Dva roky jsem dělal civilku na operačních sálech. O to víc sem se teď bavil :)) (i když tam se to hemžilo i zelenou)

Delahaye
03. 12. 2004
Dát tip
:-))) tak to se doma ani uspokojivě vysvětlit nedá ... a ty velikosti kalhot viditelně označené...já bych to nezavrhoval :-))) T.

podezdívka
03. 12. 2004
Dát tip
samozřejmě JSEM se bavil, ne SEM...nějak mně vypadávaj písmenka :)

piercing :))) konec :))) Jo a já si taky ulítávám na bílejch ponožkách. Jsou super! Tip Klub

zelva
03. 12. 2004
Dát tip
Zatím tento problém nemám. Tváře doktorů si pamatuju. Máš smůlu, že nemůžeš nosit šaty. Já si raději uniformy do prádelny nedávám ze stejného důvodu jako ty, není jistota, co a kdy se ti vrátí. A já je mám navíc jen pučené ze školy, a tak si je nemůžu dovolit ztratit.

Vespa
02. 12. 2004
Dát tip
:o))) Jo a teď si představ, jaký je to pro pacienty...

Vaud
02. 12. 2004
Dát tip
Díkas!! Zase jsem to nevydržel a něco napsal. To je mor! Ještě že mě čtete!

Vespa
02. 12. 2004
Dát tip
Jen piš, je to skvělý odreagování se. :o)

vesuvanka
02. 12. 2004
Dát tip
Čtu Tě moc ráda, Tvoje díla mají "jiskru", těším se na další..... TIP

Markel
02. 12. 2004
Dát tip
Pěkné lehké, zase jsem se pobavila díky - T

j_i_r_i_k
02. 12. 2004
Dát tip
:))) Jo jo, prostě nezklameš, hned je příjemněji, díky... A mám další důvody, proč nebýt doktorem :)...

a2a2a
02. 12. 2004
Dát tip
Milý Michale, ty se prostě nepolepšíš. - tip, tentokrát je to více fejeton než legrace, i když obojí je zde zastoupeno dostatečně, ale ta uniformita stojí za změnu. Nicméně závěr patří jako obvykle králům. Vtipem i argumentem.

Craerassy
02. 12. 2004
Dát tip
kdepak...teď už je barevné rozlišení...tyrkysovobílé, žlutobílé,fialovobílé....jeden aby se vyznal, kdo je uklízečka, kdo sanitářka, kdo zdravotník a kdo si jen v butiku koupil letošní módní hit...:-)))

Vaud
02. 12. 2004
Dát tip
vesuvanka, Markel, j_i_r_i_k, a2a2a: mám radost, že jste se stavili a potěšili mě - slovem i tipem! Ještě jsem to několikrát přepsal, tak už se to snad bude blížit tomu, jak jsem to zamýšlel. Díky a fejetonům zdar!

Vaud
02. 12. 2004
Dát tip
Cre - Doktoři jsou bílí. Barevný jsou jen středňáci. Naše nemocnice dokonce vymyslela geniální trik - na haleny sestřičkám nechala vytisknout zepředu velkým písmem velikost - tak sestry XL a XXL a XXXL přestaly chodit na obědy, jak se styděly...

Craerassy
02. 12. 2004
Dát tip
to zavání diskriminací, ne?

Vaud
02. 12. 2004
Dát tip
Tak oni ven nechodili ani doktoři, co měli na kalhotách velikost S..

Craerassy
02. 12. 2004
Dát tip
záleží na tom, kde to S měli:-))))

Dero
02. 12. 2004
Dát tip
Moc příjemné čtení. :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru