Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

bydlím na venkově

Výběr: sleeping_beauty, Print, a2a2a, Elyn, jt
04. 12. 2004
27
1
14861
Autor
Don´t_worry

 

Bydlím na venkově.


předmluva:


zajíkla se v půli

dům ztroskotává

trosky hrabství

teď jen hrobů

vysmýčených


po modlitbě ani stopy


vichřicí vše zkamenělo

totiž v polích nejsou zdi

a nářky slyším kývavým

tónem


žiji na venkově



rakovina chodí si tudy

jak

primadona

zhasíná petrolejky

v ovocných sadech

a zvířatům kuny

značkují krk


výběhy plotem

stávají se těsnými

argotem pouličních sešlostí

křížím tajenky nevyzpytatelných

ty o mně víš vše

a já se ptám proč


moře

vyprávíme si o něm

když zvlní se struha

moře

čas zabitý je v něm


a ty manon,

jsi růže hozená k víře

manon,

jsi vsí

lehká diva a podruhé poesie,

o které každý jednou sní

 

 

promluva:


 

noc se rozprskla a zasyčela

jak jedovatý had

povstala ani ne z mrtvých

ani ne z uzdravených

je ze dne

vypršel


nerozvěšujeme do oken žaluzie

koláže sousedů

píšou škrabopisem a inzeráty

k půjčce teplých dlaní

pomáháme si


světnice podzimně osiřela

chalupy - průvod podél silnice

lampy osleply

a neony představujeme si

v hollywoodském stylu

jak by ne


rozkřesaný oheň

naděje z laciných vitráží


víme

 

ex libris

že v dálce není poušť


1 názor

Smailinka
01. 02. 2005
Dát tip
ano, obrazy je ten správný výraz...no jo, a kdyby trochu člověk přemýšlel, tak na ten překlad přijde, ale dík za vysvětlivky;)

Smailinko, díky, že sis zas na mě udělala čas. Děkuju za všechny odezvy. Ex libris je "živé slovo" mrtvého jazyka - latiny. A znamená: z knih. Ironie, že venkov je ten zachumelený kopeček s kouřícími se komíny starých chalup, kde na dvorku mrznou kočky a slepice. A Hollywood nesmírně daleko. Nebo v televizi. Není třeba nad tím toliko uvažovat, ber to jako obrazy. Někdy míň a někdy víc. Díky.

Smailinka
27. 01. 2005
Dát tip
možná by to chtělo trochu zjednodušit, ale každý to asi bere jinak, sice nevím co je to ex libris, ale závěr je pompézní;)*

ziby
08. 01. 2005
Dát tip
Něco tak úžasnýho jsem dlouho nečetl *T*

Bezinka
08. 01. 2005
Dát tip
*t

díky

andromeda
02. 01. 2005
Dát tip
jasně, že říká, mám tam příbuzenstvo - a jsem původně Hlinečanka

Příbuzenstvo? Takže pro tebe nebude zatěžko jet se podívat na nějaký sraz, který plánuje P_P, že ne? V Hlíně.

andromeda
31. 12. 2004
Dát tip
celkově líbí, víc ta druhá polovina, odkud vlastně jsi?

Holetín, pokud ti něco říká. Hlinsko je hned vedle. Ačkoli je tahla věc rozdělená, patří k sobě. Perchto, díky.

Perchta
30. 12. 2004
Dát tip
*

Petr_Pan
29. 12. 2004
Dát tip
Vlož ji prosím do klubíku ..

Já nejsu samolibá, víš? Je mi proti srsti vkládání si svých dílek zase někam ... Ale vím, že je pěkná, zajisté :)

Petr_Pan
29. 12. 2004
Dát tip
próóósííím - pojď příkladem ostatním .. Pokud ji nezařadíš Ty jako že autor z Včk, tak ji zařadím já jako dílko O Včk - to by šlo ? :-)

Ne, od tebe to nechcu. Co mám dělat? Možná, že to znám. Moment.

Petr_Pan
29. 12. 2004
Dát tip
Takže ani já nemůžu ? :-/

Petr_Pan
29. 12. 2004
Dát tip
a tak já to udělám .. :-) klub

Elyn
29. 12. 2004
Dát tip
je pěkná, zajisté.... těžko něco vypichovat..*

Empty
29. 12. 2004
Dát tip
no vau! tohle je už těžkej kalibr!***

Elyn, díky ti Empty, není, nejni a taky děkuju

Diana
27. 12. 2004
Dát tip
No nečekala jsem Manon na českém venkově, vždyť říkám, jsem konzervativní. Toho si nevšímej, báseň je moc pěkná.

Diana
26. 12. 2004
Dát tip
Moc krásné. Jen ta Manon mne překvapila - asi myslím moc konzervativně. *

Díky, Diano, za názory. Proč překvapila?

a2a2a
18. 12. 2004
Dát tip
tak zde nemusíš nic vydupávat, tip,výběr, zjišťuji, že jsi ještě malá holka a už takle píšeš

no jo, rodiče mě nevytáhli za hlavu a tak malá zůstávám hele, rozmazlovat děti cukrletem se nemá

díky všem jeheheman, taky jsem na to myslela, když báfeň vznikala ...škoda, pro mě škoda a co sis myslel po prvním přečtení?

Pokusák
11. 12. 2004
Dát tip
!!! *T

Jeheheman
11. 12. 2004
Dát tip
Don´t worry: aby jsi tomu správně rozuměla, tak v poesii se mi nejvíc líbí takový ten popík na který stačím, když se to dobře čte, chápe a metafory jsou tak lehce vstřebatelné, že vytvářejí atmosféru (hlavně pokud je zajímavá), než aby je člověk pracně rozkrýval jako nějaké nudné šifry.. Takže mít radost z mých tipů je ošemetné, nejsem žádný velegurmán:o)

Milý Jehehemane, já tomu spíše nerozumím, než to správně. Ono "velmi tipoidní záležitost" vyznívá vskutku ... vskutku písmácky. S tvou chutí a přístupem; ano, proč ne. Není to zlé a alespoň jsi upřímný. Já jen, že vždycky čekám úplně něco jiného. Ale zvykám si, to zas jo. Díky za odezvu.

Jeheheman
11. 12. 2004
Dát tip
No vždyť jo, kritku "tipoidní záležitost" jsem plácl někdy ve dvě v noci, možná už jsem na víc neměl. Ale vždycky když něco jen tak plácnu a chce se dovysvětlení, tak vždycky rád naběhnu a dovysvětlím:o) Neber to vůbec nijak tragicky, největšího věhlasu dosáhli vždycky autoři přístupní masám a ti velekomplikovaní zpravidla zapadli. Mě se tohle prostě moc líbí a přes to co jsem psal, svůj názor vůbec nepovažuju za druhořadý:o)

Už jsem zařazena. Ok. Tragicky to neberu. Mně se tyhle kritiky prostě vůbec nelíběj, nevím, co si z nich vzít; akorát to, že jsem se asi strefila do vkusu, toť vše. Co při tom někdo cítí nebo jak by s tím rád kdokoliv vydupal, nevím. Nemám možnost, protože mi to nikdo nenapíše. V noci taky plácám - se ale v posteli. Tak ti díky; nezlob se, jen jsem si potřebovala věci ujasnit, ... ale lepší žvatlání než sterilní ticho.

Jeheheman
11. 12. 2004
Dát tip
Milá Donť worry, neomlouvej se, od toho tady ty konference pod díly jsou aby se o nich diskutovalo. Co cítím. Dobře. První zhruba třetina, vidím temný středověk rozpadající se hroby smýčené větrem od listí, zachmuřenou starou bylinářku pokládající nicotný chuchvaleček hojivých bylin na otevřený nádor prsu v posledním stadiu, ve slabém světle se bledá tvář nemocné leskne studeným potem. Bůh jako by tu byl jen pro mrtvé.. V další fázi předmluvy (fakticky už součásti básně) se báseň přenáší k dialogu současnějšího data předznamenávající promluvu k venkovu současnému. Zde bych vypíchl hned první část noc se rozprskla a zasyčela jak jedovatý had povstala ani ne z mrtvých ani ne z uzdravených je ze dne vypršel cítím v tom paralelu k situaci dnešních starých lidí na venkově, kteří jsou dnes medicínou dýl drženi a zažívají tak poměrně dlouhé a často ne zrovna "zábavné" stáří. I dál je cítit venkovská osamělost a sny o lepším nablýskaném světě neonů, stejně jako závěrečné (důmyslně neopodstaněné (!pěkný moment)) popření, že někde je ještě mnohem větší pusto. Závěrem řeknu, že různí lidi chápou stejnou báseň často různě, tak se nezlob, jeslti nejsi spokojená jak ji chápu já, popřípadě něco dovysvětli. A ještě.. myslím, že skoro kdokoliv by ti napsal trochu delší kritiku obsahující pocit, kdyby jsi ho o to požádala. Ale jen tak sami od sebe se lidi otvírají a více o něčem šíří neradi, připadali by si trochu vlezlí. Tak se na písmáčky nezlob:o)

Moc děkuju. Vidíš krásně. Snad ještě víc a do hloubky než já. Potěšil jsi mě; už jsem měla na písmáčky zlost.

Jeheheman
11. 12. 2004
Dát tip
Není za co. A zařazená nejsi, jednak jsem tě doteď asi moc nečet (je toho prostě moc) a taky příště třeba napíšeš něco diametráně odlišného, takže zařazování nemá cenu. Ahoj:o)

Je za co. Za čas a snahu. Je toho tu opravdu moc. Něco diametrálně odlišného? Nehrozí. Vážně díky; málokdo by si s tím dal práci. Měj se hezky.

Jeheheman
10. 12. 2004
Dát tip
velmi tipoidní záležitost

Yasmina
05. 12. 2004
Dát tip
hmm....skvělá..opravdu..jen dvě slova se mi tam strašně nelíbí a to manon a ex libris...Oboje mi přijdou jako natolik silná, že můžou (třeba ani ne významem-jen tím, že tam vůbec jsou) přebít přilehlé okolí..a to je škoda. Jinak celkově velikej TiP

Petr_Pan
05. 12. 2004
Dát tip
soukromě + TIP + nejoblíbenější

díky vám za zastávku, za čtení Nicolette, nedala jsem si záležet, byl to "výkřik", ale těší mě, že si to myslíš. kassiope, pak jsem na rozpacích i já a to nemám vůbec ráda Crearassy, díky moc, ale takhle to funguje i naopak Yasmino, je to proto, že ta slova, která se ti nelíbí jsou odněkud? Že ti dávají možnosti a další prameny? Ale díky; vlastně s tebou souhlasím.

vlastně; vždyť dnes nejste kritici, ale čerti mí

......tak todle sem někak nepobralo....

Nicollette
05. 12. 2004
Dát tip
výkřik?... to mě překvapuje, vypadá to, že si nad tim chvilku poseděla...

potrubi, no jo no, nic si z toho nedělej jsou horší věci; chceš vysvětlit? I když nevím, kde bych měla a co ozřejmit. Nicollette, když víš o čem psát, pak si myslím, že to není tak těžké. Nehledě na to, že tahle věc není zdaleka dokonalá. Můžeš to brát jen jako popis. Mýma očima.

Nicollette
05. 12. 2004
Dát tip
v tom případě máš hezké oči :-)) vivat

Marthin
05. 12. 2004
Dát tip
To je kus.... Jojo, vědět o čem chceš psát...tak...

Markel
05. 12. 2004
Dát tip
Moc líbilo - T

sleeping_beauty, nevím, jestli jsi měla to štěstí a viděla vše. Každopádně teď jsem přikopírovala; zlobilo to.

píšou škrabopisem inzeráty k půjčce teplých dlaní přispívají na kantáty ex libris: jdoucích ke stýskání t. čtu rád, co ty píšeš

po tom, co jsem dostala kritiku od tebe, jsem si mohla přečíst tuhle věc po "moře", takže v pořádku Augustine, děkuju moc.

nejni zač

Print
04. 12. 2004
Dát tip

ysalamiri
04. 12. 2004
Dát tip
tak tohle je hooooooodně moc dobré... *

kassiope
04. 12. 2004
Dát tip
Obdivuju, říkala jsem si, že ta druhá polovina je lepčejší, ale tak nějak jsem v rozpacích, dokonalé jsou totiž obě...:o) t*

Nicollette
04. 12. 2004
Dát tip
velice zdařilá, dala sis záležet... nesedí mi jen vysmýčené hroby * * *

Craerassy
04. 12. 2004
Dát tip
bohatá viděním toho co ti co se z měst svých vnitřních dívají nemají..... *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru