Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Migréna

04. 12. 2004
0
0
2206
Autor
Montrealer

Je to celé výmysl. Neberte to vážně !

Migréna

 

Tedy, jednou přišel za obvodnim doktorem (tedy za mnou) pacient (zvonkajška chlap) a stěžuje si na úporné bolesti hlavy. Co mu jen může být ?

- nejdřív mě napadla migréna, samozřejmě. Zkouším se ho vyptávat možný další příznaky...

„Máte ještě nějaký potíže navíc ? Například se zrakem ? Vidíte stejně dobře jako předtím ?“

„Nemám. Vidim stejně blbě, jako předtim...“ překvapí mě pacient hned na úvod. Rovnou na začátku, abych to (snad náhodou) neměl tak snadný...

 

- takže to třeba ani migréna nebude, ale zavrhnout ji hned vod začátku, to teda  nemůžu. Mám ho poslat na voční, když tvrdí, že vidí blbě, a vočařovi tam rovnou napsat "migréna suspicious". Asi bych to udělat měl, ale nejdřív se pacienta zeptám na různý blbiny...  teda na další možnosti, abyste rozuměli...  čo to o migréně my, lekári, vlastně víme ??? Možno celkom nič...

 

Migréna je často považována za chorobu neurotických a neuspokojených žen, za chorobu záhadnou a neléčitelnou. Souvisí to především s nedostatečnými znalostmi lékařů i pacientů...

 

- neurotická a neuspokojená žena to nejspíš nebude, když přede mnou na židli sedí chlap, jak má být. Jenže - je to skutečně chlap ? Poprsí nemá a potíže se ztopořením jako příznaky (kdysi ani teď) neuvádí. Asi to chlap bude, i když jsem se mu zatím nepodíval na penis...  ale eště já se  podívám (k tým rožnovským zahradám)...  penis má, ženská to tedy není a neuspokojená už teprve ne !!!

 

Svoje pohlavní soužití s manželkou sám definuje docela výstižně...  „jak je to jen po 20 letech manželství možné.“ Neurotickou a neuspokojenou ženu jsem tedy u svého pacienta vyloučil...   jenže ono toho ještě zbývá ažaž...

 

- co bych měl zkusit dál ? Lékařský průvodce mi toho nabízí hodně...  vlastně až příliš moc možností, proč by ho mohla bolet hlava...

 

1. Migréna

1.1 Migréna bez aury (běžná migréna)

1.2 Migrény s aurou (klasická migréna)

1.3 Oftalmoplegická migréna

1.4 Retinální migréna

1.5 Periodické syndromy v dětství asociované s migrénou či  předcházející migrénu

... ... ...

... ... ...

... ... ...

11.3.1 akutní glaukom

11.5.1 akutní sinusitídy s bolestmi hlavy

12.  Kraniální neuralgie, kořenové bolesti a deaferentační bolesti např.

12.1.4.1 Herpes zoster

12.2 neuralgie trigeminu

12.3 neuralgie n. glossopharyngeus

13.  Neklasifikovatelné bolesti hlavy

 

 

Ani já tomu na sto procent nerozumím, většinu z příznaků bych si musel vyhledat ve vodborný literatůře. Zdá se to být jasné, i když ne tak úplně: Jenže, co je v naší profesi úplně jasné ? Skoro nic !!! Takže já ho teďkonc pošlu na voční, protože mi sám tvrdil, že vidí blbě už delší dobu. Aspoň se ho tak zbavim (prozatím). Než mi z očního potvrděj, že zrak má úplně normální...  anebo mu tam spíš předepíšou brejle a tim bude ze svejch potíží totálně vyléčenej...

 


Montrealer
04. 12. 2004
Dát tip
Pýsmák ode mě vyžaduje kritiku předem ! Jenže to nazáleží na mně !!!

Jeheheman
04. 12. 2004
Dát tip
P. tuším vyžaduje abys napsal aspoň tolik kritik kolim máš děl. Na tipa to nebude, už proto, že mám pocit, že je to pravda, obvoďáci často bývají jakožto diagnostici dost o ničem. Naší doktorce jsem musel skoro diktovat kam mě má poslat a co "tam" má napsat.. naprosto podivná, nesamostatná osoba :o)))

Vaneta
04. 12. 2004
Dát tip
hmmmm....nápad to špatný není...ale....

Nicollette
04. 12. 2004
Dát tip
čtenáře máš zaujmout ne unudit změtí názvů

Zazu
04. 12. 2004
Dát tip
nějak moc dlouhý, ztrácel sem se v tom...

Montrealer
04. 12. 2004
Dát tip
Máte fšichni pravdu... nápad dobrej, provedení špatný. Někteří čtenáři jsou unudění... a to neni dobrej stav. Já si to schovám do souboru a předělám to...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru