Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Spává v trní

Výběr: Scatt, dream, Print, Lúmenn, Holan, Noe1, G_B_Show
06. 12. 2004
56
6
23838
Autor
Elyn

 

 

 

Spává v trní

a nejraději

nahá

je trochu masochistka

Slovy nešetří

 

- prosím, přidat  ještě dvě či tři...

a přisolit

ať rána trochu zlobí -

 

Taky se umí

cudně

stáhnout

 

z kůže

 

- pohodí ji

u dveří do jeskyně

a nechává slunci

vybělit klikatice -

 

Není zmije

od přírody

jen trochu kouše

 

když je si zrovna jistá

 

sebou

 

 

 


6 názorů

Elyn
12. 01. 2007
Dát tip
je, bo ona je taky Bára.. víme?

Elyn
12. 01. 2007
Dát tip
že by reinkarnace?

Julian
24. 01. 2006
Dát tip
Kocham sa koch + T

Elyn
24. 01. 2006
Dát tip
jo, dík:) já bych zase ráda viděla tu paní, co jí to bylo věnováno.. jak se asi má...dlouho tu nebyla...

G_B_Show
30. 08. 2005
Dát tip
zírám, krásná*V

Zuzulinka
30. 08. 2005
Dát tip
ano je moc hezká*

Delight
27. 05. 2005
Dát tip
Moc gút... mě neuráží, ba naopak, obohacuje, řku! a každej ať si to snad proboha přebere po svém, ne? :)) t.

Elyn
27. 05. 2005
Dát tip
Noe? Co to?

Bezinka
27. 05. 2005
Dát tip
bez souvislostí (bohužel jsem si je přečetla) se mi velice líbí..... ..jinak souhlasím s Rowennou.... básně je škoda na rejpání do někoho.... i když vlastně nikoho tady doopravdy neznám

lady1kazoo
27. 05. 2005
Dát tip
je tak...nezavisla, silna....a moc moc dobra

Zbora
06. 05. 2005
Dát tip
a....tady už jsem byl mockrát...ale není špatné se s odstupem doby vrátit :o)

Elyn
06. 05. 2005
Dát tip
:) díky... no není.. já mám tuhle ráda..:)

angelik
30. 03. 2005
Dát tip
je to jakobys jen mavla proutkem a ono to tam vzeslo. S obrovskou jednoduchosti dokazes rict veci, ktery se tezce vysvetluji hodiny. Nejen za to klobouk dolu, jsem rada, ze jsem te opet kousek cetla*

Elyn
23. 02. 2005
Dát tip
šmankote, já už zapomněla, kolik lidí tomu věnovalo pozornost... :) jo.. závody... tak děkuju...

jenaL
22. 02. 2005
Dát tip
hodne lidi jsi vtahla...cetl jsem reakce dyl nez dilko...a z obou jsem se hodne poucil :)) miluji tu tvoji o zavodu...ctu si ji pred spanim:)) ***

Markel
23. 01. 2005
Dát tip
Už jsem se vyjádřila, že se mi báseň líbí, bez jakýchkoliv znalostí pozadí vzniku díla.Vrátila jsem se však a přečetla ty kritiky, je trochu k pousmání, jak Písmáci ve víceméně virtuálním prostředí reagují nevirtuálně. Pozitivní na tom všem je, že Písmák je živý organismus, že lidem na něm záleží, je jejich častým domovem, zaměstnává jejich mysl v pozitivním slova smyslu (většinou) a to je dobré. Nesvítí vždy jen sluce, jsou i dny dlouhé, šedivé, kdy nám vše a všichni lezou na nervy, obráží se to i ve vzájemných vztazích autorů. Takže bych byla pro cosmesitosmesi, každej sme ňákej a jedeme dál, bez hořkostí a vyčítání.

Elyn
23. 01. 2005
Dát tip
:) tohle prostě měla být víceméně úsměvná věc... kdo ji pochopil, pousmál se, kdo si ji vztáhl hruběji, než byla míněna, čertil se.. a jiní hledali souvislosti.. a máš pravdu... :)

Elyn
17. 01. 2005
Dát tip
jistě že je :) :))) děkuju...;)

vidím, že tato se mi velmi líbila... netuším proč pobuřeje.... :-)) klubík jestli mohu...:-))

Binna
28. 12. 2004
Dát tip
no toz.. velice dobre to je Elyn, velice. :)

tattoo
25. 12. 2004
Dát tip
Presne takovou bych chtel.....

to by se clovek posmal....

Elyn
15. 12. 2004
Dát tip
jo, to jo...

kiksy
15. 12. 2004
Dát tip
Není zmije od přírody jen trochu kouše když je si zrovna jistá sebou je to supr *

Rowenna
14. 12. 2004
Dát tip
Koukám, jak se tady debata rozvinula. Nu což, s klasikem jen dodám: pravda je jen jedna, a to vrabčí. Jen nevím, proč mi po tom všem zůstává pachuť na jazyku.

Elyn
14. 12. 2004
Dát tip
...taky nevím. Stačilo číst odstíny té básničky.. a nikdo se nemusel urážet...

JiKo
12. 12. 2004
Dát tip
ahá, no tak sorý tedá, sem měl jen dojem, že se S_B v jedné Diskusi na písmáku poměrně zastáváš...asi špatný závěr zřejmě

a2a2a
12. 12. 2004
Dát tip
Myslím, že celá tato záležitost je poměrně nešťastná. Elyn napsala báseň, protože to považovala za potřebné a nikoho nejmenovala. Cítila se zraněná a nemáme právo, my nezúčastnění, hodnotit jeho míru a oprávněnost. Nicméně došlo k diskreditaci S_B a v takovéto situaci se to stalo věcí veřejnou. Patřím k těm, co jsem se S_B zastal, aniž zpochybňuji Elyniny zkušenosti, to prostě nemohu, poněvadž nemám zkušenost, abych vnímal opak. Jsem na Písmáku půl roku a rozhodně nesdílím názor ( zde prezentovaný nikoliv Elyn, ale čtenáři, některými ), že by S_B byla mlátičkou nových či méně úspěšných autorů a poměr jejich svérazných kritik ( já jsem osobně žádnou vysloveně sprostou nečetl, ale nevylučuji, že se mohla objevit ) a kritik věcných je velmi výrazně ve prospěch těch věcných a osobně si myslím, že se věnuje novým autorům nejvíce. Nelíbí se mi, že si někteří "stateční" tady přihazují, pokud tak nečiní konkrétně s otevřeným hledím jako Craerassy, pak ovšem je třeba ocenit i postoje těch, kteří vyjadřují nesouhlas, jako třeba chroustjazz či Rowenna. Nemusí jít přímo o nesouhlas s obsahem básně, ale se skutečností, že je takto zneužita a věřím, že k tomu Elyn ani nesměřovala. Myslím si, že za atmoséru na Písmáku neseme všichni odpovědnost. Lyryku, jako ústřední osobě tohoto serveru, navrhuji, aby se napříště takovéto věci řešily jinak. Škodí více než nějací hulváti, jejichž prostomyslné výlevy zde právem odstraňujete. Teď to myslím napříště. A na závěr mi dovolte osobní postřeh. Celá tato diskuse má i pozitivní dopad na aktéry, ale také prohloubila vzniklé či již existující antipatie, které kdysi nebyly, které ani na počátku této básně nebyly tak hluboké a které nejen, že nejsou v našem zájmu, ale nejspíše si je ani nepřejeme.

Zbora
12. 12. 2004
Dát tip
Krásná.t. (další avi)

Elyn
12. 12. 2004
Dát tip
Don´t_worry, Lyryk, dream, Crae..: Díky, že jste pochopili a napsali to, co jste napsali...

Elyn
12. 12. 2004
Dát tip
a2a2a... to dílko nevzniklo jako reakce na nějaké mé zranění, spíš je to "blbůstka"...

Zbora
12. 12. 2004
Dát tip
Necítím, že bych se měl jakkoli vyjadřovat k diskuzi, nicméně s kritikou a2a2a se nedá než souhlasit. Forma básně je skvělá, řešit obsah mi nepřísluší...jen mi to celé příjde trošku líto.

řekla bych, že takový boj si tahle věc nezasloužila a ještě jsem chtěla napsat, že každý si k tomu přistupuje sám za sebe a jaký tón si zvolí, to už je jeho mínus "prohloubila vzniklé či již existující antipatie, které kdysi nebyly, které ani na počátku této básně nebyly tak hluboké a které nejen, že nejsou v našem zájmu, ale nejspíše si je ani nepřejeme. ..." ten postřeh je, a2a2a, velice vnímavý lidi mám ještě možná kapku ráda, ale nicky a přezdívky už ne :)

a2a2a
12. 12. 2004
Dát tip
Elyn, pokud je to tak, pak tím lépe a myslím, že tomu lze rozumět i jako projevu dobré vůle. Byl bych rád, kdybychom všichni teď hledali spíš to lepší. Určitě to existuje a určitě čekáme na možnost, jak se k tomu přiblížit a určitě jsou zde mezi řádky vidět první krůčky. A za ně děkuju.

Nicollette
12. 12. 2004
Dát tip
a2a2a pošlu ti avízo k jednomu začínajícímu autorovi, jo?

tenos
12. 12. 2004
Dát tip
avi-elyn : díky chroustově tipovací akci jsem se dostal k tvojí kontraversi se sleepy o stárnutí - a jako vidím, reakce na sebe dlouho čekat nenechala. Poesie, jako nástroj vyrovnání účtů ?, anebo plníš funkci nějakého vyššího principu ? Opravdu mne do toho nic není, jenom ty jsi doporučila sleepy, aby si mne držela od těla - taky malinko zezadu. Pravdy nejsou dvě, jenom ta jediná bývá složitá, než se rozkoukáš. Tvoje doporučení platí v každém ohledu........................tenos_:-)

Elyn
12. 12. 2004
Dát tip
...není to kontroverze... za tím si stojím.. :)

Craerassy
11. 12. 2004
Dát tip
sleeping...stejně jako mně se hnusí, když někdo popře, že jsem s ním o jistých věcech napřímo mluvila ve zprávách...ale to jistě zase nerozhodí Tebe:-) i Tobě pěkný večer

Craerassy
11. 12. 2004
Dát tip
neovlivním, pokud Tě někdo nechce obhajovat veřejně a rozhodne se pro zprávy...že by stud?:-) mně těch patnáct minut taky stačilo...:-)

maia
11. 12. 2004
Dát tip
Ty, Elyn, neviem, ci este po tej dlhokanskej diskusii mozem nieco povedat k basni, ale chcela som sa iba spytat, ci je to o mne. Paci sa mi. :-) *

JiKo
11. 12. 2004
Dát tip
Eh tak se koukám za blba když neznám poslední drby, čiže já tu báseň četl a soudil jako báseň. No esli je to o slíping (Je?) a cílené nechápu proč jí není v prologu věnovaná? Zbabělost? Lyryk: tvůj obrat v posuzování S_B je krásný, škoda jen, že jako původní tvrdý obhajovatel jsi sám nenastolil fórum o tom jak tu S_B ničí písmácké životy. Tak trochu se vezeš na cizí lopatě.

Lyryk
11. 12. 2004
Dát tip
_JiKo_ ??? my jsme snad spolu o s_b mluvili, že se k tomu vyjadřuješ?? nějaké tvoje dojmy z vyjádření kohokoliv zde jsou pro mne irelevantní -> nebýt chroustovy reakce nijak bych se zde neangažoval, ale chroust uvedl zjevné nepravdy a to mu u tebe projde ??? .-))) nenech se vysmát ty jeden nejspravedlivější

Chrouste, asi jsi tuhle báseň nepochopil, že? Divím se, divím - ty, takový básník. Spíš bych řekla, že autorka je tady citlivější, než kdokoliv jiný. A propo - je to lež, co je v díle napsáno? Děkuju za avi, tyhle jsou nejlepší ...

O pozadí nic nevím a taky nechci. Mě tyhle drby a fámy, či snad pravdy vážně nezajímají, beru báseň, tak jak leží. Taky se u mě nikdo nesnaží pitvat mimodělní vztahy. Je o Růžence, o chování, které i já znám, ale přesto zmije nebo k zahubení není. Budeš se možná divit, ale já v tom vidím i cit. Cit, který autorka sděluje, když se dívá, jak mladá holka vyšiluje, jak místo toho, aby byla venku, sedí u počítače a řve na někoho nebo se ho snaží ponížit. "jen trochu kouše" docela dost zabarvené, nemyslíš? A už vůbec ne lež. Je to fakt. Kouše, ale není zlá. Někdy je to potřeba. Sama o sobě takhle Růženka mluví, takže si nemyslím, že je to využití něčeho na cizí účet ... A zraňující už vůbec ne. Růženka se umí o sebe postarat. Jestli chceš vrtat do včelího úlu, klidně si posluž, ale příště vynechej avi, ano?

Lyryk
11. 12. 2004
Dát tip
chrrr: nevíš o pozadí nic a to, o čem se domníváš, že víš ti zatemňuje mozek (je tu hromada smutku); sleeping tady napadala kdekoho, nakonec, co lze od ní v jejím požehnaném věku čekat, ale překypující inteligence a důstojné laskavosti jsme se od ní také nedočkali - takže: i kdyby tato báseň byla o ní, je v podstatě stokrát jemnější, než řada jejích vlastních nevybíravých útoků; je tisíckrát jemnější, než tvůj bezohledný humor; sleeping neodešla, všichni vědí, že tu je pod jiným jménem a denně ji čtou, tak tu nehorázně nelži a ujasni si to laskavě s vlastním pozadím - třeba si na něj sedni, ať víš, kde ho máš...

Lyryk
11. 12. 2004
Dát tip
chr: jak můžeš žádat ohleduplnost pro někoho, od nějž jsme se ohledů nikdo nedočkal - leda bys sám šel příkladem...

Lyryk
11. 12. 2004
Dát tip
chr: teď bych zase já mohl začít spekulovat o pozadí proč svá díla smazala dream - psychóza pokračuje. stačí jedna nehorázná citlivka, která neumí projevit své city a rozboří, co může...

Lyryk
11. 12. 2004
Dát tip
chrr: zastávat se je tvoje právo - já mám jinou zkušenost; její kritiky nepřekročily rámec bystrosti, ale pohybovaly se často bezpečně za hranicí slušnosti, co tím změnila??? vyhnala snad ty nejhorší autory a dotlačila je k odpovědné tvorbě?? věnovala se snad někomu dlouhodobě a měla na něj myšlenkový vliv, vymanila ho z marasmu a nakonec, najde se tu někdo, komu byla oporou při váhání o vlastní kvalitě a neopustila ho svou pozorností do týdne? byla to obyčejná slibotechna, která dělá věci podle svých představ a poradit si nedá, na to je moc podporovaná ve své pýše chrousty... koneckonců, tvoje směrované dílko proti blbcům, kteří ti tady tvoří publikum je taky ironická nehoráznost, takže konec diskuse, nech si svá přesvědčení, ale nečekej ode mne nějakou plnohodnotnou komunikaci, jsem zvyklý věcně argumentovat a ne jen kamarádsky omílat jeden argument o údajné citlivosti;

Lyryk
11. 12. 2004
Dát tip
sleeping na sklonku své "kariéry" několikrát dost bezohledně napadla dream ačkoliv už asi byla rozhodnutá zmizet - užila si poslední konfrontaci s něčím, co vůbec nepochopila (těžko může být sama křehká, když nepochopila křehkost u jiného) - a znechucenost si nyní vybrala holt svou daň;

Craerassy
11. 12. 2004
Dát tip
chroust...cože??? zraňující?? citlivá duše??? neupadl jsi na krovky??? ty a sleeping jste nejprohnanější páreček autorů, kteří se tu kdy pohybovali...tahle komedie je směšná, ačkoli to jistě bylo jejím úmyslem...já četla v kritikách věci, kterými sleeping záměrně zraňovala a ty jako patolízal ses přidával, tak komu tady kážeš???máte vy dva zase nacvičený nějaký nový psychotest pro nás, tupé písmáky?:-))) Lyryk...udivuje mě Tvá otočka...pamatuji doby, kdy jsi sleeping horlivě hájil proti všem, ačkoli jsi dobře znal...mrzí mě, že se sleeping smazala jako sleeping a není schopna čelit důsledkům svých útoků, jako to uměla kdysi...já ji kdysi obhajovala ve své diskuzi, ale to ještě jakžtakž zachovávala pravidla...sice na hraně, ale přeci...teď napadá jen zákeřně a zezadu...s morem se dá těžko bojovat...

Lyryk
11. 12. 2004
Dát tip
Crae: nejsi zcela objektivní, já se s ní dvakrát sešel a nesčetněkrát jsem jí mluvil do duše, protože jsem chtěl zachovat a podpořit její nepochybný talent; něco, o čem tady chroust dnes tvrdí, že je tu šaškárna; prošlo tudy několik autorů, kteří se našli a jejich tvorba doznala zásadní proměny - někteří vydali a brzy vydají své knížky a ostatní jsou tady třeba i jen proto, že mohou být u toho, literárně žít, potkat tu někoho stejně cítícího - třeba i k cestě do života - taková šaškárna, léčebna, velkej humnuk má větší cenu, než cynické srandičky stovky takových chroustů, natož toho jediného...

Craerassy
11. 12. 2004
Dát tip
pro mě jsi...nebo je tu ještě možnost, že můj ošetřovatel neumí číst a předčítá mi ze špatné knihy..v tom případě dostane výpověď a ty omluvný dopis jaká komedie? toť velmi hloupá otázka...sám víš, o čem tu mluvím...napadáte autory a tady se tváříte jako svatouškové...možná to na někoho zapůsobí, já nevím...zkus to formou diskuze a jistě objevíš nečekané příznivce...držím pěsti...

dismorphia
11. 12. 2004
Dát tip
hned několik překvapivých proměn, že se do toho krátce vlezu, crae, tys zase překvapila mě a mě by jenom zajímalo, jestli jsi to, co říkáš tady, někdy řekla i samotné slípink? (ano, je to skutečně jen otázka)

Craerassy
11. 12. 2004
Dát tip
Lyryk...sleeping jiná nebude, copak to nepoznáš? baví ji zraňovat a pokud někdo není dostatečně silný, může mu to hodně ublížit... a co se týká chrousta, o tom nemíním diskutovat, na to je můj čas příliš vzácný...jeho názory je tisíce barevných kabátků a já na jeho módní přehlídky nejsem zvědavá...písmák je o lidech a dva nejsou nic v tomhle moři...jediný, co mě udivilo je to, do jaké role zde chroust postavil sleeping...skoro jsem se udusila smíchy:-))) písmák má své světlé i tmavé stránky, které neovlivníš, protože lidi tady nezměníš...ale přesto se skláním před tím, že máš nervy tu čelit všem problémům a útokům, které se tu vyskytují ..a věř mi, že se snažím být objektivní..jen mě zarazilo, jak jsi kdysi sleeping obhajoval a dnes ji tvrdě odsuzuješ...

Craerassy
11. 12. 2004
Dát tip
dis..pošleme jí tedy avi...evian? je to správně? takže...klik... jen pro Tvou informaci, dis...já s ní ve zprávách kdysi hodně diskutovala, ačkoli dnes už pochybuji o tom, že by to přiznala...a řekla jsem jí spoustu věcí, které bych řekla komukoli jinému, kdyby se choval jako hulvát k lidem, kteří si to nezaslouží...ona dobře ví, co si o jejím chování myslím...

dadik
11. 12. 2004
Dát tip
no tak jsme to přečetla, po avi.....a co...? jsme na intenetu ne???kdo tady komu chce co zakazovat, když se to tak vezme...tak to beru a vybírám si...

Craerassy
11. 12. 2004
Dát tip
kdybych se pokoušela o humor, řekla bych: "věřím ti chrouste...sleeping je citlivá duše a zastřelme gaunery, kteří ji zraňují..."

dismorphia
11. 12. 2004
Dát tip
byl to jen dotaz, crae, není třeba se ježit ale přesto: neptala jsem se na to, jestli ví, co si o ní myslíš (jistě, minimálněš teď to bude vědět, až si to přečte) já se ptala, jestli jsi jí to někdy přímo řekla odpověď je tedy ano dobře, to je všechno co jsem chtěla

Craerassy
11. 12. 2004
Dát tip
dis..neježím se...opravdu ne...já vím, že ji máš ráda...neberu Ti to...znáš ji nejspíš jinak...já ji znám taky jinak, a proto jen vyjadřuji názor...nic víc...

dismorphia
11. 12. 2004
Dát tip
to je ale velký omyl nemůžu mít slípink ráda (!!), když ji vůbec neznám - to je tak všechno co můžu o svém vztahu k ní tady říct, víc už by patřilo jenom jí

Lyryk
11. 12. 2004
Dát tip
Crae: neodsuzuji ji tvrdě, říkám nyní jen svůj názor naplno, protože už mi neslibuje, že se bude snažit; ulítne přece každej, to jen chroust je dokonalost sám;

Craerassy
11. 12. 2004
Dát tip
dis...dobře, já se nehádám... dis, dokážu říct pravdu..tady to nejde do očí...ale dokážu ji napsat komukoli...necítím potřebu se tady někomu zavděčit..k čemu? proč? je mi líto, že si myslíš, že dokážu jen pokoutně vyjadřovat názory...i kdybych sleeping avi neposlala, stejně si myslím, že ona má přesně zmapované cestičky, kam se vrací pročítat další poznámky v kritikách, takkže by ji jistě můj názor tady neobešel...

Craerassy
11. 12. 2004
Dát tip
Lyryk...ale dokonalost sama jsem i já, to jen ostatní blbě vidí:-)))

dismorphia
11. 12. 2004
Dát tip
tak teď opravdu nevím, co si myslet: na jednu stranu tu říkáš, že dovedeš říkat to, co si myslíš, přímo a bez kličkování na stranu druhou říkáš, že avi jí je zbytečné, protože ona si k tomu cestičku stejně najde !! to si děláš legraci?! to je ta přímá pravda, jo? to není upřímnost, upřímná jsi tady přede všemi a spoléháš, že se to k ní dostane - a ono si to tu cestu skutečně najde, ale už to není ta přímá cesta, o který jsi mluvila

Craerassy
11. 12. 2004
Dát tip
dis...ne...tím říkám, že bych avi poslala sleeping, protože mluvím o sleeping...že vím, že je evian, to jsem přiznávat nemusela, nemyslíš? přiznala jsem to a poslala avi, přestože se mi příčí posílat avi někomu, kdo se schovává za jiný nick a neumí se postavit čelem tomu, co tady vyvolal, pod svým starým nickem... evian avi nedlužím, sleeping ano...takhle to beru já, dis a nemyslím, že bys mě za to měla odsuzovat...

Nicollette
11. 12. 2004
Dát tip
nuž, když vím, když UŽ vím, že báseň je o sleeping - nepřijde mi krutá, trošičku vůči ní surová, ale kdy sleeping nebyla? Což ovšem neznamená, že bych se chtěla přidat na stranu těch, kdo sleepinu nesnáší...... teda.. "nesnáší" co se týče vás - postřílejte se, pomlaťte se, čím víc bum bum tim líp, že jo.... Mě překvapila Crae...i dis :-))) Myslim, že je blbý řešit něco a někoho, koho znáte jen po internetu, tudíž se trooošinku přiklánim k Lyrykovi, páč ten ji viděl osobně... no ale, jinak :)))) je s váma sranda :-)))))

dismorphia
11. 12. 2004
Dát tip
to je mírně alibistické a nesoudím tě, chraň bů, mám jen ten svůj názor dělej jak sama uznáš za vhodné

Craerassy
11. 12. 2004
Dát tip
Nicol...já neřekla, že sleeping nesnáším...a neřeším ji...jen jsem reagovala na chroustovu domobranu... a sranda bude, až se tu svlíknu:-))))

dismorphia
11. 12. 2004
Dát tip
slípink jsem v jediné odezvě neřešila (přesto, že jisté sympatie k ní mám a nepotřebuju se s nima schovávat) - na začátku byla pouze otázka, která mě nezajímala ani tak kvůli slípink, jako kvůli craerassy

Craerassy
11. 12. 2004
Dát tip
dis..ano, je to alibistické...přesně takhle by jednala sleeping...a já nevidím jedinej důvod, proč jednat jinak a přesto jsem to na Tvůj popud udělala...

dismorphia
11. 12. 2004
Dát tip
ech, mimochodem - chraň bů má být ve skutečnosti chraň bůh - jen aby mě někdo nenapadnul, že crae napadám, že áno :)

Craerassy
11. 12. 2004
Dát tip
dis..resp.proč jednat vůči sleeping jinak...

dismorphia
11. 12. 2004
Dát tip
crae, hm, jsi dobrá když víš, jak BY jednala a taky mě zajímá ten postoj: když ona, tak já taky

Nicollette
11. 12. 2004
Dát tip
auva, ženský, nebijte mě :-))) no šak dis, sdílím tvé sympatie které sdílíš k sleepině:) ok :))

Craerassy
11. 12. 2004
Dát tip
dis..lidé občas spoléhají na lidskou slušnost a přímočarost, a proto zkoušejí, kam mohou zajít...já na tu hru přistupuji..vetšinou ano...ale tady už to překročilo hranice...zřejmě jsme my dvě nečetly stejné kritiky sleeping pod dílky ( a možná ano), tak je těžké něco vysvětlovat..já jí tam napsala názor a stihla jí poslat avi, ale ona už nereagovala, protože se smazala...proč tu tedy řešíme mé chování, když jsem přiznala úmysl?

dismorphia
11. 12. 2004
Dát tip
jenže ty řešíš svůj postoj k ní, který ti neberu je mi jedno, jestli ji zbožňuješ nebo nesnášíš zajímala mě ta přímočarost jsem z toho trochu na rozpacích, se přiznám no, tak to by bylo asi tak všechno

Lyryk
11. 12. 2004
Dát tip
dis .-) člověk může udělat i chybu, která nic nezmění na tom jestli ho máme rádi, jinak by třeba rodiče svoje děti zabíjeli; není to ani tak o postoji ke sleep, jako o způsobech jednání, odchod sleep byl jednou z nejméně přímočarých akcí vůči mně, tak tady nikoho nemusíš zpochybňovat, ale jako kamarádka jí vysvětli, že by také mohla jednat čestně avšechno bude třeba jednou lepší;

Craerassy
11. 12. 2004
Dát tip
ne...řeším její postoj k lidem tady... máš pravdu, neřešme to, já se rozhodla zachovat tak, jak jsem se zachovala a je to jen otázkou mého svědomí...a vůči ní bych je měla čistý, i kdybych avi neposlala

Lyryk
11. 12. 2004
Dát tip
avi to devi

dadik
11. 12. 2004
Dát tip
je tady fakt sranda,..............:))))

Craerassy
11. 12. 2004
Dát tip
sleeping...já reagovat musela, protože tebe vylíčit jako duši zranitelnou a citlivou po tom všem, co jsi tu napsala do kritik, to opravdu byl šok i pro tak necitelnou a nezranitelnou duši, jako jsem já...sama dobře víš, že my dvě se málokdy sešly v názoru a chroustova obhajoba Tebe mi připadala opravdu směšná, výsměšná a teatrální..

dismorphia
11. 12. 2004
Dát tip
lyryku, ale já nikde neřekla, že slíp se vždycky chovala fér, je to tady někde? chtěla jsem od crae slyšet, jestli to, co tu říká, někdy řekla přímo slípink samotné, od té otázky se rozvinulo všechno to ostatní, kde mi v podstatě bylo dokola vysvětlováno, proč kdo nemá slípink rád, ale to mě nezajímalo a nejde tu přece jen o slípink, snad má každej právo na to, aby se s ním jednalo narovinu a až se se slípink potkám a až budeme kamarádky, tak jí to všechno jako kamarádka vysvětlím, do té doby nemůžu sloužit - jako kamarádka (proč mi podsouváte nějaké přátelství, když jsem tu několikrát zmínila, že ji neznám?)

JazROY37
11. 12. 2004
Dát tip
Zase avi... No, tak teda... Chroustovi už jsem to říkal do zprávy, ale klidně to zopakuju i tady. Tohle dílko NENÍ urážlivé a že slípink na ně přišla až po avi, které jí neposlala samotná autorka... a co? Že by se to růženky zase až tak dotklo, že by ji to dohnalo ke smazání, tomu nevěřím (mohu se mýlit, slípink osobně neznám). To by se musel mazat každý druhý autor s malinko citlivou dušičkou, kterému se slíping objevila pod dílky a nelíbilo se... :-) Už si z toho dělám legraci. Argumenty stejně nikdo nebere... devi: Autorka se tady zjeví nejdříve zítra, není v dosahu pavučiny... :-) - chroust to věděl, neřekl Ti to? -

Nicollette
11. 12. 2004
Dát tip
čau sleepino :-)))) ty seš šoumenka :)) ledy se pohnuly :-)))) vivat

Craerassy
11. 12. 2004
Dát tip
sleeping...bože, na tohle mám reagovat a motat se dál v kruhu? nebylo to před půl rokem, ale před rokem...bavila jsem se o Tobě ve zprávách s chroustem a s Lyrykem( s tím po své diskuzi Písmák bez sleeping, protože Tě horlivě obhajoval)...že Tě nemám ráda je špatné předání informace..přesně to znělo, že jsi hloupá a nevyzrálá, ale že snad čas bude milosrdnej a přihodí Ti alespoň hrstku přirozené inteligence...je mi líto, pokud Ti to někdo předal jinak, ale že Tě nemám ráda jsem opravdu neřekla, protože já důvod mít nebo nemít Tě ráda nemám...nepamatuji totiž, že by ses do mě někdy navážela, takže moje pocity k Tobě jsou celkem prázdný...

LaMouette
10. 12. 2004
Dát tip
Elynkoooo.. esliva Ty nebudes zenska..:-))) a eslivaa ja taki.. pac to znam.. :-)*

Elyn
10. 12. 2004
Dát tip
Moooou :) Jé, todle snad oslavím...;) Děkuju za zastávku :) :)

LaMouette
10. 12. 2004
Dát tip
nemas zac... je pjekna.. viiiis.. :-)

Abyss
10. 12. 2004
Dát tip
je opravdu pekna!!! necham ti tu * klikatice :)

Zbora
10. 12. 2004
Dát tip
Hezká.t.

Markel
10. 12. 2004
Dát tip
Líbila se mi - T

Newton
10. 12. 2004
Dát tip
Jé, to je pěkný...

Terpsichore
09. 12. 2004
Dát tip
Báseň skvělá, kritiky mi připomínají přístup někoho, kdo chca poznat krásu motýla, na prvočásti ho rozebírá. Tip!

Lúmenn
09. 12. 2004
Dát tip
Líbí, moc, ostatně jako vždy

Morasten
08. 12. 2004
Dát tip
jo,docela to jde,,,

Elyn
08. 12. 2004
Dát tip
jo, ale chodí sem dál jako evian. A nesmazala se kvůli mně. Díky, rebb

a2a2a
07. 12. 2004
Dát tip
a nebo není držena v koutě - t,v

dadik
07. 12. 2004
Dát tip
a jo takhle je to ahaaaaaa......:))))....pak jo, pěkný..ach to moje vedení......ale dodatečně už dávat tip nebudu...:)))

Elyn
07. 12. 2004
Dát tip
dadiková, co se stalo, že ...?:))) děkuju, o tipy fakt nejde..;)

dadik
07. 12. 2004
Dát tip
stalo se že že jsem si tu přečtla reakce a postavila to v hlavě jinak ten text...je přesnej a neměl by urazit..:))

Elyn
07. 12. 2004
Dát tip
:) těší mě..;)

Eilil
07. 12. 2004
Dát tip
:o) já koušu v obou případech.. :o) když jsem si jistá... i když si jistá nejsem.. :o) když jsem si jistá.. tak pro zábavu.. :o) nahryzávám.. :o) a když ne.. koušu do masa v sebeobraně.. :o))) TIPEK

Rowenna
07. 12. 2004
Dát tip
Jsem k celkem nicotnému textíku už přivolávána poněkolikáté. Nemám ráda kolektivní hon na čarodějnice a zmije a jinou havěť, bytostně se toho štítím, v okamžiku, kdy se z toho stane věc veřejná, začnou kolem hloupinkého pamfletku hopsat ti, co by taky rádi napsali pamfletek. Říká se tomu ovlivňování veřejného mínění, a člověk s určitým morálním a jiným kreditem by svého postavení neměl zneužívat k tomu, aby si vyřizoval takto osobní účty. Bojovat ano - ale ne takhle. Je to možná legální, ale cosi potměšilého už vnímám v tom, že není jasné, o kom se to píše, každý si tu zmiji může dosadit podle sebe. Že by to bylo nakonec třeba o mně? :-)))) kurnik.

Rowenna
07. 12. 2004
Dát tip
alte: a koho sis dosadil? Já bych nevěděla. :-)

Elyn
07. 12. 2004
Dát tip
Rowi, tohle není hon na čarodějnice, nepřeháněj... a navíc, ten text je k dané osobě celkem laskavý... a neříká o ní nic jiného, než ona sama o sobě, a to celkem veřejně... klid.. o tobě to není...

Rowenna
07. 12. 2004
Dát tip
Já vím, že to není o mně - to opravdu. ale, když tak laskavé, pročpak se asi vymazala? Proto jsem napsala, co jsem napsala. Asi by se mě dotklo, kdyby o mě někdo, byť ne zrovna nelaskavě, psal - aniž by... podívej, psávala jsem o některých lidech tady na Písmáku, vždycky jsem se jich ptala předem na názor - a navíc to nebyly kontroverzní osoby a kontroverzní texty - takže to bylo přijato vcelku rozumně. Což tady tomu asi schází.

Rowenna
07. 12. 2004
Dát tip
Takže smáznutí nebylo kvůli tomuhle, čímž se omlouvám a kaju, to mi tak jen nějak přišlo, koneckonců, ten človíček výtržnický se ubránit umí sám, když chce. :-))))))))))))))

kassiope
07. 12. 2004
Dát tip
To "je si" bych prohodila, trochu mě to zadrhlo, ale jinak mít klobouk, tak......tohle je vážně síla, takhle se mi líbíš...:o) t*

a2a2a
07. 12. 2004
Dát tip
Taky hodnotím báseň jako takovou a vnímám její obecnou platnost, vše ostatní by jí jen ublížilo

Elyn
07. 12. 2004
Dát tip
jaký zase smáznutí? Já se picnu... Rowi, nedělej z toho fakt hon na čarodějnice, jak říkám, kdo to čte důkladně, porozumí.. a je to fuk. Můžeš to brát jen jako dílko a nebo můžeš zkoumat, o kom to je... ale nemusíš... Navíc .- tady nevidím důvod se ptát, opravdu ne...

Rowenna
07. 12. 2004
Dát tip
Elyn, tohle zavání manipulací. Po mé omluvě nemuselo následovat vůbec nic. To smáznutí bylo velice zvláštně načasované. JE TO NA HRANĚ slušnosti, takhle to vnímám. Ale přiznat si to, je asi dost těžké.

Elyn
07. 12. 2004
Dát tip
já nevím, jaké smáznutí? Koho či čeho? O čem mluvíš? Pro mě to není na hraně...ani omylem. Říkám pořád - stačí dobře to číst a vnímat a ne se a priori k tomu postavit jako k urážce a přestat vnímat text samotný... Myslím, že bych byla ten první, kdo by se vhodností či nevhodností zabýval, Rowi.. a taky si nemyslím, že je pro mě tak těžké si přiznat něco v momentě, kdy šlápnu vedle.. Tady to šlápnutí vedle není...

Elyn
07. 12. 2004
Dát tip
manipulace? ... tak to už, rowi, nerozumím vůbec, opravdu ne.. koho či čeho?

Elyn
07. 12. 2004
Dát tip
aha, růženka se smazala...nebo možná jenom schovala... tak to je už ale její boj... pošlu ti jedno avízo.. a pak suď.. ...

Noe1
07. 12. 2004
Dát tip
Ježííííš, to je přímočarý.Speciálně závěr od stahování z kůže mi připadá strhující *t + oblíbené + klub

nepřipadá mi to jako útok, v podstatě to shrnuje řadu názorů na věc tak, že nesnižuje nic a nikoho, ale obratně popisuje něco, co všichni znají, ale nedokáží to sami dostatečně vykreslit. Proto je tu mnoho pozitivních ohlasů, při četbě tu totiž čtoucí odhalil něco, co sám někde v hloubi duše tušil, ale nedokázal vyřknout. Já osobně jsem za takový styl rád (díky Elyn), bylo tu mnoho jiných mnohem méně vybíravých způsobů, které urážely, nebo naopak útlocitných, které byly uráženy. t.

Elyn
07. 12. 2004
Dát tip
Děkuju, Augustine...

a2a2a
07. 12. 2004
Dát tip
Elyn, ačkoliv se mi báseň líbí, z kritik, které jsem si nyní přečetl, je zřejmé, že má konlrétního adresáta a v tomto případě to nemohu výběrovat. Zvláště pak, když se z toho někteří těší. Tip si však bez dalších souvislostí zaslouží.

Elyn
07. 12. 2004
Dát tip
a2a2a... sama jsem ti chtěla navrhnout, jestli nechceš odebrat výběr, když jsi napsal předchozí kritiku. Nešlo mi tu o výběry... a nejde tu o to, jestli to někoho těší.. možná by to chtělo rozlišovat mezi "těší" a "pochopil jsem a vnímám podobně".. ale rozumím... růženka ti dala na autorskou stránku pár obrázků a chová se k tobě uctivě.. tak nemáš důvod.. Ale všeho do času... a pokud má někdo pocit, že se růženka smazala kvůli tomuhle dílu, je vedle.. Tak útlocitná opravdu není. BTW: každá báseň tady má svého adresáta - přestaneš výběrovat?

a2a2a
07. 12. 2004
Dát tip
Určitě ne, mám s tvou poezií i vnímáním hezké zkušenosti. A tak, jak ty jednáš podle toho, co si ohmatáš, podobně i já. Kvůli obrázkům to není. Nejsem zrovna statečný člověk, ale pokud to jen trochu jde, snažím se slušně se chovat. Určitě i ty. Prostě je to celé škoda.

Elyn
07. 12. 2004
Dát tip
jinými slovy - podle tebe jsem tu porušila normy slušného chování? Opravdu?

a2a2a
07. 12. 2004
Dát tip
To jsem přece nenapsal. Napsal jsem, že se každý chováme podle toho, co si ohmatáme. Mám jinou zkušenost a proto ji musím zohlednit a tím nemohu zpochybnit tvou zkušenost. Elyn, já jsem jeden z těch posledních, který by chtěl útočit, to rozhodně ne. Můj nejsilnější pocit je, že je to škoda.

Elyn
07. 12. 2004
Dát tip
Jen abysme si rozuměli - neútočím ani já, jen se ptám, protože chci rozumět sice nevím, co je škoda, ale ta básnička není ani na hraně, ani urážlivá... Když už, tak poměrně výstižná.. Nic víc.

a2a2a
07. 12. 2004
Dát tip
Báseň jako takovou, bez dalších souvislostí jsem otipoval. To je v pořádku. Škoda je to, že se nemáme rádi, jak bychom možná mohli. Myslím, že ač všichni jsme realisté, vnímáme to stejně, tu nevyužitou, ,je-li, možnost hledat cestu k sobě a ne naopak. Pokud jde o to, zda báseň vystihuje myšlenou adresátku, pak přinejmenším nesouhlasím s veršem, že se umí stáhnout z kůže, mám-li to chápat tak, že, když je zle, schová se.

a2a2a
07. 12. 2004
Dát tip
dream, napsala jsi pozoruhodnou větu: "aj túto báseň" - máš tím na mysli, že nejen tuto báseň ?

Elyn
07. 12. 2004
Dát tip
ne, tak to není myšleno... OK, díky za názor... na jednu stranu ti rozumím..

a2a2a
07. 12. 2004
Dát tip
Elyn, dík. Nemohu soudit a tím ani zpochybnit tvou zkušenost a naopak. A v tom se, myslím respektujeme. Co napsat na závěr. Snad jen to, že vyhraje ten, kdo překročí vlastní stín.

JiKo
06. 12. 2004
Dát tip
Fajn, líbí, vTip

Elyn
06. 12. 2004
Dát tip
jikoušu, co se ti na tom proboha líbí?:))

Dero
06. 12. 2004
Dát tip
Oho, nedávno jsem se přesně na tohle téma bavil ... inu, někdo si troufne * (a avi, ač jisté si nejsem)

Craerassy
06. 12. 2004
Dát tip
s elegancí...:-))) *

Elyn
06. 12. 2004
Dát tip
Jejej, Dero... :) inu,..nevím nevím... :)

JazROY37
06. 12. 2004
Dát tip
jistá...

Elyn
06. 12. 2004
Dát tip
jistá co?

JazROY37
06. 12. 2004
Dát tip
jistá si je sama sebou... jistá... :-)

JiKo
06. 12. 2004
Dát tip
vím já wo kom to je? líbí se mi to přirovnání... některý obraty jsou pro mě slabší ale celkově je to fajn nevím co ceš slyšet?

Elyn
06. 12. 2004
Dát tip
když je si sama trnem jistá... tak..

Elyn
06. 12. 2004
Dát tip
jiko, že se ti chce spát, klíží se ti zrak.. a jinak přesně to, co jsi napsal..;)

JazROY37
06. 12. 2004
Dát tip
:-)

vesuvanka
06. 12. 2004
Dát tip
jen trochu kouše když je si zrovna jistá sebou Pěkná.... TIP

Jeheheman
06. 12. 2004
Dát tip
pitomá otázka: a o kom je?:o)

Scatt
06. 12. 2004
Dát tip
no nereknu pekny, ono to vubec pekny nejni, ale ma to atmosphere...

Elyn
06. 12. 2004
Dát tip
Scatt - za co klub?

Fouckault
06. 12. 2004
Dát tip
.-)***

Scatt
06. 12. 2004
Dát tip
klub jakkoliv neobvyklych del. proste neco, co se vymyka klasickemu pojeti...

Rowenna
06. 12. 2004
Dát tip
Závěr mi to trošku pokazil, představa, jak bělí klikatice na kůži sluníčko se mi líbí.

djPes
06. 12. 2004
Dát tip
čtivá..jen s tou zmijí jsem spíše čekal jed než kousnutí

*krásná

Elyn
06. 12. 2004
Dát tip
pes: to kousání tam má víc významů, proto to není uštknutí... Rowi - jaký konec? :) - jinak vysvětlení konce viz moje odpověď pro Jaze..v kritice Vella :)) dík...To bude mela...

Print
06. 12. 2004
Dát tip

Rowenna
06. 12. 2004
Dát tip
to: není zmije od přírody - mi neladí s celkovým vyzněním básně - najednou je to hozeno do prózy, což obzvlášť v závěru mi osobně vadí. :-)

Elyn
06. 12. 2004
Dát tip
Rowi, nevidím tam žádné narušení, žádnou změnu ani graficky, pro mě to drží tvra od začátku do konce.

Rowenna
06. 12. 2004
Dát tip
No - to je jen moje vnímání - když si to čtu znovu, pokaždé to vnímám tvrdě - ale říkám, někdo to může vnímat jinak. :-)

Elyn
06. 12. 2004
Dát tip
já tomu nerozumím - jak tvrdě?

Bacil
06. 12. 2004
Dát tip
*

dadik
06. 12. 2004
Dát tip
myslela jsem, že když si právě není jista sebou...tak nevím..:)

Elyn
06. 12. 2004
Dát tip
dadiková - když je si sama trnem jistá... :)

dadik
06. 12. 2004
Dát tip
mám s tí problém, jsem jednoduchá asi....)) nebo už přebásněná celkově..:))zdravíčko..

hlíva
06. 12. 2004
Dát tip
kůže?

Elyn
06. 12. 2004
Dát tip
na co se konkrétně ptáš, hlívo?

Alimra
06. 12. 2004
Dát tip
pěkná*

!!! masochistka, kouše.... drží.... od začátku po sebou t

Zbora
06. 12. 2004
Dát tip
pěkná.t

Sally
06. 12. 2004
Dát tip
Moc pěkná, taky t* Kvalitně volená slova:)

Take_Five
06. 12. 2004
Dát tip
co ti udělala?

Elyn
06. 12. 2004
Dát tip
:) T_F: nechce mi půjčit kyblíček a bábovičky...no...

Take_Five
06. 12. 2004
Dát tip
žárlíš?

Elyn
06. 12. 2004
Dát tip
:) na tebe? marjapano, neee :))

Take_Five
06. 12. 2004
Dát tip
na dotyčnou?

Elyn
06. 12. 2004
Dát tip
my jsme u soudu? :) Tak tedy: nevěděla jsem, že se dotýká tyče, slavný soude, jinak bych s ní za bouřky nehovořila...

Take_Five
06. 12. 2004
Dát tip
nevykrucujte se, obžalovaná! (co ti na to řekla dotyčná?)

Rowenna
06. 12. 2004
Dát tip
to je o někom? já se ptám jak debil, ale zdá se mi, že všichni okolo vědí, jenom já v tom hledám poeziii. :-))))))

líbí a připomíná s citem*

guy
06. 12. 2004
Dát tip
nevím, jestli jsem si tam dosadil tu správnou osobu ... ale zmije, která kouše a neuštkne opravdu není od přírody ... :-)*

Rowenna
06. 12. 2004
Dát tip
Já mám ráda sebeironii, a taky jsem to takhle brala, jakože píšeš o sobě. Pokud mířeno na někoho jiného - asi se mi to nelíbí. A to ne proto, že bych byla příliš útlocitná.

Stevenson
06. 12. 2004
Dát tip
jeste ze to snad neni tak casto, nebo ??_))*

Dirty
06. 12. 2004
Dát tip
myslím, že je to posun ať tak či tak, je to víc než podařené a přece mluvit spisovně?

Elyn
06. 12. 2004
Dát tip
Rowi, na tvou otázku - ne, není to o mně..i když do sebe si kousnout taky umím. a zbytku nerozumím.. pokud je to o mně, je to ok, pokud ne, tak se ti to nelíbí, ale není to proto, že bys byla outlocitná příliš - tak tedy proč? a klidně v tom poezii hledej, je tam.. myslím si, že tahle blbůstka neurazí... když si ji člověk přečte dobře.. guy, taky nevím... ale..:) rozhodně tu nekoušu víc, než ona osoba.. Steven.. no, asi záleží na počasí..:) T_F: dotyčná se drží tyče a mlčí..slavný soude (co s tím uděláte?)

Movsar
06. 12. 2004
Dát tip
taková přilnavá. ten masochismus je tady v poslední době nějak populární. tip

Nicollette
06. 12. 2004
Dát tip
kouzelná... řekneš, co říct chceš a přitom to neřekneš... ty jovka :-)) * * * ! ! !

Silvita
06. 12. 2004
Dát tip
MAsochismus já ráda...a při stahování z kůže....**

mirek
06. 12. 2004
Dát tip
...pěkný pamfletek ;-)* ...už byla nějaká reakce?

Elyn
06. 12. 2004
Dát tip
no, ozval se tiskový mluvčí...:))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru