Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na letáky jsme krátký

10. 12. 2004
13
0
4099
Autor
Zbyhoň

   „Zaplavuje Prahu potištěné smetí

novin bez obsahu, novin bez paměti...“

Než si, drazí, necháte verši Karla Kryla připomenout rudé bezčasí, a než s úlevou odběhnete pro jeden z těch prohnilých kapitalistických plátků, ve kterých narozdíl od Rudého práva občas i něco je, mrkněte ještě předtím do své dopisní schránky. Proč do dopisní schránky, ptáte se? Na totéž se ptám já, nikoli však s přízvukem na slově „schránky“, nýbrž na „dopisní“. Kdy naposledy jste tam našli dopis, opravdový dopis s ručně psanou adresou a přilepenou známkou? Kdepak dopis, vyvalí se na vás něco mnohem barevnějšího a bombastičtějšího.

   Žijeme v zemi rozvinutých služeb a tak za vámi reklamní letáky přijdou samy. Ale přece-jen-ne-zas-tak-moc rozvinutých, takže bohužel samy neodejdou. Je jich spousta, jsou všude a jsou zadarmo. Nejásej však, občane, ony jsou totiž povětšinou na křídovém papíře, a tak s nimi ani nemůžeš udělat to, k čemu se za starých časů hodilo zmíněné Rudé právo, nechceš-li si rozmazat po zadnici něco, co mateřídouškami nevoní. Neřekl bych taky, že by se nějak zvlášť hodily pro roztápění kamen.

   Takže jsou vlastně úplně k ničemu.

   Ehm, pardon, vlastně asi mají ještě jedno použití. Můžete si je číst. Ano, i to lze. Občas se i pobavíte. Nedávno jsem v letáku potkal láhev piva. Bylo to asi tak úžasné pivo, že se na etiketu neodvážil umístit svou značku dokonce ani žádný hypermarket. Stálo na ní jenom „Pivo“. Bylo za 2,90,- a vypadalo tak neambiciózně, že bych byl ochoten uvěřit, že v té ceně je započtena i tříkorunová záloha.

   Zdá se mi ale, že jedna sorta letáků přece jen ustupuje. Jsou to takové ty podlouhlé, které vám ještě nedávno pravidelně slibovaly luxusní večeři a mimochodem dvouhodinovou předváděčku něčeho zaručeně úplně nového. Jeden jejich rafinovaný poddruh byl spojen i s výletem – po takové nádherné výpravě do rukavičkárny v Kardašově Řečici byli zřejmě zákazníci ještě svolnější koupit cokoliv.

   Svět letáků prostě nemá chybu. Vše je zlevněné či dokonce nejlevnější na trhu, o tom, že je to výhodně, ani nemluvě. Prosím, jen malinký skeptický letáček, něco jako „auto z našeho salonu – kraksna jen za půl milionu!“ nebo „Dvaadvacet cigaret v krabičce – rakovina o 10 % dříve!“ ...

   Před letáky se neukryjete. Jistě, můžete si dát na schránku cedulku „Podle paragrafu 789/9410657225c) děte s těma letákama do hajzlu“, jenže chyba lávky – letáky neumí číst! A tak zítra zase přijdou...

  
Yossarian
06. 01. 2005
Dát tip
mám dvě upřesnění- letáky nejenže nejsou vhodné na zatápění/roztápění kamen, oni je přímo ucpávají a za druhé- nevím kde jsi vzal informaci, že akce typu výlet do... ...za 99,- s možností oběda, zajímavá (či poutavá) prezentace našich výrobků ustupují, ba naopak, je jich pořád moc moc a my na ně nejezdíme a nejezdíme*

Empty
02. 01. 2005
Dát tip
Krásně dokážeš vystihnout věci, které se dějí okolo nás a patří ti za to dík. Budu se k tobě chodit bavit, protože humor, jakým tyto věci popisuješ je zkrátka úplně nejví nejhustější:-)))***

misicka
16. 12. 2004
Dát tip
celý je to dobrý...my máme u schránek papírovou krabici, kam hned všechny lítaj...ale je pravda že mi přebírání letáku zkracuje život..Než je totiž hodim do krabici, musim se kouknout jestli ve schránce náhodou nebyl i dopis s mojí adresou:) Tip

Je to dobrý! Možná by to šlo ještě o něco více vypilovat, ale kdo by se s tim dělal, že jo :) Tip Klub

pozorovatel
13. 12. 2004
Dát tip
paragrafu 789/9410657225c) - fakt? Dej si záležet, člověče! *!

MKbaby
12. 12. 2004
Dát tip
Že jo? Tak teda *tip

Zbyhoň
11. 12. 2004
Dát tip
Hele Chrouste, tuhle hlášku od Tebe čtu v nezměněné podobě už asi potřetí. Seš si jistej, že fakt tipuješ, nebo to píšeš automaticky???

Vaud
11. 12. 2004
Dát tip
Zdá se mi to, nebo je to upravený? Tohle na tip určitě je!! *

Nicollette
10. 12. 2004
Dát tip
s tim pivem je to fakt dobrá hláška... několi kměsíců sem se živila tim, že sem roznášela letáky :-))) a čelila zuřivým domocnicím a sousedkám atd :))

JazROY37
10. 12. 2004
Dát tip
Hláška s pivem versus můj přivýdělek jako studenta... :-) Tipovat netipovat, toť otázka. Nejsem student ...

katugiro
10. 12. 2004
Dát tip
to s tím záležením je škoda líbí se mi to ale i tak

když chroust, tak tip:-)))

dadik
10. 12. 2004
Dát tip
mně cedule funguje a dopis mi přišel tento týden taky...:)))

Dero
10. 12. 2004
Dát tip
Stálo na ní jenom „Pivo“. Bylo za 2,90,- a vypadalo tak neambiciózně, že bych byl ochoten uvěřit, že v té ceně je započtena i tříkorunová záloha. Některé Tvé hlášky prostě stojí za to ... :o)))) *

Zbyhoň
10. 12. 2004
Dát tip
Hrozně nerad si dávám záležet :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru