Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vodotěsná

Výběr: Lyryk, Elyn, a2a2a, dream, vesuvanka
14. 12. 2004
13
0
1064
Autor
Dvojlomná

 

 

 

Vodotěsná

 

Být jen

příměřím vodních mas

volnou hladinou?

Ale ne

Vojáku bohem Mars !!!

a Slunce? Třeba

ve víně

když mrazivé

má ruce

Voják má

duši artézskou

písek v očích

ústa vodotěsná

A jde

kam velí Andersen:

 

Apocalypse Now

The End


Markel
28. 02. 2005
Dát tip
Líbí moc - T, já bych chtěla být příměřím vodních mas, ale až po smrti :-))

Ajuschka
28. 02. 2005
Dát tip
tak tohle ne e

Dvojlomná
22. 12. 2004
Dát tip
Tady: Díky. Chápeš v podstatě správně, jen je to myšleno trochu (sebe)ironicky... na Marsu je celkem zima, polární čepičky a tak...

a2a2a
22. 12. 2004
Dát tip
Velmi zdařilá věc, určitě na tip a snad i výběr, protože jak říká Delahoy, bez vaty jde od myšlenky k myšlence

j_i_r_i_k
21. 12. 2004
Dát tip
Dvojlomná: Víš, původně tam ten Tvůj hlavní význam asi vskutku nebyl, ovšem dodalas ho tam, díky :)...

Tady
21. 12. 2004
Dát tip
Tebe je třeba číst pomalu. Zatím se opravdu neobejdu bez Tvých vysvětlení. Máš svůj vlastní jazyk. Aha: alespoň: slunce je alespoň ve víně, když ne na obloze. Mars jako planeta války jako vojákův ukazatel, jeho Polárka, což se spojuje s válečnou apokalypsou zmíněnou na konci. Já se taky těším na slunce. Hodně. (Prosím neber jako vážnou kritku .o)

Dvojlomná
20. 12. 2004
Dát tip
pozorovatel: Díky...to avi už asi není třeba... ;-) j: no, tahle báseň vznikla za dost zvláštních okolností, Tvoje pojetí není tak daleko od mého, jen je mnohem víc poetické...ale není v něm cítit hlavní význam slova artézský, jak ho chápu já - napětí, tlak ...duše plná slov a obrazů, které nemohou ven...ústa jsou vodotěsná a studny=oči zasypané pískem...chtěla bych říct strašně moc věcí a nemám jak, nenacházím pro ně správná slova nebo nemám odvahu...někdy je to skoro k zešílení... Apocalypse Now je celkem drsnej válečnej film, The End ( od Doors ) jeho úvodní píseň... ale jinak jsem děsnej romantik... :o)

pozorovatel
19. 12. 2004
Dát tip
* artézskou vodu musí přece znát každý:))

Marthin
18. 12. 2004
Dát tip
I bez nohy je to výborný.. :-)

j_i_r_i_k
18. 12. 2004
Dát tip
Jak už jsem říkal, artézská duše mi přijde jako značně geniální obraz, ovšem zasazením jsem lehce zklamán, chápu jej trochu jinak, kdybych to uměl, ztvárnil bych to... V poušti Tvých vlasů poklad skryt a karavany bloudí. Znát správné slovo, snad slza vody spojí. Ta duše je Tvá...

katugiro
15. 12. 2004
Dát tip
ne že bych nějak rozuměl co tím chceš říct ale přesto se mi docela líbí

artézská duše....no...asi to chce trochu vysvětlit...artézská voda je podzemní voda s napjatou hladinou, pod tlakem...takže opak volné hladiny by se dalo říct...:o) Díky všem.

Marthin
15. 12. 2004
Dát tip
Osůbko....to je skvělý!

p_a: No...byla jsem zmrzlá až na kost...čekala jsem asi 20minut před školou, protože vrátný byl zrovna na obchůzce...nic moc ve dvě ráno :o) Ale nevím, téhle básni by možná bylo líp u vojáčka... :o) I já děkuji za milou společnost...a všechny krásný modrý vlny z ní plynoucí...:o)

Kdyby snad někomu přece jen chyběly kosti, tak " vodních mas" je zde odvozeno od vodní maso= ryba, tj rybí příměří, což je stav někde mezi mírem a příbojem... byla fakt zima :o)

Rowenna
14. 12. 2004
Dát tip
zajímavé. ani jsem si nevylomila při hlodání zub.

Dvojlomná
14. 12. 2004
Dát tip
Rowenna:Díky. No... autor poslední dobou moc pije, neberte ho vážně...radši se koukněte na ten film :o)

vesuvanka
14. 12. 2004
Dát tip
Pěkná, zaujal mě Andersen.... TIP

úžasná, zejména -artézská duše-...t.


Lyryk
14. 12. 2004
Dát tip
Být jen příměřím vodních mas volnou hladinou? //rozhodně ne!!! .-)))) šplouchy šplouchy .-))))

Elyn
14. 12. 2004
Dát tip
ty bláho...!! *

zaki
14. 12. 2004
Dát tip
*

romi
14. 12. 2004
Dát tip
asi to zkusím příště, dneska jsem nějaká natvrdlá :o))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru